Gen. Górowski: przy wprowadzaniu Abramsów skorzystamy z doświadczeń z Leopardów [Defence24 TV]

15 lipca 2021, 15:35

W rozmowie z Defence24.pl gen. bryg. Jarosław Górowski, dowódca 1 Warszawskiej Brygady Pancernej w Wesołej mówi, że dowodzona przez niego jednostka wykorzysta w procesie przezbrajania na planowane do pozyskania czołgi M1A2 SEP v3 Abrams doświadczenia z niedawnego wprowadzenia wozów Leopard 2. "Najlepszym czołgiem na świecie jest ten, który ma najlepszą załogę" - podkreśla generał, zaznaczając że najnowsza wersja Abramsa to czołg generacyjnie nowszy niż używane dziś Leopardy, między innymi z uwagi na posiadane systemy elektroniczne.

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 152
WSK74
wtorek, 20 lipca 2021, 11:48

Abrams robi wrażenie, ale koszty na długo uniemożliwią realne zmiany. Betonujemy się w garażach, etatach, będziemy rozbudowywać logistykę, a na koniec jak przyjdzie co do czego, to zabraknie prądu i wody, załatwi nas haker ze Wschodu. Czy wojna nie wybuchła przez kilkadziesiąt lat, bo Polska ma 700 lub 1000 czołgów, a nawet 1200 BWP1 ? Abrams to jak przygotowania do drugiej bitwy pod Kurskiem, a to jest szerszy plan. Na poważnie, to aktywnie nakręcamy spiralę wojennej histerii, co służy producentom broni, a nie ubogim klientom.

Mike Texas
poniedziałek, 19 lipca 2021, 12:36

Sep v3 z Trophy, pancerza zawierający zubożony uran, pociski ze zubożonego uranu?

Viktor
poniedziałek, 19 lipca 2021, 10:50

Jego pluton Leo jeździ raz w miesiącu Ale to dobrze bo sep3 doi 1200 l paliwa na sto km

max
poniedziałek, 19 lipca 2021, 09:25

dyskusja jest bezprzedmiotowa - rząd chce pokazać że wbrem temu co pisze opozycja pis chce dogadać się z nową administrcją amerykańska postawa Niemiec wg pis nie daje gwarancji że nas Rosji nie sprzedają a temu mysleniu podporządkowana jest reszta - oczywiscie że modernizacja t72 była bez sensu ale chodziło o to by nszz solidarność miała sukces związkowy - potrzebne są zdolności do remontów czołgów i tyle - teciaki - sprzedadzą - czechom albo komuś tam - jakąś część kasy odzyskają z amunicją tak samo więc lament jest nie na miejscu a że Maciarewicz robił co robił wiadomo że to z jednej strony bez sensu a z drugiej leopardów dalej nie ma i mogą być duże jaja jak te amerykńskie po modece będą szybciej

say69mat
poniedziałek, 19 lipca 2021, 07:43

@defence24.pl: Gen. Górowski: przy wprowadzaniu Abramsów skorzystamy z doświadczeń z Leopardów ... Hmmm ... z patentu na finansowanie zakupu??? Dalej, skoro pojawiają się istotne problemy z finansowaniem zakupu Abramsów. Jakim to cudem nasza klasa polityczna nie wykorzystała tematu reparacji wojennych do doposażenia naszych wojsk pancernych w czołgi Leopard 2 A5/6/7??

123 abc
poniedziałek, 19 lipca 2021, 02:15

Zamiast Abramsów wolałbym żeby politycy kupili 35 Apachów, jeden nowy okręt podwodny i niemieckie granatniki RGW-90, a czołgi kręcić razem z Niemcami i Francuzami. Ale to nie ja rządzę tym krajem.

Myk
niedziela, 18 lipca 2021, 21:57

No dobrze, ale kto właściwie podjął decyzję o zakupie, kto ją zatwierdził i dlaczego sejmowa Komisja Obrony Narodowej dowiedziała się o tym z mediów. Po co Plan Modernizacji Technicznej? Czy to zwiastun nowego podejścia do modernizacji wojska?

jurg
niedziela, 18 lipca 2021, 21:00

Ciekawe, jak ten generał rozwiaze takie problemy. Warto zauważyć, że niezbyt wiele tych czołgów posiada tzw. obronę aktywną (zabezpieczenie przed nadlatującymi pociskami). Mówiąc o pewnych słabościach Abramsów należy wspomnieć, że zdarzają się obrażenia załogi, ponieważ część składników ich ładunku zostaje cofnięta do środka. Musimy również pamiętać, że armaty czołgowe są ładowane ręcznie. Kąt ustawienia tej armaty także powoduje, że może dojść do obrażeń. Ponieważ na Bliskim Wschodzie, gdzie operowały te maszyny, występuje wysokie zapylenie, trzeba było często zmieniać filtry. Wspomniana już turbina Abramsa potrzebuje natomiast ogromnych ilości paliwa i powietrza, co generuje z kolei wysokie koszty. Czołgi te nie są również – delikatnie mówiąc – dobrze przystosowane do pokonywania akwenów wodnych. Dochodziło więc do sytuacji, że w przypadku zalania kadłuba Abramsy zatrzymywały się w rowach wypełnionych wodą. Z tym ładowanie i aktywnym pancerzem, to te czołgi sa lata swietlne za czołgami Rosji.

1kosmos2
niedziela, 18 lipca 2021, 19:15

Za 10 lat w cenie złomu do muzeum i tyle z tego będzie ,czas pokaże a 23 miliardy , co to jest , kto zabroni , przecież nikt nie poniesie konsekwencji tych decyzji .

Darek
poniedziałek, 19 lipca 2021, 00:38

Za 10 lat to w USA i innych krajach będą budowane same pojazdy bezzałogowe a my co dopiero osiągniemy zdolności operacyjne na Abramsach. Gdzie już dzisiaj i tak najważniejsze w wojsku stają się systemy napadu lotniczego czy rakietowego. To tak jak Francja broniła się w II wojnie światowej z sprzętem z taktyką i myśleniem z I wojny światowej.

JW 1551
niedziela, 18 lipca 2021, 16:57

Bardzo w porządku gość. Był moim Dowódca batalionu na VIII zmianie w 2010 . Pozdrawiam

123 abc ( nie Olgino)
niedziela, 18 lipca 2021, 15:29

Wszyscy tak pięknie się wypowiadacie o Abramsie. A czy Abrams ma mechanizm ładowania? To jest krok w tył w stosunku do starych sowieckich maszyn. Oczywiście turbina gazowa na plus (Polska nie ma T-80). Pomijam zacinanie się mechanizmu ładowania lufy ( o ile takie występuje w T-72 i twardych).

Abram
niedziela, 18 lipca 2021, 12:44

Amerykanie zmieniają czołgi na polskie jabłka?

Aron
niedziela, 18 lipca 2021, 09:38

SUPER !!!!!!!!!!!! Znowu kupujemy amerykański szmelc za dziesiątki miliardów !!!!!! Amerykańska gospodarka mówi DZIĘKUJEMY !!!!!!!!

Mike Texas
poniedziałek, 19 lipca 2021, 12:44

Dziękuje i pozdrawiam z Teksasu. Jak to jest wersja nie na eksport i jest z TROPHY to nie jest szmelc.

dropik
sobota, 17 lipca 2021, 21:02

Jaki to seans przenosić czołgi z miejsca na miejsce i szkolić załogi żeby za chwilę szkolić ich od nowa? Chyba po to by wprowadzić chaos i wydać pieniądze których nie na zbyt wiele.

Y
niedziela, 18 lipca 2021, 15:28

Te pieniadze są troché większe od tych , które co roku przejmuje z naszych podatków kościół i niepłacąc przez siebie podatków.

wert
niedziela, 18 lipca 2021, 00:35

wygląda to mocno chaotycznie zwłaszcza że w Wesołej kończą budowę centrum symulatorowego dla Leoparda. Będą przeprowadzać albo Wesołą rozbudują o symulatory Abramsa. Powrót Leo do Żagania to byłaby największa głupotą. Tylko Braniewo. Skoro sytuacja się mocno zmieniła to są i zmiany. Lepsze to niż udawanie że się nic nie zmieniło. Chowanie głowy w piasek nie pomoże

Dropik
wtorek, 20 lipca 2021, 07:17

Braniewo - czyli wiem ,że nic nie wiem. pewnie po to byt całe zaplecze oddać za darmo lub za cene zwyklej amunicji artylersjskiej: 120, 152 mm. Brawo ty geniuszu militarny! Tak to mozna było trzmac wojska 150 lat temu . Bo stałe zaplecze jednostek wg ciebie nie jest wazne bo wszystko moza wywieść -hahaha nie można. To ignorancja.

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 19 lipca 2021, 15:03

Chaos jest pewnie dlatego, bo nie spodziewali się, że im ktoś Abramsy sprzeda.

123 abc
sobota, 17 lipca 2021, 18:56

Słyszałem że to chcecie sfinansować z obligacji. 25 miliardów pln drogą nie chodzi. Tylko nie róbcie tego na zagraniczne fndusze ( dajmy zarobić Polakom - 1,5 % to się rozejdą jak świeże bułeczki). Niech obligacje będą lokowane w największych bankach w Polsce. Sprzedaż dla ludności i uwaga uwaga - gwarantowane przez skarb państwa. . Ponieważ finanse państwwa to nie perpetuum mobile, to te obligacje trzeba będzie wykupić. Jak to zrobić ? Za pomocą ustawy można zagwarantować zysk NBP corocznie jeden miliard na wykup obligacji przez 25 lat. Podkreslam ustawy. Bo jak zrobicie to pod rozporządzenie to trybunał stanu.

Dropik
wtorek, 20 lipca 2021, 07:19

To sie doucz co to jest zysk NBP. To nie jest bank komercyjny. Jego zyski to "zyski" .

123 abc
wtorek, 20 lipca 2021, 12:17

Sam się doucz. Ja swoje szkoły pokończyłem. Mówię o zysku NBP, które co roku płyną do budżetu państwa ( zyski osiągnięte poprzez operacje repo, reverse repo i inne). Nie mówię o "zyskach" na lokatach walutowych, które przez niedouczonych dziennikarzy są nazywane zyskami. Tam czy dolar wzrośnie czy spadnie, nie ma znaczenia, bo i tak je trzymamy, więc nie materializujemy tych wycen walutowych. One są tylko na papierze. Interwencje walutowe są w celu obrony wartości naszej waluty i są sporadyczne.

realizm
poniedziałek, 19 lipca 2021, 08:45

Świetny pomysł. I to należałoby zastosować nie tylko do Abramsów, ale w ogóle na wszystkie większe zakupy dla armii. Bo tu chodziłoby nie tylko o mechanizm finansowy obopólnie korzystny dla emitenta obligacji (państwo) i ich nabywcy (obywatel). Ludzie kupując obligacje przeznaczone na zakupy dla armii, gwarantowane przez polskie państwo, musieliby sobie zadać pytanie: czy identyfikuję się z tym państwem, czy wierzę w jego przetrwanie, czy chcę jego obrony. Byłby to zatem sposób na tworzenie silnych więzi obywatela z państwem. Sam bym kupił takie obligacje, choć jestem statystycznym drobnym ciułaczem, a takich ludzi byłaby masa.

JAck
niedziela, 18 lipca 2021, 05:39

Właśnie o oto chodzi aby to fundusze zarobiły a nie ty. PS. Kogo skazał Trybunał Stanu? To martwa instytucja.

qwardian
sobota, 17 lipca 2021, 15:45

Amunicja programowalna z lufy czołgu i od razu tysiąc trolli z Olgino..

Asdf
sobota, 17 lipca 2021, 12:37

Zakup za 7 mld USD i żadnego przedstawiciela USA na konferencji, zdawkowa reakcja ambasady, PiS wysłał dopiero LoR czyli zalytanie o możliwość zakupu, a jakie relacje PiS ma z obecną administracja wszyscy wiedzą coś mi się zdaje że długo ich nie zobaczymy a to co widzieliśmy to był spektakl dla gawiedzi.

zmrol
sobota, 17 lipca 2021, 21:14

Zobaczymy, przedstawiciel USA bedzie na podpisaniu umowy oj wowa wiem ze tera będzie wam trudniej

sw
sobota, 17 lipca 2021, 12:15

doswiadczenie uczy, ze u Polaka doswiadczenie NIC nie uczy

prezes
sobota, 17 lipca 2021, 09:50

ja bez żadnego trybu: 250 czołgów poproszę.

Dropik
sobota, 17 lipca 2021, 21:04

Panie prezesie ... co tak skromnie? 500+ proszę

wert
niedziela, 18 lipca 2021, 00:37

głupawe z lekka

Dropik
wtorek, 20 lipca 2021, 07:21

really ? Przecież kolejne nie są wykluczone :P

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 19 lipca 2021, 15:04

Nie da się ukryć.

W3-pl
sobota, 17 lipca 2021, 16:50

W jakim trybie poKupili leoA5? Bo najstarszy/e A4, te za "1 euro", to podobno z....1986. Roku produkcji

gnago
sobota, 17 lipca 2021, 09:47

Na dzień dobry łączność w Abrams jak i SKO powinno zostać wymienine co możliwe na polskie wersje. Oczywiście wzorując się na najlepszym z sojuszników USA

dropik
sobota, 17 lipca 2021, 21:10

Nie wiesz , że nic nie wiesz

ZZZZ
sobota, 17 lipca 2021, 09:36

Decyzja o zakupie zapadła na najwyższym szczeblu, podjął ją osobiście Kaczyński. A dowódcy mogą się albo dostosować, albo podać do dymisji. Ten czołg będzie miał w Polsce zdecydowanie większe znaczenie polityczno-propagandowe aniżeli militarne.

starszy kapral
niedziela, 18 lipca 2021, 16:58

Na blagalna prosbe polskich pancerniakow jak zobaczyli tureckie leopardy po make-upie rosyjskich rakiet ppanc

siup
poniedziałek, 19 lipca 2021, 02:35

Wiesz, że nic nie wiesz? Nie wiesz.

Andrzej
sobota, 17 lipca 2021, 17:25

Całkowicie się zgadzam.

W3-pl
sobota, 17 lipca 2021, 16:44

Bo trafia w cel wielki jak T-ciak, z 3+ kilometry (2 mile na pustynii, fakt)...ale ruscy I Chiny na pokazach na 1,5 kilometra. Efekt psychiczny na wroga? Brytany swoim pancernym dawali amfetamiki DLA odwagi, pod Al Alamain....Ruscy zwykle....wiali w T-34/76 przed tygrysem.(wspomnienia weterana!). Mimi rozkazu "ani kroku wstecz....Albo kulka

Glock
sobota, 17 lipca 2021, 15:38

Jak wszystko i zawsze. W 39' mielismy sanacyjno-propagandowo-paradną armię.

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 19 lipca 2021, 15:13

W 39 mieliśmy całkiem przyzwoitą armię jak na nasze skromne możliwości. Tyle, że ona była przeznaczona do wojny z Rosją nie z Niemcami. A już na pewno nie do wojny z jednymi z Niemcami i Rosją jednocześnie. Z Niemcami źle poszło potężnej francuskiej armii. Rommel mając w sumie skromne siły długo gonił Brytyjczyków po pustyni jak sam chciał. Podczas Barbarossy Niemiaszki zrobiły sobie w zasadzie turystyczną wycieczkę przez Rosję, która miała znacznie silniejszą armię od niemieckiej i NKWD po to, żeby tą armię dyscyplinować.

Patry
piątek, 16 lipca 2021, 23:21

poziom naszej kadry dowódczej to dramat ... a kupno ??? najdroższych czołgów od usa to budowa domu od dachu w dodatku - czy nie ma tam kogoś kto ogarnia koszty, potrzeby i inne aspekty logistyczne i hierarchie potrzeb ... czy pojawienie sie okazyjnych Leo nie zarżnęło naszych kompetencji i wydrenowało kasę za Odrę ... nic was to nie nauczyło ... - to jakiś kompletny chaos i matrix czy myslicie że kasa to rośnie na drzewach

Palmel
piątek, 16 lipca 2021, 21:23

gdzie pilnikami będziemy piłować śruby do systemu calowego z metrycznego

zmrol
sobota, 17 lipca 2021, 21:18

Egipt ma system metryczny Grecja tez Obie mają masę sprzętu z USA i jest ok a F-16 to na metrycznym czy calowym ? Jakieś problemy z Jawelinami mamy ? kula w płot trolu oj wowa kula plot

Mig
piątek, 16 lipca 2021, 22:45

W każdym sklepie z częściami do ciągników rolniczych i również do produkowanego w Polsce Ursusa-Fergusona są śruby calowe, można je tam kupować całymi wiadrami. Ja w okolicy mam 2 takie sklepy i każda tokarka produkowana już w latach 60 w tym kraju np w AFM z Andrychowa posiada mozliwosc wytoczenia gwintu o jakim ci sie chłopcze nie sniło, tez calowego.

gnago
sobota, 17 lipca 2021, 10:02

Taaa i od kosiarek tez pasują te calowe . A czy użyte stale faktycznie nadają się do użycia w czołgu? Fachman od metrycznych też co to tfurczo zmodernizował sowieckie badziewie solidną polską śrubą w fotelu wyrzucanym zwiezda

ZZZZ
sobota, 17 lipca 2021, 09:24

Ursus właśnie zbankrutował. A Massey Ferguson to przykład skrajnej głupoty ekipy Gierka.

wg
piątek, 16 lipca 2021, 21:15

Po bezprzetargowym zakupie Abramsów, F 35 oraz Javelinów staniemy się bazą sprzętową dla wojsk USA. Wcześniej uchwalona ustawa pozwala obcym (USA) wojskom na przejęcie naszego sprzętu. Kupujemy sprzęt USA, bo to dla USA. My nie będziemy w stanie (finansowo i czasowo) dobrze przeszkolić załogi i operatorów. Za nasze pieniądze USA zyskują sporo sprzętu na wysuniętej rubieży. Wystarczy tylko przerzucić "naszymi" samolotami transportowymi ( z USA) załogi. My sfinansujemy US Army. Umieszczenie tych czołgów w Wesołej (na prawym brzegu Wisły) w dużym stopniu rozwiązuje problem mostów.

Glock
sobota, 17 lipca 2021, 15:41

Według mnie jest zupełnie odwrotnie. Kupujemy sprzet amerykanski i na nim sie szkolimy bo jak SHTF to oni sie spakuja a ich sprzet zostanie

Kazik :)
niedziela, 18 lipca 2021, 15:34

Operacja "Dynamo" się marzy. Fantasmagorie. :0

Alek
piątek, 16 lipca 2021, 23:01

Zapomniałeś że jeszcze dla Izraela kupujemy te czołgi i jeszcze dla Australii, żeby mieli większą bazę materiałową i nie musieli wydawać sami kaski:))))

MI6
piątek, 16 lipca 2021, 16:14

fiu fiu się porobiło 1.Nie ulega wątpliwości, że nasza armia potrzebuje "na już" mnóstwo sprzętu i to najlepiej nowoczesnego; 2.Abrams jest czołgiem nowoczesnym, spełniającym kryteria dzisiejszego pola walki, będzie jeszcze dobrym czołgiem przez najbliższe lata, został kupiony w ilościach nie defiladowych (250 szt) - więc co do samego czołgu, potrzeby zakupu i ilości zastrzeżeń mieć nie można; 3.Koncepcja MON, która widoczna jest teraz po ogłoszeniu decyzji o zakupie też ma ręce i nogi-kupujemy 250 Abramsów, czołg, który da radę w starciu z czołgami przeciwnika, w razie godziny W w magazynach u nas w kraju będzie/jest kilkadziesiąt lub może nawet ponad setka takich samych Abramsów Amerykańskich-więc w domyśle będziemy mogli i potrafili z nich skorzystać, to samo jeśli chodzi o części, amunicję itp itd-no jest to jakiś sensowny pomysł; ale... i tu kilka uwag 4.zakup Abramsa nie rozwiązuje naszych długofalowych problemów z czołgami a wręcz je bardziej gmatwa; 5.Abrams to czołg ciężki, coś nowego dla naszej armii, takich czołgów jeszcze nie mieliśmy, więc mówienie, że Abrams zastąpi T72 i PT91 nie jest do końca prawdą-to jest inna kategoria wagowa, ilościowo też jest ich mniej niż poradzieckich, więc nadal pozostaje problem co zamiast T72 i PT91, kolejny, trzeci czołg? o tym, że posiadanie trzech różnych typów czołgów to nie jest dobry pomysł już wielu mówiło i jest to pomysł generalnie świadczący o lekkiej rozrzutności i nieroztropności, więc co? zrezygnujemy z czołgów tej kategorii wagowej? zastąpimy je "czołgami na kołach", borsukiem?; 6.około 2035 roku trzeba będzie wprowadzić na uzbrojenie czołg kolejnej generacji nad którymi prace już na świecie ruszyły/ruszają, trzeba też będzie powoli wycofać Leopardy-i tu pytanie co w zamian? kupimy następcę Abramsa? dużego i raczej nie produkowanego z naszym udziałem (bo wątpliwe by Amerykanie dopuścili nas do kooperacji)? kupimy Leo3? pomysł by mieć Abramsy i Leopardy (Leo3 w przyszłości) nie jest głupi ale trzeba by wbić się do współpracy przy projektowaniu Leo3 z Niemcami i Francuzami bo inaczej będziemy jedynie klientami-i tu jest problem bo jak wiadomo nasz rząd nie pała miłością do Niemców i Francuzów i prosić ich o dopuszczenie do współpracy nie będzie a sami Niemcy też sprawę koncertowo położyli-mogli np. zaoferować nam te 250 Leo2a7 w jakiejś super promocyjnej cenie i dorzucić ofertę dołączenia do projektu Leo3 ogłaszając np. że jest to zadośćuczynienie za krzywdy wojenne (PR-owo byłoby ok, nasz rząd mógłby się chwalić a Niemcy zagwarantowali by sobie długofalowo kupca na czołgi)-pytanie tylko by było czy Niemcy byli by w stanie dostarczyć 250 Leo2a7 w krótkim czasie, poza tym nasz rząd chyba trochę na złość Niemcom kupił te Abramsy. Ale tak czy siak problem zostaje-co z czołgiem kolejnej generacji i co zastąpi Leo2 w przyszłości. Kupno Leo2a7 i wejście w projekt Leo3 było by najprostszym rozwiązaniem długofalowym, teraz kupno Leo2a7 już odpada, może jeszcze projekt Leo3 żeby zastąpić za 15 lat nasze Leosie i pozostać ostatecznie przy Abramsach i Leo.; 7.jest jeszcze jedna opcja: pracujemy z Koreańczykami nad ich czołgiem, kupujemy licencję i czołgiem Koreańskim zastępujemy docelowo za 10-15 lat wszystkie T72 PT91 i wymieniamy Leo2 na czołg Koreański i ewentualnie jego następcę kolejnej generacji no i za 15-20 lat mamy Abramsy i czołgi polsko-koreańskie.; 8 na koniec jeszcze jedna sprawa-obecne władze jak to mają w zwyczaju podjęły decyzję same, bez konsultacji z innymi partiami, i tu pojawia się problem poważny, co będzie gdy PiS przestanie już rządzić? następcy mogą złośliwie zmienić koncepcje i plany (PiS zrobił to samo np. rezygnując z Caracali, odrzucając francuskie czy niemieckie propozycje Orki czy zmieniając plany i założenia modernizacji armii), co wtedy? bałagan jeszcze się spotęguje? obawiam się, że niestety tak. Ogłaszanie jakichś tajemniczych planów rozbudowy/przebudowy armii i dalszych zakupów poza budżetem MON i planem modernizacji na 2 lata przed wyborami, co do których partia rządząca nie ma pewności czy je wygra jest trochę pomysłem lekkomyślnym. Coś takiego można zrobić ale pod warunkiem, że takie plany są dogadane i skonsultowane z innymi partiami, i że mamy pewność, że nawet jeśli jedna partia wybory przegra to inna będzie te plany dalej realizować dla dobra kraju. Tak czy inaczej się scenariuszy porobiło a w tym wszystkim najbardziej zagmatwany będzie problem jak tu w to upchnąć nasz przemysł by na tym bałaganie skorzystał.

starszy kapral
niedziela, 18 lipca 2021, 17:18

Dlaczego gmatwa. Raczej upraszcza. Nie liczac hsw to obrum jest jedynym zakladem gdzie taki czolg moglby byc produkowany. Hsw jest zarobione na najblizsze 10 lat. Obrum zalicza w tope za wtopa, wiec jest czas zeby zrestrukuryzowac ich i to bez zadnej napinki. Kupilismy sobie czas i zbierzemy kompetencje np przy budowie ciezkiego borsuka. Posiadanie nowoczesnych czolgow to zaraz po narwi najwazniejsza rzecz dla szrp.

obserwator
piątek, 16 lipca 2021, 16:04

z niczego nie skorzystają nawet amunicji w razie konfliku usa nie dostarczy w ciagu 2-uch godz.z ameryki ,cięźarówką.czołg za 100 mil. zł (1szt.) przekręt na źywo!!!

Alek
piątek, 16 lipca 2021, 23:04

Aha , to amunicję do tych składowanych w Polsce trzeba będzie ze stanów dowozić? No popatrz jaka chytra logistyka u tych amerykanów. Magazyn czołgów w Polsce a magazyn amunicji za oceanem nononono

Falcon
piątek, 16 lipca 2021, 18:42

Uważaj bo Niemcy ci dostarczą. Poza tym niczego nie muszą dostarczać kupimy amunicję w wystarczającej ilości, dodatkowe ilości będą składowane w Powidzu w Polsce. To jest zaleta kupowania sprzętu od tego który realnie może pomóc w razie W i do tego ma swoje bazy w twoim kraju, proste jak drut.

gnago
sobota, 17 lipca 2021, 10:04

Jak w narew Patrioty to na razie obietnice w magazynie byłeś czy zwyczajnie wierzysz bezkrytycznie

piątek, 16 lipca 2021, 18:10

Da da cięźaróką z Ameryki nie dostarczy w 2 h ale już z Powidza i magazynów tak. Normalnie na źywo dałeś d…y. Dla twojej wiadomości ż i ź to nie są te same litery alfabetu i w Polszu nie stosujemy ich zamiennie. Paka

arbi
piątek, 16 lipca 2021, 15:43

Do Abramsa trzeba mieć dobrą załogę, Arabia Saudyjska nie miała i te czołgi padały jak muchy

Glock
niedziela, 18 lipca 2021, 22:01

Amerykanom tez coraz trudniej skompletowac . Chiny zalewaja USA fentanylem

Mike Texas
poniedziałek, 19 lipca 2021, 12:47

Ty nie masz pojęcia jakie Chiny maja problem z młodzieżą i narkotykami.

Mig
piątek, 16 lipca 2021, 11:02

Pozdrowienia dla Jarka Górowskiego od kolegi z technikum z B-B

obiektywny
piątek, 16 lipca 2021, 10:40

czlowieku czy ty rozumiesz ze uruchomienie produkcji czolgu z korea to u nas minimum 10 do 15 lat a u nich minimum 6 lat bo obecny 2kpl jedynie na papierze istnieje , sluchajac niektorych naiwnych rece opadaja , albo ktos nie ma pojecia jak taka produkcja zostanie uruchomiona albo jest skonczonym idiota, druga sprawa koszty wielokrotnie przewyzszajace te ktore teraz zaplacilismy za abramsy , po trzecie kadra inzynieryjna ktorej praktycznie nie mamy , po czwarte zaklady produkcyjne ktore tez sa praktycznie nie przygotowane do produkcji nowoczesnego czolgu , moze jeden by podolal w poznaniu reszta to smiech na sali widac to po modernizaciji leopardow gdzie bumar ma problemy przy prostej moderce , pozatym my potrzebujemy wiekszej ilosci czolgow ktorej nigdzie bysmy tak od reki nie kupili lub wyprodukowali nasze t 72 i pt 91 to muzeum leopardy w rozsypce mamy obecnie moze 1 batalion wiec nie ma co sie dziwic ze kupili czasy sa niepewne nie wiadomo co wladkowi odwali

gdy
piątek, 16 lipca 2021, 13:31

Kurde, czlowieku. Kapujesz ze to jest wlasnie Planownie. Teraz sie planuje za 10 lat samemu jest sie expereterm. JAk Turcja, USa, Chiny. A jak sie kupuje to jest sie krajem 4 swiata. 20 lat temu CHiny wsztsko kupwaly teraz spzrdaja. To jest zdrada kraju co propnujesz. Niszczenie wlasnych zdolnsci pozdrwiam

Falcon
piątek, 16 lipca 2021, 18:45

jasne, jasne... Pozostałe kraje użytkujące czołgi w Europie Zachodniej to też kraje trzeciego świata? Przecież nie produkują swojego czołgu. Ciekawe dlaczego?

gnago
sobota, 17 lipca 2021, 10:05

No właśnie odpowiedz sobie: dlaczego?

BUBA
piątek, 16 lipca 2021, 14:19

@gdy-To jest zdrada kraju-zdrada jest to ze doprowadzono do takiego stanu WP i PMW. Takie projekty powinny byc rozpoczete 10-15 lat temu. I nie rozumie dlaczego tych ludzi do tej pory nie postawiono przed sadem ... teraz niema innego wyboru jak kupowac wszystko i to zz najwyższej półki, bo gdy zabraknie dobrej broni to powtozy sie Katyn, Wolyn .... chyba ze ci wszystko jedno.

gnago
sobota, 17 lipca 2021, 10:07

Przemysł usiłował przedstawiał demonstratory , projekty modernizacje. Wszystko zarząd olewał. I ta wybiórcza pamięć nic o kacetach nic o planach depopulacyjnych do zera Polaków w Europie. Agent obcego wpływu czy zmanierowany propagandą frajer

wert
sobota, 17 lipca 2021, 02:19

bo sady są wolne. Jabłka zostały uwolnione. Skoro staruszka potrafiła swoim wtargnięciem na przejście dla pieszych z nieustaloną prędkością spowodować wypadek samochodowy z ubermenschen to czego oczekujesz? Sprawiedliwości? W stajni Augiasza towarzystwa wzajemnej adoracji? Nie żartuj. Rządzący maja zbyt małe poparcie i zbyt wielki opór dookoła żeby to wyczyścić

W3-pl
sobota, 17 lipca 2021, 17:02

No. I taki buba plecie w temacie abramsa....o PMW....? To o gawronie ,Bez prztargu kupionego, kracze?!

PISOR
piątek, 16 lipca 2021, 13:25

Chłopie obiektywny to chyba jesteś tylko z nazwy. Można było kupić też tureckie, które są gotowe i są o wiele tańsze i bliżej. Ciekawy jestem jak nastarczymy w razie konfliktu części zamienne, skoro ich nie produkujemy, a z USA przez wodę jest daleko.

y
piątek, 16 lipca 2021, 19:06

A do tych tureckich to części byłyby za friko i blisko?

Falcon
piątek, 16 lipca 2021, 18:48

Tureckie czołgi, których dla własnej armii nawet nie mają wyprodukowane chce kupować. No Turcja super mocarstwo na pewno nam pomoże w razie W. Nawet swoje bazy ma u nas.

gnago
sobota, 17 lipca 2021, 10:08

I ta mentalność niewolnika ... Konieczność posiadania obcych wojsk w kraju.

Piotr
sobota, 17 lipca 2021, 18:59

Nie jestem sympatykiem stacjonowania US Army i płacenia za pobyt w Polsce,ale jest to moja opinia, a ten ktoś co podjął decyzję to powinien odpowiedzieć na kilka pytań w tej sprawie.

n@ti
piątek, 16 lipca 2021, 09:38

,,przy wprowadzaniu Abramsów skorzystamy z doświadczeń z Leopardów'' i z pewnością bojowych Ab z Pustynnej Burzy

piątek, 16 lipca 2021, 17:01

73 easting

Jacek
piątek, 16 lipca 2021, 07:22

Wygląda że będziemy pierwszym użytkownikiem Abramsow, nie będąc jednocześnie krajem półpustynnym. Jednocześnie widzę spory interes do zrobienia na budowie nowych mostów pozwalających na przejazd tych pojazdów (bo po starych nie pojeżdżą - Rosjanie zadbali żeby takie były - dla lekkich Tetek). No i te nasze podmokłe ziemie trzeba będzie osuszyć, bo nam majątek utknie w polu.

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 19 lipca 2021, 15:16

Tajwan nie jest krajem półpustynnym. Mimo tego chce właśnie Abramsy.

gnago
sobota, 17 lipca 2021, 10:10

OD trzydziestu lat wiele mostów powstało. Problem że w razie W ze wschodu zostaną zniszczone. No chyba że widziałeś koło któregoś jedną jedyną armatkę no niech będzie nawet ta przestarzała kalibru niesłusznego 23 mm. Jeśli nie to bzdury pisze

Mig
piątek, 16 lipca 2021, 17:27

Bzdury piszesz Panie Jacku, Abramsy zostały zaprojektowane na środkowoeuropejski teatr działań... ale też czołgi te testo wano i w tropikach i za kołem podbiegunowym - USA ma te strefy u siebie to rozległy kraj - Floryda, Alaska - ale tez ma klimat jak w Polsce.

ZZZZ
sobota, 17 lipca 2021, 09:33

Arabia Saudyjska, Maroko, Egipt, Irak, Kuwejt i Australia to użytkownicy Abramsa, którego kupujemy.

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 19 lipca 2021, 15:34

Nie pleć bzdur. Abrams to czołg który powstał podczas Zimnej Wojny głównie na potrzeby europejskiego TDW. Swego czasu było ich w Zachodnich Niemczech do cholery i trochę. Nadal zresztą tam są. Tak samo było w Norwegii. Jeśli chodzi o typowo pustynne czołgi, bardziej przystaje Merkawa. Mimo tego Singapur, który na pewno do pustyń się nie zaliczą pustynny czołg oprócz Leopardów sobie kupił. Tajwan także nie jest pustynią. Mimo tego zamawia Abramsy tak jak my.

Gosc
piątek, 16 lipca 2021, 16:54

Podmoklych ziem w Polsce nie ma, poniewaz za czasow PRLu osuszano rowami melioracyjnymi co sie dalo. Obecnie Polska ma bardzo powazny deficyt wody, zarowno powierzchniowej jak tez gruntowej - pitnej. Kolega bada wilgotnosc na bagnach i wychodzi, ze po dekadzie musial zmienic stanowisko, poniewaz tej wody faktycznie ubylo. Wydaje mi sie, ze wazniejsza jest woda na okreslonym terenie niz jej brak. Czolgi jesli nie nadaja sie na okreslony teren to powinny byc uwzglednione na innym teatrze dzialan. Byc moze niektorym pojazdom woda szkodzi, a innym mniej.

Tom
piątek, 16 lipca 2021, 07:00

A kto naprawi te cudenka najpewniej USA

wifi
piątek, 16 lipca 2021, 13:07

spokojnie, malowanie będzie po naszej stronie. Farbę też kupimy sami

vvv
piątek, 16 lipca 2021, 13:38

farba to akurat wysoki know how bo, wlasciwa farba czolgowa ta uzywana przez Niemcy na ich leo2 znacznie redukuje widmo termiczne. nasza z castoramy na pt-91 swieci jak pochodnia

gnago
sobota, 17 lipca 2021, 10:12

No cóz dekady temu we wrocku opracowano takową termo i radiochronną . Ale pewnie na Zachód sprzedano bo w Polskiej ofercie brak

Damian Wwa
piątek, 16 lipca 2021, 06:16

Bardzo dobry wybór ! Niestety bez offsetu ale z poza budżetu MON! Ludzie czytajcie ze zrozumieniem! To nie zamyka programu WILK Priorytet MON to teraz : 1. Narew w bardzo dużym nasyceniu 2. Kolejne baterie patriot 3. Kolejne baterie Himars 4. Krab kolejne zamówienia 5. Systemy bezzałogowe 6. BORSUK (tutaj żeby to usprawnić HSW powinno przejąć łabedy i tam zrobić linie produkcyjna aby wolumen roczny był wysoki) i MOCNO PROMOWAĆ NA EKSPORT!!! 7. Eskadra NOWYcH f16 i podniesienie wszystkich które teraz mamy do najnowszego standardu! 8. Program WILK. Albo wchodzimy w układ z Korea na K3PL nie k2 z działem 130mm i produkcja ok 2028 albo tworzymy lekki czołg z armata 130mm np na podwoziu rosomaka przebudowanego i dopancerzonego .

Falcon
piątek, 16 lipca 2021, 18:49

magiczne słowo - offset. Brzmi jakby coś dawano za darmo.

Ech
piątek, 16 lipca 2021, 01:20

18 dywizja, czyli beda na wschdzie. Czyli beda do Obrony "do ostaniego zolnierza" wschodu. Nie moga sie ani cofnac ani atakowac bo rzek nie przejada. Beda na wschdzie. Z koleii Leopardy i Twarde I T72 maja byc do kontrataku bo latwo pokonaja pzrezkody wodne. Chyba taki plan maja.

hehe
piątek, 16 lipca 2021, 13:48

po prostu załogi będą w niektórych czołgach amerykańskie, a w niektórych polskie - ZSRR nie będzie wiedział, w który może strzelać

Tomek
czwartek, 15 lipca 2021, 23:10

Bez kopuły klasy Izraela czołgi padną w 1 h trybunał stanu za to

y
piątek, 16 lipca 2021, 19:08

Ale o co Ci chodzi? Możesz po polsku napisać?

dr
niedziela, 18 lipca 2021, 03:32

Nowy lobbysta z Izraela od elementów Iron Dome zaczął służbę. Jeszcze nie ogarnia języka, ale się stara.

gnago
sobota, 17 lipca 2021, 10:12

Y bezbronne bez osłony plot wszelkiego szczebla

Dax
czwartek, 15 lipca 2021, 20:54

wg. mnie zakup TB2 i Abramsów to wnioski z ostatniej gry

Gfdghgdgjvfgg
piątek, 16 lipca 2021, 08:18

Też mam takie podejżenia

Mix
czwartek, 15 lipca 2021, 20:40

Dzięki leopardy i po czasie wyszło to nam bokiem teraz chcą abramsy i będzie tak samo. USA strzeli focha i zostaniemy z 250 uziemionymi abramsami. Czy tak trudno dogadać się z koreancami i wspólnie zrobić tego K2PL? Przynajmniej można by było nimi zastąpić T-72 następnie PT-91 i w końcu pozbyć się tej nic niewartej niemieckiej kupy złomu. A i może szansa na eksport by była.

Terytorials
sobota, 17 lipca 2021, 03:33

Tak, dogadac sie. I co z produkcja? 20 sztuk rocznie? A na wypadek W , Koreańczycy zamowione czolgi przysle koleja przrz Kore Płn, Chiny, Rosje? Pomyśl troche. Wizję produkcji czolgow tej klasy to fantasmagorie, produkcja Borsuka przewidziana jest na ok 10 lat... Ile lat klepano Rosomaki...

Xx
piątek, 16 lipca 2021, 11:23

Ale k2 byśmy mogli po kilku latach sami produkować, bo chcieli nam przysłać technoligie

Panczmech
piątek, 16 lipca 2021, 09:28

T72 i PT to kupa złomu. Strzelałeś kiedyś kolego z tych czołgów w ruchu? Bo ja tak. 8 tak się składa że szczęście chciało że strzelałem przez 8lat z LEO2A4. W ruchu trafić z T72 lub PT przy ich stabilizacji do celu na 1000m to graniczyło z cudem jadąc 5km/h , natomiast z Leo trafiałem zawsze na 1500m jadąc 20km/h obserwowałem tylko czy ma lampeczka czerwona w celowniku znaczaca gorowosc do otwarcia ognia. Czasem gasła jadą powyżej 25km/h bo nie nadążał SKO dpracować. Owszem była hydrauliczna stabilizacja i to na ówczesnym polu walki ro już przeżytek. Radiostacja prosta i łatwa w obsłudze,2 radia . Widziałeś 2 radia w T72 i PT? Tam nie ma na nie miejsca . A łączność w walce to podstawa.sporo mógłbym o tym pisać,znam te wersję czołgów. Nigdy nie wróciłbym na czołgi rodziny T72 . Ale warto znać ich budowę, termalna charakterystykę by skutecznie je niszczyć jak przyjdzie czas. Abramsy hmm z tego co pamiętam.to z brodzeniem majaa problem, a rzeczek i cieków wodnych u nas mnóstwo.

bc
piątek, 16 lipca 2021, 13:32

Abrams może brodzić tylko Amerykanie ich tak nie używają bo mają mosty. W pakiecie będą zestawy do brodzenia.

Bolek
piątek, 16 lipca 2021, 07:58

K2 nie jest czołgiem koreańskim!! Jest to składak budowany w Korei . Boleśnie przekonali się o tym Turcy kiedy na bazie K2 budowali Altai-a . Żydy nie zgodziły się na sprzedaż sKO i automatu ładowania a Niemcy na sprzedaż powerpacka ,dziś Turki wydali miliardy i mają skorupę bez silnika a wśrodku wszystko na korbę napędzane.

Chyżwar dawniej Marek
piątek, 16 lipca 2021, 14:17

Równie dobrze możesz powiedzieć, że Abrams to składak, bo ma izraelski ASOP. K2 to nie jest składak, tylko koreański czołg. Fakt, że korzystał z niemieckiego powerpacka, ale Koreańczycy opracowali własny.

Monkey
piątek, 16 lipca 2021, 23:04

@Chyżwar dawniej Marek: A do tego armata Abramsa bazuje na niemieckiej konstrukcji z Rheinmetall. Także faktycznie,lepiej byc ostrożnym z używaniem słowa "składak".

Rrr
piątek, 16 lipca 2021, 06:58

Abramsy nie wykluczają nowego czołgu za 10 lat. Tylko decyzję trzeba podjąć teraz.

Lokomo
niedziela, 18 lipca 2021, 22:08

Produkcję Abramsów zakończono w roku 1990. Od tego czasu są jedynie modernizowane.

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 19 lipca 2021, 15:37

Mimo tego linia produkcyjna istnieje do dziś.

czwartek, 15 lipca 2021, 22:52

I to prawda objawiona

Polak
czwartek, 15 lipca 2021, 21:41

Na K2 byśmy musieli czekać kilkanaście lat . A Abramsy mamy od ręki . Co do Leo to się zgadzam ,że to złom

Dark
piątek, 16 lipca 2021, 11:11

Tylko co mamy z tych abramsów? Drogie części , dużo paliwa , i wszystko z usa nic polska nie dostaje żeby naprawiać i robić u siebie

wert
sobota, 17 lipca 2021, 09:05

z Abramsów mamy strach moskwy i konieczność dalszego wyścigu zbrojeń. To dużo bo atakujący musi się bardziej wysilić

mj23
piątek, 16 lipca 2021, 03:24

Od ręki to płacimy i gwarantuję że nigdy nie dotrą do Polski.

Ukulele
piątek, 16 lipca 2021, 13:21

Chcesz dawać takie gwarancję? Może pora iść do lekarza.

piątek, 16 lipca 2021, 12:12

mj23-Z twojej gwarancji nic nie wynika gdyż jesteś tu incognito więc nie będziesz musiał tego odszczekiwać.

Monkey
piątek, 16 lipca 2021, 00:17

@Polak: Nasze wersje Leopard 2 nie są najnowocześniejsze, ale co w takim razie powiedzieć o PT 91 czy T 72 M1R? Twarde nawet Malezyjczycy mają nowocześniejsze. Jeśli Leopard 2 jest złomem, jak ocenisz nasze postsowieckie de facto konstrukcje?

czwartek, 15 lipca 2021, 22:53

Tak będą jutro

Janek
czwartek, 15 lipca 2021, 19:45

No proszę to Niemcy obeszli się smakiem ......!?

Monkey
czwartek, 15 lipca 2021, 21:26

@Janek: Niemcy obchodza mnie tyle co zeszłoroczny śnieg, ale losy polskiego przemysłu zbrojeniowego i jego potencjalny rozwój już jak najbardziej. Jeżeli "offset: będzie taki jak za F16, HIMARS, Wisłę czy F35, to właśnie w imię krótkoterminowych korzyści, których osiągnięcie zreszta niemało kosztuje zamierzamy zaorać te resztki przemysłu, które jeszcze maja jakieś szanse nie tyle na przetrwanie, co na jakikolwiek, podkreślam: jakikolwiek rozwój. Amerykanie nie gwarantują nam żadnych perspektyw długoterminowych w tym zakresie. Oni jedynie potrzebuja Polaków dla ewentualnego powstrzymania agresji ze Wschodu bo wiedzą, że raczej nie poddamy się łatwo. A im lepszy sprzęt będziemy mieć, tym dłużej potrwa opór i tym więcej czasu będa mieli żeby się zastanowić, co z takim fantem zrobić. A na koniec zawsze nastepny Wilson może zadeklarować, że potrzeba odtworzyc Polskę wolną, suwerenną i z dostepem domorza, czyż nie? A jeśli Polska dostanie się w orbitę wpływów rosyjskich to zawsze można zacząć spór, na której Nysie kończy się granica zachodnia naszego tak juz doświadczonego kraju. Łużyckiej, czy Kłodzkiej? Obyśmy my na tym zakupie nie stracili. Powtarzam: militarnie to bodaj najlepszy obecnie używany w duzych ilościach MBT na świecie. Ale nie chodzi tylko o suche dane techniczne.

wert
sobota, 17 lipca 2021, 09:09

dziś chodzi o suche dane techniczne. Ile i jakiego mamy wojska. Tak politykę rozumie moskwa i do tego trzeba się odnieść

Arek
piątek, 16 lipca 2021, 12:36

sama prawda....

B72
piątek, 16 lipca 2021, 08:17

Wybieraj co ważniejsze przemysł czy niepodległość, bo czasu brak .....

zeneq
piątek, 16 lipca 2021, 06:03

A mnie obchodzą losy nie polskiego przemysłu zbrojeniowego ale losy całego przemysłu i co ważniejsze losy Polski i jej obywateli. Przemysł można sobie zbudować nawet gdy się nie miało żadnych w temacie kompetencji z pomocą dostępnych na świecie technologii i ludzi. Ale z niepodległością jest nieco trudniej. Więc zamiast stękać że bez offsetu i że amerykanie to biznesmeni którzy nas nie kochają lepiej przypomnieć sobie czym kończy się słabość militarna gdy wschodni sąsiad wyciągnie po nas łapę kolejny raz. A zakupy w formule pilnej potrzeby operacyjnej powinny dać osobom choć trochę zorientowanym w sytuacji w regionie do myślenia.

były porucznik zmechu
piątek, 16 lipca 2021, 00:01

To wsiadaj na rower i zatrzymuj ruskie czołgi ryżą pompką. Aby budować nasze czołgi potrzebujemy: licencji, technologii, kadry, obrabiarek, pieniędzy i czasu. Do zbudowania pierwszego minie minimum 10 lat. Przez ten czas, to możesz sobie co najwyżej politycznie prostować szprychy ofsetem, bo nie będziesz go umiał wykorzystać.

Ciekawski
czwartek, 15 lipca 2021, 18:24

No prosze czyli te czolgi beda wyposazone w Trophy hohohoh ok stoje murem za tym zakupem... drogo, ale co jak co ruskie czolgi nie maja szans .... moze poza T-90 w najnowszej wersji chodzi i tu watpie. Brawo Panie Prezesie i Panie Blaszczak czapki z glow za ta odwazna i madra decyzje... W chwili obecnej stajemy sie najsilniejsza armia w regionie 250 abramsow plus 250 leo daje nam 500 czolgow czyli wiecej nie niemcy i francja razem wziete. Nie wspominacja o zakupionych TB2 plus Kraby i f 35 ... To naprawde cieszy

Gosc
piątek, 16 lipca 2021, 17:00

Chyba ok 50 leo2A4 lezy w czesciach.

Krucho
piątek, 16 lipca 2021, 03:46

Spokojnie pod Moskwą jest 60tys w zapasie popełniają ten sam błąd co Niemcy jakość nie ilość.

Krzysztof Tyl.
czwartek, 15 lipca 2021, 21:19

Super. Należy się cieszyć z takiej decyzji.

SAS
czwartek, 15 lipca 2021, 18:55

Nie będą, ale jest taka opcja. To nie jest produkt amerykański i trzeba dokupić osobno.

zmech
czwartek, 15 lipca 2021, 19:06

bedzie dokupione i z integrowane z M1A2. Amerykanie juz zintegrowali Trophy ze swoimi SEP v2 i ostatnio v3 tak wiec to nie problem. Podobno decyzja zostala podjeta i bedzie Trophy co osladza gorycz zakupu z polki ale tez zapewni o wiele wieksza przezywalnosc tych czolgow. Bez ASOP te czolgi podzielilyby los saudyjskich Abramsow w Jemenie czy tureckich Leopardow pod Afrin

wert
sobota, 17 lipca 2021, 09:13

nie do końca. Sowieckie ppk naprowadzane w wiązce całkiem skutecznie oślepia Obra. Radar Trophy za to znacznie zwiększy świadomość sytuacyjną

tank2
czwartek, 15 lipca 2021, 23:13

W jemenie i pod afrin nie chodzilo o ASOP, tylko o beznadziejną taktykę uzycia czolgów. Z taki "pomyslunkiem" jaki pokazali saudyjczycy czy turcy, to stracili by nawet gwiazde smierci

Ciekawski
czwartek, 15 lipca 2021, 19:02

Gen.Gorowski Wyraznie Powiedzial obrona aktywna. Odrazu mowie ze ja sie nie znam na czolgach wiec moze mial na mysli co innego.Jesli te 250 abramsow mialoby trophy to byla by to zapora nie do przejscia tak mi sie wydaje.

zmech0l
czwartek, 15 lipca 2021, 18:12

Ten czolg nie jest generacyjnie lepszy od Leopardow, nie posiada systemow ostrzezenia przed opromienieniem wiazka lasera, jest strasznie ciezki, nie brodzi, ma oproelektronike FLIR 2giej generacji (to juz modyfikowane T72 maja lepsza z PCO !), ma armate w schodzacym kalibrze 120mm - to czolg dobry na teraz a nie na jutro. Na plus - dobra amunicja (niestety importowana), dobre opancerzenie i prawdopodobnie bedzie ASOP Trophy HV. Musimy miec swiadomosc ze potencjalny przeciwnik nie zasypuje gruszek w popiele, pracuje nad armatami nowych kalibrow, ulepsza amunicje, zwieksza swoje zdolnosci w optoelektronice i kwestia czasu sa rosyjskie PPK Top Attack. ponadto do oslony Abramsow jest potrzebna SONA i to na wczoraj, nie oszukujmy sie Rosjanie beda uzywac Krasnopoli i innej precyzyjnej amunicji duzego kalibru do zwalczania czolgow stad C-RAM i zdolnosci do zwalczania dronow potrzebne do oslony Abramsow.

wert
sobota, 17 lipca 2021, 09:17

Krasnopolami na dekle w ruchu mogą sobie strzelać do woli. "Nie jest lepszy od Leopardów" Co ty wiesz o czołgach? Zdecydowana większość strat załóg ("towaru" najcenniejszego) to wybuch amunicji własnej. Porównaj magazyn kadłubowy Abramsa i Leona a potem się wypowiadaj. Inaczej powtarzasz tylko potoczne banialuki

pragmatyk
piątek, 16 lipca 2021, 18:18

Popyt i podaż ,ciekawe po ile będzie amunicja ,jeden pocisk uranowy ,to jeden jecz ,czy więcej.

bc
piątek, 16 lipca 2021, 13:44

Leopardy mają kilka konstrukcyjnych błędów a ich produkcja to obecnie skala manufaktury. Leopard 2A7V jest nawet minimalnie cięższy niż M1A2sep3 i wciąż gorzej opancerzony, jedyny duży plus to mniejsze spalanie w terenie. Sep3 posiada pasywne i aktywne systemy obrony. Abrams ma zestawy do brodzenia, kamery mają dwa zakresy a Asteria jeden, T72 ma tylko jedną kamerę. Rosyjska armata z dzieloną amunicją jest ligę niżej. SONA jest potrzebna tak samo do osłony PT91 jak i Abramsów, ponoć wojsko chce żelazną czapkę albo coś podobnego.

były porucznik zmechu
piątek, 16 lipca 2021, 00:08

Zmechol - to skombinuj lepszy, ale za tę cenę i w takim czasie. Tylko niech to nie będzie nafaszerowana elektroniką laserowa furmanka z magazynkiem dronów.

czwartek, 15 lipca 2021, 21:59

Nie zasypuje się gruszek w popiele a zasypia!!do więc się o tym więcej!

Saw
czwartek, 15 lipca 2021, 21:01

W SEPv3 dodali system ostrzegania przed opromieniowaniem wiązką lasera. Oczywiście też brodzi, choć wodne środowisko nie służy dobrze turbinie gazowej, która zasysa duże ilości powietrza.

10
czwartek, 15 lipca 2021, 20:41

Leopardy nie umywają się do Abramsów . Wystarczy porównać pancerz. Nawet słabsze wersje eksportowe przewyższają Leo.

Mersoner
czwartek, 15 lipca 2021, 22:15

Oczywiście!

Takitam
czwartek, 15 lipca 2021, 18:35

Nie ma takiego określenia "zasypywać gruszki w popiele" jest "zasypiać gruszki w popiele" A z pozostałym wywodem również się nie zgadzam. Poszukaj sobie w necie symulatora czołgów, to zrozumiesz wyższość Abramsa nad innymi czołgami.

kris
piątek, 16 lipca 2021, 00:21

ZAsypuje się gruszki w popiele.....Zasypia się niemowlaka!?

Steve
piątek, 16 lipca 2021, 12:55

Niemowlaka się usypia. Frazeologizm nie zasypiać gruszek w popiele oznacza: nie zaniedbywać spraw wymagających załatwienia.

Nikita
czwartek, 15 lipca 2021, 22:53

Ty abrams . Leopard jest wystarczający . A może napiszesz że mercava jest palestyńska ?

zmech0l
czwartek, 15 lipca 2021, 18:54

symulowac to mozna co najwyzej chorobe a realia wojny internetowym symulatorkiem dla amatorow.

Loko
czwartek, 15 lipca 2021, 21:23

Twoje marne wywody to czysta herezja i Deep Sf

Tweets Defence24