Bundeswehra zamawia zestawy do transportu Leopardów

21 grudnia 2020, 14:39
4khx2__bundeswehra_00
Oba typy eksploatowanych przez Bundeswehr ciężkich ciągników siodłowych. Fot. RMMV
Reklama

Urząd do spraw zakupów obronnych Bundeswehry BAAINBw (Bundesamt für Ausrüstung, Informationstechnik und Nutzung der Bundeswehr) podpisał kontrakt z Rheinmetall Group na dostawę dodatkowych, 48 szt. zestawów (ciągnik siodłowy plus niskopodwoziowa naczepa) o ładowności 70 ton dedykowanych do transportu ciężkiej techniki wojskowej, w tym czołgów podstawowych Leopard 2A7V. 

Dostawa 24 zestawów - SaZgM 70t mil - ma nastąpić w 2021 r., a kolejne 24 w 2022 r. Łączna wartość zamówienia wynosi 41 mln euro.

Każdy zestaw składa się z ciężkiego ciągnika siodłowego w układzie 8x8 - RMMV HX81 SaZgM Elefant 2, który jest napędzany ośmiocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 680 KM. Dzięki temu pojazd może osiągnąć prędkość maksymalną 89 km/h oraz pokonywać wzniesienia o nachyleniu do 60%. Dopuszczalna masa całkowita zestawu wynosi około 130 ton.

RMMV HX81 SaZgM ma tę samą, nieopancerzoną kabinę, co rodzina nieopancerzonych ciężarówek UTF (Ungeschützte Transportfahrzeug), dostarczanych do Bundeswehry a bazujących na rodzinie RMMV HX2. W razie potrzeby kabina ciągnika może być wymieniona na wersję opancerzoną. Pojazd jest również wyposażony w system dwóch wciągarek firmy Rotzler, z których każda ma siłę uciągu 20 000 kg.

image
Ciężarówka RMMV HX81 8x8 z rodziny UTF. Fot. Bundeswehr

Ciągniki RMMV HX81 SaZgM Elefant 2 stanowią ważny element floty ciężkich zestawów transportowych obok 12 szt. opancerzonych ciągników HX81 Mammut (SLT-2), które również zostały dostarczone przez RMMV (łączone są one w zestawy z naczepami dostarczanymi przez firmę DOLL Fahrzeugbau GmbH).

Zwiększenie liczby zestawów przeznaczonych do transportu ciężkiej techniki wojskowej (głównie pojazdów gąsienicowych) związane jest bezpośrednio z niemieckimi zobowiązaniami dotyczącymi wystawienia w 2023 r. kolejnej rotacji sił natychmiastowego reagowania NATO (Very High Readiness Joint Task Force, VJTF). Co ważne, także z polskiego punktu widzenia, niemieckie zdolności do transportu ciężkich pojazdów opancerzonych mają kluczowe znaczenie nie tylko dla Sił Zbrojnych Niemiec.

Reklama
Reklama
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 5
Reklama
afdasfdasf
poniedziałek, 21 grudnia 2020, 16:37

W polsce, Kraby z HSW wozi prywatna firma . Dlatego jest tak drogo ze wszystkim a PGZ na minusie 1,2 mld. Każdy chce trochę podoić

Matriks
poniedziałek, 21 grudnia 2020, 21:55

Po pierwsze. W Polsce pisze się z dużej litery. Po drugie, pokaż która firma prywatna wozi Kraby!!!!

ania
poniedziałek, 21 grudnia 2020, 18:45

Ponieważ do jednego worka wrzucono firmy zarabiające na siebie - Nitrochem, HSW, Pionki, Mesko, PIT-Radwar... i dorzucono do tego miliard spółek i spółeczek zależnych przynoszących straty, które powinny 20 lat temu zbankrutować - choćby taki Autosan ;)

fefe
wtorek, 22 grudnia 2020, 13:30

ooo dokładnie

Kowalskiadam154
poniedziałek, 21 grudnia 2020, 16:09

Już myślałem że z napędem elektrycznym:))

Tweets Defence24