Reklama

Europoltech 2017: Bezzałogowce z ITWL dla służb mundurowych

27 kwietnia 2017, 17:27
Ośmiosilnikowy bezzałogowiec Atrax, fot. J. Sabak/Defence24.pl
Bezzałogowiec AtraxM, fot. J. Sabak/Defence24.pl

Podczas odbywających się w Gdańsku targów Europoltech Instytut Technologii Wojsk Lotniczych prezentuje cztero- lub ośmiosilnikowy bezzałogowce pionowego startu i lądowania AtraxM i Atrax. Sprzęt może wspierać Policję w takich działaniach jak ochrona osób i mienia czy monitoring infrastruktury krytycznej, a także wypełniać szereg innych zadań dla potrzeb innych instytucji. 

Bezzałogowe pojazdy pionowego startu i lądowania z rodziny Atrax to wielozadaniowe drony zbudowane w ITWL. Mogą one wypełniać zadania dla bezpieczeństwa i obronności, w tym obserwacji, nadzoru, kierowania ognia artylerii czy też niszczenia obiektów terenowych. Podczas targów Europoltech 2017 Instytut prezentuje drony z wyposażenim na potrzeby Policji i innych służb mundurowych. 

Na rynku cywilnym Atraxy mogą wypełniać szereg zadań takich jak wspieranie akcji SAR, ocenianie skutków klęsk żywiołowych, kontrolowanie infrastruktury czy ochrona osób i mienia.

AtraxM
Bezzałogowiec AtraxM, fot. J. Sabak/Defence24.pl

Pojazd latający występujący w odmianie cztero- lub ośmiosilnikowej charakteryzuje się cichym napędem elektrycznym i modułową konstrukcją z włókna węglowego. Maszyna może operować w różnorodnym środowisku, w tym morskim - również z pokładów okrętów Marynarki Wojennej. Masa startowa bezzałogowców o rozpiętości 1,2 m pomiędzy końcówkami śmigieł wynosi w zależności od wersji od 4,9 dla AtraxM do 6,7 kg w przypadku drona Atrax.

Maszyna może operować przez 40 lub 60 minut na pułapie do 2000 metrów. Promień działania wynosi w ternie otwartym do 10 km, a zurbanizowanym do 2 km. Prędkość maksymalna drona to 80 km/h. 

Atrax i AtraxM mają wyposażenie awioniczne, które obejmuje autopilota z możliwością planowania misji przed lotem oraz aktualizacji jego planu w czasie rzeczywistym. Bezzałogowiec jest wyposażony w systemy zapewniające dalszy lot w razie utraty łączności lub sygnału nawigacyjnego oraz układ cyfrowej, szyfrowanej transmisji danych zapewniający łączność dwukierunkową. Pojazd może być wyposażony w kamerę full HD i transmitować z niej obraz, różnego typu głowice optoelektroniczne oraz wyposażenie specjalne, w tym uzbrojenie takie jak ładunki wybuchowe i granaty. 

Czytaj też: AtraxM z nagrodami na Balt Military Expo

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 0
Reklama
No results found.
Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama