Chwałek: kończymy badania nad ZSSW-30 [Defence24 TV]

5 maja 2021, 07:43

Jesteśmy przekonani, że najbliższe miesiące pozwolą nam na zakończenie formalności związanych z zakończeniem prac rozwojowych nad wieżą ZSSW-30 – powiedział w rozmowie z Defence24 Sebastian Chwałek, prezes Polskiej Grupy Zbrojeniowej.

W rozmowie z Defence24.pl prezes Chwałek zaznaczył, że ostatnia wizyta szefa Sztabu Generalnego w Hucie Stalowa Wola pozwala na ostatnie dostosowanie drobnych elementów systemu do wymagań Sił Zbrojnych. „Staramy się budować konkretne rozwiązania, skrojone na potrzeby żołnierzy. Pracujemy cały czas na bieżąco z Wojskiem Polskim” – dodał.

Wykonawcą wieży ZSSW-30, która trafi na KTO Rosomak, a następnie na BWP Borsuk, jest konsorcjum należącej do PGZ Huty Stalowa Wola (lider) i Grupy WB. Uzbrojenie systemu to armata Mk 44S Bushmaster II, podwójna wyrzutnia ppk Spike oraz sprzężony z nią karabin maszynowy, wspierane przez zaawansowany system kierowania ogniem klasy hunter-killer.

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 106
Śmieszek
środa, 19 maja 2021, 13:54

No i chyba się doczekaliśmy. W przyszłym tygodniu będzie info o kontrakcie, na początek 300 wież.

Leszek
poniedziałek, 17 maja 2021, 21:14

To powinnien byc kaliber 40 mm i wyrzutnia spike po obu stronach

Trzcinq
środa, 26 maja 2021, 21:51

Po co?

...
środa, 26 maja 2021, 19:45

Przeca można wymieniać bez problemu lufy..

Ehh
czwartek, 20 maja 2021, 18:34

Jest możliwość zmiany z 30 na 40,spike po obu stronach?poco

Maciek
poniedziałek, 17 maja 2021, 19:10

Zabójcze tempo. W sumie standard przy większości naszych programów zbrojeniowych.

tomm
piątek, 14 maja 2021, 16:47

Bardzo dobrze ze widac w koncu EFEKT...

New
piątek, 14 maja 2021, 13:46

Dobrze by było, żeby to była wieża modułowa. Chodzi o łatwość konfikuracji do potencjalnych potrzeb oraz wymiany uszkodzonych elementów w tarkcie walki. Przydałby się też moźdież automatyczny 60mm tak na wszelki wyoadek.

Dajaman
środa, 26 maja 2021, 06:27

Szczególnie w konfikuracji, cokolwiek to znaczy

Driver25
wtorek, 11 maja 2021, 14:35

Już teraz należy rozbudować moce produkcyjne aby zakłady były zdolne produkować przynajmniej 100 wież ZSSW-30 rocznie i zamawiać je w dużej liczbie na wieloletnie kontrakty a cena będzie atrakcyjna. Tak się powinno myśleć a nie dziadowa w przyszłości po kilka kilkanaście sztuk rocznie pogłębiając zapaść modernizacyjną w sprzęcie. Do tego integracja z naszymi ppk Pirat lub Moskit plus polskim ASOP w przyszłości.

Arek
poniedziałek, 17 maja 2021, 15:46

Najpierw należy posiadać kasę na to ...., a potrzeb wiele

Dajaman
środa, 26 maja 2021, 06:28

To może dofinansowanie zbrojeniówki przez rząd? Tak chetnie rozdają pieniądze na przezarcie, a na inwestycje niewiele?

Podoficer
sobota, 8 maja 2021, 08:42

Może to o czym piszecie tu, w tym wielokrotnie przekroczony zakładany termin dostawy tego rozwiązania i nieznany jeszcze ostateczny, zasadza się w uznaniowym i bezkonkurencyjnym doborze przed laty partnerów do tego konsorcjum zresztą jak do wielu innych. Na bazie tych doświadczeń pora i czas skończyć z takimi praktykami, wybierać najlepszych a sukcesy przyjdą same i to na czas.

Anonim
piątek, 7 maja 2021, 15:36

Dlaczego ta wieża nie posiada pocisków obrony plot jak np. wieża w Stryker'e? Tam są 2x Hellfire i 4-o prowadnicowy Avanger. Tak trudno zrobić 4-o prowadnicowy kontener dla naszych słabiutkich (1,2 kg głowic bojowych) piorunów? To sabotaż, gdzie jest kontrwywiad?

.
piątek, 21 maja 2021, 12:49

Brak wbudowanej haubicy 1000mm oraz wyrzutni rakiet miedzykontynentalnych wyklucza ten produkt. Trzeba zmienic zalozenia i kupic w miedzyczasie jakis z istniejacych wycofywanych gdzie indziej produktow.

oset
środa, 19 maja 2021, 16:08

Bo przy naszym budżecie i niemoznosci uzupelniania rezerw to strata takiego pojazdy z kilkunastoma rakietami to horror finansowy.

ryba
poniedziałek, 17 maja 2021, 19:30

a po co nam to jak mamy gromy to po co kombinować przepłacać a skutek bezie taki sam ?

czwartek, 13 maja 2021, 14:45

To jest zestaw opl? Czy transporter opancerzony?

I tak nie znasz
poniedziałek, 10 maja 2021, 08:05

Wielkość głowicy nie jest taka istotna. Ładunek wybuchowy ma na celu tylko wystrzelenie odłamków.

Alaris
sobota, 8 maja 2021, 16:18

A to co, Borsuk jest bwp czy pojazdem plot? Bo Stryker o którym piszesz jest tym drugim.

zeneq
sobota, 8 maja 2021, 14:19

Powtórzę. Bo to nie jest dedykowany niszczyciel czołgów tylko transporter. Można pchać na siłę kolejne wyrzutnie tylko po co? Te dwie wystarczą na pierwszy kontakt a na drugi i tak trzeba pchać lotnictwo albo artylerię.

krajan
piątek, 7 maja 2021, 11:00

Jaki jest problem by zwiększyć do 4 rakiet przeciwpancernych, Dzięki temu powstanie prosty niszczyciel czołgów Jaki jest problem by taką wieże posadzić na zmodernizowanym BWP, z możliwością przeniesienia po wprowadzeniu nowego wozu BWP Operacyjne działanie takiej jednostki jest poza zasięgiem ognia czołgowego

czwartek, 13 maja 2021, 14:46

czemu nie do 8?..... a potem do 16?

Anonim
czwartek, 6 maja 2021, 23:15

Dlaczego ta wieża nie posiada pocisków obrony plot jak np. wieża w Stryker'e? Tam są 2x Hellfire i 4-o prowadnicowy Avanger. Tak trudno zrobić 4-o prowadnicowy kontener dla naszych słabiutkich (1,2 kg głowic bojowych) piorunów? To sabotaż, gdzie jest kontrwywiad?

R2D2
piątek, 14 maja 2021, 18:20

Powinna posiadać też działo jonowe i po 3 torpedy protonowe po obu stronach. Oczywiście także miotacz pola zerowego i zwykły turbolaser w standardzie.

czwartek, 13 maja 2021, 14:46

A po co tam pchać Pioruny które są słabiutke?

Piotr ze Szwecji
czwartek, 6 maja 2021, 12:56

Oczywiście. To dobrze, że nic nie wymaga dalszej pracy rozwojowej. Tej bym nie spieszył, lecz jak są jakieś defekty, które można naprawiać już po rozpoczęciu produkcji seryjnej to jest to ok. Miałbym raczej pytanie jak szybko po zakończeniu tej fazy rozwoju ZSSW-30, PGZ rozpocznie pracę nad ZSSW-40? Chciałbym mieć istniejący dowód, że PGZ technologicznie sprosta tej prostej wymianie lufy, a stworzony ZSSW-30 nie będzie miał nagle z jasnego nieba problemów z amunicją 40 mm po tej lufy wymianie. Chcę podkreślić, że działko Bushmaster to technologia pochodząca z zagranicznego transferu i polscy inżynierzy nie uczestniczyli w jej rozwoju, dopracowywaniu i etc.

Piotr ze Szwecji
sobota, 15 maja 2021, 13:31

ZSSW-40? Żaden komentarz? Nikt się nie przejmuje w Polsce? Tylko Polonia nie śpi?

RafR
poniedziałek, 17 maja 2021, 13:57

Bo ZSSW-30 jest zarazem ZSSW-40 juz teraz.

Piotr ze Szwecji
wtorek, 18 maja 2021, 14:23

Jeśli jest, więc w czym problem wymienić tą lufę i pojemnik z amunicją pod 40 mm kaliber i zaprezentować strzelaniem do tarczy? Powtarza się "tarnowska" sytuacja z produkcją Grota 7,62 mm NATO? Powtarza się "polska" produkcja prochu w Pionkach? Gdzie modyfikacja dla NSM w MJR do strzelania do celów na lądzie? Ha! Nie ma zdjęcia, więc nie istnieje. Czy to jest proste do zrozumienia? Nigdy nie istniało, nie jest teraz i nigdy nie będzie istnieć. Polska to nie Korea Południowa.

Grzes
sobota, 22 maja 2021, 06:22

Wracaj do Szwecji

edek
czwartek, 6 maja 2021, 12:33

W tym roku to juz nie ale w kolejnym to na pewno, a jak nie to w kolejnym i tak w kółko....teraz czekamy na zdjęcia z poligonu w którym wieża rusza lufą w górę i w dół......

Roshedo
czwartek, 6 maja 2021, 07:21

Już? Nie za szybko? Tempo takie jakby Polska budowała bazę na Marsie. .. Ludzie przecież to się w tym tempie szybciej zestarzeje niż trafi i upowszechni w jednostkach liniowych. A gdzie jeszcze produkcja na eksport ( żeby walutę zarobić)?

Chyżwar dawniej Marek
czwartek, 6 maja 2021, 14:48

Tempo jest, jakie jest, bo wieża ma być dobra i zawsze działać. Czesi się pospieszyli i wzięli niby przetestowaną wieżę od Izraelitów. Później w praktyce wyszło, że to jest dobra wieża, jeżeli już działa. Tyle tylko, że w zimie ta wieża czasem nie chce działać.

Oficer
czwartek, 6 maja 2021, 07:15

Wreszcie - dawno to powinno nastąpić !!!

Rhotax
czwartek, 6 maja 2021, 06:21

Ten zasobnik zawiera 1 Spike ? Ładowanie oczywiście z zewnątrz wozu ? Na pierwszych 10 wozach pojawi się za 10 lat ? Extra .

I tak nie znasz
poniedziałek, 10 maja 2021, 08:39

Ten zasobnik zawiera 2 Spike. Słyszałem też, że przeładowuje się je ze środka, ale nie jestem pewien.

czytelnik D24
poniedziałek, 10 maja 2021, 19:24

Dobrze słyszałeś. Rosomak ma w tylnej części stropu otwierany właz. Wieża obraca się w prawo o 90 stopni a wyrzutnia zostaje nachylona do pionu dzięki czemu załoga przez w/w właz może załadować wyrzutnię bez wychodzenia z pojazdu. Jedyny minus tego rozwiązania jest taki że przeładowania nie można dokonać podczas starcia.

andys
czwartek, 6 maja 2021, 02:24

Wyobrazam sobie, pod jaką presja pracuja ludzie w PGZ, aby zdażyc ze swoja praca na kolejny artykuł i wywiad prezesa oraz ministra .

abra kadabra
środa, 5 maja 2021, 21:51

"Chwałek: kończymy badania nad ZSSW-30" Kończycie? Raczej HSW kończy bo WY, kadra biurokratyczno- pasożytnicza możecie tylko programowi i armii zaszkodzić.

Inż.
sobota, 15 maja 2021, 21:26

Bardzo mądre słowa.

Eter
piątek, 14 maja 2021, 07:52

A ty co chłoporobotnik wyrwany z PRL-u?

Alek
środa, 5 maja 2021, 21:48

No to teraz czas na próby z Moskitem.

Bretan
środa, 5 maja 2021, 20:22

8 lat i 2 miesiące. Może czas zakończyć ten chocholi taniec?

Chyżwar dawniej Marek
czwartek, 6 maja 2021, 14:51

Masz rację. Możemy zrobić tak, jak Czesi. Oni pośpieszyli się. Ale wyszło, że izraelskie wieże, które sobie kupili w zimie wieże nie chcą działać.

.
piątek, 21 maja 2021, 20:36

Zima trwa tylko 8 miesiecy a w pozostale miesiace jest troche cieplej

środa, 26 maja 2021, 23:07

Więc zimą nie walczymy ?

Big Jim
środa, 5 maja 2021, 20:06

Trzeba sobie szczerze powiedzieć: ten projekt to klapa. Nie kompletna klapa, bo jednak wieża powstanie, ale czas i środki jakie na to poszły to po prostu skandal i sprawa dla prokuratury (a co najmniej NIK). A wszystko przez "bogoojczyźniane zacietrzewienie", że nas stać i że będziemy mieć własny produkt, zamiast kupić licencję i produkować je już od 2015. Przyjrzyjmy się zatem faktom. W 2013 miała powstać makieta - demonstrator technologii. Oczywiście miała miejsce "obsuwa" na czasie i mogliśmy go zobaczyć dopiero w 2014... jako projekt w CAD. Od 2016 produkt miał być już po testach i z końcem roku mieliśmy uruchamiać jego produkcję. Dziś mamy 2021 (już niemal połowę roku) a oni dopiero kończą testy i zbierają dokumentację, aby produkt zaoferować wojsku. Pewnie nie wcześniej niż w 2022. Oznacza to, że pierwsze egzemplarze trafią do armii najwcześniej w 2023... Czyli 7 lat od pierwotnego harmonogramu produkcyjnego. Skandal! HSW powinna zostać za to srogo ukarana. I piszę to jako osoba pochodząca ze Stalowej Woli. Ps. 10 lat to się projektuje i buduje czołg a nie wieżyczkę na transporter opancerzony.

logistyk
sobota, 22 maja 2021, 12:27

Dzięki opracowaniu tej wieży i zdobytemu doświadczeniu opracowanie każdej kolejnej będzie realizowane w ekspresowym tempie. Wieża jest nasza i możemy z nią robić co chcemy bez niczyjej łaski. Czas też zrobić testy z MOSKITem.

.
piątek, 21 maja 2021, 20:39

Masz racje. Kupic niemieckie. Akurat stare mardery wycofuja to kupic. Z serwisem w niemczech oczewiscie

Bania
środa, 26 maja 2021, 19:50

Żeby się oczywiście użerać i prosić o każdą część i możliwość naprawy..Będziemy mieli swoją z pełnią praw i możliwośći.

dla lobbystów guzik z pętelką
czwartek, 6 maja 2021, 14:56

Za te pieniądze, które dostali? Żartujesz chyba? Wyobrażasz sobie, żeby jakaś zachodnia firma robiła testy na dwóch prototypach? Zrobili i dobrze, że ją zrobili własnym sumptem. Jeszcze lepiej, że lobbyści, którzy chcieli zarobić na wciśnięciu Polsce licencji musieli obejść się ze smakiem. Mam nadzieję, że z "Borsukiem" będzie dokładnie tak samo.

Netanyahu
środa, 5 maja 2021, 19:18

Rosja ma PKB mniej niż 3x większe od naszego a przemysł wojskowy 50x wydajniejszy.

..
środa, 26 maja 2021, 19:52

Tak,tak i możliwośći nieograniczone.Bzdury.

Quetz
niedziela, 16 maja 2021, 11:32

Rosja to dobdzis niecwymienila samolotow zbudowanych w latach 70tych. Nie ma jej co porownywac z Polska, nie ta grupa badawcza( Pilska-Bialorus to mozna porownywac). Rosja mieni sie supermocarstwem wiec adekwarniejszym byloby porownywanie modernizacji z Chinami czy USA a w ostatecznosvi Indiami. Tylko wtedy wypadalaby na ich tle jak bantustan.

Eter
piątek, 14 maja 2021, 07:55

Widać to zwłaszcza po dostarczonych SU-57, t-14 i innych nowoczesnych środkach walki, w ilościach aptekarskich.

JSM
środa, 5 maja 2021, 19:13

Czyli wojsko jak zwykle osmarkane ze strachu przed jakąkolwiek decyzją i odpowiedzialnością kombinuje jak koń pod górę żeby przypadkiem nie podpisać badań. A latka lecą. Ile to już bo się pogubiłem?A co z Piratem? Też mu niedługo pełnoletność stuknie.

badacz
środa, 5 maja 2021, 18:57

Prezes PGZ chce mieć szybko sukces, obiecując zakończenie badań polskiej wieży. To niestety musi potrwać jeszcze 2-3 lata, bo testy muszą dotyczyć strzelania w ruchu armaty i celu (4 opcje). To z reguły zabiera kilka lat, jeśli nie ma się doświadczenia.A HSW takiego doświadczenie nie ma, szkoda,że nie wykorzystano spolonizowanego Hitfista, dawno by jeżdził.

.
piątek, 21 maja 2021, 20:41

Malowanego w polsce?

ABC
środa, 5 maja 2021, 18:55

Kiedy produkcja i przezbrajanie Rosomaków, ile rocznie? Oby nie trzy. Borsuki też zapadły w sen zimowy. Po sukcesach w strzelaniu na poligonach, cały "enpel" wycofał się bez walki, to poco produkcja?

Fantasta
środa, 5 maja 2021, 18:49

Bumbumbum, ile tych miesięcy? Nie mogliby zrobić pierwszej kompanii Rośków z tą wieżą już na 15.08. Tak na defilade

Wera
środa, 5 maja 2021, 18:32

Niekończąca sie historia....

trzcinq
środa, 5 maja 2021, 18:21

Szczerze mówiąc myślałem że już jest gotowa. No ok. Rozumiem. Cieszy że z wojskiem współpracujecie na bieżąco przy jej powstawaniu. Spora dezinformacja powstaje. Kiedy trafi na pierwsze Rosomaki oto me pytanie.

Onnnnn17777
środa, 5 maja 2021, 18:11

Badania badania i badania ile to wszytsko będzie trwać latami ! Konkretne zakupy ustalić 30-35% budrzetu na zakupy brak Narwi brak samolotów 10 lat czekania na 32 samoloty f35 do tej pory powstanie kilka innych parti samolotów miecznik 3-4 min Apache do tego homar

Potęga
środa, 5 maja 2021, 18:05

To polska myśl techniczna. Tylko armata amerykańska i pocisk izraelski. Przed wojną pisano tak o niszczycielach typu Grom, że zbudowane z udziałem polskiego przemysłu. W Polsce zbudowano szalupy ratunkowe i kociołki do kuchni.

KrzysiekS
środa, 5 maja 2021, 17:55

Mk 44S Bushmaster II jak w końcu jest z licencją na produkcję w Polsce?

Igi
środa, 5 maja 2021, 16:17

Amerykanie produkcje ZSSW-30 trzymają za lufę.

Operator
środa, 5 maja 2021, 15:52

Słaba ta wieża, lepiej kupić jakąś zachodnią np. te od Pumy.

.
piątek, 21 maja 2021, 20:43

E tam od pumy. Od tygrysa!

cegiel
czwartek, 6 maja 2021, 13:49

A słaba , bo??

.
sobota, 22 maja 2021, 07:41

No bo nie niemiecka

Grzyb
środa, 5 maja 2021, 15:17

Brawo! Czekamy z utęsknieniem!

