Reklama
Reklama
Reklama

Rosyjska „pomoc” już w Caracas. 100 żołnierzy i 35 t sprzętu

25 marca 2019, 15:03
Ił-62M Russia (1)
Fot. Sergey Lysenko/CC BY-SA 4.0

W stolicy Wenezueli wylądowały dwa rosyjskie samoloty wojskowe, przewożące 35 ton sprzętu wojskowego oraz 100 żołnierzy, którym towarzyszy szef sztabu rosyjskich wojsk lądowych, generał Wasilij Tonkoszkurow. Rosja aktywnie wspiera prezydenta Wenezueli Nicolasa Maduro.

Jak poinformował dziennikarz Javier Mayorca, w sobotę na lotnisku wojskowym w Caracas wylądowały dwa rosyjskie samoloty: pasażerski Ił-62M i ciężka maszyna transportowa An-124. Oba płatowce dotarły do Wenezueli z Rosji z międzylądowaniem w Syrii. Przyleciało nimi około 100 rosyjskich żołnierzy oraz 35 ton sprzętu i wyposażenia. An-124 w niedzielę wystartował do powrotnego lotu.

Zgodnie z nieoficjalnymi informacjami, wraz z żołnierzami i sprzętem do Wenezueli poleciał również szef sztabu rosyjskich wojsk lądowych, generał Wasilij Tonkoszkurow. Władze w Caracas i w Moskwie nie wypowiadają się na ten temat. Oficjalnie ładunek 35 ton sprzętu i żołnierze stanowią „element bilateralnej współpracy wojskowe Federacji Rosyjskiej i legalnych władz Wenezueli”. Rosja i Chiny są obecnie jedynymi ważnymi graczami na międzynarodowej scenie, którzy nadal uznają władzę Maduro i wspierają go w walce z opozycją.

Stany Zjednoczone uznały rosyjski „desant” za ingerencję Moskwy w wewnętrzne sprawy regionu. Na płaszczyźnie politycznej i militarnej jest to trudny test dla administracji prezydenta Trumpa, który na 28 kwietnia zapowiedział rozpoczęcie sankcji ekonomicznych wobec Wenezueli, łącznie z wstrzymanie zakupów ropy. Donad Trump nie zgodził się na zaangażowanie amerykańskich sił zbrojnych w Wenezueli, choć jednocześnie nie wyklucza zastosowania w przyszłości żadnych kroków, łącznie z militarnymi.

Wenezuela jest kolejnym frontem pośredniego starcia USA i Rosji, po Syrii czy Ukrainie. Frontem o tyle trudnym dla Waszyngtonu, że leżącym w strefie bliskich zainteresowań. Sytuacja może wymagać od Trumpa zdecydowanej reakcji przeciw działaniom Rosji, która od początku konsekwentnie wspiera prezydenta Maduro ekonomicznie, politycznie i militarnie.

W grudniu ubiegłego roku z „wizytą” udały się do Wenezuela dwa rosyjskie bombowce strategiczne Tu-160. Natomiast w styczniu 2019 roku pojawiły się doniesienia o dziwnym locie czarterowym z Moskwy do Caracas. Mieli nim dotrzeć do Wenezueli słynni z działań w Syrii najemnicy z Grupy Wagnera, mający wspierać służby siłowe i wojsko Nicolasa Maduro. Jego władza, chwiejąca się pod naciskiem sił wewnętrznych i zewnętrznych, będzie prawdopodobnie do końca wspierana przez Moskwę, która jest zdecydowana utrzymać ten ważny przyczółek w Ameryce Łacińskiej.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 99
Reklama
mafiawspieramafie
środa, 27 marca 2019, 04:30

Dlaczego Rosja tak ochoczo chce bronić Maduro ? ... chyba nie z "miłości do ludu wenezueli" ... Ogromna korupcja szacowana na setki mld dolarów, głód, bieda, kokainowe mafie, "5000% " inflacji. W kraju brakuje wszystkiego – leków, wody, żywności, prąd i gaz są dostarczane z przerwami.

eliminacja konkurencji po rosyjsku
niedziela, 31 marca 2019, 03:19

Wiadomo dlaczego, Maduro jest ich marionetką, przekazał wydobycie ropy rosyjskim firmom, które je mocno zmniejszyły bo to konkurencja dla rosyjskiej ropy.

Rambo
wtorek, 26 marca 2019, 21:55

Polecam vlog podróżniczy na YT po tytułem Bez Planu. Ukazuje codzienne życie w Wenezueli pod rządami Maduro.

Orcio
wtorek, 26 marca 2019, 21:41

Np to Trump już "przespa" Wenezuelę. Wykiwany przez Rosjan teraz będzie baranim wzrokiem patrzył jak ci budują swą bazę dla Tu-160 pod nosem USA.

Davien
środa, 27 marca 2019, 17:48

Orcio, a Trump postawi za wodami terytorialnymi ze dwa AB i tyle z tej bazy zostanie jak spróbuja rozrabiac, zakładając ze głodni Wenezuelczycy tych Tu-160 na złom nie sprzedadza:))

Bartek 1
wtorek, 26 marca 2019, 21:12

Na miejscu zwykłych Wenezuelczyków zaopatrzył bym się w dobre maski p-gazowe. Jak się zaczną burzyć, to potraktują ich jak w Syrii gazem. Aha i jeszcze nie radzę oznaczać szpitali - rosyjscy piloci traktują to jak oznaczenie celu. Takie ludzkie porady. W końcu nie tylko tam Rosja wysyła "obserwatorów"

trust observer
wtorek, 26 marca 2019, 13:46

Czyli pogłoski o wojskowej bazie Rosyjskiej w Wenezueli zaczynają się sprawdzać ?

I tak umacniamy polską biedę i polskie zacofanie.
wtorek, 26 marca 2019, 13:32

+ Buba z Polski - Rosja nakłoni Wenezuelę do wzorowania się na RFN: państwowa ochrona godności ludzkiej, demokratyczna republika, państwo prawa, "społeczna gospodarka rynkowa", Zasada Sprawiedliwości Społecznej. Wynika to z tego, że Rosji jako słabej zależy na efwektywności, Rosja nie jest w Wenezueli aby finansować marnotrawstwo. __________ Konstytucja Rosji z 1993r.: art. 21, ustęp 1. Godność jednostki jest chroniona przez państwo. Nic nie może być podstawą dla jego naruszenia. (Достоинство личности охраняется государством. Ничто не может быть основанием для его умаления.) To samo w UE. USA i Izrael nie mają nigdzie takiego prawa, bo rezerwują dla władzy naruszanie godności człowieka obywateli własnych i cudzych. Może być pan na 100% pewnym, że Rosja narzuci Wenezueli zapis w konstytucji o ochronie godności człowieka przez państwo.

Niuniu
wtorek, 26 marca 2019, 13:27

Znamienne jest, że Rosja wysyła swojego generała w tak znacznej asyście bezpośrednio po konsultacjach jakie prowadziła w Rzymie z USA na temat sytuacji w Wenezueli. My możemy zabiegać o stałą obecność wojsk amerykańskich w Polsce - rotacyjną już mamy. Do tego jest ich u Nas pewnie kilka tysięcy. To dla czego Wenezuela ma nie móc pogościć u siebie jakiegoś kontygentu wojsk rosyjskich. Szczególnie, że ewidentnie system energetyczny tego kraju jest obecnie celem ataków. Nie należy zapominać, że w Ameryce Południowej i Środkowej w wielu krajach to wojska amerykańskie kojarzą się tak jak rosyjskie w Polsce. Obecność nawet tylko kilkuset żołnierzy rosyjskich w Caracas skutecznie uniemożliwi bezpośrednią interwencje amerykańską. Ale w niczym nie pomoże jeśli dojdzie do siłowej konfrontacji rządu Maduro z opozycją. Zdecydowanie ciekawsza jest wizyta dowódcy rosyjskich wojsk lądowych co może być zapowiedzią poważniejszych ruchów Rosji w Wenezueli.

Tratata
wtorek, 26 marca 2019, 17:23

Dlatego nie ma gościć, że Maduro przedłużył sobie kadencję wbrew konstytucji. Na tym polega paradoks władzy zdobytej przemocą, że nie ma żadnej legitymacji i staje się bardzo zależna od resortów siłowych. Maduro w zasadzie upadł. Pytanie czy pociągnie za sobą Wenezuelę, czy uda się tę kotwicę odczepić od okrętu.

