Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Części dla śmigłowców Airbus z Wrocławia

Actuation & Propeller Systems - jeden z działów UTC Aerospace Systems, zainwestuje we Wrocławiu ponad 10 milionów dolarów. Celem podejmowanych działań będzie m.in. wsparcie programu Airbus Helicopters H175. We wrocławskiej fabryce będą produkowane siłowniki do układów sterowania dla tych śmigłowców. Środki pozwolą też na zwiększenie zatrudnienia o 100 osób. 

Actuation & Propeller Systems - jeden z działów UTC Aerospace Systems, zainwestuje we Wrocławiu ponad 10 milionów dolarów. Celem podejmowanych działań będzie m.in. wsparcie programu Airbus Helicopters H175. We wrocławskiej fabryce będą produkowane siłowniki do układów sterowania dla tych śmigłowców. Środki pozwolą także na zwiększenie zatrudnienia o 100 osób. 

Nowe fundusze umożliwią zwiększenie możliwości wrocławskich zakładów w zakresie obróbki skrawaniem krytycznych komponentów, obróbki powierzchni, montażu i testowania, inżynierii produkcji oraz powiązanych funkcji wsparcia. Produkty będą dostarczane bezpośrednio z Wrocławia do zakładów Airbus Helicopters w Marignane we Francji od 2016 r.

W lipcu 2014 r. zakłady produkcyjne we Wrocławiu zostały rozbudowane o nowoczesne Globalne Centrum Inżynieryjne. Prowadzone są tam m.in. badania nad rozwojem mechanicznych systemów lotniczych.

Śmigłowiec Airbus Helicopters H175, którego komponenty powstaną we Wrocławiu to średniej wielkości wielozadaniowy śmigłowiec cywilny o maksymalnej masie startowej 7800 kg. Helikopter może zabrać na pokład do 18 pasażerów. Jest używany przede wszystkim w przemyśle naftowym i gazowym, a także do przewozu VIP-ów. Produkowany jest także w Chinach w zakładach Harbin Aircraft Industry Group  pod oznaczeniem Z-15 

 

Reklama

Komentarze (7)

  1. JASSM

    No to taka informacja dla obecnych obrońców Caracala, formujących już tezy typu "W porównaniu do ofensywy medialnej AW ta przynajmniej jest pełna konkretów i nowych miejsc pracy.", "Dodaj Łódź,Radom,Warszawę itd", oraz "Wrocław nie leży w Rumuni" (a to dopiero się geograf znalazł), "A gdzie podobne inwestycje SAC i AW, oni tylko twierdzą, że je stworzą, a AH je tworzy" (ten jest najlepszy) w powyższym artykule nie ma nawet wzmianki o przetargu na śmigłowiec wielozadaniowy, czy o offsecie za niego ponieważ powyższa inwestycja nie ma z tym nic wspólnego, jest to produkcja jednego z komponentów dla śmigłowca produkowanego przez AH. Zwykły przykład produkcji komponentu na zamówienie dla innego zakładu nie związanego kapitałowo czy formę własności. A teraz najlepsze tym zakładem jest wrocławska filia Actuation & Propeller Systems,powstała w 2012 roku, która jak ładnie jest napisane jest działem spółki UTC Aerospace Systems, która to wchodzi w skład UTC czyli United Technologies Corporation, amerykańskiej grupy kapitałowej. UTC posiada w Polsce ok 10 spółek i zatrudnia ok. 10 tyś pracowników. W czasie przetargu na śmigłowiec wielozadaniowy dla WP, w skład grupy UTC wchodził SAC czyli Sikorsky Aircraft Corporation, reprezentowany na wspomniany przetargu przez swoją spółkę PZL Mielec. Więc podziękowania i wasze wzdychania kierujcie pod inny adres niż Airbus Helicopters, a może nauka czytania z zrozumieniem.

    1. zdziwiony

      Bo taki Airbas 40 % swoich dostaw realizuje w firmach amerykanskich, taka polityka firmy. Ten przetarg jest idealnym momentem by trochę zabrać z tych 64 mld zł.

  2. qwer

    W porównaniu do ofensywy medialnej AW ta przynajmniej jest pełna konkretów i nowych miejsc pracy.

    1. Franz

      Jakich konkretow? Nie zauwaza Pan roznicy miedzy obietnica (bez podania dat) a np. faktem rozpoczecia budowy? Rozumiem ze podpisanie jakiejs umowy dot. kupna kilku automatow i obrabiarek nie wymaga obecnosci oficjeli. I slusznie.

    2. Gregor

      Jakiej ofensywy, widział ktoś jakąś ofensywę?

  3. raaaaaaf

    10mln$=40mlnPLN A to jest 3% wartości kontraktu.

    1. tyui

      A gdzie podobne inwestycje SAC i AW, oni tylko twierdzą, że je stworzą, a AH je tworzy.

    2. Franz

      Slusznie.

    3. terefere

      No popatrz, i tego nie wliczą sobie w offset, tak jak AW rozbudowę własnej fabryki, i "przekazanie kodów źródłowych" do wspomnianego zakładu. I zanim ktokolwiek skrytykuje, tak czytałem dokumenty które udostępnił pan "miszcz" marketingu, prezes PZL-Świdnik, z zapowiadanych 3 miliardów ledwo ponad miliard jest rozpisany dokładnie. Pozostałe 2 należy zakładać że są dla samego zakładu. Tak długo jak nie będzie pełnej listy, tak długo należy zakładać że AW będzie minimalizowało koszta, próbując wmówić że inwestycja w PZL-Świdnik będzie wypełnieniem offsetu.

  4. Franz

    Kiedy ach kiedy?!. roznieca miedzy wbudowaniem kamienia wegielnego pod budowe FABRYKI za kilka miliardow co JEST faktem a obietnica "ponad 10 milionow" i 100 osob jest chyba czytelna i zauwazalna. Szkoda ze nie dowiemy sie kto bedzie odbiorca tych 15 heli rocznie z rum. fabryki..

  5. asdf

    Wypisz, wymaluj to klon AW 149

  6. dd

    halo? gdzie komentarze? Wroclaw nie lezy w Rumunii.

  7. Sarkastykbobastyk

    To się wszystko zamknie bo to nie polska firma bez polskich związków zawodowych jak w Świdniku.

Reklama