Reklama
Reklama

Niemiecko-holenderski desant broni Zagłębia Ruhry

25 maja 2019, 16:52
202839_1
Fot. Ministerie van Defensie
Defence24
Defence24

Green Griffin to ćwiczenia połączonych sił niemiecko-holenderskich, w ramach których 3000 żołnierzy powstrzymywało natarcie przeciwnika w Zagłębiu Ruhry. Po zatrzymaniu natarcia siły przeciwnika odrzucono w serii działań ofensywnych, w tym operacji aeromobilnych.

W dwutygodniowych manewrach udział wzięło ok. 3000 żołnierzy. W skład sił holenderskich wchodziło blisko 750 żołnierzy z 11. Brygady Aeromobilnej, wspieranych przez pięć śmigłowców transportowych Chinook i sześć szturmowych Apachy. Niemcy dostarczyli dziesięć helikopterów transportowych NH90 i sześć szturmowych śmigłowców Tiger, a także ponad 2200 żołnierzy. Na czas ćwiczeń śmigłowce obu współdziałających stron sformowano w połączoną grupę zadaniową.

Pierwszy tydzień poświęcono na koordynację działań i zgranie pododdziałów z obu państw. W drugim siły powietrzne, działające w formacjach liczących do 22 maszyn, wspierały działania naziemne. Jednostki niemieckie i holenderskie wspólnie planowały kolejne działania, wspólnie uczestniczyły w wykonywaniu zadań i ich omawianiu. Podczas ćwiczeń siły symulowanego przeciwnika nacierały w kierunku miejscowości Celle z zamiarem opanowania Zagłębia Ruhry. Oceniano, że w natarciu uczestniczą cztery dywizje dysponujące silną obroną przeciwlotniczą. W celu ich zatrzymania przeprowadzono desanty śmigłowcowe na cztery mosty, pozostające pod kontrolą sił przeciwnika.

Przed rozpoczęciem operacji desantowych rejony działań rozpoznano dzięki zwiadowcom - w działaniach tego rodzaju uczestniczyli żołnierze obu państw. Następnie śmigłowce Chinook i NH90 przetransportowały ponad 600 żołnierzy i dziesiątki ładunków na zawiesiach zewnętrznych. Desant wykonywano w kilku falach, a bezpieczeństwa lądujących żołnierzy strzegły szturmowe Apache i Tigery.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 28
Reklama
Czuwać, nie spać.
wtorek, 28 maja 2019, 13:10

Ja bym tego nie puszczał mimo chodem takiego jubla. Przypominam, że wszelkie przepowiednie co do losów Polski, wskazują że Niemcy "zawitają" do Polski raz jeszcze, a ćwiczenia w zagłębiu Ruhry równie dobrze mogą mięć finał w Zagłębiu Śląskim/Dąbrowskim ect ......

Roman
wtorek, 28 maja 2019, 01:19

3 tysiące żołnierzy powstrzymywało natarcie 4 dywizji pancernych dysponujących silną obroną przeciwlotniczą, a później po zatrzymaniu natarcia siły przeciwnika odrzucono w serii działań ofensywnych, w tym operacji aeromobilnych, w których p-ko napastnikowi dysponującemu silną obroną przeciwlotniczą rzucono 15 śmigłowców transportowych i 12 szturmowych i z owych 3 tys żołnierzy wydzielono 0,6 tys żołnierzy dla operacji desantowej opanowania 4 mostów pozostających pod kontrolą sił przeciwnika. Tak w skrócie wyglądał ten bardzo realistyczny scenariusz manewrów o dwuznacznym kryptonimie Green Griffin (kto zna angielski to wie doskonale jakie znaczenia ma drugi człon tej nazwy).

Marek1
poniedziałek, 27 maja 2019, 21:15

Zatrzymać i następnie odrzucić kontratakami nacierające siły 4 dywizji(+ mocne wsparcie plot) za pomocą niepełnej brygady ?!?! Sztabowcom gratuluję optymizmu ...

Poszukiwacz zaginionego Caracala
niedziela, 26 maja 2019, 12:18

To te nieloty, w ogóle zepsute i złe NH90 latają, gdzie szeroko stosowany i wspaniały Caracal, chociażby pod postacią swoich rzekomych wersji Puma/Super Puma, mających z nim tyle wspólnego, lub nawet mniej niż UH60A z MH60R.