Misza
wtorek, 26 marca 2019, 12:43

I słusznie! Należy powstrzymać agresję soldateski amerykańsko-syjonistycznej! A tak na marginesie powiem że z zagranicznych kont Wenezueli zniknęło 35 mld .

Cezar
środa, 27 marca 2019, 09:30

Cóż, Maduro i spółka okradają Wenezuelę.

bryxx
wtorek, 26 marca 2019, 14:23

Złoto także wyparowało. Dlaczego nikt nie ratował kiedys cara rosji przed smiercią? ..... Bo był bogaty.

y3
wtorek, 26 marca 2019, 12:29

Tradycyjnie kroczek po kroczku i wyczekiwanie reakcji. Nie ma reakcji kolejny kroczek. Tak było na Ukrainie, w Syrii itd. Tu obserwujemy to samo, kurtuazyjna wizyta Tu-160 (brak reakcji), no to trochę sił specjalnych (brak reakcji), no to teraz 100 osób i sprzęt (brak reakcji). I tak dojdziemy do momentu, gdzie obecność Rosji w Wenezueli będzie tak silna, że każda reakcja na bezprawie w Wenezueli wiązać się będzie musiała z ogromną eskalacją, co Rosja przedstawi, jako prowokowanie konfliktów przez Zachód. Zacznie pouczać o pacyfizmie i wszyscy wokół będą "warmongers" (ulubione słowo RT).

ixi
wtorek, 26 marca 2019, 11:26

Rosjanie sie boja ze nie odzyskaja swoich pieniedzy ktore zainwestowali w ten latynoski raj. Jedno jest pewne ze w wenezueli lepiej juz bylo i nie ma szans na poprawe. Ameryka srodkowa i poludniowa to totalny bardak.

cosma
wtorek, 26 marca 2019, 10:04

Nicolasa Maduro twierdził że nie wpuści żadnego obcego wojska widać ruscy to juz nie są obcym wojskiem

sojusznik
wtorek, 26 marca 2019, 17:49

U nas wojska USA też nie.

wolfgang
wtorek, 26 marca 2019, 12:18

Raczej wskazuje na to, że Maduro niewiele ma już do powiedzenia.

Boaciel
wtorek, 26 marca 2019, 08:49

Celem Rosji w Wenezueli jest utrzymanie światowych cen ropy na co najmniej obecnym poziomie. Dlaczego? Ponieważ przy obecnych (lub wyższych) cenach Rosja ma pieniądze na zbrojenia. Gdyby Wenezuela odzyskała wolność to szybko nastąpiły by inwestycje w sektor naftowy i cena ropy na rynkach światowych by spadła. Wówczas Rosji trudniej było by zarabiać na sprzedaży ropy, a tym samym mniej kasy na zbrojenia.

bryxx
wtorek, 26 marca 2019, 14:25

Ropa to zdrożeje jak Wenezuela wpadnie w ręce amerykanom.. Ceny ropy to wymuszaja teraz amerykanie aby właśnie dowalić wenezueli i rosjii.

prawieanonim
środa, 27 marca 2019, 09:39

Chyba żyjemy na dwóch różnych planetach bo tu na ziemi jedynymi beneficjentami wysokich cen ropy są kraje, których gospodarka opiera się głównie na handlu węglowodorami. Mam ci przypomnieć które to kraje?

Synek
wtorek, 26 marca 2019, 11:48

Dokładnie! Poza tym te inwestycje pochodziłyby z zachodu a to uwaliłoby egzekucję długu. Chinom z drugiej strony, które także zainwestowały bardzo dużo w Wenezuelę, i nie tylko w sektor naftowy, jest wsio ryba. Oczywiście gdy Wenezuela wyrzuci na rynek duże ilości ropy, jej cena na świecie spadnie. Chińczyków to ucieszy podwójnie: tani surowiec to raz, dwa oni go otrzymują jako spłatę zobowiązań dłużniczych, czyli dostają więcej za swoje pieniądze. Rosja oczywiście też ma taki układ spłacania długu w towarze, no ale im ropa nie jest potrzebna, i to tania. To prawdopodobnie Sieczyn położył łapę na tym ładunku złota wywiezionym niedawno do Moskwy, oprócz tego dochodzą różnego rodzaju prawa do wydobycia itp.

Palmel
wtorek, 26 marca 2019, 10:47

to Rosja i Chiny zainwestowały tam pieniądze

fsdfs
wtorek, 26 marca 2019, 10:16

Cena ropy nie zalezy od podaży. Przykład Iranu to pokazuje.

Pan Ferdek
wtorek, 26 marca 2019, 21:09

Oczywiście, że tak. Tylko funboje tego "nie widzą".To czysta gra "spekulantów"!

Synek
wtorek, 26 marca 2019, 14:55

Właśnie przykład Iranu pokazuje to dobitnie, ale odwrotnie niż piszesz;)))

yzrael
wtorek, 26 marca 2019, 12:38

Ha Ha a niby od czego? Zobacz sobie jak zmieniał się rynek ropy gdy zwiększano wydobycie. To że państwa OPEC utrzymują często zmowe cenową to inna bajka, ale ekonomia jest nieubłagana i wszystko jest do czasu.

Buba z Polski
wtorek, 26 marca 2019, 08:38

Zastanawia mnie ił-62 to dalej lata. Przecież strach koło tego stać. Cała ta eskapada to tak zwana bratnia pomoc . Przez dziesięciolecia kartoszki wyspecjalizowały się w tym .Wiedzą o tym czesi ,węgrzy,bałtowie my w 39 a teraz przerabiają to w donbasie abchazji itd. Każdorazowo za taką pomoc trzeba płacić słono płacić. Do tego dochodzi fakt zainwestowania 10 -siątek mld euro w wartości jakie wyznaje maduro. Czyli wolność ,demokrację,pluralizm,wolne media,ekonomia,prywatna własność wartości powszechnie Znane i Szanowane w takim państwie jak te ,które leży na wschód od nas. Żeby nie było znając mentalność naszych wschodnich braci z mentalnością mongolską nie cofną się przed niczym ,żeby o to zawalczyć.

Mech.
wtorek, 26 marca 2019, 22:13

Te Iły62 pochodzą z eskadry rządowej, która zwykle towarzyszy Putinowi (sam lata Iłem96) w podróżach.

ziom
wtorek, 26 marca 2019, 18:05

Akurat Rosjanie przyjechali na prośbę legalnych władz Wenezueli, tak samo jak wojska amerykańskie w Polski. Czego jeszcze nie rozumiesz?

Davien
środa, 27 marca 2019, 17:51

Panie ziom, Maduro jest tak legalny jak kazdy inny dyktatorek po sfałszowanych wyborach.

Wawiak
środa, 27 marca 2019, 12:15

Tylko to, która władza jest "legalna" w Wenezueli w kontekście woli jej obywateli jest coraz bardziej dyskusyjne - i nie da się ukryć, że Maduro jest tu w strefie spadku...

Maras
wtorek, 26 marca 2019, 13:22

W tym samolocie głownie zawodziły silniki a konkrety mozesz wyczytac w necie. Myslisz ze Ruscy nie wyeliminowali tych wad ? Hala halo mamy 2019 rok.

sża
wtorek, 26 marca 2019, 07:23

O Rosji można różne rzeczy powiedzieć, ale nie to, że porzuca swoich sojuszników. Uczcie się Amerykanie...

wolfgang
wtorek, 26 marca 2019, 12:17

Rosja ma długą tradycją atakowania sojuszników...

vvv
wtorek, 26 marca 2019, 12:09

tak samo jak nie porzucili Czechosłowacji, nas w 39, Gruzji czy Ukrainy :)

Wawiak
środa, 27 marca 2019, 12:17

Amerykanie nas w 39??? Chyba coś ci się pokręciło.

janusz
wtorek, 26 marca 2019, 12:00

No nie bardzo. Asada Trump lał jak chciał i Rosjanie nie kiwnęli palcem. Podobnie z Izraelem.

