Ciężarówki dla Szwecji i Norwegii za miliard euro

29 maja 2014, 14:57
Fot. Mrwrgj2/Flickr

Szwecja, podobnie jak wcześniej Norwegia, podpisała z koncernem Rheinmetall MAN Military Vehicles (RMMV) umowę ramową na dostawę szerokie gamy pojazdów logistycznych. Łączna wartość planowanych zakupów Szwecję i Norwegię na lata 2014-2026 pojazdów ciężarowych może przekroczyć miliard euro.

Pierwsza partia ciężarówek dla Szwecji to 215 pojazdów w różnych wersjach, spośród których 51 będzie wyposażonych w kabiny opancerzone i zdalnie sterowane moduły uzbrojenia. Wszystkie wozy maja zostać wyposażone w nowoczesne systemy komunikacyjne i identyfikacyjne, podobnie jak ma to miejsce w kontrakcie norweskim. Łączenie w latach 2015-2017 Norwegia i Szwecja mają otrzymać 335 pojazdów Rheinmetall MAN w 14 różnych wersjach o łącznej wartości około 200 mln euro.

Całkowite zapotrzebowanie obu krajów skandynawskich na pojazdy logistyczne, które mogą być dostarczone przez niemiecki koncern w ramach umowy, szacuje się na niemal 2 tys. sztuk w okresie 2014-2026. Wraz z objętym umową ramową pakietem eksploatacyjnym i wsparciem technicznym w całym okresie eksploatacji wartość kontraktów Rheinmetall MAN może znacznie przekroczyć miliard euro.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 5
Reklama
ddddd
czwartek, 29 maja 2014, 17:18

PIękne sprzęty, ale Polska ma stary tez piękne ;)

Wojtekus
czwartek, 29 maja 2014, 15:09

Prosze zwrocic uwage jak dobrze jest chroniona i opancerzona chlodnica z przodu ciezarowki w porownaniu do naszego Jelcza. Jeden celny strzal snajperski unieruchamia te nasze cacko.

on
piątek, 30 maja 2014, 00:27

Hmm ... ale ten MAN na chłodnicę ... z boku za kabiną :)

dyfer
czwartek, 29 maja 2014, 23:17

A przypadkiem to akurat ten MAN-iek ma chyba chłodnice za kabiną. Jak się uprzesz to i z "procy" ją uszkodzisz. I jak masz coś do Jelonków to konkrety jakieś prosze... No chyba ze jedyny argument to że jest składany w Polsce...

olo
piątek, 30 maja 2014, 08:36

Mam nadzieję, że powoli odradzający się Jelcz z czasem zacznie również startować w przetargach w innych krajach /i je wygrywać/. Narazie to jeszcze jednak długa droga przezd nim. Powinni popracować nad większą polonizacją oraznad podwoziami dla innych służb jak Straż Pożarna czy wysokomobilne pojazdy dla leśnictwa - takie doświadczenia byłyby bezcenne - trzeba pamiętać, że za parę lat armia wymieni Stary i zapotrzebowanie na ciężarówki drastycznie spadnie. Dlatego już powinni pracować nad projektami dla innych odbiorców i zacząć się promować - z dnia na dzień nie znajdą nowych nabywców.

Tweets Defence24