Bieda Hawk
poniedziałek, 27 maja 2019, 13:41

Poszukaj lepiej tych kilkudziesięciu śmigłowców które Macierewicz zaczął kupować pod koniec 2016 roku..... Lecą,lecą i chyba gdzieś zbłądziły,może kolejną komisję powołać z ekspertami od puszek i parówek

Poszukiwacz zaginionego Caracala
poniedziałek, 27 maja 2019, 20:13

powołaj tą komisję, pewno z AM jesteś w jakimś związku skoro masz takie informację, tylko co to zmienia z tym niszowym Caracalem.

Anty 50 C-cali przed 500+
środa, 29 maja 2019, 16:58

alesz Panie ...jaki niszowy? Tajlandia bierze, Brazylia ma ...TRZY dla Marine Marynarki. do Combat sar. bo Francuzi woleli przelot nh-90 pod Trondheim. Norwegia, zima 2018, dla desantu SWIOCH specjalc Marine

Poszukiwacz zaginionego Caracala
czwartek, 30 maja 2019, 20:35

Co jeszcze z tym Carcalem wymyślą, "wyspecjalizowana maszyna", "całe Nato ich używa", "wersja ZOP pod postacią Chilijskiej krótkiej Pumy", w "najtaniej mieliśmy kupić w całym Świecie, bo my braliśmy wersje specjalne", a tu nagle okazuje się, że wysoko wyspecjalizowana maszyna bez wersji transportowych, pomysłowość ludzka nie zna granic...

Davien
piątek, 31 maja 2019, 16:40

No popatrz panie poszukiwacz, a tu Katar wziął 50 transportowych, Francja ciagle kupuje CSAR/SOF ale jak widze dla ciebie to ciagle czarna magia:)

Poszukiwacz zaginionego Caracala
sobota, 1 czerwca 2019, 11:47

To Katar jest w Nato nie zauważyłem, Francja coś kupiła w przeciągu ostatnich, też nie zauważyłem wg wszelkich danych jakoś mimo tego kupowania ich liczba w SZ Republiki Francuskiej nie wzrasta, jakoś nawet straty bojowej z Burkina Faso nie uzupełnili

Poszukiwacz zaginionego Caracala
niedziela, 2 czerwca 2019, 12:28

Uzupełnienie Panie Davien Katar faktycznie wziął, ale NH90 w ubiegłym roku, te złe NH90, w których "Niemcy zrezygnowali z wersji SOF"....

Davien
wtorek, 4 czerwca 2019, 16:10

A wziął je jako zwykłe transportowe do przerzutu zołnierzy:)) A co do Caracali, to pomyliłem sie, to nie Katar ale Kuwejt kupił 50 sztuk:))

Davien
poniedziałek, 27 maja 2019, 00:32

Jak widac na załaczonym zdjeciu lataja zwykłe NH-90TTH, dalej nie ma wersi CSAR/SOF z których opracowania Bundeswehra zrezygnowąła bo sie zwyczajnie nie dało. Ani Holandia ani Niemcy nie uzywają H225M wiec jak zwykle...

Ciekawy
poniedziałek, 27 maja 2019, 13:42

A czemu ich nie używają skoro takie dobre?

Davien
poniedziałek, 27 maja 2019, 14:42

Po pierwsze Caracal to wersja wojskowa specjalna, a Niemcy uzywaja wcześniejszych Super Pum jako transportowych. Holandia poza 8-ioma Cougarami nie miała żadnych kociaków bo jej niepotrzebne. Czemu np my nie uzywamy Ch-53/Mi-26?

Poszukiwacz zaginionego Caracala
poniedziałek, 27 maja 2019, 20:11

Niemcy używają wcześniejszych Super Pum, gdzie?, chyba tylko jako salonki dla VIP, albo MSW, w wojsku nigdy ich nie używali, podstawą był UH1. Caracal to wersja specjalistyczna, jak, przecież to rozwinięcie Super Pumy, z wersjami: transportową, SOF, SAR, CSAR, VIP, MEDEVAC i w 1 szt ASuW. Chyba odleciałeś za bardzo.