Szybki Lopez
wtorek, 26 marca 2019, 13:56

Wiec jak powszechnie wiadomo, zaraz po tym laniu Assad musiał ustąpić ze stanowiska, a nie, czekaj... jakoś to inaczej chyba się skończylo

Davien
wtorek, 26 marca 2019, 16:05

Panie Lopez Asad nigdy nie był celem USA, Celem było wyeliminowanie ISIS i dokonali tego natomiast Asad dostawał po łapach jak je za daleko pchał i tyle, albo jak bawił sie w ludobójstwo tuszowane włąsnie przez Rosje.

Rafal
czwartek, 28 marca 2019, 11:29

Czy ty chociaz czytasz to co kaza Ci pisac?

Szybszy Lopez
środa, 27 marca 2019, 10:51

Aha, to teraz tak wygląda oficjalna wersja?

Davien
środa, 27 marca 2019, 17:53

Widzisz panie Lopez, ale to jest prawdziwa wersja. USA były tam na podstawie rezolucji ONZ by walczyc z ISIS, które powstało ze wspieranej przez Rosje partii BAAS wiec znowu sie osmieszyłeś. Jakby chcieli sie pozbyc Asada to dawno skończyłby jak Hussein.

carabin
środa, 27 marca 2019, 08:31

Tja, celem USA było wyeliminowanie wyszkolonych przez siebie oddziałów. Acha...

I tak umacniamy polską biedę i polskie zacofanie.
wtorek, 26 marca 2019, 04:24

Patrząc obiektywnie, to zaangażowanie Rosji w Wenezueli jest błogosławieństwem dla jej mieszkańców. Tylko od Rosji bowiem Wenezuela zaakceptuje żądanie politycznych i gospodarczych reform kończących powstały chaos. Bezkrwawo dokonana zostanie naprawa polityczna i gospodarcza Wenezueli. Reszta to nieważne sprawy uboczne, np. USA nie będą Wenezueli okradać, a Rosja sprzeda trochę wyrobów przemysłowych. Natomiast świat ma jeden problem mniej na głowie.

Davien
wtorek, 26 marca 2019, 16:06

HAHA Własnie Maduro z Rosją okradaja Wenezuele a typiszesz że nie będą?? Dawno tak sie nie usmiałem.

vvv
wtorek, 26 marca 2019, 12:10

tak tak :D wspaniała wizja sputnika :)

Kaczan
wtorek, 26 marca 2019, 12:06

No ale przecież Rosji nie zależy na dobrobycie Wenezuelczyków, tak jak z resztą i Syryjczyków, więc skąd bierzesz te banialuki?

Davien
wtorek, 26 marca 2019, 11:31

No jak Rosja naprawia to widzielismy w Syrii: bombardowanie bezbronnych cywilów, popieranie ludobójcy uzywającego gazów bojowych, totalne zniszczenie kraju, ale ich pupilek pozostał przy władzy.

demi
piątek, 29 marca 2019, 15:17

gazy bojowe? kto Ci opowiada te bajeczki. przygotowania aktorów za brytyjskie i amarykanskie pieniądze do spektatkularnych nagrań z chlorem są dostępne w sieci.

aaaa
wtorek, 26 marca 2019, 10:18

:-) Ja bym nie był taki pewien że Rosjanie ich nie okradna.

bryxx
wtorek, 26 marca 2019, 14:19

Kto ich okrada? Dostali swoje złoto od banku angli jak chcieli? Australijczycy juz pare lat staraja się sprawdzic swe zasoby złota złozone wty banku i nie mogą. Ciekawe czy nasze złoto tam jest czy zostało tylko wspomnienie.

Davien
wtorek, 26 marca 2019, 16:07

Pytasz kto ich okrada? A własnie Maduro razem z Rosjanami, natomiast blokada kont zapobiegła tej kradziezy. Zapytaj sie moze Hiszpanii co się stało z jej złotem wysłanym na przechowanie do ZSRS podczas puczu Franco.

edd
środa, 27 marca 2019, 08:30

Złoto Hiszpanii przejęło ZSRR za czasów Franco za dostarczoną broń, podobnie USA przejęło złoto ZSRR za uzbrojenie dostarczone w ramach lend lease. Dziwne, że nie znasz faktów z historii.

Sjdjdjdjwpwplw
wtorek, 26 marca 2019, 10:00

My jesteśmy zacofani. Ale są tacy co są mocno do przodu, ale ich juz niedługo nie będzie bo się nie mnożą tylko stażeją a zastąpią ich bracia w innej wierze

Darek S.
wtorek, 26 marca 2019, 03:45

Jeżeli Rosjanie nie namówią Maduro na reformy w kraju, to nic nie zdziałają. Rosjanie nie są w stanie przewieźć wystarczającej ilości sprzętu i wojska do obrony tego terytorium przed wrogiem wewnętrznym, o zewnętrznym nie mówiąc. Jeżeli Maduro wprowadzi spektakularne reformy, w stylu tych z Chin z 1979 roku, albo przynajmniej tych wprowadzonych przez Kiszczaka w Polsce, przed Okrągłym Stołem, wprowadzi prawdziwą wolność gospodarczą wtedy widzę szansę na powodzenie ich misji. Wprowadzenie natychmiastowej zmiany w sferze gospodarczej nic nie da, bez zapowiedzi zmian w sferze politycznej. Zapowiedź rewolucyjnych zmian politycznych, które odbywać się będą małymi krokami. Klika pierwszych kroków, mało istotnych należałoby wprowadzić szybko, aby wzbudzić zaufanie u obywateli. To dałoby czas na poprawę sytuacji gospodarczej i utrzymanie obecnego politycznego status Quo, tak jak to jest w Chinach.

SOWA
środa, 27 marca 2019, 13:03

Wątpię aby Maduro cokolwiek zrobił. On przegapił możliwość przeprowadzenia zmian tak jak zrobił to Erdogan. To dało mu czas na zduszenie opozycji. Maduro jest skończony to kwestia czasu. Chyba, że zostanie zastąpiony przez kogoś innego

mosze
wtorek, 26 marca 2019, 11:42

Rosjanie mogliby się zająć reformowaniem własnego kraju. Jakim cudem kraj, który ma wszystkie możliwe zasoby naturalne, jakie człowiek może sobie tylko wyobrazić, ma PKB per capita niższe od Polski, która ma resztkę węgla, miedź i najgorsze gleby w Europie?m

SOWA
wtorek, 26 marca 2019, 00:49

Skoro angielscy technicy wojskowi i komandosi z SBS wspierają Arabię Saudyjską w Jemenie to jak zachód może pouczać Rosję? Gdyby zachód poważnie i uczciwie traktował Wenezuelę to nigdy do władzy nie doszliby populiści, a wraz z nimi koszmar pustych półek w sklepach i bieda. W kraju który powinien być drugim Kuwejtem.

Davien
wtorek, 26 marca 2019, 11:33

SOWA, w Jemenie masz zbrojna rebelie Houti przeciw legalnemu rządowi w wenezueli masz dyktatorka który doprowadził swój kraj na skraj upadku, no ale jak zzwykle cos ci się poplatało.

SOWA
środa, 27 marca 2019, 12:54

Czyli usunięcie legalnego prezydenta Jemenu było złe. Natomiast usunięcie legalnie wybranego Maduro będzie dobre? Obaj są siebie warci. Dziwi mnie, że usprawiedluwiasz naloty na bezbronną ludność, szpitale a to wszystko przez niby cywilizowanych dobrych, bezinteresownych Saudów. Tylko gdzie w Arabii znajdziesz demokrację i prawa człowieka?

Davien
czwartek, 28 marca 2019, 14:50

SOWA, a kto chce usuwac Madurosiła, jakos nie widzę by szalały tam jakieś obce wojska poza ruskimi komandosami( az sie przypomina Afganistan i prezydent Amin) natomiast w Jemenie buntownicy obalili siłą wybranego legalnie prezydenta dla jego skompromitowanego poprzednika, ot taka mała róznica,zakładając że jeszcze pan potrafi to zrozumiec.

Olo
wtorek, 26 marca 2019, 20:14

Dyktator doprowadził czy sankcję? Znamy tą śpiewkę

Kaczan
środa, 27 marca 2019, 10:29

Ten kraj doprowadził do ruiny Maduro. I cena wiadomego surowca.

poniedziałek, 8 kwietnia 2019, 01:41

przy pomocy restrykcji "obrońców tzw.demokracji"

Kaczan
wtorek, 26 marca 2019, 10:37

Aha. To zachód wybrał im Maduro ma prezydenta?

mosze
poniedziałek, 25 marca 2019, 23:51

Odważni ludzie, przylecieli Iłem 62.

Maras
wtorek, 26 marca 2019, 13:26

Myslisz ze ten Ił to to samo co latało w latach 80-tych?

Davien
środa, 27 marca 2019, 00:15

Biorąc pod uwage że produkcje skończono 24 lata temu to wcale bym sie nie zdziwił. To ta sama wersja co sie rozbiły 2 w Polsce przez rosyjska fuszerke z silnikami. Obecnie uzywaja w ograniczonym stopniu całych 6 Ił-62M, reszte wycofali w 2008r.

Davien
wtorek, 26 marca 2019, 11:33

Tez mnie to zaskoczyło, chyba mu sprawdzili silniki przed lotem:)

Gts
poniedziałek, 25 marca 2019, 23:45

Ruskie skąpia kolejny kraj we krwi żeby tylko utrzymać wplywy. Wszędzie włażą z butami, a potem odwracają kota ogonem. Gdzie się da, tam wsadzają jakiegoś watażkę, który za pysk trzyma jakiś naród i eskaluje swoją władze na okolice i region jak na Bliskim Wschodzie, Azji i w Ameryce Płd. Schemat jest ten sam, proponuja pomoc a potem siedzi tam już KGB albo Specnaz i juz można bronić kolejnej granicy...

Wuja Rychu
poniedziałek, 25 marca 2019, 22:15

"Rosja i Chiny jedynymi ważnymi graczami wspierającymi ...." gratuluję poczucia oderwania od rzeczywistości :) Maduro chyba jednak ma odmienne zdanie i raczej nie narzeka że wspierają go dwa z trzech supermocarstw....

Łukasz
wtorek, 26 marca 2019, 19:38

właściwie to jedno z dwóch - Chiny

tulik
poniedziałek, 25 marca 2019, 19:53

Każda pomoc jest Wenezueli potrzebna - już nie takie paszteciki amerykanie przygotowali na innych kontynentach czy państwach nie zależnych ....

wolfgang
wtorek, 26 marca 2019, 12:16

Internacjonalistyczna pomoc ZSRR / Rosji jest powszechnie znana.NRD 1953, Węgry 1956, Czechosłowacja 1968, Afganistan 1979, prawie w Polsce 1980, Gruzja 2008, Ukraina od 2014, Naddniestrze od 1992. "Drobiazgów" w stylu przewrotów w Afryce od lat 60 XX wieku nie liczę.

SOWA
wtorek, 26 marca 2019, 16:47

Proponuję policzyć liczbę amerykańskich akcji humanitarnych niosących demokrację. Niestety Rosja i USA są siebie warte. W polityce liczy się tylko interes.

Davien
środa, 27 marca 2019, 00:17

SOWA, znowu... Zaczynając od wywołania II wojny swiatowej to raczej ZSRS/Rosja wielokrotnie przebiło USA:) I jeszcze jedno, Amerykanie nie zajmowali dla siebie teremu jak robi to ciągle Rosja wiec znowu wyszedł ci zonk:)

nauczyciel historii
środa, 27 marca 2019, 13:54

Nie bierzcie tego serio. To moja największa zawodowa "porażka" w karierze. I jeszcze "przypomina" mi o tym kilka razy dziennie.

janusz
poniedziałek, 1 kwietnia 2019, 16:51

Będzesz zaprzeczał istnieniu paktu Ribbentrop-Mołotow i udziałowi ZSRR w rozpętaniu WWII?

Davien
wtorek, 26 marca 2019, 16:09

W Polsce tez planowali coś w 1956r ale nagle okazało sie że Polskie wojsko sie szczypac nie będzie i np dowódca lotnictwa gen. frey Bielecki wydał rozkaz ataku na rosyjskie wojsko jak sie tylko rusza z koszar.

Wawiak
środa, 27 marca 2019, 12:23

Podobnr rozkazy wydał gen. Kuropieska lądowym.

AS
poniedziałek, 25 marca 2019, 19:05

Amerykanie przyślą więcej!

Bardzo ciekawe
poniedziałek, 25 marca 2019, 18:52

Zobaczymy jak Trump będzie w praktyce bronił Doktryny Monroe z 1825 roku plus Rozszerzenie Roosveltowskie z XX wieku. Jak nic nie zrobi to zapomnijcie że nas obroni.

