Reklama

Siły zbrojne

Modernizacja irańskich Su-22. Dostosowanie do przenoszenia pocisków manewrujących

Fot. Islamic Revolutionary Corps
Fot. Islamic Revolutionary Corps

Irański Korpus Strażników Rewolucji otrzymał dziesięć zmodernizowanych samolotów Su-22, mogących korzystać z nowoczesnego uzbrojenia precyzyjnego, maszyny w „bliskiej przyszłości” zostaną też wyposażone w pociski manewrujące o zasięgu 1500 km.

O "bliskim" wyposażeniu samolotów w pociski manewrujące o zasięgu 1500 km poinformował dowódca lotnictwa Korpusu Strażników Rewolucji gen. Amir Ali Hadżizadeh w trakcie ceremonii przekazania dziesięciu Su-22 zmodernizowanych siłami przemysłu irańskiego.

Modernizacja samolotów, zdaniem irańskiego wojskowego, pozwoli tym maszynom na przenoszenie i skuteczne używanie także bomb konwencjonalnych i kasetowych oraz pocisków powietrze-powietrze i powietrze-ziemia, jak również na wymianę danych z systemami bezzałogowymi odległymi o kilka kilometrów.

Iran uzyskał te samoloty po operacji "Pustynna Burza" na początku lat 90. minionego wieku, gdy samoloty uciekły z Iraku przed zniszczeniem przez lotnictwo koalicji antyirackiej. Teheran nie zwrócił ich jednak po zakończeniu walk, traktując je jako częściowe reparacje za straty poniesione podczas wojny iracko-irańskiej. Ze względu na brak części zapasowych Su-22 nie nadawały się jednak do bezpiecznego latania, maszyny pozostawały więc uziemione.

image
Fot. Islamic Revolutionary Corps

 

Reklama

Komentarze (54)

  1. Davien

    BUBA, nie istnieje oficjalne oznaczenie Su-33M, w armi rosyjskiej nie ma ani jednego Su-33M są same Su-33 a modernizacja istotnie miała obejmować wzmocnienie konstrukcji i wyeliminowanie koszmarnej wady Su-27/30/33 czyli niemozliwosci manewrowania ze zbiornikami paliwa pełnymi w 75+%(wada konstrukcyjna). Przeprowadzono znacznie bardziej ograniczona modernizacje czyli montaz SWP-24 i wymiane silników na wersje AL-31M1i to wszystko. Na cokolwiek więcej zabrakło pieniędzy. Generalnie Su-33 jest za duzy dla lotniskowców z rampa i jeżeli jeszcze kiedykolwiek beda rosjanie budowac lotniskowce( a to wcale nie jest pewne) to pójda albo w wersje morskie MiG-35 albo zrobia coś na podstawie Su-27K( wersja z miejscami obok siebie) albo Su-34 ale w obu wypadkach wymagana byłaby katapulta. Do Su-33 nie planuje się juz niczego, te 26 maszyn co zostały to wszystko, nowe nie będą juz produkowane.

  2. BUBA

    Modernizacja Su-33 do postaci Su-33M(Modernizowany) istnieje jak najbardziej. W zakres modernizacji może wejść zarówno sama remotoryzacja jak i same zwiększenie możliwości uzbrojenia samolotu i w obydwu przypadkach mamy \"M\". modernizacja może być też kilkuetapowa. I tak według mojej wiedzy na rok 2014 modernizacji poddano samoloty z pominięciem pierwszej serii zakwalifikowane do remontu głównego połączonego z modernizacją systemu uzbrojenia i napędu. Modernizację według mojej wiedzy przeszły samoloty nr: 60, 61, 62, 64, 66, 80, 81, 86, 87. Kolejne prace modernizacyjne na samolotach wykonano od marca 2015 roku. np 88 otrzymał Gefest. W 2016 pojawiła się informacja o kolejnym etapie modernizacji czyli wymianie przestarzałego systemu uzbrojenia opartego na radiolokatorze N0001 Bars na nowszy radiolokator Irbis-E. Samoloty maja posłużyć do 2025 roku. Ale na razie nie mają zamiennika i nie mogą przenosić R-77. Zmodernizowane maszyny określa się w różnych opracowaniach jako Su-33 zmodernizowane lub Su-33M. W ramach modernizacji zmniejszono SPO samolotu i wzmocniono konstrukcję płatowca. 50% zmodernizowanych samolotów ma SWP-24 Gefest. W 2017 w lipcu zapowiedziano kolejne modernizacje obejmujące unifikację systemu uzbrojenia pozostałych niezmodernizowanych samolotów. Ogólnie samolot zbiera krytyczne opinie ze względu na małoseryjność i przestarzałąa stację radiolokacyjną, ale nie ma innego dobrego wyboru podobnie jak z naszymi MiGami-29. Tym bardziej że los samego Kuzniecowa jest niepewny w dłuższej perspektywie. Obecnie nowe projekty morskich odmian Su-30/35 i Su-57 są mało prawdopodobne. Operacje Su-33 prowadzono tam gdzie nie dolatywały MiGi-29KR/KUBR (promień działania 300 km) czyli np. Dair Ez Zor, atakowały tam cele naziemne. Su-33 po remontach i Su-33M(zmodernizowane) stanowią zewnętrzny pierścień obrony Kuzniecowa. W wypadkach stracono 7 Su-33 różnych serii (1988, 1991, 1996, 2000, 2001, 2005, 2016).

  3. Davien

    Urko, nie ma wersji Su-33M, dokonano ograniczonej modernizacji Su-33 instalując system SWP-24 i nowe silniki, bez zmiany nazwy. Natomiast wersja Su-33M miała miec wzmocniona konstrukcje i dostosowanie do uzywania nowych pocisków R-77 razem ze zmienionym radarem i tymi rzeczami wymienionymi wczesniej. Tyle ze ta modernizacja zostałą zarzucona na korzyść tej ograniczonej bez zmiany nazwy. Zmodernizowane maja byc wszyskie Su-33.

  4. Urko

    @Davien Oczywiście, że Su-33M istnieje. Przecież to tylko zwykła modernizacja! Suchoj przyznaje się do przerobienia 19 samolotów do tej wersji. Co do zakresu zmian to nie jest to nic wielkiego. Nowy silnik AL-31F-M1, System celowania dla bombardowań SWP-24, Nawigacja GPS-Glonass i co najważniejsze i moje ulubione - wymiana systemu ostrzegania SPO-15 \"Bierioza\" na L-150 \"Pastel\" - i właśnie tyle tylko potrzeba by ze zwykłego Su-33 zrobić wersję \"M\"

  5. Davien

    Ito, Su-22 juz wcześniej mógł przenosic uzbrojenie precyzyjne krótkiego zasiegu: 10-30km oraz pociski antyradarowe a co do ataków na duzej prędkości to maks prędkość Su-22 ma niskim pułapie to 1,13Ma wiec rakietom poza MANPADS nie ucieknie . U Nas panie ito te Su-22 nawet nie zobacza celu jak napotkaja pociski 9M317/9M317M lub 57E6 i tyle z nich zostanie Artykuł w którym generał KSR mówi o modernizacji az roi się od błedów a i na zdjeciu masz pokazane uzbrojenie p-z naprowadzane tylko laserowo ( zapewne w wiazce ulepszonego Klona)

  6. ito

    A mnie zainteresowała koncepcja, najwyraźniej zrealizowana lub w trakcie realizacji, pary (?) dron rozpoznawczy- nosiciel uzbrojenia. Dron wcale nie musi być jeden, Su22 ma unikalne możliwości jeśli chodzi o zrzut bomb na dużej prędkości. Właśnie dostały uzbrojenie precyzyjne- może się okazać, że irańscy \"ślepi bokserzy\" są w stanie kasować cele bez wchodzenia w zasięg OPL obiektu i to wcale nie rakietami a znacznie tańszymi, i wydajniejszymi (waga głowicy do wagi pocisku), bombami. A u nas? Wymienić, złomować, ruskie, fe! A na zastępców dłuuugo się nie uskrobiemy.

  7. Davien

    Panie BUBA w Hmiejmin nie było Su-33M bo ten samolot nie istnieje, z Su-33 były tam jedynie czasowo maszyny z Kuzniecowa, czyli zwykłe Su-33. Nie widze sensu kopiowania pańskich zmysleń, które pan powtarza enty raz. W Hmiejmin panie BUBA stacjonują Su-30/34/35 oraz Su-24M i 25. Całej reszty twoich bredni nie ma sensu nawet komentować ale jakby to pan BUBA miał uzbrajac samoloty to kża armia by zbankrutowała pzrez katastrofy:)) PS No własnie panie BUBA, przelicz pan sobie i nie opowiadaj bajek bo wg pana to taki AMRAAM wazyłby tle co Tomahawk( manewry F-16 z pociskmi na końcach skrzydeł może wykonywac do 9G) Powodzenia w dalszym zmyslaniu:)

  8. BUBA

    Gdybyś się znał na samolotach to wiedział byś że w chwili gdy mam pod samolotem bombę na zamku 1500 kg i wchodzę z nią w zakręt rośnie przeciążenie np do 2g to ciężar działający na zamek wzrasta około dwukrotnie.................................................................................................................................................................... Po to są dopuszczalne przeciążenia w danej konfiguracji by taki Davien nie zniszczył samolotu. Dlatego bez tej wiedzy Daven nie rozumie jak się buduje samolot. I że prowadzając odpowiednie ograniczenia możemy korzystać z podwieszeń niekoniecznie tak jak sobie to zaproponował ktoś 30 lat temu. Pisałem o Su-33 i Su-33M na poprzednim forum. Trzeba było kopiować. Nawet nie pamiętasz zakresu modernizacji i po co Su-33M przerzucono do Hmeimmim. Są dostępne zdjęcia satelitarne. Na pewno nie były to ćwiczenia które można realizować na Krymie. ......................................................................................................................................................................................... Ponieważ MON obsadziły Davieny w różnej odmianie to jest jak jest. ........................................................................................................................................................................................ Uczyłem Ciebie korzystania z przeglądarki to teraz czas na podstawy fizyki: Fizykon-czytalnik-przyspieszenie. Przeliczysz sobie znając dopuszczalne przeciążenie danej konfiguracji jaka siła dział na zamek F-16 z AIM-120 C-5 w walce manewrowej. Możesz być zdziwiony.

  9. Davien

    No to panie BUBA ta belka nie uniesie Moskita który waży 4500kg czyli o półtorej tony wiecej niż możę byc tam podwieszone. Wersja Su-33M nigdy nie powstałą, były jedynie prace projektowe a system Gefest SWP-24 został zamontowany na zwykłych Su-33 w ramach modernizacji trwajacej od lata 2016r. W 2017r rozpoczeto modernizacje silników. Dlatego nie ma zadnych zdjeć Su-33 w locie z Moskitem ani zadnych zdjec odpalania tego pocisku. Nawet w tej teoretycznej wersji panie BUBA pocisk był za ciężki o półtorej tony. Su-33 poza tymi modernizacjami nie będzie rozwijany gdyz jak słusznie piszesz to przestarzała maszyna z wieloma ograniczeniami. Obecnie jedynym samolotem pokładowym w Rosji będzie zapewne MiG-29KR lub wersja rozwojowa MiG-35 bo nic większego z Kuzniecowa z jego rampa nie da rady działać Moskit w ogóle w porównaniu z pociskami jak 3M54 czy Oniks jest juz dosyc przestarzały o zasięgu który wymusza odpalenie w strefie razenia OPL okretów nie mówiąc o promieniu działąnia samolotów z LGU. Obecnie Rosja usiłuje dostosować do przenoszenia przez Su-30/34 pociski Oniks/3M54 choc i tu nie jest łatwo zwłaszcza z Oniksem, który jest tez cięzki (3 tony) Ps Głowica bojowa Moskita jest o 100kg lżejsza niz 3M45-1 a zasieg Kh-41 to połowa zasięgu 3M54-1 przy masie ponad 2x większej od Kalibra, który własnie byłby idealnym uzbrojeniem dla Su-33M gdyby ten samolot w ogóle powstał

  10. BUBA

    Dla tych co chcą sobie poczytać: ........................................................................................................................................................................................... Su-33 w ramach modernizacji połączonej z remontem głównym i wzmocnieniem konstrukcji płatowca do postaci Su-33M otrzymał system Gefest jak i możliwość przenoszenia Moskita. Opracowano specjalną belkę pod pocisk mocowaną na dwóch podwieszeniach pomiędzy silnikami które są standardowo przystosowane w wersji niezmodernizowanej do podwieszania bomb KAB-1500. Razem 3 tony. Ile samolotów przystosowano nie jestem w stanie powiedzieć.................................................................... ......................................................................................................................................................................... Przenosząc Moskita, 4x R-27 i 4x R-60 samolot ma spore ograniczenia w manewrowaniu. Prawdopodobnie Moskit pozostanie jedynie opcją która umrze wraz z Su-33M gdyż jest to samolot nierozwojowy - zniszczono oprzyrządowanie do jego produkcji jak i jego konstrukcja odbiega od współcześnie produkowanych Su-30SM i Su-35S. Morskie Siły Powietrzne Rosji mają problem który na razie ratuje MiG-29KR/KUBR ale nie jest w stanie przenosić pocisków o dużych głowicach bojowych gdyż Brah Mos okazał się zbyt lekkim pociskiem do niszczenia poważnych celów nawodnych. Prawdopodobnie w samolotach Su-33M lub jego następcy na Kuzniecowie Moskita i Granita zastąpi Kindżał i Kalibr NK.................................... ...................................................................................................................................................................................... Obstawiam że w chwili zniesienia embarga Iran natychmiast zwrócił się do Ukrainy i KNAAPO o pomoc w modernizacji Su-22 i zakup części do posiadanych samolotów. NP. na Ukrainie ciągle lata jeden Su-22 służący jako laburatorium modernizacyjne..................................................................................................... Firma Suchoi KNAAPO opracowała modernizację polegająca na wzmocnieniu kompozytami płatowca Su-17/Su-22 proponowaną Polsce i Wietnamowi w 2001/3?. Podejrzewam że Iran może czerpać z tej modernizacji wiedzę o samolocie gdyż przywrócenie do lotu Su-22 nastąpiło bardzo szybko po zbliżeniu Iranu i Moskwy. Widać na zdjęciu ze samoloty przeszły remonty.

  11. Rafal

    @Davien jak zawsze sie migasz, koniec i kropka.

  12. Davien

    To takie podstawy dla pana BUBY : podwiesic makiete mozna zawsze ale centralny węzeł podkadłubowy Su-33 nie ma udżwigu 4,5 tony:) Jak mówiłem nie ma zdjęć Su-33 z Moskitami w locie ani odpalania tego pocisku wiec powodzenia:) I masz racje szkoda komentować twoje brednie:) Rafał sa zdjecia stojacego na lotnisku Su-33 bez żadnych oznaczeń z podwieszonym pod kadłubem pociskiem którym najprawdopodobniej jest makieta bo zamek podkadłubowy Su-33 nie ma udżwigu 4500kg. Nawet podwieszenie ważącego 3 tony Oniksa pod Su-30MKI/Su-34 wymagało wzmocnienia i przeróbki maszyny. Nie ma ani jednego zdjecia lecącego Su-33 z Ch-41, ani jednego zdjecia odpalenia a Rosjanie tym zawsze sie chwalili ]Tak samo masz z Oniksem, tez jest pokazany a Su-33 nie może go przenosić bo jest za cieżki, a Moskit jest o półtorej tony cięzszy od Oniksa. Na wystawie i modelach podwiesić możesz wszyskto, w realu... Czekam na zdjęcie Su-33 w locie z Moskitem lub Oniksem:)

  13. Rafal

    @Davien a sprawdz jeszcze raz, sa zdjecia Su z podwieszonym pomiedzy silnikami Moskitem.

  14. BUBA

    Podstawy \"Google Grafiaka\" dla specjalisty Davena część druga - jak rozpoznać Moskita? Wpisujemy w Google Grafika \"Su-33 and Moskit missile\" 12 obrazek 3 rząd od góry. Reszty szkoda komentować.

  15. BUBA

    Marku, mnie interesuje rozwój inżynierii systemów uzbrojenia a nie porównywanie sił lotniczych. Su-22 jest pierwszą tak skomplikowaną maszyną w LW z tak szeroką gama uzbrojenia. Su-22 wymaga grupy techników wyspecjalizowanych w poszczególnych systemach samolotu. Wprowadził nową jakość do lotnictwa wojskowego naszego kraju czy się to podoba czy nie. F-16 jest równie skomplikowany ale nie jest czymś zupełnie odmiennym niż Su-22 koncepcyjnie w obsłudze. Ma jeszcze więcej wyspecjalizowanej obsługi niż Su-22 ale koncepcja jest podobna. Są specjaliści a nie każdy technik od wszystkiego. Nasz MON jak i eksperci piszą że nie da się wykonać tego lub tego a potem pojawia się taki Iran i pokazuje klasę zarówno w obsłudze jak i utrzymaniu maszyn. Może ich latać nawet 20 ale okres prawie 40 lat eksploatacji bez wsparcia producenta to jest coś co pokazuje fałsz MON lub niekompencję. Zamiast napisać że samoloty wymieniają bo im się koncepcja zmieniła to piszą kompletne bzdury o ślepych bokserach których sam MON stworzył bo sam okaleczył te samoloty. Pozd.

  16. Davien

    To zeby jeszcze dobic pana BUBĘ,: Procesory texas Instruments miały zostac zainstalowane jako najlepsze w głowicach pocisków R-77P i R-27EA tyle ze jak zwykle pan BUBA pomieszał rakiety a wersja R-27EA nigdy nie została ukończona( te procesory były uzywane w pierwszej wersji głowicy AIM-120A czyli dla Rosji gigantyczny skok technologiczny:) Rozmowa dotyczyła R-27R1 wiec jak zwykle panie BUBA....

  17. SZELESZCZĄCY W TRZCINOWISKU

    w uproszczeniu...Izrael boi się tych Irańskich modyfikowanych samolotów i nie tylko ( bo np Jemeńskie zmodernizowane Scudy produkcji Irańskiej świetnie się sprawdzają w konflikcie z Arabią Saudyjską a są wystrzeliwane jednostkowo i to od czasu do czasu a zasięg ich oscyluje ponad 1500 tys km ...Izrael to nie duży kraj ..którego interesujące enklawy z punktu widzenia strategicznego czy ważne tzw krytyczne infrastruktury są już określone i są w miarę łatwym celem bo skomasowane na stosunkowo małym obszarze... w hipotetycznym konflikcie Izraela z Iranem ....zdeterminowani fanatyczni irańscy strażnicy będą atakować niczym japońscy kamikadze ... ( gdzie obraz tego mieliśmy w wojnie Iracko-Irańskiej i nie tylko ) i w tym przypadku jakość technologia systemów bojowych staje się sprawą drugorzędną a zaczyna liczyć się ilość i fanatyzm ..dlatego Izrael buduje swoją \" kopułę ochronną\" do absolutnej doskonałości ...tylko wystrzeliwane rury kanalizacyjne ze strony Palestyńczyków ....czy różnorodne systemy/efektory ze strony Syrii ...też robią nadal qq na terenach Izraela....dlatego Półwysep Arabski wrze by wypstrykać się z energii ..w innym przypadku skomasowana energia arabów znajdując się błogim pokoju bez wojen potyczek itp mogła by się skomasować na tzw \"historycznym wrogu\" Izraelu ....a wtedy mogłoby się to skończyć Armagedonem z uwikłaniem w to reszty świata

  18. Davien

    BUBA, naprawde dalej sie osmieszasz jak widzę:) Po pierwsze na tym zdjeciu jest Su-33 z leżącym obok Uranem a nie Moskitem, po drugie nie istnieje zdjecie Su-33 z podwieszonym Moskitem bo nie ma nawet gdzie podczepić 4,5 tonowej rakiety wiec jak nawet nie rozrózniasz pocisków.... Widze ze jednak muszę skopać leżącego:)) Pociski R-27R1 maja dokładnie ta sama prymitywna głowice półaktywna co pierwsze R-27 a co do procesorów to może nie wciskaj kitu bo w rosyjskiej konstrukcji głowicy z 1984r nie może byc procesorów z pocisku powstałego 10 lat póżniej, no ale jak widac dalej musisz zmyslać:) Co maja procesory 4/32 czy 64 bitowe do antycznych R-27 to chyba tylko taki ignorant jak BUBA wie:)

  19. Marek

    @BUBA F-14 to akurat kiedyś były perełki w irańskim lotnictwie. Z tym tylko, że teraz to taki trochę papierowy tygrys. F-14 to skomplikowane i drogie w obsłudze samoloty, które wymagają części zamiennych odpowiedniej jakości oraz wykwalifikowanego serwisantów. A z tym już nie jest najlepiej. Dlatego jeden tylko Allach wie ile z nich jest sprawnych. Łatwiej już jest pewnie z Migami-29 i Su-24, które także mają. Reszta ich samolotów to prawdziwe muzeum. Poza tym nie rozumiem dlaczego porównujesz nasze siły powietrzne z irańskim lotnictwem? Ich potencjalnymi przeciwnikami przecież są Saudowie i Izraelczycy. A przy nich Iran akurat wypada bardzo blado.

  20. weferrgrg

    ja proponuje wszystkim wypowiadajacym się tu: 1. zdobyć maturę 2. poczytać trochę książek a nie komputerek 3. odbyć służbę wojskową 4. kupić sobie piłeczkę do gniecenia celem redukcji stresu i frustracji

  21. BUBA

    To nie do Daviena. Su-22M4 używane w Powidzu i Mirosławcu posiadały zasobniki Wijuga które zezłomowano w celu \"zwiększenia\"możliwości bojowych samolotu Su-22 w Świdwinie..................................................................... Polskie Su-22 były przystosowane do przenoszenia Ch-58 Raduga o zasięgu do 160 km. Natomiast pocisków nie zakupiono. Rosja u żywa/używała do niedawna nadal tego typu pocisków na Su-24. Są również spore zapasy na Ukrainie.

  22. Davien

    BUBA, w przeciwieństwie do ciebie nie wybrałbym przestarzałego mysliwca z którego włąsnie jego twórcy zrezygnowali czyli starego MiG-23MF( wersja okrojona dla UW) ale nowego MiG-29 a do podtrzymania szkolenia pilotów wolałbym ponad 70 MiG-21Bis zamiast 32 MiG-23, bo i tak przy przesiadaniu sie na F-16 to czy latali na MiG-21 czy 23 nie miałoby większego znaczenia ale jak zwykle panie BUBA kiepsko u ciebie z wiedzą:) NA Su-22 żadnych misji SEAD nie wykonasz, bo nawet jakby były jeszcze sprawne Ch-58 to żeby ich uzywac na rosyjskie radary musisz wymienic głowicę w tym antyku, Natomiast na F-16 kupie HARM-a, podwieszę go i wykonam misje SEAD. Co do skuteczności misji nad Jugosłąwią to zniszczona wiekszość radarów i strata zaledwie dwóch samolotów wyraznie obala twoje basnie panie BUBA Czyli jak zwykle panie BUBA gigantyczna wtopa:)

  23. BUBA

    Davien, nie chce mi się kopać leżącego bo to żaden zaszczyt ale zrobię to dla zasady a nie przyjemności. ....................................................................................................................................................................................... Instrukcja: wybierasz przeglądarkę Google Grafika, wpisujesz w pasek wyszukiwania\"Su-33 and Moskit missile\", na pierwszym zdjęciu jest nosiciel z pociskiem....................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... I proszę nie męcz nas swoją osobą tylko opanuj przeglądarkę internetową, a potem zabieraj się za samoloty. R-27 sobie odpuść dopóki nie będziesz rozróżniał procesorów 4 bitowych od 32 i 64 bitowych, podpowiem że zakupione przez Polskę R-27R1 posiadają w układach naprowadzania procesor produkcji amerykańskiej używany w AIM-120 AMMRAM a ilu bitowy to sobie znajdź w Google jak się nauczysz je obsługiwać.............................................................................................................................................................. ...........................Po dwóch latach na forum nie widzę u Ciebie postępu w obsłudze przeglądarki............ ................................................................................................................................................................................. I odpowiedz sobie jeszcze na pytanie z jaką głowica są testowane pociski międzykontynentalne Topol-M w locie nad Rosja bo kiedyś coś mi zarzuciłeś więc odpowiadam prostym pytaniem.

  24. Davien

    Rafał, 1200litrów paliwa to niecała tona, dolicz do tego masę zbiormika to maks jakei 1100kg więc cięższego o pół tony pocisku i tak tam nie podwiesisz bo węzeł mocowania nie wytrzyma. Do tego musisz podwiesić symetrycznie lub pod kadłub

  25. Davien

    Panie BUBA zadam proste pytanie: Gdzie na Su-33 chce pan podwiesic 10-ciometrowy, ważacy 4,5 tony Ch-41, a co do niewidzialności przez AN/MPQ-65 czy E-2C to litosci panie BUBA ale dawno tak się nie osmieszyłeś:) Podobnie z Kinżałem, ważącego ok 3-4 ton pocisku nie podwiesisz pod zaden z wymienionych samolotów, nawet Su-34 czy F-15E nie dadzą rady, JASSM-ER nie jest zintegrowany z F-16 wiec na EF-2000 czy Su-22 możesz go sobie podwieszać, bedzie ładna ozdoba zakłądając że suczka uniesie ważacy ponad tone pocisk na któryms z węzłów podwieszeń:) Jak dla ciebie przestarzałe R-27R1 sa nowocześniejsze od AIM-120C-5 to czemu panie BUBA rosja uzywa odpowiednika AIM-120C-5 czyli R-77-1 a te \"cudowne\" R-27 zostały jedynie dla maszyn które R-77 nie moga przenosic:)) Panie BUBA Iran z braku pocisków przerabiał dla F-14 hawki i na pewno nie integrowali z Tomcatami R-27, no chyba ze jako ozdobe, bo system AWG-9 takich antyków nie naprowadzi:)

Reklama