Bushmaster dla Rosomaka: dwa kalibry i amunicja programowalna

22 września 2021, 08:03

Armatę tą można skonfigurować do strzelania amunicją 30 lub 40 mm, oferowana również jest dla przyszłych platform Rosomak, które Polska wprowadzi. (...) Strzela ona specjalną amunicją, projektowaną przez Northrop Grumman, w tym pociskami Mk 310 czyli amunicją programowalną - powiedział w rozmowie z Defence24.pl Nick Ranallo, International Business Development Regional Director, Northrop Grumman. Mówił również o możliwościach współpracy z polskim przemysłem związanych z armatą i amunicją programowalną. 

Podczas MSPO 2021 Northrop Grumman prezentował także m.in. rodzinę pocisków przeciwradiolokacyjnych AARGM i AARGM-ER, oferowanych dla polskich myśliwców F-16 i F-35.

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 23
Ech
czwartek, 23 września 2021, 20:30

ciekawe jaka cena takiego jednego pocisku programowalnego?

Dropik
piątek, 24 września 2021, 09:49

Nie stać cię. Zwkły z mesko kilkset lub ok 1tys. -już dokładnie nie pamiętam. programowalny wiec razy x ;)

Razparuk
czwartek, 23 września 2021, 12:29

Zapłaciliśmy za offset w ramach którego miała być licencja na armatę i możliwosć certyfikowania amunicji do niej na miejscu. Został się ino sznur...wujek kasę wziął i poklepał Mariuszka po pleckach co by wiedział gdzie dalej "dobrze kupować". Bartosiak ma rację, to trzeba zaorać i posypać solą.

Dropik
piątek, 24 września 2021, 09:51

tak było, pan Mariusz chciał miec sukces i kupił np himarsa 2 razy drozej i mniej niż było we wcześniejszej ofercie zaproponowanej za ministra M.

Ech
czwartek, 23 września 2021, 20:29

Minieter jedzie do USa - to przed wylotemna lotnisku oglasza ze "kupu sprzet z USa chocby nie wiem co" - a potem na miejscu negocjuja to i takie efekty. To tak jakbys chcial kupic auto i zanim podjejdziesz do kupca z daleka krzyczal ze "te auto jest idealne, kupie za wszelka cene" (taki sposb negocjacji) Poprostu mamy sluzalcza elite. Zrszta popatrz tu na kometrze roznych troli. To samo. Zamiast myslec o polsce wielbia USA

olo
czwartek, 23 września 2021, 08:39

30mm dla Rosomaka, 40 mm dla Borsuka, a już koniecznie dla jego przyszłej cięższej wersji !! Rosyjskie KTO i BWP coraz lepiej opancerzone i też zwiekszają kaliber swych armat !

dropik
czwartek, 23 września 2021, 14:06

nikt nie uzywa tej 40mm wiec i my (oby) nie będziemy do czasu aż ktoś zacznie. no i wlasnosci ppanc ma tylko minimalnie lepsze lub wcale

Patry
środa, 22 września 2021, 22:26

szkoda że nie można do wieży zaimplementować armaty OSU 35 mm którą na licencji produkujemy w HSW ... i podziękować za takie traktowanie - a może można trochę ją "odchudzić" i uniezależnić się od tej hegemonii ...?

Autor
piątek, 24 września 2021, 10:58

Człowieku... Nie wiesz o czym piszesz. Sprawy sobie nie zdajesz z rozmiarów KDA.

Wiem co piszę
środa, 22 września 2021, 19:23

Niemożliwe abyśmy przez ostatnie 10 lat nie potrafili sami opracować taką armatę. Trzeba było tylko chcieć!

olo
czwartek, 23 września 2021, 08:41

To opracuj ! Wymyśl ! Wyprodukuj ! Mądralami to jest piekło wybrukowane !

Wiem co piszę
czwartek, 23 września 2021, 22:26

Siejesz demagogię. Inżynierów, ludzi zdolnych mamy sporo. Potrzeba było tylko właściwych decyzji.

wsa
piątek, 24 września 2021, 12:03

Tak, te brednie o super zdolnych inżynierach można tu przeczytać na każdym kroku tylko jakoś ich super extra konstrukcji nie widać. Dno dna.

dropik
czwartek, 23 września 2021, 07:05

nawet były pieniądze ale ostatecznie mon zamiast na B+R postanowił je wydać na "kaszankę" ;)

Monkey
środa, 22 września 2021, 18:39

Zwykłe amerykańskie pierdoły w wykonaniu ich biznesmenów. Dawno temu zapłaciliśmy dużo pieniędzy za offset z USA za F16. A najlepsze interesy mamy z Niemcami. Ale lepiej nimi pogardzać, czyż nie?

tak tak
czwartek, 23 września 2021, 20:30

prawda.

Wojciech
środa, 22 września 2021, 12:33

Nie ma na swiecie innej armaty 30 mm? Nie możemy kupić innej licencji?

Gnom
piątek, 24 września 2021, 07:54

Możemy, ale będzie trzeba przeprojektować wieżę i dlatego NG jest taki hardy. Gdyby nie kryterium czasu i spore koszty, to warto byłoby zaprojektować własną i mieć NG (i ogólnie USA) bardzo, bardzo, bardzo ... głęboko.

zeneq
czwartek, 23 września 2021, 22:42

Armaty 30mm na rynku to właściwie działka lotnicze zaadaptowane do wozów bojowych. Jest kilka mniej lub bardziej udanych, (Oerlikon, DEFA, GIAT, RARDEN, Rheinmetall) ale Bushmaster jest bodaj najbardziej rozpowszechniony i ma najwięcej nowinek amunicyjnych dla obu kalibrów. Pewnie że można się pokusić tylko, po co kolejny rodzimy (czytaj niekompatybilny) system gdy potrzeba nam jak najwięcej unifikacji w ramach paktu? Mamy pójść drogą Koreańczyków którzy przerobili Oerlikona wg własnego widzimisię przy okazji na nietypową amunicję i teraz są jedynym jego użytkownikiem?

wsa
piątek, 24 września 2021, 12:04

Masz racje. Sprzet od USA jest najlepszy na świecie, trzeba im zapłacić ile chcą. Ja bym dał nawet ze 30mld dolarów.

Paweł
środa, 22 września 2021, 19:19

Mam identyczne przemyślenia. Czy taka pukawka naprawdę jest poza zasięgiem naszej zbrojeniówki czy to tylko niedasizm?

Miś
środa, 22 września 2021, 10:45

ten człowiek w życiu słowa prawdy nie powiedział

Miś
środa, 22 września 2021, 10:44

offsetowym krętaczom mówimy nie

Tweets Defence24