Chiński myśliwiec J-20 jako "bestia"?

8 czerwca 2020, 13:33
32756921086_1c9cd51771_c
J-20 Fot. Sunson Guo (public Domain via Wikimedia)
Reklama

Dziennik Global Times, uważany za oficjalny organ chińskiej partii komunistycznej, poinformował o zaobserwowaniu myśliwca J-20 lecącego z zewnętrznymi pylonami na uzbrojenie. Wydaje się, że maszyna ta będzie opcjonalnie zdolna do przenoszenia dodatkowego uzbrojenia kosztem własności stealth. Ale może niekoniecznie o broń tutaj chodzi.

Instalowanie dodatkowego uzbrojenia bądź wyposażenia na zewnętrznych punktach podwieszeń w samolotach bojowych 5. generacji nie jest niczym nowym. Tryb „bestia”, ochrzczony tak przez Lockheed Martina, został przewidziany np. dla samolotów rodziny F-35. Trudnowykrywalny Lightning II może przenosić bowiem do czterech (sześciu po wprowadzeniu modyfikacji) pocisków powietrze-powietrze w wewnętrznej komorze uzbrojenia, albo do 2,6 tony uzbrojenia powietrze-ziemia, podczas gdy w trybie bestia z sześcioma zewnętrznymi węzłami nawet o 6-10 pocisków więcej (do maksimum 16!) lub łącznie do 10 ton uzbrojenia powietrze-ziemia.

Poświęcenie części własności stealth zapewnia więc tej maszynie znaczny wzrost możliwości przenoszenia uzbrojenia i uelastycznia możliwości użycia tej konstrukcji. Co ciekawe F-22 także może mieć założone dodatkowe cztery pylony na uzbrojenie, z których każdy może uzbrojenie o masie do 2270 kg albo zewnętrzne zbiorniki paliwa.

Bardzo podobnie jak w przypadku F-22 ma się sprawa właśnie z chińskim J-20, którego zaobserwowano właśnie z czterema pylonami, po dwa pod każdym skrzydłem. Chiński samolot, będzie mógł zapewne przenosić przynajmniej o cztery pociski powietrze-powietrze więcej. Bardziej prawdopodobne wydaje się jednak, że chodzi tu przede wszystkim o możliwość przenoszenia dodatkowych zbiorników paliwa.

Tak wyposażony samolot mógłby w ewentualnym konflikcie na Pacyfiku zużyć paliwo ze zbiorników zewnętrznych idąc np. w stronę odległego ugrupowania  floty, odrzucić je jeszcze w bezpiecznej odległości, następnie wykorzystując własności stealth dokonać ataku i powrócić do macierzystej bazy. Chiński tryb "bestia" umożliwi też zapewne operowanie J-20 z większą ilością uzbrojenia w sytuacjach, w których przeciwnik i tak nie będzie w stanie mu zagrozić, albo jako platforma uzbrojenia idąca z tyłu formacji i strzelająca pociskami wg wskazań "kolegów" idących w trybie stealth. Takie wykorzystanie "Potężnego Smoka" byłoby jednak, przynajmniej na razie, marnotrawstwem biorąc pod uwagę, ze ChRL może wykorzystać w takim celu setki posiadanych maszyn 4. generacji.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 95
Reklama
OrangeBoss
środa, 17 czerwca 2020, 15:13

Davien poza wyzwiskami najczęściej wymieniasz słowo"troll" to nic nie wniosłeś do sprawy. Nie odpowiadasz na pytania twierdząc co twierdzisz bo tak ci się wydaje lub że tak myślisz bo no właśnie co? Troll to ty przynajmniej w tym temacie ale prześledze sobię również inne

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 18 czerwca 2020, 02:19

Davien to troll, slynny z opowiesci o pociskach AIM-120 z 1973 roku, opowiesci o "tankowcach opalanych oparami benzyny", slynny z opowiesci o referendum w Polsce o przystapieniu Polski do NATO, i opowiesci o konwencji Chicagowskiej ktora ma zastosowanie wobec samolotow wojskowych, slynny z opowiesci o lopatkach turbin widzianych od strony wlotu powietrza w silniku odrzutowym i opowiesci o samolotach F-15AE ktore nie istnieja. Stosuje on swoja taktyke, polegajaca na tym, aby napisac wymyslona bzdure w celu udowodnienia swojej "racji", jak chociazby ta, jaka napisal pod artykulem "Jednak SUper Hornet dla Luftwaffe?", na portalu Defence 24, mianowicie o tym, ze samoloty F-4 Luftwaffe uzbrojone byly w pociski AIM-120 i AIM-9L w 1973 roku, potem sie tych bzdur wypierac lub nawet wmawiac, ze pisal te bzdury kto inny, nawet momo niezbitych dowodow w postaci cytatow jego wypowiedzi. Inna taktyka dejvidka jest powolywanie sie na rezkome zrodla, jak chociazby dane RCS Su-57 podane rzekomo przez Suchoja. Jednak wystarczy zapytac o zacytowanie tego "zrodla", i tyle go widzieli. Inna taktyka jest takze, w przypadku gdy zostanie przytoczony argumentami sugerowanie, ze jego oponent w dyskusji jest "ruskim", "ruskim trollem", pojawiaja sie insynuacje w stylu "twoja Rosja". Gdy juz nie jest w stanie podwazyc argumentow, poniewaz poparte sa niezbitymi dowodami, w postatci chociazby cytatow z podanym zrodlem, to wtedy stosuje taktyke...tyle go widzieli. Dobrze, ze sa tutaj ludzie, ktorzy sa odporni na jego socjotechniczne sztuczki.

Cóż
czwartek, 11 czerwca 2020, 21:56

Tryb „bestia” Nie wiem czy się śmiać czy płakać z takiego żartu

mobilny
piątek, 12 czerwca 2020, 18:37

....No ja też się ubawilem czytajac o skali problemów efa35....

Zenobi
wtorek, 9 czerwca 2020, 13:18

Ciekawe ile lat zajeloby polskiemu przemyslowi wyprodukowanie 1 egzemplaza takiego samolotu ( dopuszczalne jest szpiegostwo przemyslowe)? Prosze wpisywac ile lat : Mi sie wydaje ze conajmniej 25.

wtorek, 16 czerwca 2020, 13:00

skąd pomysł, że polski przemysł (czyli czyj?) byłby w stanie wyprodukować myśliwiec naddźwiękowy V gen?

Davien
środa, 10 czerwca 2020, 02:32

Chiny tez go same nei wyprodukowały ale bazowały na planach i technologii z MiG-1.44 kupionych całkiem legalnie z Rosji. Ale jak liczysz od poczatku z pracami B&R to moze za 50 lat i kilkaset mld usd ...

Ghk
środa, 10 czerwca 2020, 09:34

Czyli jak dla nas x 2 100 lat

czwartek, 11 czerwca 2020, 02:23

U was mimo prac przez 37 lat dalej nie udalo sie zrobic maszyny stealth

Transformers
wtorek, 9 czerwca 2020, 12:59

Rozczaruje niektórych narwanych rumaków ale akurat J-20 jest w pełni maszyną zbudowaną w technologii stealth którą to hindusi "wykryli" tak samo jak wezenuelczycy F-22 XD Paniwie szlachta głowa do góry już za 5 lat pierwsze polskie F-35 z tymże w stanach. Potem pójdzie z górki i za 10 lat wszystkie 32 maszyny znajdą się nad Wisłą. Kciuki trzymać by do tego czasu nic się nie wydarzyło a Su i Migi wytrwały.

wtorek, 16 czerwca 2020, 13:00

O polskich F-16 nie słyszałeś?

Davien
środa, 10 czerwca 2020, 02:34

Widzisz biedaku ale J-20 bazuje na MiG-1.44 wiec jest on zapewne tak samo stealth ak Su-57 czyli wcale. Sam kształt to nie wszystko .

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 12 czerwca 2020, 01:31

A skad ty wiesz biedaku jakie technologie zastosowano w J-20 ekspercie od AIM-120 z 1973 roku? Pewnie jak zwykle, ze zrodel producenta, czyli zrodel ktorych oprocz ciebie nikt nie iwdzial.

Davien
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 13:20

Jak sie na okrągło podniecasz swoimi bredniami o AIM-120 to co się dziwic że masz zerowa wiedze trollu:)

Plush'ak
sobota, 4 lipca 2020, 08:09

Mniam. Poziom twojej odpowiedzi sugeruje że wiesz że nic nie wiesz ale musisz swe wypociny wcisnąć bo twe na wierzchu zawsze być musi. Słabe ci powiem. I patrz można bez obrażania

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 19 czerwca 2020, 02:05

Ty masz wiedze, zwlaszcza z dziedziny silnikow, ekspercie od kotlow opalanych oparami benzyny i lopatek turbiny widzianych od strony wlotu powietrza w silniku odrzutowym. Wiedze historyczna tez masz na "wysokim" poziomie, czego dowodem jest twoj komentarz o "referendum w Polsce o przystapieniu Polski do NATO".

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
wtorek, 16 czerwca 2020, 02:19

Artykuł na Defence 24 pt; „Jednak Super Hornet dla Luftwaffe?”. poniedziałek, 14 października 2019, 18:12, anonimowy komentator: "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. „ wtorek, 15 października 2019, 01:42. Davien: „No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:)” wtorek, 15 października 2019, 16:53, bryxx: „Ciekawe jaka ma wiedzę gość uzbrajajacy w 1973 roku niemieckie Phantomy w AIM-120 lub oraz twierdzący że radiolokator tychże maszyn to pełnoprawny AN/APQ-120”. Szach mat!!!

carter
piątek, 26 czerwca 2020, 20:16

Ty masz jakąś fobie tym AIM-120 z 1973 roku , wklejasz to to wszędzie bez ładu i składu. Nieźle tam w Olgino Davien zalazł wam za skórę towarzysze.

piątek, 3 lipca 2020, 18:16

A Davien unika odpowiedzi na zadane pytania

Cóż
czwartek, 11 czerwca 2020, 19:21

Wiemy, wiemy, amerykańskie samoloty są zasilane twoją bezdenną fantazją i dlatego nikt ich nie wykryje

Davien
sobota, 13 czerwca 2020, 01:55

A co zabolała prawda o waszym Su-57 :))

Davienoodporny
sobota, 13 czerwca 2020, 18:13

A co on ma do tematu wytłumacz proszę? Jak się nie ma argumentów to temat zastępczy RosjA. Jesteś cienki jak paluszki

Davien
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 13:21

Naucz się trollu czytac po polsku zanim cos przepiszesz z gotowca:)) Bo Su-57 ma duzo wspólnego z MiG-1.44

Plush'ak
piątek, 3 lipca 2020, 09:22

O J20 chodzi ciemna maso a nie o su57. Fobie masz czy jak? Sam żeś troll i nie wyzywaj ludzi

wtorek, 16 czerwca 2020, 02:20

Tak, a co? Oswiec nas.

mobilnyPL
czwartek, 11 czerwca 2020, 09:48

.......a jakie to ma znaczenie w jaki sposób J-20 powstał i na jakiej bazie oraz przy czyjej pomocy? Powstał i jest STEALTH bo jak nie to przeciw jakiej maszynie przeprowadzacie ćwiczenia z użyciem F-117? Państwa azjatyckie takie jak Japonia czy Korea również obawiają się J-20 no ale Davien naczelny propagandzista Pentagonu wie najlepiej. Jesteś równie wiarygodny jak rzecznik prasowy Kremla.....bez odbioru biedaku

wtorek, 16 czerwca 2020, 13:02

Skąd wiesz, że jest STEALTH?

środa, 17 czerwca 2020, 09:30

A skąd wiesz że F-35 jest stealth?

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 13 czerwca 2020, 02:32

On swoja wiarygodnosc potwierdzil wypowiedziami o AIM-120 i AIM-9L z 1973 roku, wypowiedziami o kotlach opalanych oparami benzyny, opowiesciami o lopatkach turbin widzianych od strony wlotu powietrza w silniku odrzutowym, opowiesciami o referendum w Polsce o przystapieniu Polski do NATO czy opowiesciami o nieistniejacych F-15AE. A zeby znowu biedak nie krecil i sie nie wykrecal, to wklejam jego opowiesc o AIM-120 z 1973 roku. Artykuł na Defence 24 pt; „Jednak Super Hornet dla Luftwaffe?”. poniedziałek, 14 października 2019, 18:12, anonimowy komentator: "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. „ wtorek, 15 października 2019, 01:42. Davien: „No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:)” wtorek, 15 października 2019, 16:53, bryxx: „Ciekawe jaka ma wiedzę gość uzbrajajacy w 1973 roku niemieckie Phantomy w AIM-120 lub oraz twierdzący że radiolokator tychże maszyn to pełnoprawny AN/APQ-120”.

Davien
niedziela, 14 czerwca 2020, 03:02

No i znowu potwierdziłęs jedynie ze miałem rację a ty zwyczajnie kłamiesz :) Ale szukaj dalej, moze w koncu znajdziesz gdzies poza swoimi postami i bryxxa gdzie pisałem coś o 1973r:))

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
wtorek, 16 czerwca 2020, 02:21

devi, nie wykrecisz sie. Kazdy kto rozumie jezyk polski i potrafi czytac ze zrozumieniem wie, ze rozmowa dotyczyla F-4 i 1973 roku. Przegrana sprawa davidku.

Davien
wtorek, 16 czerwca 2020, 14:59

Funku jak widac kiedy lezysz i kwiczysz to od razu w płacz i krzyk:)) Ale faktów że nie pisałem nic o 1973r nei zakrzyczysz:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 18 czerwca 2020, 02:20

Artykuł na Defence 24 pt; „Jednak Super Hornet dla Luftwaffe?”. poniedziałek, 14 października 2019, 18:12, anonimowy komentator: "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. „ wtorek, 15 października 2019, 01:42. Davien: „No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:)” wtorek, 15 października 2019, 16:53, bryxx: „Ciekawe jaka ma wiedzę gość uzbrajajacy w 1973 roku niemieckie Phantomy w AIM-120 lub oraz twierdzący że radiolokator tychże maszyn to pełnoprawny AN/APQ-120”. Szach mat!!!

???
sobota, 13 czerwca 2020, 02:19

A skad oni na Ukrainie wzieli F-117 do cwiczen?

Davien
sobota, 13 czerwca 2020, 01:57

Mobilku, dawno takich bredni nie napisałes:)) Niby kto poza Rosja może sie obawiać 20pseudostealth wykrywanych przez radary na poziomie APG-68v9. a juz najmniej USA które istotnie cwiczy uzywając antycznych F-117 jako odpowiednika J-20

Transformers
niedziela, 14 czerwca 2020, 08:44

A teraz skumaj. Wezwnzuelczycy wykryli F-22. Dziękuję

orety...
wtorek, 16 czerwca 2020, 13:02

Wykryli czy powiedzieli że wykryli? Tak samo jak Serbowie zestrzelili B-2...

środa, 17 czerwca 2020, 01:56

Cos ci sie pomylilo. Serbowie zestrzelili F-117.