Benek
poniedziałek, 25 marca 2019, 23:57

Doktryna Monroe została ustanowiona 2 grudnia 1823 r.

Marek
poniedziałek, 25 marca 2019, 23:54

A po co ma tam coś robić? Ruscy zamiast fachowców nafciarzy znających się na tym jak zrobić porządek z ciężką ropą, swoim starym obyczajem wysłali tam wojsko. Skutek? No cóż. W leżącej na ropie Wenezueli triumfy będzie święcił transport konny. Zupełnie jak na Kubie. Trump nic nie musi robić, bo to, co mu potrzebne pod bokiem ma. Wystarczy cierpliwie poczekać aż wenezuelską gospodarkę pod rosyjskimi rządami do końca trafi jasny szlag i kraj z nienaruszonymi złożami sam mu w ręce wpadnie.

Davien
czwartek, 28 marca 2019, 14:51

Marek, namiejscu Maduro zacząłbym sie zastanawiać czy Rosja nie chce powtórzyc zagrywki z Afganistanu z prezydentem Aminem?

Wawiak
czwartek, 28 marca 2019, 11:26

Ale za to będzie eko! ;-)

Wawiak
czwartek, 28 marca 2019, 11:25

Ale będzie eko! Greenpeace będzie wniebowzięty ;-)

Synek
poniedziałek, 25 marca 2019, 22:25

No to odpowiedź będziesz miał 28 kwietnia;) jeżeli wstrzymają import wenezuelskiej ropy, to tak jakby im założyli plastikową torbę na łeb... Rosja miesza tu szyki i USA i Chinom. Zobaczymy czy te ostatnie dadzą radę zmusić ruskich do poddania Maduro.

Bardzo ciekawe
wtorek, 26 marca 2019, 08:14

Ale wg tych doktryn USA powinno teraz uderzyć w Rosję a nie w Wenezuele

Davien
środa, 27 marca 2019, 00:18

Panie bardzo ciekawe, ale po co maja uderzac w cokolwiek? Rosja własnei wpakowała sie w kolejny worek bez dna, no chyba ze ta setka zołnierzy ma przeprowadzić operacje jak ta w Afganistanie z prezydentem Aminem.

xd
poniedziałek, 25 marca 2019, 17:43

"ingerencję w wewnętrzne sprawy regionu" i kto to mówi

Bat na onuce.
wtorek, 26 marca 2019, 00:17

Xd dlaczego nie odpowiadasz na pytania czekam na twoje obliczenia.

im bardziej Puchatek zaglądał do środka tym bardziej nie było tam Prosiaczka
środa, 27 marca 2019, 11:06

Buba z Polski, Kutyszcze i Batory pod Pskowem + "inne fajne bitwy" coś Ty taki niecierpliwy.Co tosię dzieje na tym Śląsku?

xd
wtorek, 26 marca 2019, 22:25

jakie pytania i obliczenia

im bardziej Puchatek zaglądał do środka tym bardziej nie było tam Prosiaczka
środa, 27 marca 2019, 14:05

Chodzi zapewne o to 5 mld. USD które zgodnie wa wypowiedzią pani V. Nuland USA "zainwestowało" na Ukrainie przed lutym 2014. Przecież to m. in. "szach mat w jednym ruchu". Nie poznałeś. Jego głębokich przemyśleń w niepowtarzalnym stylu nie sposób przeoczyć. To temat co najmniej na pracę "magisterską". (A jaka bogata byłaby "bibliografia": tylu nicków nie "posiada" Tu chyba nikt.)

xawer
poniedziałek, 25 marca 2019, 16:24

"Oba płatowce dotarły do Wenezueli z Rosji z międzylądowaniem w Syrii." To "płatowce" same latają(np bez silników)? A ja myślałem, że to samoloty latają:-)

u panie
wtorek, 26 marca 2019, 02:52

I żaden nie spadł, Rosja potrafi.

xawer
poniedziałek, 25 marca 2019, 16:22

"Oba płatowce dotarły do Wenezueli z Rosji z międzylądowaniem w Syrii." To "płatowce" same latają(np bez silników)? A ja myślałem, że to samoloty latają:-)

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama