Części bomb kierowanych dla polskich F-16

26 lutego 2018, 16:32
GBU-12
Fot. SSgt. Glenn B. Lindsey, USAF

Inspektorat Uzbrojenia poinformował o udzieleniu zamówienia na dostawę przedziałów stabilizujących MXU-650C/B dla bomb GBU-12 Paveway II.

Złożone przez Inspektorat zamówienie obejmuje przekazanie 100 sztuk przedziałów stabilizujących MXU-650 w wersji C/B, w wersji nowszej lub innych równoważnych. Przedział MXU-650 stanowi komponent naprowadzanych laserowo bomb lotniczych GBU-12 Paveway II.

Całkowitą wartość zamówienia określono na niecałe 2,5 mln PLN brutto. Kryterium udzielenia wskazanego zamówienia była przede wszystki cena (waga 90). IU wziął również pod uwagę gwarancję (waga 10). Resort w wyznaczonym terminie, czyli do 20 października 2017 roku, otrzymał dwie oferty (Cenrex Sp. z o.o. i Megmar Logistics&Consulting Sp. z o.o.)

Decyzja o udzieleniu zamówienie polskiej firmie Megmar Logistics&Consulting Sp. z o.o. zapadła 19 lutego 2018 roku. Na zrealizowanie dostawy spółka ma czas do 30 listopada 2018 roku.

Warto przypomnieć, że ta sama spółka otrzymała od Inspektoratu Uzbrojenia kontrakt na dostawę 100 prze­dzia­łów kie­ro­wa­nia MAU-169L/B. Przedział kierowania MAU-169L/B wraz z przedziałem stabilizującym MXU-650C/B oraz zapalnikiem lotniczym FMU-152A/B tworzą zestaw umożliwiający konwersję standardowych amerykańskich bomb lotniczych na bomby kierowane laserem Paveway II. W polskim lotnictwie najczęściej stosowane są bomby GBU-12 przenoszone przez samoloty F-16C/D Block 52+ i powstające przez konwersję bomby odłamkowo-burzącej Mk. 82 o wadze 227 kg.

Defence24
Defence24
Reklama
Tweets Defence24