Davien
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 13:23

I co z tego trollu ze wykryli lecacego F-22 z właczonym transponderem i reflektorami radiolokacyjnymi. W Syrii taki sam radar nie wykrył F-35 dopóki ten go nie załatwił zwykła GBU:)) Masz cos jeszcze do dodania?

wtorek, 16 czerwca 2020, 02:21

Zabolalo, oj zabolalo...

Ciekaw
sobota, 20 czerwca 2020, 11:13

A co miało zaboleć? Od dawna wiadomo przecież, że F-22 i F-35 podczas przelotów używają reflektorów radiolokacyjnych. Nie wie o tym co najwyżej jakiś niedouczony ruski troll.

sobota, 20 czerwca 2020, 17:58

jasne a za ogonem ciągnęli napis USA LOVE VENEZUELA puszczając przy tym kolorowe flary i konfetti w barwach narodowych

Transformers
sobota, 13 czerwca 2020, 18:20

USA. Japonia. Tajwan i Korea

Huawei
czwartek, 11 czerwca 2020, 08:48

A teraz biedaku udowodnij że J-20 nie jest stealth bo bazuje na mig 1.44. I dlaczego tak się boicie go wraz ze swoimi wasalami w Azji?

Davien
sobota, 13 czerwca 2020, 01:54

Moze z tak prostego powodu że znacznei nowoczesneijszy Su-57 jest tak stealth jak F-16:)) A nikt sie nei boi J-20, no chyba ze Rosja bo dla neij to prawdziwy koszmar:)

Huawei
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 16:36

DAVIEN nie odpowiedziałeś mi na pytanie. Teamat jest o J-20 a nie Su-57. Trollujesz chłopie. Odpowiedz mi na pytanie

Bobry w montanie nie wyspaly sie tej zimy.
środa, 17 czerwca 2020, 01:57

Czeka na wytyczne z centrali.

Fbjkm
wtorek, 9 czerwca 2020, 12:36

Wiekszosc polakow nie moze zrozumie ze chinczycy technologicznie przescigneli rosjan, doganiaja amerykanow a w niektorych dziedzinach ich nawet wyprzedzili 5G, hipersonic, railgun, lacznosc kwantowa.

Davienoodporny
czwartek, 11 czerwca 2020, 08:32

Ogólnie masz rację.....ale Większość ma wywalone a kilku kupuje brednie Daviena.

Navigator
wtorek, 9 czerwca 2020, 10:09

Nielot nie chcial latać podsterowny to mu dodali skrzydła z przodu zamiast CYFROWEGO stabilizatora jak w F22 trzydzieści lat temu

mobilny
piątek, 12 czerwca 2020, 18:40

....ty tak serio....czy to znaczy że nieloty to również EF-2000, Rafale lub Gripen?....

Kapustin
wtorek, 9 czerwca 2020, 10:07

Ruski nie może uwierzyć To kopia mig25 Hahahaha KLEPAĆ dalej proszę

block
wtorek, 9 czerwca 2020, 08:04

Ile bestia dźwiga i jak lata to jedno, ale na współczesnym polu walki to nie wszystko.

Kopara
wtorek, 9 czerwca 2020, 10:42

To kopia miga,25

Davien
wtorek, 9 czerwca 2020, 15:17

Nie ama nic wspólnego z MiG-25. J-20 powstał na podstawie planów MiG-1.44

Transformers
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 10:41

I co z tego wynika odpowiedz w końcu

osg
poniedziałek, 8 czerwca 2020, 23:24

J-20 to typowa chińska tandeta. Miał być (spóźnionym o 20 lat) odpowiednikiem F-22, a okazał się od niego znacznie gorszy (zwłaszcza pod względem stealth, ma 100 razy większy RCS od F-22).

Transformers
czwartek, 11 czerwca 2020, 19:20

A Ja słyszałem że 200x wiekszy rcs niz f22 ktorego to wykryly radary wenezuelskie wiec nie dziwi ze hindusi wykryli j20 wzrokowo tuz po starcie. Mysle że chinska maszyna jest spozniona nie o 20 ale o 30 lat i nie jest odpowiednikiem raptora tylko mustanga ktory powstal z rosyjskiego iła. Davien wie wiec co nie co rzuci nam więcej światła na tę kwestię

adsasd
wtorek, 9 czerwca 2020, 13:21

Zejdzmy na ziemie wyprodukowanie takiej "tandety" na dzien dzisiejszy jest poza zasiegiem polskiego przemyslu.

asdf
wtorek, 9 czerwca 2020, 10:02

to raczej przeciwnik dla rosyjskich Su30, tajwanskich i indyjskich Mirage 2000/5 na ich tle nie wyglada juz tak zle

Pirania
wtorek, 9 czerwca 2020, 17:11

Mirage to francuski mysliwiec

asdf
wtorek, 9 czerwca 2020, 22:54

w sluzbie indyjskich i tajwanskich sil powietrznych

mobilny
piątek, 12 czerwca 2020, 15:12

Problem w tym że to żadni przeciwnicy dla niego choć nie bez szans co udowodnił już np EF na red flag

Davien
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 13:25

Wow a niby kiedy to EF walczył na Red Flag z J-20 mobilku??

mobilnyPL
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 16:38

....post odnosił się do F-22 i EF2000 które odnotowały zestrzelenia Raptorów kochany. Gdyby czytał ze zrozumieniem wiedziałbyś. ...

Davien
wtorek, 16 czerwca 2020, 15:05

Widzisz mobilku ale temat dotyczy Mirage vs J-20 jak pisał @asdf a ty biedaku napisałes:"Problem w tym że to żadni przeciwnicy dla niego choć nie bez szans co udowodnił już np EF na red flag" Wiec jak widac nawet poskiego nie znasz a polaka udajesz:)

Davienoodporny
środa, 17 czerwca 2020, 23:08

Człowieku chodzi o to że v gen choć przerasta Iv nie sprawia że ta druga jest bez szans.

Transformers
czwartek, 11 czerwca 2020, 19:22

Co najwyżej troszkę naciągając dorównujacy chińskim maszynom

No skąd
wtorek, 9 czerwca 2020, 09:21

Skąd czerpiesz swoje informacje? Jestem pełen podziwu. CIA, jeszcze cię nie zwerbowało?

Cóż
czwartek, 11 czerwca 2020, 19:22

Tacy jak on pracują dla amerykanów bezpłatnie

StarTrek6
poniedziałek, 8 czerwca 2020, 23:16

Jak lata to już sukces i jeszcze taka groźna" karoseria " pewnie z 800 km/h wyciągnie w nurkowaniu.... :)

x
poniedziałek, 8 czerwca 2020, 21:45

zaczynam się zakochiwać w tej maszynie, tak jak kiedyś w Migu-23...

Kaktus
poniedziałek, 8 czerwca 2020, 18:12

A w latach 70-tych sprzedawali trampki, piórniki, długopisy i gumki do mazania. A latały w ich lotnictwie Ił-2, Jak-12, a także, full wypas; Mig-19 i Mig-15. Amerykanie mieli wtedy Phantomy, B-52, F-14 i F-15 oraz ladowali na Księżycu.

asdf
wtorek, 9 czerwca 2020, 10:07

USA juz w latach 50ych w Koreii nie bylo w stanie wygrac z nimi w konwencjonalnym konflikcie a mieli wtedy przyslowiowe 2 czolgi z zartu.

y
wtorek, 9 czerwca 2020, 17:34

Dziwne masz informacje. Historia pokazuje, że ich jednak w Korei "trochę" pogonili.

Davien
środa, 10 czerwca 2020, 02:36

Trochę to bardzo łagodnei powiedziane, mało kto z tych co pzreszli Jalu wrócił do Chin.

Transformers
piątek, 12 czerwca 2020, 07:03

I dlatego mamy dwie Koreę co

Davien
sobota, 13 czerwca 2020, 02:00

Masz dwie Koree bo i USA i Chny miały juz dośc tej wojenki i zawarto zawieszenie broni, choc dla ciebie to i tak za trudne do zrozumienai.

Transformers
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 10:42

Nie no amerykanie nie mieli dość tak dobrze im podobno szło

Davien
wtorek, 16 czerwca 2020, 15:06

Widzisz USA to nie komunistyzna dyktatura jak Chiny czy mafijne panstwo jak Rosja ale demokracja tam sie uwaza na to co mówią ludzie:) Ale i tak tego nie zrozumiesz:)

Antifa
środa, 17 czerwca 2020, 23:09

Na Ulicach w USA widze tzw demokratyczne panstwo. NSAi inwigilacja faktycznie demokratyczny raj.

obserwator
wtorek, 9 czerwca 2020, 07:53

Chińczycy mieli jeszcze także: koszulki, gacie i chustki do nosa ... oraz niesamowite piórniki na magnesik. Amerykanie mieli zaś telewizory, wieże, kalkulatory a nawet obcęgi ...: made in japan. Wtedy Japonia byłą potęgą produkującą tani i dobrze. Potem koszty wytwarzania poszły w górę i rynek "wszystkiego" przejęli Chińczycy. Początkowo kopiowali i podrabiali i znacząco odbiegali jakością od oryginału. Z czasem oryginał ze swoją produkcją sam przyszedł do Chin. Co się zaś przy tym "wzbogacili intelektualnie" to im zostało. Poza wszystkim każdy Chińczyk to potencjalne źródło wszelakiej informacji dla centrali w Pekinie. Stąd skok technologiczny.

suawek
wtorek, 16 czerwca 2020, 13:43

Aktualnie ma miejsce następny etap: Propaganda jakie to Chiny są zaawansowane i jakie to cuda tam powstają (bo chińskich nadludzi fizyka nie obowiązuje): Mięliśmy już EM-drive który pomimo brak oznak działania (które musiało by łamać prawa fizyki) w chińskich rękach miało zanieśc ludzi na Marsa. Była "elektrownia orbitalna" mająca przesyłać na ziemię energię..... laserem. Był "railgun" polegający na tym, że gazy prochowe wytwarzały "plazmę" między pociskiem a przewodem lufy.... Teraz zdobywa popularność "Łączność kwantowa".... bzdury rozpowszechniane przez ingorantów którzy coś tam usłyszeli o chińskim eksperymencie ze spątaniem kwantowym, który nie był ani pierwszy (nobla za to nie było), ani nie nadaje się do przesyłania czegokolwiek, nawet informacji. Tak więc nie, drogie dzieci: Chińczycy nie wynaleźli tym sposobem teleportacji, ani łączności kwantowej. Podobnie jak "kwantowych radarów" (o teoretycznej koncepcji których pisał DF24 w kontekście prac.... kanadyjskich naukowców - nie chińskich). Aha: komputerów kwantowych także niema. I nie będzie. To co istnieje i będzie udoskonalane to raczej kalkulatory kwantowe - nadają się tylko do specyficznych zastosowań ze względu na naturę zjawisk kwantowych (nie możność podania ścisłych wyników), czyli obróbki wielkich zbiorów danych, rekurencji. Czyli symulacje, statystyka. Większość youtubowych entuzjastów "komputerów kwantowych" zdaje się nie rozumieć zjawisk które usiłują popularyzować. Co s tego, że jeden kubit może przybierać wiele (nieskończenie wiele stanów), skoro problematyczne jest odczytanie jego stanu....

Chinol
poniedziałek, 8 czerwca 2020, 17:35

Źle wyglada i zle lata Tam fly by wire nie zobaczysz

Putek
wtorek, 9 czerwca 2020, 00:25

Oj zobaczysz, i radar AESA zobaczysz, i wkrótce pewnie moduł łączności "kwantowej" (bezpieczna łączność), którą już Chińczycy testują w kraju (między ważnymi miastami) i na satelitach. Opracowali też powłoki z metamateriałów (1000-krotne tłumienie sygnału radarowego) i ostatnio powłoki maskujące w podczerwieni (np. błyskawiczne obniżenie temperatury powłoki maskującej z 50 stopni na 25 stopni. A do tego opracowują metamateriały do do głowic opartych na falach długich (antystealth - zamiast wielki wielometrowych konstrukcji, małe "pudełko"). Imponujące. Rosjanie przy tym wymiękają, a Zachód ma niezły zgryz, bo Chińczycy narzucili szybkie tempo rozwoju. Oj, będzie się działo. Nawet te silniki "świecące" w IR jak ognisko - jak się zastanowić to ma sens, bo niewykrywalność jest im potrzebna do podejścia amerykańskich okrętów, a potem, jak będą uciekać to już ich tak nie interesuje, bo pewnie liczą na ilość samolotów, a po drugie może liczą, że zniszczą okręty i nie będzie rakiet, które od tyłu będą do nich lecieć :-) A samolot tańszy, można więcej go "natłuc" na chińskich liniach produkcyjnych :-)

suawek
wtorek, 16 czerwca 2020, 13:20

Łącznośc kwantowa? Naprawdę? Do napędu pewnie wykorzystają em-drive.... Aesa?Co tak słabo? Nie "radar kwantowy" przypadkiem???

Davien
wtorek, 9 czerwca 2020, 15:20

Zapomniałes tylko dodac ze to będą mieli za jakies 150 lat:)

Transformers
piątek, 12 czerwca 2020, 11:40

Musieliby by nie być sobą więc ten uśmieszek jest uśmieszkiem bezsilności

Davien
sobota, 13 czerwca 2020, 02:01

Chyba twojej w Rosji bo istotnie dla Chin jestescie tylko zwykła stacją benzynową:)

Transformers
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 10:42

Jakiej mojej Rosji i co ona ma z tematem wspólnego ale tonący brzytwy się chwyta

Davien
wtorek, 16 czerwca 2020, 15:07

To uwazaj bys sobie rąk ta brzytwa nie pociał:))

Transformers
czwartek, 18 czerwca 2020, 10:00

Prawda boli co Davien? Nawet odpowiadasz jak zagubione dziecko. Słabo ci dzieciak idzie słabo a kłamstwa twe zaczynają wychodzić na światło dzienne. Moja rada. Odpowiedz na pytania a swoje wypociny podeprzyj argumentami. Jeżeli nie to zamilcz dziecko zamilcz

środa, 17 czerwca 2020, 02:00

A jak oni tam tankuja te twoje slynne kotly opalane oparami benzyny?

GB
czwartek, 11 czerwca 2020, 01:49

Za 150 lat to twoj F-35 moze w koncu osiagnie pelna gotowosc bojowa.

ja
wtorek, 9 czerwca 2020, 11:00

No Rosjanie mają zagwozdkę, jeżeli Chińczycy nakradną jeszcze kilka nowości od USA to naprawdę, nie będą już mogli drażnić Smoka na swojej granicy

Cóż
czwartek, 11 czerwca 2020, 19:27

Okupacja Polski przez twoich właścicieli z Wyszyngtonu nie przetrwa zatopienia choćby jednej floty US Navy na pacyfiku, zdajesz sobie z tego sprawę?

Davien
sobota, 13 czerwca 2020, 02:03

A ty zdajesz sobie sprawę że Chiny nie przetrwają jak ich Flota w całości znajdzie się pod woda?? A okupantów z Polski czyli twoja bandycka Rosje pogonilismy 30 lat temu i juz tylko płacz ci pozostał;)

Tweets Defence24