Donieck i Ługańsk: wojna trwa mimo epidemii

2 kwietnia 2020, 09:38
Ukraina T-72
Fot. MO Ukrainy
Reklama

W obu separatystycznych republikach na wschodzie Ukrainy, donieckiej i ługańskiej, potwierdzono przypadki zakażenia koronawirusem - podają ukraińskie media. Według ministerstwa ds. reintegracji testy na Covid-19 przeprowadzane są tam tylko wśród przedstawicieli administracji i wojska.

Resort zwrócił uwagę, że na terytoriach prorosyjskich republik brakuje miejsc w szpitalach, testów na koronawiursa i personelu medycznego. Jak dodano, lekarze są zmuszani do podpisywania oświadczeń w sprawie nieujawniania prawdziwej sytuacji związanej z zachorowalnością. Część lekarzy wraz z członkami rodzin przebywa w samoizolacji - zaznaczyło ministerstwo w zamieszczonym na stronie internetowej komunikacie.

Według niego osobom, które mają objawy zakażenia koronawirusem stawiana jest diagnoza ostrej infekcji dróg oddechowych. Ministerstwo wskazało, że jest tam ok. 10 tys. osób z tą diagnozą, niektóre z nich mają objawy zapalenia płuc.

Dodano, że na terytorium tzw. Donieckiej Republiki Ludowej (DRL) i Ługańskiej Republiki Ludowej (ŁRL) przybyła grupa wirusologów z Rosji. Zaznaczono też, że wdrażane są działania mające na celu ochronę kontyngentów wojskowych - wprowadzana jest kwarantanna, wojskowi mają zakaz rozmawiania z cywilami, w tym z członkami rodzin.

W tzw. DRL zainfekowana koronawirusem kobieta jest leczona w szpitalu w Makiejewce - podała organizacja Wschodnia Grupa Obrońców Praw Człowieka. Kobieta zwróciła się do lekarza z objawami infekcji dróg oddechowych.

O pierwszym przypadku zakażenia koronawirusem w tzw. ŁRL poinformowano 29 marca. Tzw. minister ochrony zdrowia ŁRL Natalia Paszczenko przekazała, że mężczyzna powrócił spoza terytorium tzw. ŁRL.

W tle pandemii na wschodzie kraju nie ustaje wojna. Sztab Operacji Połączonych Sił Zbrojnych Ukrainy przekazał w środę, że w ciągu minionej doby jeden ukraiński żołnierz zginął, a dwóch zostało rannych w ostrzałach ze strony prorosyjskich sił. Jak dodano, 14 razy ostrzelano ukraińskie pozycje z zabronionego przez porozumienia mińskie uzbrojenia.

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 80
Reklama
Plush79
czwartek, 2 kwietnia 2020, 16:08

Oj jak się cieszę że na Ukrainie taki dobrobyt. Szkoda tylko że informacje dot. obu republik dochodzą........z Kijowa

Adam S.
piątek, 3 kwietnia 2020, 11:03

A niby skąd mają być te informacje? Donieck to terytorium Ukrainy, polskie państwo nie uznaje rosyjskich terrorystycznych organizacji. Nie ma innej opcji, miło ogromnych nakładów Rosji na propagandę.

Davien
piątek, 3 kwietnia 2020, 00:44

A dla ciebie rozumiem te wiarygodne to tylko Sputnik czy RT:))

HeHe
piątek, 3 kwietnia 2020, 10:10

Rozumiem, że dla ciebie informacje z Kijowa na każdy temat są najbardziej wiarygodne ... :)

Davien
piątek, 3 kwietnia 2020, 11:53

Na pewno bardziej wiarygodne niz wasze tuby propagandowe jak sputnik , RT czy niejaki HeHe:))

prawieanonim
piątek, 3 kwietnia 2020, 11:05

Są sto razy bardziej wiarygodne niż z Moskwy.

HeHe
piątek, 3 kwietnia 2020, 14:26

A to jest zapewne opinia "społeczności międzynarodowej" ... . :))

piątek, 3 kwietnia 2020, 21:08

prawieanonim
piątek, 3 kwietnia 2020, 21:08

Zapewne - czyli coś co nigdy do ciebie nie dotrze.

jrli
czwartek, 2 kwietnia 2020, 13:17

Już niedługo w Doniecku i Ługańsku zostaną tylko regularne jednostki rosyjskie. Wszyscy młodzi stamtąd pouciekali i siedzą np w Polsce. Założyli rodziny i mają stabilną pracę. "Separatystyczni" emeryci będą niestety umierać, przez brak ochrony i co najważniejsze, informacji. Oto jest cena wielowarstwowości Putina.

Mieczysław
piątek, 3 kwietnia 2020, 11:07

Takie jest działanie moscovirusa. Atakuje terytorium i zostawia po sobie spaloną i wyludnioną ziemię. Rosjanie nie interesują się terytorium już podbitym, tylko tym, który jeszcze pozostał do podbicia. Czarna dziura na mapie świata rośnie.

fifi
czwartek, 2 kwietnia 2020, 18:41

Na razie to połowa Ukraińców chce opuścić na stałe zamajdanione Dzikie Pola.Byle nie do Polski.

HeHe
czwartek, 2 kwietnia 2020, 16:05

A jeszcze przez ciekawość - co to jest "wielowarstwowość" Putina? :)

HeHe
czwartek, 2 kwietnia 2020, 15:32

Ależ masz wyobraźnię :) Kijów twierdzi, że wojska DRL i ŁRL liczą 45 tys. żołnierzy. Może Kijów do nich zalicza też tych co "siedzą" w Polsce i członków ich rodzin :))

chateaux
czwartek, 2 kwietnia 2020, 19:39

Jak siedzą w Polsce, to nie mogą się udzielać w interesie Rosji na Ukrainie. Ale z całą pewnością liczą, rosyjskich zielonych ludzików na urlopach wypoczynkowych z rosyjskich jednostek wojskowych w Kubaniu i Kazaniu. Ale to nie problem, z powodu Corona Virusa linie lotnicze na całym świecie stoją - także rosyjskie, toteż Rosjanie będą mieli więcej samolotów dostępnych dla transportów trupów Gruz-200 z Donbasu do Rosji.

HeHe
piątek, 3 kwietnia 2020, 10:15

Przecież całe lata twoi koledzy pisali w Internecie, że ruscy mają mobilne krematoria. Po co im więc nagle samoloty do transportu trupów z Donbasu do Rosji? Ustalcie jakąś spójną wersję :)

Telemach
piątek, 3 kwietnia 2020, 17:35

Mieć nie oznacza czasu, miejsca i sposobu wykorzystania. Bo np mają armatę 14, ale tylko mają!

Davien
piątek, 3 kwietnia 2020, 11:54

Bo niestety , te krematoria za bardzo się wyrózniaja by je wysłać jako białe konwoje do Donbasu, to i musza wozić:))

HeHe
piątek, 3 kwietnia 2020, 14:28

Czyli to właśnie jest ta "spójna wersja" ustalona przez chateux z kolegami :))

Davien
wtorek, 7 kwietnia 2020, 12:55

Nie, to zwykła , niewygodna i bolesna dla ciebie prawda:)

Kot nr 398
czwartek, 2 kwietnia 2020, 12:44

Niedługo koniec bo Ukrainie kończą się pieniądze. Trwają desperackie rozmowy w sprawie (kolejnego) ogromnego kredytu od MFW (5 do aż 10 mld dolarów), który w większości miałby być wykorzystany na spłatę innych kredytów zaciągniętych po "rewolucji". Ale wątpliwe czy w obecnej sytuacji to się powiedzie. Ale nie jest źle, niedawno ukraiński oligarcha kupił na Lazurowym Wybrzeżu najdroższy dom na świecie, więc gdyby dobrze poszukać to jakieś zaskórniaki jeszcze w Nezałeżnej zostały!

Davien
czwartek, 2 kwietnia 2020, 14:54

No istotnie, neidługo koniec z terrorystami w Donbasie przysłanymi tam przez Putina.

Lord Godar
czwartek, 2 kwietnia 2020, 14:21

Ty chyba piszesz o oligarchach z Rosji , bo będą co niektórzy musieli uciekać jak się okaże że car Putin ma koronkę i zacznie źle się dziać . A jak byś nie wiedział , bo u Was te informacje nie są powszechnie dostępne , to ze względu na niską cenę ropy w ciągu tygodnia poszło w diabły ok 170 mld z rezerw i jeśli sytuacja się utrzyma to rezerw starczy do maja-czerwca , później trzeba będzie sprzedawać złoto , a potem tylko pić i modlić się ... A o Ukrainę się nie martw , MFW im pożyczy bez problemu , nie to co Rosji , bo jej tylko Chińczycy zostali , a Chińczycy pożyczą i tym sposobem z czasem przejmą Rosję za jej długi ...

HeHe
czwartek, 2 kwietnia 2020, 15:49

Napisał przecież wyraźnie o Ukrainie i jej oligarchach. To Ukraina od pierwszego Majdanu przecież żyje na finansowych kroplówkach z IMF, Banku Światowego i innych krajów a teraz zbliża się koniec możliwości brania dalszych kredytów tym bardziej, że Ukraina NICZEGO NIE MA. Na koronkę u Putina i krach finansów Rosji nie miej cienia nadziei. To Arabia Saudyjska nalega na ruskich w sprawie uzgodnienia środków zaradczych dla sektora naftowego a Rosji wcale się do tego nie spieszy i opowieści o 170 mld z rezerw co to "poszło w diabły w ciągu tygodnia" możesz poopowiadać na innych stronach, ku pocieszeniu ukraińskich serc bo, w razie czego, rosyjskie rezerwy skończą się wtedy, kiedy "samostijnej" z jej "majdanowymi" władzami nie będzie od wieeelu lat :)

piątek, 3 kwietnia 2020, 17:39

Telemach
piątek, 3 kwietnia 2020, 17:39

Mając za sąsiada państwo bandytę i tak sobie radzi jak może. A wam wciąż mało i mało terytoriów choć tych co macie nie potraficie zagospodarować? Z wszystkimi sąsiadami stworzyliście problemy graniczne , byliście gwarantem umowy budapeszteńskiej...i co ....jesteście najbardziej znienawidzonym krajem świata!

Lord Godar
czwartek, 2 kwietnia 2020, 21:59

To właśnie teraz Putin wysyła umyślnych do Arabii Saudyjskiej aby się dogadać , bo przy cenie ropy w granicach 20-30 ich budżet się nie zrównoważy , bo nie ma na to szans . Rosja poszła po bandzie i tera jest w tarapatach , więc na nic ta propaganda o matuszcze Rasiji i odsuwanie od niej uwagi na np Ukrainę . Rachunkowość rządzi się swoimi prawami , a car Putin obiecał wielomiliardowe programy socjalne i jeśli na nie nie znajdzie pieniędzy ( czytaj : sięgnie po rezerwy przy niskiej cenie ropy) , to albo je skasuje , albo faktycznie będzie musiał nieźle kombinować.

Kot nr 398
czwartek, 2 kwietnia 2020, 15:35

Rosja ma ogromne rezerwy walutowe a gdy trzeba będzie to wszelkie socjale zostaną obcięte z dnia na dzień i nikt nie piśnie. Zobaczymy jak MFW pożyczy, teraz będzie dużo chętnych na pożyczki a rolowanie długu prowadzi do... no ciekawe.

czytelnik D24
czwartek, 2 kwietnia 2020, 22:11

Jakie ogromne rezerwy? Rosja miała 550 miliardów USD rezerw a w ciągu tygodnia wydała aż 30 żeby utrzymać płynność finansową państwa. Ile tak wytrzymacie? Kilkanaście tygodni. Potem zostanie złoto bo kasy to wam nikt nie pożyczy w przeciwieństwie do Ukrainy. Tzn być może pożyczą wam Chińczycy a spłacać będziecie oddając własne terytorium. A teraz wypij kielonka to i rosyjski mir stanie się bardziej znośny i przestaniesz wylewać swoje frustracje w polskim internecie.

HeHe
piątek, 3 kwietnia 2020, 10:42

"W przeciwieństwie do Ukrainy"? Ukraina dojechała do bandy na kredytach z INF, Banku Światowego i innych krajów oraz na czczym gadaniu o reformach swojej gospodarki które nigdy się nie wydarzyły i to właśnie teraz będzie "sprawdzam" i szlaban na dalsze kredyty. Ukraina nie tylko nie zreformowała niczego ale także nie ma niczego co dawałoby jakąkolwiek nadzieję na odzyskanie przez kredytodawców wyłożonych środków - w ogromnym przeciwieństwie do Rosji. Proponuję zatem zmienić myślenie z życzeniowego na trzymające się realiów. Kielonka nie zalecam bo i tak nie pomoże na wylewane w polskim internecie ukraińskie frustracje :)

Lord Godar
poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 11:54

Jeśli jest to w interesie USA czy UE lub INF ( lub wspólnie) to kasa dla Ukrainy się znajdzie . Natomiast problem Rosji polega na tym jak i z resztą innych państw , że wirus dopiero się rozkręca i będzie zbierał żniwo . I dotyczy to zarówno UE , USA jak i Rosji . Stanie praktycznie wszystko , a dla państwa takiego jak Rosja , która żyje w połowie swojego eksportu z węglowodorów to będzie kiepski czas . I nie będzie wam tam tak hehe do śmiechu , bo to oznacza że spadnie zapotrzebowanie na ropę i gaz , która jest co już co raz częściej piszą co raz gorszej jakości. Tak jak pokazała ostatnia wpadka i kary , które trzeba było zapłacić. Magazyny u odbiorców pełne i jeśli przez kilka miesięcy drastycznie spadnie import ropy przez odbiorców , to też zła sytuacja dla Rosji . Dla odbiorców rekompensatą w tej chwili sa niskie ceny , dla eksportera jednak nie i sprzedawanie po cenach niższych cenach niż koszt wytworzenia powoduje na dłuższą metę duże straty .

czytelnik D24
piątek, 3 kwietnia 2020, 12:21

Różnica między Ukrainą a twoją ukochaną Rosją jest taka że Zachód będzie finansował Ukrainę. I to ci powinno wystarczyć za odpowiedź kto przetrwa finansowo a kto nie. Dlatego nie martw się o Ukrainę bo to Rosja jedzie na rezerwie walutowej a nie Ukraina. Kiedy ta się wyczerpie to zostanie wam złoto a potem... No cóż - witamy w 89-tym po raz drugi.

HeHe
piątek, 3 kwietnia 2020, 16:02

Różnica pomiędzy twoją ukochaną Ukrainą a "moją ukochana Rosją" jest taka, że Zachód z "moją ukochaną Rosją" ma MILIARDOWE interesy i wcale nie musi jej finansować tylko na nich zarabia (np. w roku 2019 udział rosyjskiego gazu w zachodnioeuropejskim spożyciu tego surowca osiągnął 47,5% - dotychczasowy REKORD) natomiast twoja Ukraina od 2004 roku tylko wyciąga łapę po "hroszi". Zachód jest twoja ukochaną Ukrainą do tego stopnia zmęczony, że razem z ruskimi zbudował i uruchomił NS a niebawem dokończy i uruchomi NS 2 (zgodnie ze wspólną deklaracja Merkel i Putina) i na nic zdadzą się amerykańskie sankcje. Dlatego nie o Rosję się martw a raczej o swoja ukochana Ukrainę która nie ma JAKIEJKOLWIEK rezerwy walutowej ale długów ma więcej niż pod dostatek. Przy okazji - głośno o tym, że Ukraińcy od tego dostatku zamierzają sprzedać Chinolom "Motor Sicz" tak więc sukces przemysłowy Ukrainy jest murowany. Przemysł Donbasu, (autor 30% GDP Ukrainy i tyleż jej produkcji przemysłowej sprzed Majdanu) jest donbaski a "Motor Sicz" może być chiński. Z pewnością wszystko to zwiększa "atrakcyjność" Ukrainy jako kredytobiorcy i Zachód będzie się ścigał z innymi aby finansować tego do podstaw skorumpowanego bankruta :)

Davien
sobota, 4 kwietnia 2020, 17:55

Taak, tyko niech najpierw Niemy i Rosja wybuduja sobie choc jeden statekdo układania rur, bo wasz wumaga wieloletniego, kosztownego remontu a barka ma zakaz działania na wodach dunskich:) Ropa leciw dół na łeb,na szyję, gaz podobnie bo ceny zaleza od ropy, Chiny własnei zmniejszyły o 30% zakup ropy i przyłaczyły sie do amerykanskich sankcji na Rosję, od 2022r Rosja będzie musiała redukowac wydobycie ropy( słowa prezesa Łukoilu) a złotem sie nei najecie:))

HeHe
sobota, 4 kwietnia 2020, 21:20

"Chiny właśnie PRZYŁĄCZYŁY SIĘ do amerykańskich sankcji na Rosję" - gratuluję wyobraźni i podziwiam odwagę ukraińskich marzeń :) Chiny korzystając z cen właśnie dokonują strategicznych zakupów ropy w Rosji :)

Davien
wtorek, 7 kwietnia 2020, 12:56

No popatrz, objeta sankcjami USA firma Rosnieft Trading wyleciała z hukiem z przetargów na rope w Chinach, a same Chiny zmniejszyły o 30% zakupy w Rosji. Cos jeszcze masz do powiedzenia?:)

Lord Godar
poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 12:00

Chiny korzystając z cen właśnie dokonują strategicznych zakupów ropy w Rosji :) ............. No nie wiem czy to taki powód do radości , że zakontraktowaliście ropę po cenach niższych , co jest okazją dla Chin , ale bolesnym interesem dla Rosji . Cwane Chiny ... teraz póki ropa tania to kupią ile dadzą rady , a potem jak zdrożeje do przyhamują . Wiedzą co robią .

Telemach
piątek, 3 kwietnia 2020, 17:54

To się nazywa obłaskawianie bandyty, wytrącanie mu noża z ręki.....gdybyś nie wiedział!

piątek, 3 kwietnia 2020, 17:32

HeHe
piątek, 3 kwietnia 2020, 15:01

Różnica pomiędzy twoją ukochaną Ukrainą a "moją ukochana Rosją" jest taka, że Zachód z "moją ukochaną Rosją" ma MILIARDOWE interesy i wcale nie musi jej finansować tylko na nich zarabia (np. w roku 2019 udział rosyjskiego gazu w zachodnioeuropejskim spożyciu tego surowca osiągnął 47,5% - dotychczasowy REKORD) natomiast twoja Ukraina od 2004 roku tylko wyciąga łapę po "hroszi". Zachód jest twoja ukochaną Ukrainą do tego stopnia zmęczony, że razem z ruskimi zbudował i uruchomił NS a niebawem dokończy i uruchomi NS 2 (zgodnie ze wspólną deklaracja Merkel i Putina) i na nic zdadzą się amerykańskie sankcje. Dlatego nie o Rosję się martw a raczej o swoja ukochana Ukrainę która nie ma JAKIEJKOLWIEK rezerwy walutowej ale długów ma więcej niż pod dostatek. Przy okazji - głośno o tym, że Ukraińcy od tego dostatku zamierzają sprzedać Chinolom "Motor Sicz" tak więc sukces przemysłowy Ukrainy jest murowany. Przemysł Donbasu, (autor 30% GDP Ukrainy i tyleż jej produkcji przemysłowej sprzed Majdanu) jest donbaski a "Motor Sicz" może być chiński. Z pewnością wszystko to zwiększa "atrakcyjność" Ukrainy jako kredytobiorcy i Zachód będzie się ścigał z innymi aby finansować tego do podstaw skorumpowanego bankruta :)

Kot nr 398
piątek, 3 kwietnia 2020, 00:06

A ile zachodni świat wytrzyma w obecnej sytuacji? Ukraina jest zupełnie nieistotna, zachód widzi że się nie udało, sam ma gigantyczne problemy, brak pieniędzy i chęci na dalsze sponsorowanie oligarchów. USA się będą musiały wreszcie zmierzyć z problemem chińskim. I dlatego jest bardzo prawdopodobne odwrócenie sojuszy, bo Rosja też ma powody by Chiny trochę przycisnąć. Ciekawe czasy. Ale przyszłość Ukrainy zdecydowanie nie będzie zmierzać w zachodnim kierunku.

piątek, 3 kwietnia 2020, 11:56

Panie kot dla USA Rosja w stosunkach z Chinami jest nieistotna

HeHe
piątek, 3 kwietnia 2020, 16:22

Panie anonim - Rosja dla USA jest razem z Chinami NAJWAŻNIEJSZA co chociażby widać po amerykańskich sankcjach i wojnach handlowych z jednymi i drugimi.

Davien
wtorek, 7 kwietnia 2020, 12:57

Rosja dla USA w rozgrywce z Chinami nie ma zadnego znaczenia, bo co moż eich obchodzić ta chińska stacja benzynowa:)

czytelnik D24
piątek, 3 kwietnia 2020, 11:21

Ty się nie martw o zachód bo to na zachodzie jest cały potencjał i pieniądze żeby sobie poradzić w obecnej sytuacji. Lepiej martw się o swoją Rosję która już na rezerwie finansowej jedzie. 30 lat temu było tylko bankructwo a teraz będzie bankructwo z niekontrolowaną epidemią. Jak widzę żyjesz oderwany od rzeczywistości w świecie jakichś wyimaginowanych sojuszy do których nie ma najmniejszych podstaw. Sojusze to zawierają ci co mają potencjał i pieniądze. W tym wypadku są to Chiny w Azji i UE oraz USA. To są trzy obozy które mają potencjał i pieniądze by prowadzić wspólne interesy. Twoja Rosja to jest dziad który nie ma ani pieniędzy ani potencjału a dziada to się windykuje co już czynią Chińczycy skupując od was ropę i gaz poniżej kosztów. Następną walutą którą będziecie spłacać chińskie długi będzie wasze terytorium. Żegnaj.

HeHe
piątek, 3 kwietnia 2020, 16:03

Zapewne własnie dlatego, że Rosja jest "dziadem" w drodze do i z Rosji mijają się szefowie rządów i resortów spraw zagranicznych Unii nie wspominając o czterech wizytach Netanjahu w Moskwie w samym 2019 oraz wizytach Xi w Moskwie i Putina w Pekinie. Proponują zamiast bujania w sferze tego co ty byś chciał, wrócić do świata realiów :)

Lord Godar
poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 12:11

Interesy Netanjahu dotyczą jego podwórka , a że dzieje sie wokół jego dużo i wymaga tego sytuacja , to po to sa te rozmowy . Inaczej widzieli by sie raz czy dwa ... A z ciekawości pytanie , czemu np nie wspominasz o wizytach prezydenta Wenezueli ? Też często bywał , czy to już takie nie chwalebne ? A ile po tych głów państw przybywa teraz na Plac Czerwony w rocznicę zakończenia 2 WŚ ? Jak widzisz wszystko można przedstawić jak się chce , jak wygodniej .

Davien
sobota, 4 kwietnia 2020, 18:00

Zwykła dyplomacja, a ostatnio czy to sie Chiny do sankcji na Rosje nie przyłaczyły wykopując Rosnieft Trading z przetargów na rope?:) A Rosja nawet nei pisneła, ale taki juz los chinskeij staji benzynowej:)

HeHe
sobota, 4 kwietnia 2020, 21:41

"ZWYKŁA DYPLOMACJA" :)) Cztery wizyty Netanyahu w Moskwie w ciągu jednego roku, dwie wizyty Xi w Moskwie i dwie Putina w Pekinie. Nie wspominam o wizytach Putina w Niemczech i we Francji oraz Merkel i Macrona w Rosji. Chiny to własnie, korzystając z niskich cen, uruchomiły strategiczne zakupy ropy w Rosji. Od czasu sankcji minęło ponad miesiąc a firmy energetyczne zachodniej Europy zawarły z Rosnieft Trading nowe kontrakty zamiast zerwać stare :) Taki los sankcji nakładanych przez schyłkowe mocarstwo ... .

HeHe
piątek, 3 kwietnia 2020, 15:08

Zapewne własnie dlatego, że Rosja jest "dziadem" w drodze do i z Rosji mijają się szefowie rządów i resortów spraw zagranicznych Unii nie wspominając o czterech wizytach Netanjahu w Moskwie w samym 2019 oraz wizytach Xi w Moskwie i Putina w Pekinie. Proponują zamiast bujania w sferze tego co ty byś chciał, wrócić do świata realiów :)

Lord Godar
czwartek, 2 kwietnia 2020, 22:02

Są oficjalne dane o wielkości rezerw Rosji i ile ma złota , są też dane i stosowne obliczenia na ile jej starczy zależnie od ceny ropy . A jak Rosja wypuści na rynek tony złota z rezerw , to i ten rynek runie , a wtedy pozostanie jest tylko straszenie innych czołgami i atomem ... A prezydent Chin już zaciera ręce ...

Gojmemeluk
czwartek, 2 kwietnia 2020, 12:02

Czy to wojna Lubavitz vs Rotschild, bo nie jestem pewien, a wy tu wszystko wiecie?

Jerycho
czwartek, 2 kwietnia 2020, 14:41

Kolego to Brunszwitz vs Belmajn

Fanklub Daviena
czwartek, 2 kwietnia 2020, 11:58

Wojna trwa z powodu junty z Kijowa. To nie mieszkańcy Donbasu idą zbrojnie na Kijów, tylko naziści z ZACHODNIEJ Ukrainy napadają na Donbas! :)

Kot nr 398
czwartek, 2 kwietnia 2020, 15:37

Zachodnia Ukraina nie ma nic do gadania. Nie liczy się. Nie ma tam przemysłu, nie mają nawet swojego oligarchy co na Ukrainie świadczy o wielkiej biedzie. Wojna się toczy siłą rozpędu, Zełenski chce ją skończyć ale nie jest to takie proste i wymaga czasu. Wirus zapewne przyspieszy sprawę.

Fanklub Daviena
czwartek, 2 kwietnia 2020, 21:25

Z Zachodniej Ukrainy pochodzi większość "ochotniczych batalionów". I morderców opozycyjnych dziennikarzy i polityków... :)

Lord Godar
wtorek, 7 kwietnia 2020, 12:34

Tak , masz rację mówiąc że te bataliony były ochotnicze , bo ruscy jechali do Doniecka i Ługańska na rozkaz . A tych zasłużonych bojców i dowódców separatystów to Putin sam kazał "usunąć" , no chyba że wcześniej zdążyli się sami wykończyć w walce o pozycję i kasę .

gegroza
czwartek, 2 kwietnia 2020, 13:46

juz ci kompletnie odbiło - co prawda w Kjowie siedzą Upowcy ( choć prezydent jest żydem ), ale po drugiej stronie siedzą komuchy wspierane przez imperialistów z Kremla. Generalnie zapewniam cię że tym na Krymie czy Donbasie powiewało czy sa Rosji czy na Ukrainie. Bez wsparcia Rosji poddali by się w tydzień. A bywałem i w Rosji i na Krymie i wiele razy w innych częściach Ukrainy

gnago
czwartek, 2 kwietnia 2020, 13:57

Rzeź w Odessie nic nie mówi? A zakaz posługiwania się obcymi językami też nic. Jedź do Lwowa i pogadaj po polsku z miejscową polonią na ulicy

Lord Godar
wtorek, 7 kwietnia 2020, 12:38

A pewnie , że się da ... I nawet miejscowi wódki się z Tobą chętnie napiją . A w samym Lwowie nadal wiele świadczy o polskiej przeszłości tego miasta , trzeba tylko pochodzić i popatrzeć . A jak chcesz zaznać maksimum zakazów to trzeba teraz na Krym jechać , tam teraz zakazów i ograniczeń w bród ...

saszka
czwartek, 2 kwietnia 2020, 14:58

Podobnie jak posiadanie ziemi na krymie przez obywateli innych państw? Co wania!

Sarmata
czwartek, 2 kwietnia 2020, 17:37

Podobnie jak w Polsce, ziemia dla Polakow, cudzoziemcy z poza UE nie kupią jej. Coś w tym dziwnego?

Davien
czwartek, 2 kwietnia 2020, 14:56

Rzez w odessie to samospalenie sie grupy rosyjskich terrorystów przysłanych tam przez putina wiec skończ w końcu z tymi kłamstwami

Fanklub Daviena
czwartek, 2 kwietnia 2020, 21:27

Davien, a czy to Niemcy, czy twoi rodacy wrzucali gaz w obozach koncentracyjnych i palili rodaków w krematoriach? :)

Davien
piątek, 3 kwietnia 2020, 11:57

Raczej twoi rodacy z ROA i RONA ochtniczo słuzacy Hitlerowcom i mordujacy Polaków.

HeHe
piątek, 3 kwietnia 2020, 16:13

Przecież ROA i RONA to byli żołnierza armii czerwonej którzy zostali zwerbowani w obozach jenieckich. Rosjanie, Ukraińcy, Białorusini, Kazachowie, Uzbecy, Azerowie, Ormianie, Kirgizi i przedstawicieli innych narodów ZSRR. Jednakże ani ROA podległa Wehrachtowi ani RONA podległa SS nie była "obsadą" obozów koncentracyjnych i obozów śmierci. Oni pełnili służbę tyłową i z działań bojowych uczestniczyli tylko w operacjach antypartyzanckich. To twoi rodacy rekrutujący się ze służb policyjnych byli wartownikami w obozach koncentracyjnych i obozach pracy.

HeHe
czwartek, 2 kwietnia 2020, 16:01

Tak jest. A pokojowo nastawieni "majdanowi" banderowcy tylko pomogli tym ludziom zakończyć cierpienia i dobili ich basebolowymi kijami.

Lord Godar
wtorek, 7 kwietnia 2020, 12:43

A kto im te bejsbole dał ? Pewnie wypadły z rąk tym biedakom opłaconym przez KBG lub FSB co to próbowali wzniecić zamieszki w Odessie , ale szybko sobie z nimi poradzono .

Davien
piątek, 3 kwietnia 2020, 11:57

Banderowców to masz w Rosji obecnie ale zmienili ciuszki i udaja partie Jedna Rosja:)

HeHe
piątek, 3 kwietnia 2020, 16:17

Nie było i nie ma rosyjskich banderowców. Są nimi tylko Ukraińcy z "Prawego Sektora", "Swobody", batalionów ochotniczych oraz gwardii narodowej będący w Donbasie. Typowym probanderowcem był także m. in. były prezydent Ukrainy Petro Poroszenko.

Lord Godar
wtorek, 7 kwietnia 2020, 12:40

Za to teraz w Rosji pełno faszystów , bo ten ruch właśnie tam co raz bardziej się rozwija jak nigdy dotąd .

Sarmata
czwartek, 2 kwietnia 2020, 17:39

Oni ich dobijali jakimis deskami znalezionymi gdzies w poblizu, nawet sobie robili filmy jak to robili i są w necie.

Davien
piątek, 3 kwietnia 2020, 00:50

Taak,ta wiarygodne te filmy jak cała reszta rosyjskich produkcji:) Czyli minusowa:)

HeHe
piątek, 3 kwietnia 2020, 13:14

UMÓWMY SIĘ zatem, że "wiarygodne" jest to, iż demonstranci byli wyszkolonymi przez FSB prowokatorami którzy dokonali samospalenia aby zdestabilizować Ukrainę.

HeHe
piątek, 3 kwietnia 2020, 10:59

Taak, twierdzisz zatem, że "wiarygodną" wersją jest to, że była to próba destabilizacji Ukrainy przez prowokatorów wyszkolonych w tym celu przez FSB :))

Kiks
czwartek, 2 kwietnia 2020, 13:38

Skoro ty taki wyszczekany to, dlaczego nie ma cię na pierwszej linii po ruskiej stronie? Odważny przed monitorem? Czy cegłówki nie mieszczą się w kieszeniach, żeby wiatr cię nie przewrócił? Internetowy bohater.

Ellocopolaco
czwartek, 2 kwietnia 2020, 17:18

No właśnie, a czego nie łapiesz ty się za kałacha i nie jedziesz walczyć za samoistną, za swoich.

dumbass
czwartek, 2 kwietnia 2020, 13:01

Nie wiem czy jesteś taki naiwny i wierzysz w to co wypisują na sputniku, czy może jesteś jednym z tych ruskich cyber-żołnierzy . Tak czy siak ta propaganda ci nie wychodzi bo nikt w te brednie nie uwierzy ;)

fifi
czwartek, 2 kwietnia 2020, 16:16

Tak jak i w wasze,polskojęzyczni.

Matros
czwartek, 2 kwietnia 2020, 12:46

A ten znowu swoje... biedna ta rossija...wszyscy na nią napadaja a ona tak umilowala pokój..dzieciakom możesz te bajki opowiadac

Ciekawy
czwartek, 2 kwietnia 2020, 12:28

Ty mi lepiej powiedz czemu tam jest 10000 przypadków, które wskazują na zakażenie koronawirusem. Do Włoch na narty stamtąd raczej nie jeździli przecież.

Fanklub Daviena
czwartek, 2 kwietnia 2020, 21:19

Zarazili się od amerykańskich, włoskich i hiszpańskich inspektorów OBWE! :)

Davien
czwartek, 2 kwietnia 2020, 14:58

Do Wloch nie ale do Rosji....

Tweets Defence24