FlyEye pilnują polskiej granicy. Duże zaangażowanie WOT [KOMENTARZ]

8 października 2021, 10:51
Flyeye WOT noc 2
Fot. WOT
Reklama

Jak informuje rzecznik prasowy WOT płk Marek Pietrzak, obecnie w operacji pk. „Silne Wsparcie” związanej z zabezpieczeniem granicy z Białorusią bierze udział 9 Grup Rozpoznania Obrazowego WOT wykorzystujących bezzałogowce FlyEye. Łącznie Wojska Obrony Terytorialnej dysponują 12 systemami FlyEye, Wojska Specjalne kolejnymi 11 a Wojska Lądowe zaledwie 5 systemami. Oznacza to, że znaczna część wszystkich posiadanych przez wojsko dronów tego typu strzeże obecnie wschodniej granicy kraju przed nielegalnym przekraczaniem granicy z Białorusią.

Tylko podczas pierwszego miesiąca działań Grupy Rozpoznania Obrazowego WOT wykonały 200 godzin nalotu, co stanowi aż 20% rocznego czasu nalotu zrealizowanego przez WOT w 2020 roku. […]Bezzałogowce rozpoznawcze FlyEye są bardzo efektywnym narzędziem, które sprawdza się w dozorowaniu granicy, identyfikowaniu miejsc podejścia imigrantów, ich aktywności, w tym przygotowań do nielegalnego przejścia przez granicę polsko – białoruską. Dzięki kamerom dziennym oraz nocnym - termowizyjnym możliwe jest prowadzenie obserwacji przez całą dobę.

Płk Marek Pietrzak, rzecznik prasowy WOT 

Obecnie systemy bezzałogowe FlyEye produkowane przez Grupę WB znajdują się na wyposażeniu 12 Brygad Obrony Terytorialnej i jak zaznaczył rzecznik WOT, wylatały one łącznie ponad 2 000 godzin w ramach ćwiczeń, ale również akcji poszukiwawczych, ratowniczych oraz walki ze skutkami klęsk żywiołowych. Od ponad miesiąca biorą one udział w operacji „Silne Wsparcie”, podczas której poszukują grup imigrantów nielegalnie przekraczających granicę polsko-białoruską a materiał rozpoznawczy jest przekazywany Straży Granicznej oraz wykorzystywany przez wojska własne. Nota bene, trzema zestawami FlyEye dysponuje też Straż Graniczna, ale w związku z sytuacją na granicy konieczne stało się zwielokrotnienie tego potencjału.

Użycie bezzałogowców pozwala na kontrolowanie znacznie większego obszaru, a zastosowanie kamer podczerwieni ułatwia wykrywanie i dokładne pozycjonowanie zarówno imigrantów jak i przemytników. Zarówno ludzie jak i pojazdy, szczególnie takie których silnik pracuje lub pracował, są w podczerwieni widoczne ze znacznie większej odległości, zarówno w dzień jak i nocą. 

Bezzałogowce FlyEye są obecnie najliczniejsze w Wojskach Obrony Terytorialnej, ale 11 systemów posiadają Wojska Specjalne a jedynie 5 systemów trafiło do Wojsk Lądowych. Jest to tyle dziwne, że maszyny tego typu powstały właśnie na potrzeby artylerii aby współpracować z systemem Topaz. Obecnie trwają wstępne konsultacje rynkowe w sprawie pozyskania bezzałogowców dwóch typów dla artylerii, z informacji przekazanych w trakcie Defence24 DAY wynika, że może chodzić o ponad 30 zestawów. Grupa WB jest jednym z uczestników tych konsultacji, a FlyEye będzie zapewne propozycją w zakresie systemu klasy mini (planowane jest pozyskanie także systemów taktycznych krótkiego zasięgu). Nie ma natomiast planów zakupów tych systemów dla Wojsk Lądowych poza artylerią, choć mogłyby one znacząco wzmocnić rozpoznanie dla poszczególnych jednostek, tak jak czynią to dla WOT.

Warto zaznaczyć, że posługując się liczbą systemów bezzałogowych Flyeye nie mówimy o liczbie maszyn. Standardowy system, czy też zestaw składa się z 4 płatowców oraz systemu sterowania i wymiany danych jak również dodatkowego wyposażenia potrzebnego do obsług i transportu. System FlyEye jest stale rozwijany przez Grupę WB i wyposażany w nowe funkcjonalności. Standardowe wyposażenie to moduł wyposażony w głowice optoelektroniczną z kamerą standardową oraz kamerą podczerwieni. Istnieją jednak inne warianty, wyposażone na przykład w moduł retransmisyjny pozwalający na komunikację z większej odległości, na przykład w celu kontrolowania bezzałogowców czy amunicji krążącej. Inny wariant może służyć do transportu niewielkich ładunków.

Wszystko to leży w zakresie możliwości tej relatywnie niewielkiej maszyny startującej z ręki o rozpiętości 3,6 m i masie 12 kg. FlyEye może być kontrolowany na dystansie do 50 km, ale dzięki możliwości zaprogramowania trasy możliwe jest wykorzystanie płatowca na większych odległościach, jaką może pokonać w czasie kilku godzin pozostawania w powietrzu. Dokładny czas lotu zależy od warunków atmosferycznych, takich jak wiatr, gdyż maszyna jest napędzana silnikiem elektrycznym ale posiada też zdolność do szybowania.

Reklama
Reklama

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 104
Reklama
Szeregowy
niedziela, 10 października 2021, 10:09

Wojsko strzeże granic a nie WOT. Pracują po 12h a bardzo często 15h-16h. WOTy stoją z policją na skrzyżowaniach. SG też ma drony i patroluje granicę. Na kilkunastokilometrowym odcinku granicy nie widziałem nikogo z WOT co by miał coś obserwować z drona więc gdzie oni są?

królewiec
niedziela, 10 października 2021, 00:19

FLYEYE jest niefajny bo prywatny . Prywatne gorsze bo ma niezależne rady nadzorcze . Dlatego nie zamawiamy więcej Flyeye , Warmate i Łosi wcale . Czekamy aż PGZ nauczy się sklejać kompozyty .Tam są nasze rady nadzorcze .

KUKUŁKA
sobota, 9 października 2021, 21:10

Spokojnie ....granice będą obserwowane przez Aerostaty tzw Oko Saurona, WOT włączyło procedowanie zakupu od USA trzech sztuk ....spokojnie

Marek1
poniedziałek, 11 października 2021, 20:30

No tak, kolejne zabawki dla weekendowych wojaków. Operacyjni maja szelki dusicielki, stare Beryle, muzealne BWP-y i T-72, ale za to nowych politruków w postaci oficerów wychowawczych. Dla każdego ..."coś"

kk
sobota, 9 października 2021, 14:47

Powinniśmy mieć zdecydowanie więcej zestawów flyeye.

chorążyPL
sobota, 9 października 2021, 12:35

Nareszcie, one zastępują pograniczników, czekających w "krzakach" - bez urazy, ale jest to porównanie do czasów poprzednich, i nie dotyczy naszej codzienności - mam nadzieję.

Toudi
sobota, 9 października 2021, 11:58

Wojsko pracuje do 15. Ich udział byłby koszmarnie drogi, a tak WOT zrobi robotę... ciekawe jak by to wyglądało w sytuacji wojny...

Szeregowy
niedziela, 10 października 2021, 10:00

Wojsko na granicy pracuje 12h i więcej godzin i to Ono strzeże granic a nie obserwacja WOT...

hehe
sobota, 9 października 2021, 10:40

WOT to dziecko pisowców dlatego póki PiS rządzi ta formacja będzie się miała jak pączek w maśle. I zawsze najszybciej dostanie najnowsze wyposażenie.

Haha
sobota, 9 października 2021, 18:57

Dokładnie a Mateusz morawiecki mówił że oni SPCNAZ będą zatrzymywać normalnie śmiech na sali

yy
poniedziałek, 11 października 2021, 22:22

Przepraszam ale dlaczego trzęsiesz tyłkiem ze strachu jak słyszysz specnaz?Nie kazdy podszyty jest strachem jak ty.

niedziela, 10 października 2021, 08:10

Bo to prawda xd. SPECNAZ jako jednostka specjalnego naznaczenia nie walczy z jednostkami liniowymi tylko operuje zwykle na terytorium wroga którego będzie bronił… WOT właśnie. Mati ma rację. W przypadku otwartego konfliktu zbrojnego SPECNAZ może trafić na WOT

say69mat
wtorek, 12 października 2021, 11:34

Oczywiście, zakładamy że rzeczony SPECNAZ będzie walczył z rzeczonym WOT-em w galowych mundurach SZ Federacji ;))) Booo ... mam takie przekonanie, graniczące z pewnością, że przyjadą samochody terenowe na legalnych papierach, na blachach SZRP. Wyładowane żołnierzami w polskich mundurach, mówiących bezbłędną polszczyzną i posprzątają rzeczony WOT. Jak miało to swoje miejsce w trakcie operacji 'Greif'/Einheit Stielau w Ardenach ad44'. Tak na marginesie, skoro linia graniczna z B-rusią była przez ostatnie sześć lat dziurawa jak durszlaki. Systematycznie penetrowana przez nielegałów, czyli imigrantów lub przemytników. Jaką mamy mieć pewność, że nie doszło do wrogiej penetracji terytorium naszego kraju przez jednostki specjalne ZBiR-u???

easyrider
sobota, 9 października 2021, 16:40

Typowy bełkot zideologizowanych postępaków. Żołnierze i funkcjonariusze służą Polsce. Istotą służby jest apolityczność.

Autor
sobota, 9 października 2021, 21:22

Popieram, niektórym TVN wszedł za mocno

wert
niedziela, 10 października 2021, 14:26

PO nas choćby potop

Żołkak
sobota, 9 października 2021, 10:16

I znowu obnażona fakt "okradania" wojsk operacyjnych przez WOT

Taaa
sobota, 9 października 2021, 19:12

I znowu brednie: WOT ma praktycznie niezależny budżet, a istotą jest kompletnie niezależny system zakupowy od sabotażystów z MON torpedujących zakupy dla wojsk operacyjnych.

Haha
sobota, 9 października 2021, 19:00

"A mama mówiła idź do wojska nie do WOT-u"

On
sobota, 9 października 2021, 09:39

Ciekawe czy ponownie nie spadają/uciekają?

PL
sobota, 9 października 2021, 09:32

Witam. Na miejsca najbardziej narażone przekroczeniem granicy wysłał bym ostrzegawcza drony Bayraktar. Przecież strzelają slepakami. Zaraz przysla na granice czolg i powiedzą że w kokpicie była pszczoła i przezprzypadek wyrazili naszych żołnierzy. W końcu zacznie się robić tam niewygodnie. Putin tylko czeka na nasz błąd. Dlatego Bayraktar to skuteczne odstraszanie. Ustawić armię pancerną na granicy to dużo materiałów i czasu,pieniędzy. Bayraktar jest mobilny można zrobić tam tymczasową bazę. A nawet będzie to dodatkowa szansa na sprawdzenie ich skuteczności w nagłych wypadkach. Tacy imigranci jak już przebija się przez granicę i zobaczą takiego Drona rozprysna się na wszystkie strony. To da lepsze możliwości ich wypalania. I złamie stereotyp w kupię siła

Eter
niedziela, 10 października 2021, 10:08

Szkolenie plus ukomletowowanie jednostek z dronami od Turków ciagle trwa. Poza tym to w obecnej sytuacji overkill.

Paula
sobota, 9 października 2021, 09:25

Dramat sytuacyjny jak się to czyta.

Piotr ze Szwecji
sobota, 9 października 2021, 01:59

WOT i Wojska Specjalne to żołnierze nieregularni, tylko, że w obrębie dwóch różnych formacji wojskowych, wojska terytorialnego i wojska operacyjnego. Podobieństwo więc wyposażenia na ich obu stanie nie jest przypadkowe. Założyć byłoby można, że podobny zestaw fly-eye przydałby się też przy dowództwie każdej brygady Wojsk Operacyjnych. Na wzór WOT Mniejsze mini-drony o podobnym profilu do Fly-Eye w każdym batalionie. Co się tyczy obrony przeciwko dronom, takimi lancami anty-dronowymi, to też powinno to istnieć w całym WP na podobnym poziomie. Nie piszę o amunicji krążącej, czy o dronach bojowych. To już inna bajka. Jak rozumiem jedynie artyleria zgłosiła do tej pory zapotrzebowanie dla swojego rozpoznania, a MON dopiero powoła w WP zespół oficerów nad tym zagadnieniem pracujący. Mam nadzieję, że przejście od wniosków do czynów nie zajmie wiele. Drony stanowią poważne zagrożenie z jednej strony, a z drugiej niesamowite udogodnienie, a nasza Zbrojeniówka ma je w ofercie razem z lancami anty-dronowymi.

SAS
sobota, 9 października 2021, 10:49

WOT i Wojska Specjalne to realne etaty 1:1. Wojska Lądowe to puste etaty. Ci co faktycznie są, mają swoje obowiązki i nie mają czasu na kolejne zabawki. Nie ma parcia na zakup sprzętu, który leżałby w magazynach.

Piotr ze Szwecji
sobota, 9 października 2021, 23:29

Taka myśl mi przyszła do głowy @SAS. Wojska Lądowe mają puste etaty. Mają koszary. Nawet służbowe mieszkania. Wojska Lądowe mają wielu żołnierzy, którzy zajmują się sportem i znają się na ćwiczeniach rehabilitacyjnych. Nie ma w Polsce bezdomnych mężczyzn nadal w wieku w którym mogą służyć i którzy nie cierpią chorób, które wykluczają ze służby? Nie można byłoby zaoferować tym bezdomnym całoroczne zakwaterowanie, rekonwalescencję i ćwiczenia na siłowni, po którym to okresie automatycznie byliby zaciągani na etat szeregowego na 5 lat? Jeden warunek tylko, że odstąpią od używek (i w tym też można chcącym pomóc). Rozwiązanie poprzez tworzenie zasobu tam, gdzie go zupełnie dziś nie ma. Co o tym uważasz? Jest jakieś miasto w Polsce, gdzie taki program pilotażowy można byłoby przeprowadzić?

SAS
niedziela, 10 października 2021, 16:27

Nie chodzi o brak chętnych, tylko nie ma nowych pododdziałów/etatów przewidzianych do obsługi dronów.

Eter
niedziela, 10 października 2021, 10:30

Do wojsk specjalnych zaciągali się Ci którzy lubili strzelać, byli awanturnikami, poszukiwaczami przygód, lubili specyficznie stresujące sytuacje i godzili się na ciągle ryzyko i mieli patriotyczne nastawienie i za swoje umiejętności chcieli być wynagradzani. Do WOTu poszli Ci którzy chcieli nauczyć się konkretnych proobronnych umiejętności, ratować, którym zależało na wspólnym dobru. Mieli ustabilizowana sytuację materialna. Wojska operacyjne: szli bo rodzice też było żołnierzami, bo dostaną mieszkanie, bo wojny nie będzie, bo awans się należy z podwyżka. W Wojsku Polskim chorują wojska operacyjne. Bo mało komu tam zależy.

Brawo
sobota, 9 października 2021, 01:33

Elegancko- super trening w naszych, nie pustynnych warunkach na poważnie.

Luke
sobota, 9 października 2021, 01:29

Drony powinne latac przy granicy z karzdym naszym sonsiadem 24/7/365 I obserwowac sytuacie

"sonsiad"
sobota, 9 października 2021, 10:21

a ty mieszkasz w bloku ?

Greg
sobota, 9 października 2021, 00:42

28 droniw. Co za wstyd! Polscy dolitycy to totalne dno i nie umieją zadbać o proste i łatwe do produkcji i nabycia dronow a wydają kasę na dużo droższe zabawki.

Borys Pupka
niedziela, 10 października 2021, 06:51

28 zestawow razy 4 drony polglowku...

tex
piątek, 8 października 2021, 23:53

Nie ma lepszego szkolenia niż szkolenie w boju. Kto wymyślił WOT ten powinien otrzymać pokojową nagrodę Nobla. Może dzięki WOTowej przewadze unikniemy wojny.

plus u dektatorka
sobota, 9 października 2021, 10:24

No Antoooni, Antooni !

Piotr ze Szwecji
sobota, 9 października 2021, 10:20

Koncepcje na FB były 3. 2 mobilne i jedyna taka niemobilna wzorem Wojska Szwajcarii, Słowiańska Milicja. Oczywiście za stworzenie specyficznego rozwiązania, którym jest WOT odpowiedzialni są już sami wojskowi profesjonaliści z WP, którzy korzystali z takiej burzy mózgów zwolenników OT w Polsce. Badali co się najlepiej przyjmie? Acz co do wskazania oryginalnych pomysłodawców rozwiązań istniejących już od wieków to nawet twórcy tej walki nieregularnej z Powstania Styczniowego opierali się na tradycjach walki nieregularnej Pospolitego Ruszenia. Szlachta zaś tylko trzymała tradycje wojenne swoich słowiańskich przodków przy życiu. Nagroda Nobla dla Słowian za pokój? Czemu nie. Rosjanie robią za dużo nam Słowianom złej reklamy, a w czasach naszych pogańskich przodków Sarmatów i Scytów znano na całym świecie tylko z jednej strony: zbrojnych najazdów i niszczenia całych cywilizacji. No, ale od czasu przyjęcia Jezusa Chrystusa w miejsce Swarożyca (jego kult neochrześcijański Katolicyzm uznał za herezję około 10 wieku) i stania się Słowianami, staramy się żyć bez wojny, lecz bronić się nadal potrafimy, kiedy państwo polskie nam na to łaskawie przyzwoli. My Słowianie nadal pozostajemy naszą grupą etniczną większością narodową Polaków i Polonii.

asf
piątek, 8 października 2021, 23:09

"Wojska Lądowe zaledwie 5 systemami." - to jest kpina... to na co idą NASZE PODATKI?

Ha ha ha
sobota, 9 października 2021, 19:44

Na etaty generalskie?! Bo jak powiedział sam minister Błaszczak: "wciąż mamy średnio mniej generałów na 1000 żołnierzy, niż nowoczesne armie"!! Bo zapewne w liczbie ....dronów już te nowoczesne armie dogoniliśmy ????

Adamus
piątek, 8 października 2021, 22:50

Nie liczy się ilość Drontów ale jakość panowie choć plus minus taki że o nie co więcej by się przydało dronow rozpoznania zwiadowczych ale i bojowych dla WOT które by mogły być używane jako straszak ale i pszedewszyskim Białorusinów co strzelają np slepakami w stronę naszych pograniczników i żołnierzy np slepakami by Białorusini wiedzieli że możemy strzelać do nich z dronow no szlakami Bo mu Polacy nie możemy sobie pozwalać i nie dać sobie w kaszę dmuchać odwet za odwet choć by np slepakami otworzyć ogień do białoruskich pograniczników jak żołnierzy z dronow

sobota, 9 października 2021, 19:46

Wszystko się liczy. To nie wybór albo-albo.

Strzelec
piątek, 8 października 2021, 22:13

Moze dzieki temu bajzlowi kupia na cito wiecej tego sprzetu.

polo
piątek, 8 października 2021, 21:42

Te i inne drony powinny być wykorzystywane na skalę masową! Nadal jest złe. Czy pan minister śpi?

riba
sobota, 9 października 2021, 10:25

Przecież cały MON śpi od 20-30 lat...

Pirat
piątek, 8 października 2021, 21:14

Bardzo dobrze. Do takich rzeczy WOT powinno być.

007
piątek, 8 października 2021, 21:11

Wszystkie Kraje inwestują w drony

MArio
piątek, 8 października 2021, 20:27

MON przyparty do muru dalej nie wyciąga wniosków z braku współczesnych systemów rozpoznania. Konflikt w Karabachu też niczego ich nie nauczył. Mści się brak własnych systemów satelitarnych. Może naród powinien zrobić ZRZUTKĘ (zrzutka.pl) i samemu zaopatrzyć nasze oddziały w sprzęt, skoro MON na to leje...

sobota, 9 października 2021, 11:05

Przed wojną był już fundusz obrony narodowej

Sidematic
piątek, 8 października 2021, 19:48

Jak we wszystkim nasz potencjał dronowy jest na żenującym poziomie. Jedyne na co mamy bez ograniczeń to szpitale covidowe, które stoją puste ale generują miliardowe koszty. No i oczywiście idiotyczne maseczki i zabijające pacjentów respiratory.

Xto
sobota, 9 października 2021, 09:17

Nic nie wiesz o respiratorach to się wypowiadasz panie doktorze.

Greedo
piątek, 8 października 2021, 23:34

Epidemia jest od dwóch lat, a ten rząd torpeduje zakupy tych sprawdzonych w boju dronów z WB od lat sześciu.. gdy już kupiono to trafiły nie tam gdzie są najbardziej potrzebne, czyli nie do artylerii... Po co kupować uzupełnienie Topaza. Jeszcze miliardy wydane na Kraby,Raki i Langusty zyskałyby dodatkowe atuty w rozpoznaniu i namierzaniu celu w czasie rzeczywistymi?

tagore
niedziela, 10 października 2021, 10:10

RP ma ok 25% udziałów w WB ,zakupy dla armii są torpedowane przez biurokrację "trepostanu" .

Gniewko
sobota, 9 października 2021, 11:07

Bo pewnie WB nie da w łapę komu trzeba to ignorują.

X
sobota, 9 października 2021, 10:27

100/100

Er
piątek, 8 października 2021, 22:31

Tak, tak, masz racje

Ja
piątek, 8 października 2021, 20:51

Mojemu bratu respirator uratował życie. Człowieczku ze śniegu.

JOK3R
piątek, 8 października 2021, 20:18

Ze szpitalami covidowymi bym nie przesadzał bo prawidłowo wyposażona jednostka lecząca covid-19 posiada ośrodki z pojedynczymi salami dla chorych odizolowanych od zewnątrz poprzez wytworzenie ujemnego ciśnienia powietrza i filtracją powietrza oraz śluzą zwaną przedsionkiem z podwójnymi drzwiami. Jest to dość proste i możliwe do wykonania, ale w Polsce się tego nie zrobi, Polska to nie Australia i USA, gdzie niedawno wpadli na ten pomysł i zaczynają go implementować. Zaczynają, bo oni już zauważyli, że jeśli tego się nie robi, to personel medyczny wynosi zarazę do społeczności, na początku w sposób bezobjawowy, następnie w sposób taki, że jest fala której nie idzie w żaden sposób zatrzymać i na końcu wszyscy chorują - i gdybym nie był tego świadkiem na własne oczy to być może bym dyskutował. Jeżeli tego się u nas nie zrobi to ta choroba się nie skończy i nie licz, że obecne szczepionki całkowicie przerwą transmisję, bo też już wiemy, że tego nie robią.

Box123
piątek, 8 października 2021, 19:47

Takie rzeczy, które są tanie, a zwiększają znacząco możliwości powinny być kupowane masowo, czy to jeśli chodzi o wyrzutnie przeciwpancerne, drony zwiadowcze czy amunicja krążącą. Jest rzeczą niepojętą dlaczego przez 5 lat nie można zrealizowac opcji z umowy Macierewicza. Samej amunicji krążącej powinniśmy do dziś mieć ze 2 tys i zamawiać kolejne coraz lepsze wersje

pełna zgoda, choć...
sobota, 9 października 2021, 10:31

nie poznaję Cię Boxie... Jedynie ten (nostalgiczny?) "wtręt" o Macierewiczu ratuje Twój dawny dooobry wizerunek. X

Micho
piątek, 8 października 2021, 19:11

WOT ma wziąść młoty łopaty i zacząć budować zapory na granicy przynajmniej do czegoś by się to niedouczone "wojsko" by się przydało. Nowoczesny, specjalistyczny sprzęt należy przekazać zawodowym wojskowym inaczej zostaniemy zwarci silni i gotowi bez guzików

edmund
wtorek, 12 października 2021, 08:12

Od budowania zapór są saperzy, niedouczony miśku.

.
piątek, 8 października 2021, 22:59

Tylko, że wojsko zawodowe można zmieścić na dwóch stadionach narodowych a na dywersantów WOT jest absolutnie ok, choćby po to żeby tak jak na Ukrainie nie organizowali anty polskich pikiet rosyjscy aktorzy.

rozczochrany
piątek, 8 października 2021, 21:19

Płot to powinny budować przedsiębiorstwa i wojska inżynieryjne za pomocą ciężkiego sprzętu. Maszyny rozstawione na całej granicy co kilka kilometrów i płot zbudowany w kilka dni. Żołnierze wbijający młotami słupki to kpina z bezradności polskiego państwa. Jak można puszczać takie filmy w TV?

Herzlich Wilkommen
piątek, 8 października 2021, 23:59

Jesteśmy gotowi na każdą ilosć emigrantów powiedziała Ewa K. w roku 2015. To była dopiero zaradność.