Davien
wtorek, 28 maja 2019, 00:58

Panie poszukiwacz to jedziemy: Caracal nie jest wersja Super Pumy ale Cougara, powstała jako wyspecjalizowana maszyna CSAR/SOF bo NH-90 z powodu błedów konstrukcyjnych do tej pory nie udało się zrobic w tych wersjach NO ale jqak widac nieżle odleciałeś:)

Poszukiwacz zaginionego Caracala
czwartek, 30 maja 2019, 20:24

Przestań mnie rozbawiać, jak tam z nazewnictwem poszczególnych linii starej Pumy po ujednoliceniu przez AH, może odśwież wiadomości. Caracal powstał jako rozwinięcie Super Pumy w wersji transportowej, z której to powstały wersje specjalne w tym CSAR/SOF, które jako pierwsze zakupiła Francja i ona też była jednym z pierwszych użytkowników. Zresztą co to ma do rzeczy, Caracal ma wersję transportowe i specjalne, więc co to za bzdury o wyspecjalizowanej maszynie, co za pokręcona logika, to każdy chyba wojskowy śmigłowiec jest wyspecjalizowaną maszyną.

Anty 50 C-cali przed 500+
środa, 29 maja 2019, 17:11

dojedziemy Pana + pomoc strony airbus : NH90 The NH90 is well-suited for operations in the most demanding conditions. po wbiciu SOF jqak odpowiesz? kolejne maniakalne to nie Super Puma MK2 plus oblatana 2001?

Davien
czwartek, 30 maja 2019, 01:30

Ano prosto: Bundeswehra meczyła sie kilka lat i zpowodu wad konstrukcyjnych dali sobie spokój> Francja sie przymierza by coś w przyszłości zrobić, ale jako maszyny CSAR/SOF kupują Caracale:)

Poszukiwacz zaginionego Caracala
czwartek, 30 maja 2019, 20:29

Ile kupili w przedziale ostatnich 10 lat nie przypadkiem 0, nawet straty z Burkina Faso nie uzupełnili. A tutaj masz coś o NH90 CSAR/SOF i jednak w w wojskach lądowych Francji mają zastąpić Caracale.. https://www.defence24.pl/eurosatory-2018-zmodyfikowany-nh90-dla-wojsk-specjalnych

Davien
piątek, 31 maja 2019, 16:50

Cały czas poszukiwaczu kupuja Caracale dla sił powietrznych Francji, zrezygnowała z nich jedynie ALAT przekazując swoje dla komandosów morskich, a co do tej wersji NH-90 to zwykły NH-90TTH doposażony w głowicę optroniczną i NVG i ledwo do 2025r będą mieli 6 sztuk:) Porównaj go sobie z maszynami do zadań specjalnych:))

Poszukiwacz zaginionego Caracala
sobota, 1 czerwca 2019, 11:54

Tak, tak kupują tylko ich liczba w SZ Francji się zmniejsza, a tego złego NH90 ciągle wzrasta... A tych Caracali od 2005 kiedy to dostarczono ostatniego mieli w porywach całe 20 szt.... Może wylinkujesz te "ciągłe zakupy" caracali...

Davien
sobota, 1 czerwca 2019, 20:39

No popatrz tylko ze na zamówionych 102 NH-90 stanęło i nowych ni będzie a naprawdę wiki to nie najlepsze żródło. Nawet na def 24 podawali o zakupie H225M przez siły powietrzne Francji:)

poniedziałek, 27 maja 2019, 19:43

Niemcy używają SPum jako transportowych??? Oj, ciutkę cię poniosło ;))) Faktem jest, że na wyposażeniu floty śmigłowców rządu federalnego znajdują się 3 H215 Cougar w wersji przystosowanej do transportu vipów. Heer wykorzystują NH90, L-waffe CH53.

ponury kpiarz
niedziela, 26 maja 2019, 11:18

Bez sensu, przecież najnowsza doktryna tuzów strategii, mówi wyraźnie, że śmigłowce nie są potrzebna na współczesnym polu walki.

say69mat
niedziela, 26 maja 2019, 11:01

Narodową specjalizacją Holendrów w ramach międzynarodowej flotylli śmigłowców NATO są CH47. Z kolei narodową specjalizacją Niemiec, są NH90. Jak widzimy pod względem możliwości desantowania NH90 i CH47 doskonale się uzupełniają. Jaka jest zatem specjalizacja naszego kraju, w obszarze międzynarodowej struktury flotylli śmigłowców państw NATO??? Czyżby potencjał ... antyków???

Minister Wojny
poniedziałek, 27 maja 2019, 13:42

Spokojnie obywatelu,my zbudujemy śmigłowiec z Ukrainą,taki który zadziwi cały świat

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama