Dlaczego Niemcy kupują amerykańskie myśliwce?

23 kwietnia 2020, 14:15

Decyzję Ministerstwo Obrony Republiki Federalnej Niemiec dotyczącą zakupu w USA samolotów przeciwradarowych i przenoszących broń jądrową komentuje redaktor Juliusz Sabak.

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 115
Tani
niedziela, 17 maja 2020, 18:58

Nie Su-35 tylko Su-35c czyli po naszemu s jak seryjny. Su-27 cm3 czyli sm3 to wersje/moderki/su-27 i nowe kadluby zeskladu bylego chinskiego zamowienia. Bo Chiny kupily i orginane i licencje. Rozpoznaje sie je ponumerach na kadlubie. O ile dobrze pamietam 4cyfry Su 5cyfr klon licencyjny Su-35 to oznaczenie tylko prototypu. Wariant chinski ma miec slabsza czyli mniej wytrzymala konstrukcyjnie srodek kadluba . Tak wiec prawidlowa nazwa Su 35 to 35c po rosyjsku seryjny. Wracajac do tematu musza kupic amerykanskie bo inaczej musieli by dac USA swoje Tajfuny aby mogly przenosic bomby atomowe. Taka ciekawostka, kilka lat temu byly zdjecia zestrzelonychF-22 naburtach Tajfunow Luftwaffe. Okazalo sie zeniemcy oglosili zestrzelenie podczas Red Flag dwoch F-22. Tytul byl taki Raptory oskalpowane. Oskarzono ich o gre nie fer bo podobno zmieniliustawienia swojej elektroniki. Potem to ucichlo. Od tej pory Luftwaffe trzyma zdaleka USA od swoich Tajfunow. Prywatnie, zdjecie bylo super Potem sprawa ucichla

codybancks20!
poniedziałek, 4 maja 2020, 14:06

90 samolotów ??? To za ile lat te samoloty będą dostarczone ??? Po wojnie chyba !!! My będziemy czekać na swoje jakieś 15 lat !?

Tgfd
poniedziałek, 4 maja 2020, 12:45

Który współczesny samolot myśliwski bombowy nie jest w stanie przenosić broni jądrowej? Jakie ważne szlaki komunikacyjne biegną przez Bałtyk? Które z portów na Bałtyku i który z tych szlaków komunikacyjnych jest niedostępny dla lotnictwa lub broni rakietowe średniego zasięgu? Jaką przewagę nad lotnictwem uderzeniowym mają fregaty albo okręty podwodne na Bałtyku?

Lopez
piątek, 1 maja 2020, 20:52

Sprawa jest prosta bo Amerykanie potrzebują pieniędzy ?

Africa Corps
poniedziałek, 27 kwietnia 2020, 12:59

Bo zmierzą się z su35

Piotr Dębski
sobota, 2 maja 2020, 08:40

Nie ma czegoś takiego jak Su-35, ten samolot w Rosji nazywa się Su-27SM2. Su-35 to nazwa wymyślona na eksport mającą sugerować nową jakość. Za ZSRR nie robiło się takiego cyrku - MiG-21, 23, 25 itd. mimo, że zmieniały się znacznie bardziej nie zmieniały oznaczenia. Niedługo do Su-27SM2 dodadzą nowe lampy do lądowania i zmienia oznaczenie na SU-41.

nick
niedziela, 26 kwietnia 2020, 18:28

Dlaczego Polska nie przystąpiła do nuclear sharing?

@nick
sobota, 2 maja 2020, 13:07

Gdyż wcześniej ratyfikowała traktat o nierozprzestrzenianiu broni atomowej. Mało kto pamięta, ale albo za pierwszego rządu Kaczyńskiego, albo za pierwszego Tuska ( nie pamiętam dobrze), Polska wypuściła balon próbny, mający na clu wybadanie możliwości przystąpienia do nuclear sharing. Zarówno (neioficjalna) reakcja NATO, jak i Rosji była negatywna. Niestety, przystąpienie do nuclear sharing w sposób całkowicie oczywisty łamie Traktat o nierozprzestrzenianiu broni atomowej i opartą na nim równowagę bezpieczeństwa, a ta obejmuje znacznie więcej niż europę środkową.

Prawda
środa, 29 kwietnia 2020, 21:42

Nie mamy czym osłonić pociasków, nie ma woli politycznej, nie mamy nosicieli

Chemik
czwartek, 30 kwietnia 2020, 10:54

Nasze F16 są przystosowane , dlatego wygrały przetarg ( Szwedzi i Francuzi nie oferowali możliwości przenoszenia )

xdx
poniedziałek, 4 maja 2020, 01:47

F16 są certyfikowane do przenoszenia ns ale to nie oznacza iż każdy f16 ma taka możliwość , musi wpierw otrzymać dodatkowe wyposażenie. Chyba jako jedyny to B2 ma na stałe funkcje przenoszenia NS.

Gnom
czwartek, 30 kwietnia 2020, 08:15

Bo ruscy się nie zgodzili i nie zgodzą. Republika federalna przystąpiła gdy jeszcze istniał UW, a państwo nadal to RFN, choć teraz skracamy do Niemcy. musieliby sami odejść lub program zniknąć, a na to nie pozwoli USA (podobnie jak na nasz udział).

Qwe
sobota, 25 kwietnia 2020, 17:56

Bo Trump nie będzie marudził o niemieckich produktach i nie będzie groził cłami. USA po convidzie-19 nie podniosą się długo i to co jeszcze w USA nie wykupili Chińczycy albo Saudowie, kupią Niemcy. Pewnie przepłacą jak dwa pozostałe kraje.

Matnet
środa, 29 kwietnia 2020, 10:37

O słodka naiwności. Niemcy przy USA to nędzarze. Tym bardziej że nie marnują tyle pieniędzy na socjal. I to Niemcy są uzależnione od sprzedaży do USA a nie w drugą stronę

rmarcin555
sobota, 25 kwietnia 2020, 17:15

Niemcy na razie nic nie kupują. Niemcy zamierzają dopiero kupić. Decyzja minister oznacza tylko rozpoczęcie procedury. Ta jest długa i bolesna. Tak więc zobaczmy. Powody samej decyzji są oczywiste.

Asterix
sobota, 25 kwietnia 2020, 21:23

Naprawdę? Jakoś systematycznie modernizują swoje siły zbrojne, poprzez modernizacje rozumiem ciągły proces zamówień i wdrożeń nowego uzbrojenia. Krok po kroku, i idą do przodu. Natomiast My stoimy w miejscu z niczym kolego. Zadziwiające jest, iż niby ich siły zbrojne są w ruinie, jak trąbią nad Wisłą od lat, a faktycznie jest to 10 armia świata.

Peeoke
czwartek, 30 kwietnia 2020, 10:34

kolego, 10 ? W jakiej skali ? Celcjusza ? Pobudka !!! Wyjedź plener oddychaj zostaw komputerek w domu

No skąd
czwartek, 30 kwietnia 2020, 08:48

Modernizują, co? Jakieś przykłady?

EUropa
czwartek, 30 kwietnia 2020, 14:02

To tak na powaznie czy tylko, zeby zanegowac lub z frakcji nielubiacej sasiadow Polski? Linkow nie przepuszcza, wypisywac elaboratow mnie sie nie chce i czasu nie mam, ale polecam zapoznac sie z adekwatnymi dokumentami, ktore sa w 90% ogolnodostepne w necie. Duza czesc jest tez dwujezyczna czyli po niemiecku i w wersji angielskiej, ale i czesc tylko po niemiecku.

Transformers
sobota, 25 kwietnia 2020, 11:09

Szkoda że jednak nie EF-2000 ale cóż Niemcy mieli nóż na gardle a asa w rękawie amerykanie. Kompromis jest.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
sobota, 25 kwietnia 2020, 18:38

O Niemców to się nie bój, jedyna szkoda to taka że jak zwykle będą mieć sprzęt bez porównania lepszy niż my, a żadnymi przyjaciółmi nie byli i nie są i tak ok. 1000 lat jedyny niemiecki przywódca który był prawdziwym przyjacielem Polski to był Otton III

mobilny
niedziela, 26 kwietnia 2020, 16:34

Ani Rosja ani Niemcy nie są przyjaciółmi Polski ale kto tu by się historią zajmował niestety. USA mają interesy i póki będziemy potrzebni będą przyjaciół udawać w razie potrzeby wezmą stronę Niemiec. Co są warte rozejmy traktaty układy i umowy i sojusze to w historii my przerabiali a co rok 2014 i Ukraina potwierdził

zdrugiejstrony
środa, 29 kwietnia 2020, 10:41

To nie jest kwestia przyjaźni. Po prostu sąsiad powinien byś słabszy i to Niemcom się udaje.

Transformers
niedziela, 26 kwietnia 2020, 11:21

>Ano zgadzam się z tobą koloego> I co jak co ale o Niemców to ja wogole się nie martwię<

scoti1
piątek, 24 kwietnia 2020, 21:14

biznes ist biznes. coś za coś. a prywata sama decyduje

lucjusz
piątek, 24 kwietnia 2020, 16:49

To łatwiej kupić Hornety niż uzyskać certyfikaty od Amerykanów. NATO stanęło na głowie.

Obrazek
wtorek, 5 maja 2020, 22:00

Nikt nie sprzeda EF-2000 za kilka mld .Cyfrowe stealtch EF, jest więcej warte

Orthodox
niedziela, 26 kwietnia 2020, 14:11

Zaiste tak jest odkąd prezydentem Stanów został człowiek stawiający biznes ponad racjonalną politykę.

raKO
środa, 29 kwietnia 2020, 16:11

Nakłanianie krajowych firm do produkowania w kraju zamiast w Chinach czy Meksyku to jest racjonalna polityka, w przeciwieństwie do budowania nowych fabryk w Rosji. Niemcy nie są przyjaciółmi Amerykanów i od dekad żerują gospodarczo na USA choćby zmuszając Amerykanów do wydawania grubych miliardów na wojska broniące Niemiec przez Rosją, chociaż Niemcy mają jedną z największych gospodarek świata i są głównym sponsorem reżimu w Moskwie.

Starko
piątek, 24 kwietnia 2020, 14:15

Kupują jakościowo sprawdzone, a nie usterkowe i drogie w zakupie i eksploatacji. Po prostu umieją liczyć, oraz chcą mieć pewność, ze to dobry produkt. MON powinien najpierw wyremontować wszystkie F16, a potem dokupić F16V, jezeli zostanie kasy. Kupowanie na defilady i do pokazania, ze mamy - to gł.......

Orthodox
piątek, 24 kwietnia 2020, 12:40

Tytuł artykułu jest chyba tylko nakierowany na podbicie klików. Niemcy nie zamierzają zakupić amerykańskich myśliwców, tylko dedykowane maszyny do walki radioelektronicznej i do przenoszenia broni atomowej.

Africa Corps
piątek, 24 kwietnia 2020, 18:08

Kolega ma,rację Nareszcie sprawne samoloty

Alojzy
piątek, 24 kwietnia 2020, 11:31

Chodzi o sprawy gospodarcze. Boeing potrzebuje zamówień, więc Trump postraszył Niemców cłami na samochody, jeśli nie kupią tych samolotów. Uwypukla się temat przenoszenia bomb atomowych, oczywiście prawdziwy, bo pozwala on wszystkim zachować twarz. Kto wie, może niedługo usłyszymy też o zakupach Apache przez Niemców.

Boczek
piątek, 24 kwietnia 2020, 15:05

Przeoczyłeś 2-3 punkty. 1. Wolumen jest tam produkowany - żadne cła. Premium - produkowane w Europie, jest mało wrażliwe na cła. Cła płaci amerykański obywatel. 2. Wypowiedź Macron na temat Europejskiego parasola atomowego i tym samym groźby sharingu z wykluczeniem USA. Generalnie w Polsce znaczenie USA jest przecenienie, bo oparte jest na czasach kiedy stanowili 40% PKB świata i nie bierze się pod uwagę, że dziś to tylko 25%, a np. Chin 15%.

rafff
sobota, 25 kwietnia 2020, 19:35

No tak. Tylko, że militarnie Chiny i Niemc się praktcznie nie liczą. To widać na bliskim Wschodzie.

EUropa
czwartek, 30 kwietnia 2020, 14:14

Co Ty piszesz czlowieku? Chiny to absolutny nr 3 a za chwile 2 sile militarnej na swiecie, ktory w ekspresowym tempie zmniejsza dystans do hegemona. niemcy to tez potega militarna, pomijamy oczywiscie panstwa wielkiej czworki, ktore powierzchnia czy ludnoscia sa raczej kontynentami, a patrzymy na reszte krajow. To, ze ani Chiny, a tym bardziej Niemcy(chocby nadal ze wzgledu na IIWS) nie atakuja kazdego, kto osmieli sie sprzeciwic lub nie robi tak jak oni chca, nie oznacza ze sa jacys slabi czy nie wiem co chcesz powiedziec? Kraje te nie maja powodu atakowac kogokolwiek na Bliskim Wschodzie(USA tez nie ma zadnego, bajek, proby wplywania na swiat i zachowania jej czy wlasnego widzimisie nie liczymy) i tego nie robia! Ogolnie to swiat dzieli sie na panstwa, ktore chca w spokoju handlowac, produkowac i sie bogacic i po drugiej stronie USrael, ktory chce rzadzic, posiadac, dyktowac, pilnowac, karac, czerpac zyski za free, regulowac po swojemu itp! Najdobitniej pokazuja to liczby, ktory kraj ile wydaje na wojsko i ktory ma najwiekszy przemysl militarny itp. Jest USA i dlugo, dlugo nic! O takich ewidentnie ofensywnych i sluzacych do atakowanie malostkach, jak kilkadziesiat baz rozsianych po calym swiecie, gigantyvzna Marynarka Wojenna z najwieksza armada najwiekszych lotniskowcow nawet nie wspomne!

Bi Bi
piątek, 24 kwietnia 2020, 13:58

Mają śmigłowce szturmowe Tiger, zdecydowanie lepsze niż Apache, i europejskie rzecz jasna.

klopotek
sobota, 25 kwietnia 2020, 23:59

no akurat tu bym polemizował, czy Tiger jest lepszy od Apache

Były pilot
sobota, 25 kwietnia 2020, 12:03

Lepsze??? To chyba nie znasz technicznych danych tego Tigra. Ah-64 przenosi uzbrojenie różne na wszystkich 4 pylonach podwieszenia. Tiger zewnętrzne pylony mają ograniczoną nośność do rakiet przeciwlotniczych i lekkich wyrzutni rakiet- nie mogą przenosić rakiet przeciwpancernych. Ah-64 może max 16 hellfire unieść plus stinger do obrony.

Bi Bi
sobota, 25 kwietnia 2020, 13:44

No i co z tego? Na rynkach uzbrojenia wyżej notowany jest Tiger, a nie Apache. Techniczne dane z foldera, prospektu firmy nic nie wnoszą w rzeczonym temacie.

Davien
niedziela, 26 kwietnia 2020, 01:44

Panei BiBi, Tigera poza jego twórcami uzywa wyłacznei Australia i juz maja go dość,a AH-64 uzywa nie 4 państwa jak Tigera ale 16 wiec jak widac Apache jest znacznie lepiej notowany od Tigera.

kłopotek
niedziela, 26 kwietnia 2020, 00:00

doprawdy???

Grzes
sobota, 25 kwietnia 2020, 13:06

Zgadzam się z powyższym komentarzem. Jeśli pokazać zestawienie współczesnych śmigłowców szturmowych np apache, ah-1 Viper, mi-28, denel rooivalk, eurocopter Tiger, to Tiger w tym rankingu przedstawia się najgorzej że wszystkich śmigłowców pod każdym względem

Gts
środa, 29 kwietnia 2020, 16:05

Tiger to stary projekt, bez fajerwerków, do tego mocno zawodny o czym przekonali się Niemcy i Australijczycy. I tak wszystko się zmieni gdy na pole walki wejdą następcy.

hermanaryk
piątek, 24 kwietnia 2020, 16:08

Rozumiem, że to był żart. Mogłeś jednak dać stosowny emotikon, bo mniej zorientowani mogą to wziąć poważnie :)

werte
piątek, 24 kwietnia 2020, 11:06

Bo mogą i ich stać?

Roman Barbarzyńca
piątek, 24 kwietnia 2020, 10:27

A jakie mają kupić? Chińskie, ruskie, a może francuskie? Niestety czy wam się to podoba czy nie amerykańskie są najlepsze i najbardziej sprawdzone. Amerykańska technika wojskowa też jest najlepsza. Ktoś w to wątpi? Wystarczy porównać ile na armię wydaje USA, a ile pozostałe kraje. Sprzęt sprawdzony niejednokrotnie w boju, zaplecze logistyczne nie do pobicia.

Jacek
piątek, 24 kwietnia 2020, 18:51

Jasne w Wietnamie i Korei sprawdzali

yeahthisisbigbraintime
sobota, 25 kwietnia 2020, 11:42

Hornety w Koreii i Wietnamie ? Nie sądzę

Bi Bi
piątek, 24 kwietnia 2020, 14:01

Ja wątpię w technikę wojskową via USA. Amerykanie są mistrzami reklamy i marketingu, a naiwni łykają ich info, jak pelikany ryby.

F
sobota, 25 kwietnia 2020, 12:10

Su-30 dorównuje f-18 super hornet

Davien
niedziela, 26 kwietnia 2020, 01:44

A niby w jakim alternatywnym swiecie?:)

środa, 29 kwietnia 2020, 21:20

Na pewno nie w twoim, gdzie według ciebie F-4 Luftwaffe przenosiły w 1973 roku pociski AIM-120. F się pomylił, najnowsze SU-30 przewyższają Super Horneta.

Maciej
piątek, 24 kwietnia 2020, 15:35

Amerykanie opierają się na satelitach a Rosjanie mają system który w razie w działa bez nich

Spłutnik
piątek, 24 kwietnia 2020, 10:11

Ja bo nimce i tak przegrywają z naszymi Asami przestworzy,

Obywatel zatroskany
piątek, 24 kwietnia 2020, 08:06

Szanowni Państwo mam taką dygresje. Gdyby doszło do jakiegoś konfliktu zbrojnego w Europie to powiem jedno USA mają takie rezerwy sprzętowe typu F16, F18, F15, że są w stanie szybko i sprawnie przerzucić przez ocean bardzo dużą siłę powietrzną

piątek, 24 kwietnia 2020, 16:20

tak to będzie trwało 3 miesiące a Polska z Ruskimi może wytrzymać 7-10 dni!!!!

R
piątek, 24 kwietnia 2020, 11:52

"rezerwy sprzętowe typu F16, F18, F15" a skad te rezerwy sprzetowe?

Gts
środa, 29 kwietnia 2020, 16:08

Z pustyni. Maja tam zakonserwowane tysiące egzemplarzy różnorakiego sprzętu. Nawet jeśli są tam stare egzemplarze np Hornetów w wersjach A/B/C, to jako drugi rzut będą i tak lepsze niż to czym w drugim rzucie dysponuje jakikolwiek przeciwnik.

Danek
piątek, 24 kwietnia 2020, 05:08

Bo Niemcy nadal prawnie są pod okupacją USA

Boczek
piątek, 24 kwietnia 2020, 15:06

Oj coś chyba przespałeś.

No skąd
piątek, 24 kwietnia 2020, 18:58

Absolutnie nie. Konstytucją w Niemczech została napisana przez USA.

Boczek
poniedziałek, 27 kwietnia 2020, 10:59

1. A co to jest Parlamentarischer Rat? 2. Wo parciu o weimarską eliminując błędy starej.

hermanaryk
piątek, 24 kwietnia 2020, 16:23

Oj, niezupełnie. Wiesz np., że Niemcy nie mają regularnej konstytucji, tylko coś, co eufemistycznie nazywają Ustawą Zasadniczą? Dlaczego? Otóż dlatego, że w 1949 roku zdecydowali, iż ją sobie napiszą, gdy będą w pełni niepodlegli i zjednoczeni. Czyżby więc nie byli? :)

Boczek
poniedziałek, 27 kwietnia 2020, 11:01

Ustawa zasadnicza to konstytucja. Nie inaczej jest u nas. Nie będzie żadnej nowej, bo ta była wielokrotnie zmieniania i stała się kompletna i aktualna. Temat dobrze omawiany w czasie i krótko po zjednoczeniu.

Davien
piątek, 24 kwietnia 2020, 20:33

I ak ostatnio kilka lat temu wyszła sprawa z przenosinami baz do POlski to głosno ci okupowani krzyczeli NEIN?:))

No skąd
niedziela, 26 kwietnia 2020, 12:21

Ach tak, gdzie i kto?

Bi Bi
piątek, 24 kwietnia 2020, 21:58

Bazy przenoszone są od 2003 r. już George D. Bush miał takie plany, ale jakoś Amerykanie nie chcą opuścić RFN.

Davien
sobota, 25 kwietnia 2020, 12:54

Nie Amerykanie ale Niemcy krzycza głosno NEIN na kazda taka próbe.

Bi Bi
sobota, 25 kwietnia 2020, 13:47

Bzdura. Amerykanie nie chcą wycofać się z RFN, bo dysponują tam ogromnym kapitałem, a który muszą chronić. Te próby USA po prostu śmieszą dobrze poinformowanych.

Bi Bi
piątek, 24 kwietnia 2020, 19:28

Właśnie ustawa zasadnicza to konstytucja.

Orthodox
piątek, 24 kwietnia 2020, 13:12

Patrząc z perspektywy czasu chciałbym byśmy po llWŚ dostali się pod okupację amerykańską na wzór niemiecki, czy japoński. Nawet zależność w typie Korei Płd. byłaby sto razy lepsza od wyzwoliciela w postaci Sowietów.

No skąd
czwartek, 30 kwietnia 2020, 10:33

Zanam Niemców kturzy to przeżyli. Masakra, tak ich traktowano. Chociaż na to zasłużyli. Dopiero zimna wojna ich uratowała. Niemieckie mięso armatnie znowu się przydawało

piątek, 24 kwietnia 2020, 12:34

Masz więcej takich teorii znaFco

Krzys
piątek, 24 kwietnia 2020, 11:15

Bravo.prawidlowa odpowiedz.niemcy,Japonia sa pod ścisłą kontrolą usa

Jacek
piątek, 24 kwietnia 2020, 19:03

A my ratujemy im przemysł zbrojeniowy i nie tylko

piątek, 24 kwietnia 2020, 12:36

No i dlatego Niemcy robią interesy z ruskimi a Japonia buduje wlasne samoloty :))

Boczek
poniedziałek, 27 kwietnia 2020, 11:28

Niektórzy maja taki kontakt z rzeczywistością, jak ów japoński żołnierz ukrywający się w dżungli do 1972 i przesypiają np. moment, kiedy padają wszelkie ograniczenia dla niemieckiej zbrojeniówki i to już w dużej mierze pomiędzy 1980 i 1985, a ostatecznie wraz z 2+4.

DL
piątek, 24 kwietnia 2020, 01:37

Bo idzie wojna.

Tiger
czwartek, 23 kwietnia 2020, 23:30

Niemcy zbankrutoja jak Francja

kłopotek
niedziela, 26 kwietnia 2020, 00:03

chciałbym tak zbankrutować jak Niemcy i Francja. Zanim Niemcy, czy Francja zbankrutują, to Polska zrobi to 10 razy

Boczek
piątek, 24 kwietnia 2020, 15:11

Jeżeli dobrze zrozumiałem, to mają od 7 lat prawdziwe, nie Morawieckie, nadwyżki budżetowe i dlatego wczoraj sami zobowiązali się podnieść własną składkę do UE, aby pomóc słabszym w ciężkich czasach. W moich oczach bankrut wygląda inaczej.

piątek, 24 kwietnia 2020, 23:50

Nie czytasz prawocowych portali. Co tam budżet, co tam nadwyżki. Zbankrutują jak nic, a Szwecja razem z nimi, bez wątpienia. Oczywiście katastrofę przyniosą imigranci, jak amen w pacierzu.

klopotek
niedziela, 26 kwietnia 2020, 00:04

taaaa i będą mówić po arabsku ;)

Gość 222
czwartek, 23 kwietnia 2020, 20:20

Dawno pisałem że My najpierw powinniśmy dokupić nastepne najnowsze F 16 tak żeby razem mieć 100 sztuk do tego najnowsze F-18 Growler do walki elektronicznej bo takich plus najnowsze F-15 A potem F-35 I do tego silna obroną lotnisk

NuPagadi
piątek, 24 kwietnia 2020, 17:45

Lubie Twoja praktyczna sugestie, wpisujaca sie w realna sytuacje, geostrategiczna oraz praktyczne mozliwosci finasowe.

Wiki
piątek, 24 kwietnia 2020, 10:32

A później będziesz narzekać, że kupiliśmy starodawny sprzęt. Nie jęcz i nie zgrywają eksperta. Jak jesteś taki mądry to czemu nie przyjęli cię do wojska? Może byłbyś teraz odpowiedzialny za zakupy w MON?

Odpowiedź dla gościa 222
piątek, 24 kwietnia 2020, 10:05

Na takie coś by trzeba potroić budżet

Adam
piątek, 24 kwietnia 2020, 00:51

A wszystko sfinansować z 500+

Bi Bi
czwartek, 23 kwietnia 2020, 20:41

Dziś mamy 46 F-16, i zamówione 32 F-35, łącznie 78 samolotów. Raczej w najbliższej dekadzie dodatkowych maszyn już nie kupimy. Te 78 winno nam wystarczyć.

Fer
sobota, 25 kwietnia 2020, 13:27

O ile f-35 dotrą do polskie. Może być sytuacja że nie kupimy przez kryzys finansowy korona wirusa

Davien
piątek, 24 kwietnia 2020, 13:47

Jest 48 F-16 panie Bi Bi z czego ok 70% w gotowosci operacyjnej.

leo
piątek, 24 kwietnia 2020, 12:32

46 F16 to co się stało z dwoma bo kupiliśmy 48szt.

Bi Bi
piątek, 24 kwietnia 2020, 14:08

Uległy tzw. procesowi kanibalizacji.

Marconi
piątek, 24 kwietnia 2020, 21:56

Jeden F16 uszkodzony podczas lądowania na tyle, że nadawał się na dawcę części.

alkaprim
piątek, 24 kwietnia 2020, 10:17

Bi Bi-jesteś bardzo łaskawy,że pozwalasz nam posiadać aż 78samolotów

Realia RP
piątek, 24 kwietnia 2020, 07:34

46? A lata osiem. Reszta to złom na części.

Davien
piątek, 24 kwietnia 2020, 13:46

W rosyjskich bajkach napewno:))

Orthodox
czwartek, 23 kwietnia 2020, 22:41

W tej dekadzie na pewno nie, ale po zakończeniu dostaw F-35 dodatkowa eskadra szesnastek obowiązkowa. Możnaby to w jakiś sposób połączyć z modernizacją MLU tych obecnych, może w hurcie wyszłoby taniej.

KuBix
piątek, 24 kwietnia 2020, 09:41

Zakup dodatkowych myśliwców zapowiada się na 2022. Według mnie nie powinny to być F-16 tylko Gripeny z prostego powodu - to znacznie młodsza konstrukcja, przewyższająca F-16 pod każdym względem. Dodatkowo JAS39 może startować z odcinków drogowych, a to spora zaleta dla kraju frontowego. Co prawda najnowsze Gripeny są 10-15k USD droższe niż najnowsze F-16 ale są tego warte.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
sobota, 25 kwietnia 2020, 15:40

bua ha ha ha 2022 haha

Davien
piątek, 24 kwietnia 2020, 13:48

Taak,Gripen E ustepuje akurat F-16V dosłownie pod kazdym wzgledem poza nieco nizszym RCS, do tego sa sporo drozsze nawet od F-35 więc panei KuBix....

Orthodox
piątek, 24 kwietnia 2020, 12:59

Do Pana argumentów trudno się odnieść w sposób merytoryczny, więc postawmy kropkę. Według mnie zwiększenie liczby ,,szesnastek" powinno być spowodowane brakiem maszyn dla brakującej trzeciej eskadry, coraz większym asortymentem kupowanego uzbrojenia i pożądaną reaktywacją jakiejś formy lotnictwa morskiego.

droma
czwartek, 23 kwietnia 2020, 19:55

u helmutow dzieki usa tylko wojsko ne jest przefiltrowane przez ruskich ,brawo usa -kupia ...

No skąd
piątek, 24 kwietnia 2020, 19:03

Zato przez nazistów, tak

No skąd
czwartek, 23 kwietnia 2020, 19:36

Nic nie kupują. To tylko zapytanie. Do tego bez konsultacji z koalicjantem. Nic z tego nie będzie

Orthodox
piątek, 24 kwietnia 2020, 12:44

Jeśli masz na myśli koalicjanta w postaci Francji, to ta posiada własne zdolności atomowe, nie udostępniane nikomu.

Bi Bi
czwartek, 23 kwietnia 2020, 19:53

Mylisz się kolego. Konsultacje przeprowadzono już w styczniu 2020 r., zarówno z koalicjantem z SPD w Berlinie, jak i z wysokiej rangi politykami w Waszyngtonie. Niemcy to poważne państwo, a nie republika bananowa.

Boczek
piątek, 24 kwietnia 2020, 15:34

Też słyszałem, że pani minister musiała na parlamentarny dywanik - kiedy u nas takie zwyczaje? No i miała oświadczyć, że jest to jedno z zapytań. Ponadto z innej beczki, EW/ECR nie będą po prostu z półki, bo Boeing (i inni też) będzie musiał wywalić część aktualnych i zainstalować systemy narodowe.

Davien
piątek, 24 kwietnia 2020, 13:50

A niby jakim cudem jak David Gillespie z Boeinga jeszcze 20 marca 2020r twierdził ze dopiero musza wystapic do Kongresu USA o zgode? A Mark Esper list z prosba o zakup z półki 30 F-18E i 15 EA-18G dostał kilka dni temu?

Marek Marek
piątek, 24 kwietnia 2020, 11:15

Raczej tekturowe

piątek, 24 kwietnia 2020, 08:59

RFN poważnym państwem to było jeszcze 30-40 lat temu Dzisiaj w dobie NRDowszczyzny i marksizmu kulturowego to już tylko pełząjący upadek ale to problem wszystkich państw Europy Zach nie tylko niemieckiej republiki bananowej

No skąd
piątek, 24 kwietnia 2020, 19:05

Co to jest RFN? Chodzi chyba o BRD? Kiedy się nauczycie?

Bi Bi
piątek, 24 kwietnia 2020, 14:08

Uzasadnij merytorycznie swoją wypowiedź powyżej, bo nie rozumiem, co ty prawisz człowieku. Marksizm kulturowy? NRDowszczyzna? Pełzający upadek, republika bananowa?

klopotek
niedziela, 26 kwietnia 2020, 00:17

zwłaszcza odnosząc to do gospodarki wartej 4 bln dolarów ??? ale chybadla niego takie liczby to abstrakcja

Tweets Defence24