Autor
sobota, 9 października 2021, 21:29

Platforma odpowiada pośrednio za ten kryzys

marpas
piątek, 8 października 2021, 17:41

Zamiast najpierw doposazyc porzadnie zawodowa armie oni pchaja w wot… logiki brak.

Klaudia
sobota, 9 października 2021, 01:36

Zawodowe wojsko to ludzie bez pasji dla kasy, Wot i te drugie to przynajmniej w 1/4 pasjonaci.

Asi
piątek, 8 października 2021, 22:07

Ludzie z WOT mogą różnymi rzeczami się zajmować w cywilu , nie jeden z WOT jest lepiej wysckolozy od zawodowca.

piątek, 8 października 2021, 21:46

Zawodowców kilku znam 1 jest kierowcą 2 strażakiem na lotnisku, oni mają ciepłe posadki, jak by mieli nas bronić to po nas.

Monika17777
piątek, 8 października 2021, 16:40

Nie jest to jakaś duża cena a można tego kupić choć 20-30 zestawow extra plus drony uderzeniowe na odległości 50 kilometrów z 300-500 zestawow do tego extra Javelin z 200 wyzutni z zapasem 600-700 rakiet

tut
piątek, 8 października 2021, 16:09

Potrzebne są bezzałogowe lądowe. Uzbrojone w jakiś karabin i w jakąś broń nie zabijająca. Najlepiej energetyczną, mikrofale, dźwięk, ten kierunek.

Levi
piątek, 8 października 2021, 15:57

I do tego sa kupione. Brawo WB. I prosimy o wiecej typow i wiecej sztuk.

JSM
piątek, 8 października 2021, 19:49

To są symboliczne ilości. Dobre do nauki i na takie mini kryzysy. W przypadku wojny nie wiem czy wystarczą na tydzień.

Kr
piątek, 8 października 2021, 15:00

Gdzie ci żołnierze wot nigdzie ich nie widziałem na granicy a mieszkam tam

Kasander
piątek, 8 października 2021, 19:58

Jak się mieszka na granicy rosyjsko-chińskiej to trudno się spodziewać polskich WOT.

Xto
sobota, 9 października 2021, 09:20

Trzeba w PL i CN uchwaliść święto z okazji granicy polsko-chińskiej.

2zdk
piątek, 8 października 2021, 21:16

Haha dobre :)

aa
piątek, 8 października 2021, 19:29

mieszkasz czy pomieszkujesz, co drugi piatek :d

Ł.
piątek, 8 października 2021, 19:25

Po waszej stronie granicy nie łażą

rtv
piątek, 8 października 2021, 19:19

Saszik, ty zywiosz pri kitajskom kordonie!

Lo
piątek, 8 października 2021, 18:40

Piją z rezerwą xd

Kilo
piątek, 8 października 2021, 17:29

A jak sobie ich wyobrażasz? Mają mieć napisane na czole czy jak?

eDZIO
piątek, 8 października 2021, 14:37

Jesli F-eye bylyby tez zakupione przez sluzby cywilne to mielibysmy zosoby na czas wojny lub innego kataklizmu.

Zawisza_Zielony
piątek, 8 października 2021, 14:16

Skoro można Abramsy z wolnej ręki to czemu flyeye tez nie kupią z wolnej ręki

Dudley
piątek, 8 października 2021, 20:08

Nie są hamaerykańskie ale nie są też z prywatnego folwarku zwanego PGZ

Levi
piątek, 8 października 2021, 15:58

Przeciez byly kupione. Teraz trzeba wykorzystac opce rozszerzenia kontraktu

Razparuk
piątek, 8 października 2021, 15:19

Bo nie są "hamerykańskie"...

vfvv
piątek, 8 października 2021, 23:36

I ich producent nie będzie wspierał rodzin decydentów...

bc
piątek, 8 października 2021, 14:10

Drony Warmate powinny być cały czas w powietrzu nad Polskimi żołnierzami. Tak na wszelki wypadek, Karabach pokazał co takie drony potrafią.

Monkey
piątek, 8 października 2021, 13:48

Dobry, udany sprzęt. Powinniśmy mieć go więcej w WL, nie tylko w artylerii.

Paweł P.
piątek, 8 października 2021, 13:27

+1

grzesiek
piątek, 8 października 2021, 13:07

Co by rząd nie robił razem z wojskiem polskim i strażą graniczną to i tak znajdzie się jakis dziennikarzyna na onecie, wp czy gazecie wyborczej który uderzy w wojsko polskie. Bo wg nich to wina Polski ze Lukaszenka zwozi samolotami nie zadnych uchodzcow tylko emigrantów ekonomicznych z Iraku. Lukaszenka nie wiedzial o tym ze w Polsce ma tylu sojuszników

Pytajnik
piątek, 8 października 2021, 18:54

W polskiej polityce za dużo jest patoopozycji działającej dla dobra wszystkich tylko nie Polski i Polaków. Do tego antypolskie media. Jak do tego doszło, ze taki stan rzeczy istnieje?

Odpowiedź
piątek, 8 października 2021, 23:12

To proste... a było to tak, dawno, dawno temu niezbyt rozgarnięta ludność tubylcza uwierzyła jednemu panu B., że kapitał nie ma narodowości oraz, że im mniej państwa tym lepiej. No to teraz mamy... pasztet. Najgorsze, że wielu wraz z panem B. nadal tak uważa.

rexio
sobota, 9 października 2021, 00:11

Gazeta wybiórcza daje przedruki propagandy z Łukaszenki. TVN nadał cały wywiad z Łukaszenką. Onet wspiera nielegalną emigrację i Fakt też. Widać, że Łukaszenka jest nowym przywódcą opozycji w Polsce. Bardzo to przykre. Uważam, że problem licznych antypolskich mediów powinien zostać na różne sposoby, ale skutecznie rozwiązany, bez oglądania się na Unię. Dzisiejsza sytuacja sprzyja wybuchowi wojny, bo brak jednosci w społeczenstwie podsycany wynika włąśnie z nieuczciwych i zdradzieckich mediów. W obliczu zagrożenia wybuchem wojny jest uzasadnienie dla radykalnych działań. Stan wyjątkowy się sprawdził i przejęcie Faktu, Onetu i nakaz sprzedaży TVNu w polskie ręce też zadziała.

sobota, 9 października 2021, 11:12

W razie W wszyscy pod ścianę.

xXx
piątek, 8 października 2021, 18:28

A ty, to kto? Typowy pisowiec, który jak zawsze zwala na innych i nie widzi błędów obecnie rządzących.

Tomasz34
piątek, 8 października 2021, 16:09

Takie komentarze jak twój robią to samo, czyli maja antagonizować Polaków. Dziennikarze w Polsce tylko zadają pytania, bo mogą, i powinni to robić.

żenua
piątek, 8 października 2021, 21:39

Problem w tym, że dziennikarze w Polsce nie tylko zadają pytania, ale często wkładają do głów swoim odbiorcom (wyznawcom?) co mają myśleć.

Ach
sobota, 9 października 2021, 12:40

Mówisz o TVP?

yy
poniedziałek, 11 października 2021, 22:33

wybacz ale TVP należy do tego kto wygra demokratyczne wybory,a TVN zawsze będzie lewacka,no i zydowski właściciel który dba o dobro Polski haha.Naprawde wierzysz w ich troskę o nasz kraj?

Polak Mały
piątek, 8 października 2021, 14:08

Dokładnie. V kolumna w Polsce. Lewackie media w tym brylują. Ale to smutne,targowica nic nas nie nauczyła.

Gal
sobota, 9 października 2021, 12:43

V kolumna jest obecny rząd który skłócił nas ze wszystkimi sąsiadami i Ameryką! Jak myślisz kto się cieszy najbardziej że nikt nas nie lubi? Tak to Putin się cieszy bo to on miesza najbardziej w naszej polityce sponsorując wszystkie partie antyunijne i ksenofobiczne!

yy
poniedziałek, 11 października 2021, 22:37

Skłócił?Zaczal dbać o polski interes,więc w wielu miejscach doszło do kolizji z interesami innych państw. Nie myl klepania po plecach z szacunkiem i dobrymi stosunkami.Za PO klepano nas tylko po plecach.

Pewex
piątek, 8 października 2021, 19:32

Bez przesady. Jest bardzo dużo zrozumienia w opozycji dla TEJ JEDNEJ sprawy. A naiwni są i u Was.

Tweets Defence24