MI6
środa, 5 maja 2021, 15:11

To jeszcze tych badań nie skończyli??? Przecież już od tygodni tyle gadania że już gotowa że będzie montowana...

diplomate
środa, 5 maja 2021, 14:55

Ufff skończą i moze ruszy produkcja 10 sztuk rocznie

werfw
środa, 5 maja 2021, 14:44

no akurat armaty to chyba mamy najlepsze na swiecie, przydalby sie jednak silnik, drony, rakiety i swiadomosc sytuacyjna. bo moze nie uda sie ich uzyc jak tak dalej pojdzie. mamy czas do igrzysk olimpijskich

123
czwartek, 6 maja 2021, 13:48

"no akurat armaty to chyba mamy najlepsze na swiecie" hahaha :D ale kto "my" bo chyba nie piszesz o Polsce?

Patry
środa, 5 maja 2021, 14:40

... nareszcie ... bo przyznam że badania nad ZSSW 30, Borsukiem i innymi produktami naszego przemysłu przypomina ... zdalną poradę w czasie pandemii

OBSERWATOR
środa, 5 maja 2021, 14:20

Ile czasu potrzeba na badania sprzętu już w detalach dawno zbadanego. Chińczycy przez ten czas już postawiliby drugi mur.

cegiel
czwartek, 6 maja 2021, 13:51

No i dlatego jakość chińszczyzny jest powszechnie znana!!

Patry
piątek, 7 maja 2021, 09:22

no zanim coś się napisze na temat Chin ... to trzeba by wiedzieć jak długo stoi chiński mur ... -znacznie dłużej niż jak sądzą bliskiego Ci mury kremla ... czy kapitolu

Eter
piątek, 14 maja 2021, 07:59

Piramidy też długo stoją a w Egipcie po dwa przewroty w krótkim czasie.

były porucznik zmechu
środa, 5 maja 2021, 14:19

Ile czasu można coś rozwijać, dopracowywać i uzgadniać? To nie tak panowie - bezbronne Rośki czekają, a to nie galaktyczna gwiazda śmierci !!! Uruchomić seryjną produkcję, a drobnostki poprawiać na bieżąco. I tak będzie tego więcej niż myślicie, to karma związana z produkcją.

Sternik
środa, 5 maja 2021, 13:52

Czyli jest tak jak z Kormoranem. Oszalały MON co chwila wprowadza nowe poprawki.

Tosiek
środa, 5 maja 2021, 13:52

Oby tak dalej. Jeszcze ruszyć z Narwią i bardziej zmodernizować t-72.

OBSERWATOR
środa, 5 maja 2021, 13:42

Pytanie - ile czasu jeszcze trzeba na tzw. badania. Amerykanie do dzisiaj nie polecieliby na księżyc gdyby mieli procedury polskiego grajdoła. Nie wspomnę o Chińczykach, którzy budują 150 okrętów w czasie gdy w Polsce jest to jeden poskładany , pożal się Boże, patrolowiec.

Wmw
środa, 5 maja 2021, 13:29

Nie jestem ekspertem ale 1sztuka, jak by siedziało po kilka naście to już jest coś.a tak wyjdź pod ostrzałem na zewnątrz i załaduj.Chyba że ma automatyczne ładowanie.

Rhotax
środa, 5 maja 2021, 13:21

To już za kilka lat pierwsze wieże trafią na Rosomaki. Gen. Skrzypczak mówił że amunicji mamy na 2 dni walk więc przypuszczam że Spike na 1 dzień starczy by przegrać z honorem i planowo.

devlin0
środa, 5 maja 2021, 12:45

Jakos dlugo trwa to wszystko....

Lucjan 3
środa, 5 maja 2021, 12:36

Czy aby część tych wież nie powinna być wyposażona w gromy/pioruny działające na zasadzie "Fire-and-forget", obserwacja / celowanie oparte na optyce.

Hbghi
środa, 5 maja 2021, 11:56

Najbliższe miesiące.... A nie powinno być tak, że skoro produkt jest dobry i sprawdzony to kieruje się go do produkcji a formalności załatwia w międzyczasie?

Rychu
środa, 5 maja 2021, 11:56

Polskie jest do kitu, kupmy zagraniczne najlepiej od Rheinmetalla albo Rafaela.

Ryszard 56
czwartek, 6 maja 2021, 13:11

Najlepiej Pumę.

.
piątek, 21 maja 2021, 20:45

Tygrysa...

Jasiu
środa, 5 maja 2021, 11:41

To już słyszeliśmy setki razy

Ryszard 56
środa, 5 maja 2021, 11:35

jestem ciekaw ,czemu Borsuk ma tylko 2 PPK??

zeneq
czwartek, 6 maja 2021, 20:03

Bo to nie jest dedykowany niszczyciel czołgów tylko transporter. Można pchać na siłę kolejne wyrzutnie tylko po co? Te dwie wystarczą na pierwszy kontakt a na drugi i tak trzeba pchać lotnictwo albo artylerię.

Rafał
czwartek, 6 maja 2021, 13:10

Puma ma 2 Bradley ma 2 Warrior ma 0 Cv90 zależnie od wersji 0 lub 2 Type 89 ma 2 Pizarro ma 0 Lynx ma 2 Redback ma 2 Podwójna wyrzutnia to światowy standard, więc nie rozumiem po co to pytanie.

.
piątek, 21 maja 2021, 20:46

O to ze polskie...

Brednie
niedziela, 16 maja 2021, 13:36

Przecież to proste jak drut! Bo ci, którzy montują po 2 ppk na swoje BWP mają TEŻ np. dedykowane niszczyciele czołgów, mają śmigłowce ppanc, mają pociski Bonus/Smart, mają doskonałe czołgi z dobrą amunicją ppanc! A my NIE !! Nawet dobrych granatników NIE mamy, a nasz MON od ponad 10 lat nie dokupił ani 1 sztuki CLU dla Spike!! Dlatego każdy nasz pojazd powinien mieć co najmniej 4 ppk w pełnej gotowości do odpalenia!! Jak już będziemy mieć Kruka, Ottokara, nowe czołgi z dobrą amunicją oraz gdy każdy Rak i Krab będzie mieć po co najmniej 5 APR, to WTEDY wystarczą nam po 2 ppk na bwp czy kto.

zeneq
czwartek, 6 maja 2021, 20:06

Pewnie dlatego że zapatrzył się na Terminatora który ma 4.

czytelnik D24
poniedziałek, 10 maja 2021, 19:43

Przeładowanie takiego Terminatora to dopiero musi być koszmar. Jeden pocisk Ataka waży 50 kg więc na bank nie wdrapują się z nim na plecach.

J.
środa, 5 maja 2021, 11:29

P. Chwałek, nie mów że kończymy badania tylko zakończyliśmy badania. Mniej nudnego ględzenia (jak flaki z olejem) tylko więcej konkretów.

Pawel
środa, 5 maja 2021, 10:55

No te silowniki wygladaja jak pozal sie boze. Naprawde nie mozna bylo troszke pieniedzy wygospodarzyc i dac konstruktorom zrobic to porzadnie a nie jak najtaniej!!!1

były porucznik zmechu
piątek, 7 maja 2021, 11:27

Zawsze możesz opatentować "roletkę", lub "wygospdarzyć cóś innego" :) Tylko sprecyzuj: jak to jest porządnie, aby nie trzeba było obracać łomem, jak w Krazie.

Marcin
czwartek, 6 maja 2021, 12:37

Jakie siłowniki ? . Te gazowe od osłony rakiet spike? Przecież to są najprostsze siłowniki , najbardziej niezawodne i w dodatku tanie. Pełnią tu funkcje pomocnicze z tego co widze

nick
środa, 5 maja 2021, 10:41

Kończą ,kończą i skończyć nie mogą.Taj jak spece, którzy wymieniają windę w moim bloku.

Tweets Defence24