FB "Łucznik" dostarczy środki techniczne do Beryli

18 lutego 2020, 13:10
550_800_crop__oz56bw_37a5b6e8027a281d95ce90c616b28176
Fot. plut. Patryk Cieliński

1. Regionalna Baza Logistyczna w Wałczu poinformowała o zawarciu umowy z Fabryką Broni Łucznik z Radomia na dostawę technicznych środków materiałowych do karabinków szturmowych rodziny Beryl. 

Umowa zakłada dostawy zestawów zestawów obsługowo-remontowych oraz części zamiennych o łącznej wartości ponad 3,153 mln PLN do WSM Piła. Sprzęt posłuży do obsługi do obsługi karabinków na nabój 5,56x45mm: wz.96 Beryl  i wz.96 Mini Beryl. 

Beryl jest produkowany przez FB Łucznik. Został wprowadzony na wyposażenie, w celu zastąpienia karabinków AKM. Jest indywidualną bronią samoczynno-samopowtarzalną, wykorzystującą energię gazów prochowych odprowadzanych przez boczny otwór lufy. Ryglowanie następuje przez obrót zamka w prawo (dwa rygle). Mechanizm spustowy ma ogranicznik długości serii, który - w zależności od ustawienia - umożliwia strzelanie ogniem pojedynczym, seriami trzystrzałowymi i ogniem ciągłym, magazynek mieści 30 nabojów. Beryl był eksportowany do Afganistanu, Litwy i  Nigerii.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 44
Reklama
kapiszon
sobota, 22 lutego 2020, 10:46

amunicji pod dostatkiem?

Tadziu
środa, 19 lutego 2020, 14:52

W ubiegłym roku zrobiono porównanie jakosci beryli przy okazji Aankondy Material utajniony?

Cynik
środa, 19 lutego 2020, 10:13

Beryl to przyzwoity karabinek, mam nadzieje że w końcu wprowadzą sznury do czyszczenia lufy a nie archaiczne niezbędniki... Poza tym najwyższy czas wprowadzić już w pełni dojrzałą i dopracowaną wersję tego karabinka, usuwając wady okresu wczesnego i obecnego.

Rusznikarz z Torunia
środa, 19 lutego 2020, 13:42

Chętnie dorabiam sobie na boku doprowadzając beryle do gotowości bojowej

Piotr
sobota, 4 kwietnia 2020, 13:29

I co takiego w nich poprawiasz?

Mmx
środa, 19 lutego 2020, 07:45

Ostatni akapit powinien brzmieć "Beryl jest produkowany przez FB Łucznik. Powstał przez zmianę kalibru, kolby i dodanie szyn do karabinków AKM". Byłoby krócej i jakoś tak mniej by się mylnie wydawało że udało nam się coś nowego zaprojektować :)

Xmm
środa, 19 lutego 2020, 11:48

oj coś jednak więcej tam zmieniono. Ale... co ja tam wiem.

ass323445
środa, 19 lutego 2020, 00:25

słaby karabinek, do USA jeszcze nie dotarł? jak tio?

k
środa, 19 lutego 2020, 23:17

Tak "tio". :-) Akurat w USA twierdzą co innego. I łatwo to sprawdzić. Choćby na you tube lub w prasie branżowej. A karabinek to solidny i dobrze oceniany, ucywilizowany klon AK.

waran z komody
środa, 19 lutego 2020, 11:57

Pojęcia chłopcze nie masz.

Cooper
środa, 19 lutego 2020, 10:08

Niestety słaby.... używałem, wolałem kałacha

Meska
środa, 19 lutego 2020, 12:03

Beryl to absolutne top quality jeśli chodzi o kałachy. Nie pleć bzdur. Co jak co ale karabiny produkujemy wysokiej jakości. Beryl jeszcze długo bedzie służył zanim zmieni go MSBS GROT.

nikifor
środa, 19 lutego 2020, 11:57

Słaby ? Do czego ? Do wbijania gwoździ ?

Afganczyk
wtorek, 18 lutego 2020, 23:34

A kto to potrafi robić w koszarach? Kucharz polowy czy sierżant sztabowy?

Rusznikarz z Toruniu
wtorek, 18 lutego 2020, 23:32

Po wrzuceniu zakładów rusznikarskich z,wojska te mizerne srodki nie pozwola na odzyskanie gotowości bojowej naszej BRONI

k
środa, 19 lutego 2020, 23:25

Co Ty piszesz? Po jakiemu to, bo nie bardzo potrafię zrozumieć sens. W każdej jednostce jest pododdział remontowy, a w nim warsztat remontu uzbrojenia! A na poważniejsze remonty i przeglądy to broń się odsyła do WZU! I nic nie musi odzyskiwać zdolności, bo żołnierz ma mieć broń sprawną. Nik tu łaski nie robi i każda kontrola to sprawdza.

GRD
wtorek, 18 lutego 2020, 20:41

Dobra wiadomość. W końcu doczekam się nowego "tryta". Mogliby jeszcze odejście czarnej farby na broni, ewentualnie oficjalnie zezwolić na jej malowanie - maskowanie.

Saskłacz
środa, 19 lutego 2020, 19:51

Czarna jak czarna ale jak szybko się zdziera jakby była pomalowana plakatówkami a tryt w długim to już porażka

Niunio
środa, 19 lutego 2020, 15:33

Można ją malować atestowaną farbą. Niestety w większości jednostek beton nadal nie daje się kruszyć a farby zalegają w magazynach. Paradoksalnie w oddziałach nieliniowych WOT już od początku stosuje się farby na Berylach..a teraz na Grotach.

Cynik
środa, 19 lutego 2020, 10:19

Nie mów że słabo świeci, bo on nie traci ważności. Tryt można kupić... jest drogi ale jak nie pilnowałeś to masz problem. Malować broń można, nawet na różowo w celach maskujących jak się uprzesz. To twoje narzędzie pracy i masz o nie dbać najlepiej jak potrafisz.

GRD
środa, 19 lutego 2020, 14:04

Chłopie, dostałem broń z 2009 r. z rozwalonym trytem, więc nie moja w tym wina, że nie świeci. Poza tym tryt nie jest wieczny. Okres połowicznego rozpadu to ok. 12,33 lat. Co do malowania broni - życzę powodzenia. Widać, że nie znasz realiów Wojska Polskiego (tzw. "zwyczajnych" jednostek). Teoretycznie niby można maskować ale spróbuj to zrobić - szef kompanii jaja urwie.

Cynik
czwartek, 20 lutego 2020, 08:25

Pobrałeś uszkodzoną i niesprawną broń. Sam się przyznałeś więc to jest twoja wina. Tryt można sobie kupić. Chyba że jest się chytrym Januszem i żałuje tych paru złotych. Moim zdaniem żołnierz powinien być rozpatrzony dyscyplinarnie. Tryt będzie świecił i 40 lat... więc nie opowiadaj że się okres ważności skończył. Zgubiłeś go wsadziłeś tani zamiennik np. od spławika na ryby i udajesz że jest uszkodzony. 5/30 i rozum wróci.

y
środa, 19 lutego 2020, 23:30

Z tym malowaniem to niekoniecznie masz rację. W mojej ostatniej JW i w paru innych gdzie mam znajomych nikt się malowania nie czepia. O ile oczywiście jest wykonane zgodnie "ze sztuką" (np nie na różowo ;-p ) A są to jednostki jak najbardziej liniowe - nie WOTy czy inne specjalne.

man42
wtorek, 18 lutego 2020, 19:52

Powinniśmy mieć dla WO wprowadzony kaliber 7.62 a kaliber 5.56 pozostawić dla kierowców i serwisu sprzetu Może się myle i bedziemy wprowadzać korkowce i kapiszonowce bo to ten kierunek żeby potencjalnego enpla nie skrzywdzić

Dziki
czwartek, 20 lutego 2020, 05:28

Owszem, mylisz sie, do tego nie masz bladego pojęcia o czym piszesz...

Realista
wtorek, 18 lutego 2020, 16:09

Ciekaw jestem, co też krytycy wszystkiego, co polskie tutaj wymyślą.

x
środa, 19 lutego 2020, 00:45

hmmm, jak powszechnie wiadomo broń tę stworzył Waldemar Kałasznikowski, jako genialny samouk z podkarpacia.

viktor
środa, 19 lutego 2020, 11:59

Myślę, że udział przy wynalazku miał Mateusz z Wrocławia - znany konstruktor karabinów, znany tenisista stołowy.

bender
środa, 19 lutego 2020, 11:33

Chwilę po tym jak na kronice filmowej zobaczył pokonanych nazistów wyposażonych w StG 44.

D.M.
wtorek, 18 lutego 2020, 21:55

Pewnie zaraz zaczną piać że nie było przetargu.

Strażnik Teksasu
wtorek, 18 lutego 2020, 20:04

A co tu wymyślać ?! Wystarczy przedstawić fakty a te są takie że beryl to klon kałacha a Polski tzw.przemysł zbrojeniowy w 30 lat nie wprowadził nowego karabinka...!

Co bierzerz Strażniku znad rzeki Wołgi ?
środa, 19 lutego 2020, 11:52

Bzdury totalne..polecam poczytać o karabinku MSBS "GROT"..

bender
środa, 19 lutego 2020, 11:28

Dzień bez łgarstwa jest dniem straconym? Beryl i Mini-Beryl to wz. 1996. O ile można dyskutować na ile Beryl odbiega od Tantala (a Tantal wz. 1988 był wzorowany na AKM), to MSBS zwany także Grotem jest zupełnie nową konstrukcją.

Teksas
środa, 19 lutego 2020, 08:59

Słyszałeś o MSBS?

Strażnik Teksasu
środa, 19 lutego 2020, 10:30

A w których jednostkach wojskowych jest wprowadzony?!

k
środa, 19 lutego 2020, 23:32

To żadna tajemnica - np w WOT i w 6BPD.

Strażnik Teksasu
czwartek, 20 lutego 2020, 09:37

Wot to nie wojsko!!! A z drugiej strony wot biega z kałachami!!! Gdzie to mają w 6bpd?!

marian
środa, 19 lutego 2020, 14:40

Pan pisał o przemyśle, a nie o jednostkach wojskowych.

Strażnik Teksasu
czwartek, 20 lutego 2020, 09:38

Aaa to nasze miliony są po to by zakład zrobił sobie kartonowy model i wstawił do gabloty!!!

werte
wtorek, 18 lutego 2020, 15:03

Skoro produkuje to zaopatruje. Kto niby miałby to dostarczyć HK czy Sig Sauer? PS Swoją drogą przezbrajanie w GROTa powinno być szybsze.

Bojo
wtorek, 18 lutego 2020, 17:25

Gdyby w wp byli ludzie z głowa na karku a nie w dupie u polityków zwlekali by z grotem ile sie da...

7plmb
środa, 19 lutego 2020, 11:54

A niby dlaczego mieliby zwlekać gdy gdy karabinek GROT jest znacznie lepszą bronią ? Jakieś sensowne uzasadniemie ???

Marek
wtorek, 18 lutego 2020, 18:57

Mógłbyś rozwinąć tę myśl?

Mój nick
wtorek, 18 lutego 2020, 23:11

Popieram

Tweets Defence24