Boeing: udane próby wzajemnego tankowania z wykorzystaniem tankowców KC-46

14 października 2017, 14:57
Fot. Boeing
Fot. Boeing

Koncern Boeing poinformował o przeprowadzaniu wraz z zespołem testowym Sił Powietrznych USA pierwszego tankowanie w locie samolotu KC-46 z użyciem drugiego KC-46.

 

Zespół testowy Boeinga oraz Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych przeprowadził pierwsze tankowanie w locie samolotu KC-46A z wykorzystaniem drugiej maszyny tego samego typu.

Podczas czterogodzinnego lotu oba samoloty przeprowadziły udane próby wzajemnego tankowania, osiągając przy tym maksymalny wskaźnik wtrysku paliwa na poziomie 4542 litrów na minutę. W ciągu całego lotu oba użyte w teście tankowce przepompowały w sumie blisko 1200 ton paliwa. Obie maszyny wystartowały i wylądowały na lotnisku Boeing Field, na południe od Seattle.

Czytaj też: MSPO 2017 - Powietrzny tankowiec Boeinga [WIDEO]

Zakończony sukcesem lot otwiera drogę do kolejnych etapów procesu certyfikacji oraz testów zgodności ze specyfikacją techniczną.

KC-46 będzie wykorzystywany do tankowania samolotów wojskowych należących do Stanów Zjednoczonych, ich sojuszników i koalicjantów. Przekazywanie paliwa obywa się z wykorzystaniem sztywnego wysięgnika (bomu) oraz systemu elastycznych przewodów umieszczonych pod skrzydłami i pod tylną częścią kadłuba. Bom pozwala na tankowanie z prędkością dochodzącą do 37,7 ton paliwa na minutę. Elastyczne przewody KC-46 umożliwiają tankowanie mniejszych samolotów z prędkością 12,5 ton paliwa na minutę.

Dotychczas samoloty wykorzystywane w programie testów wylatały 2000 godzin i zaliczyły ponad 1300 udanych połączeń podczas tankowania w locie z udziałem samolotów F-16, F/A-18, AV-8B, C-17, A-10 oraz KC-10.

Fot. Boeing

Defence24
Defence24
Reklama
Tweets Defence24