Jak będzie wyglądać bombowiec B-21 Raider?

7 lipca 2021, 14:11
Zrzut ekranu 2021-07-7 o 15.44.09
B-21. Rys. USAF
Reklama

Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych opublikowały nowa grafikę przedstawiającą najnowszy bombowiec B-21 Raider. Maszyna przypomina zewnętrznie wizje artystyczne przedstawiane przed laty przez jej obecnego producenta, Northrop Grummana. Istnieją jednak pewne różnice. Zniknęły m.in. niektóre detale przypominające bombowiec B-2 Spirit.

Nowa grafika powstała jako ilustracja przyszłej służby tych maszyn w bazie Edwards w Kalifornii. Nie jest to wprawdzie pierwsza lokalizacja przewidziana dla liniowych B-21, ponieważ namaszczono na nią bazę Ellsworth w Dakocie Południowej, która zwyciężyła w rywalizacji z teksańską Dyess. Z  Edwards operuje jednak 420. dywizjon testowy USAF, który ma prawdopodobnie już od przyszłego roku testować pierwszego Raidera na ziemi i w powietrzu.

Przedstawiony na grafice Raider zgodnie z przewidywaniami przypomina na pierwszy rzut oka B-2 Spirit, choć na od niego bardziej wyodrębniony kadłub. Ogon samolotu ma intrygujący, nieregularny kształt. Uwagę zwraca także specyficzny układ okien kabiny załogi z jednym trójkątnym oknem z przodu na osi symetrii kadłuba i dwoma ukośnymi prostokątnymi po bokach. Artysta "zapomniał" też o wlotach powietrza do silników, choć możliwe że znajdują się one na górnych powierzchniach natarcia skrzydeł, po bokach kabiny i po prostu nie są widoczne pod takim kątem.

Reklama
Reklama

Jednocześnie US Air Force podaje, że rysunek jest „artystyczną interpretacją” projektu B-21, co może oznaczać, że ostatecznie kształt bombowca będzie nieco inny. Może tutaj chodzić o dezinformację geopolitycznych rywali USA, tak aby nie mogli zawczasu przygotować remedium na nowy podstawowy bombowiec USAF.

Równolegle USAF podało założenia co do konstrukcji Raidera. Maszyna ma być podwójnego przeznaczenia, czyli zdolna do odpalania uzbrojenia konwencjonalnego i z pociskami nuklearnymi. Ma stworzyć kręgosłup bombowych sił strategicznych wraz z B-52 (co ciekawe w tym kontekście nie wymieniono już B-2 Spirit). 

Po wdrożeniu Raiderów zamierzają bowiem wycofać ze służby najpierw przenoszące konwencjonalne uzbrojenie bombowce B-1B oraz zdolne do przenoszenia broni jądrowej B-2A klasy stealth, a dopiero na końcu tego procesu najstarsze B-52H. Z pozoru może to się wydawać dziwne, ale B-52H okazują się maszyną na tyle uniwersalną i podatną na modernizację, że będą mogły pełnić zadania jeszcze po 2050 roku, oczywiście tam gdzie cechy obniżonej wykrywalności nie są niezbędne. Z kolei utrzymanie flot B-1B i B-2A jest z wielu względów dość kosztowne.

B-21 ma operować w trudnym środowisku pola walki przyszłości i być zdolny do odpalania pocisków dalekiego zasięgu nowej generacji (Long Range Strike), ale także do penetrowania obrony przeciwnika. Przeprowadzać ma także misje rozpoznawcze i dozorowe, walki elektronicznej i służyć jako retranslator komunikacji na sieciocentrycznym polu walki i wykonywać „inne zadania”.

B-21 będzie ponadto w stanie prowadzić loty jako maszyna załogowa i bezzałogowa. Wydaje się, że ta ostatnia cecha może umożliwić np. długotrwałe przebywanie w powietrzu na przykład jako trudny do namierzenia element rozpoznania, element wsparcia łączności albo samolot wysłany do misji samobójczej (z większym zasięgiem bez rezerwowania paliwa na powrót).

Samolot będzie zintegrowany z bardzo szerokim wachlarzem uzbrojenia i wyposażenia. Powstanie też w otwartej architekturze dzięki czemu będzie łatwo integrować go z przewidywanym uzbrojeniem i wyposażeniem przyszłości. To będzie zresztą jedna z najważniejszych różnic w stosunku na przykład do B-2, który - choć bardzo zaawansowany - trudniej jest modyfikować w cyklu życia, bo powstał według innych założeń.

Przewidywana flota samolotów to co najmniej 100, choć wiosną tego roku coraz śmielej zaczęło mówić się o 145 maszynach. Zakładany koszt jednostkowy to 639 mln USD po kursie dolara z 2019 roku (550 mln USD po kursie z roku 2010). Gotowość operacyjna pierwszych samolotów ma zostać osiągnięta w połowie bieżącej dekady, a oblot jednego z dwóch będących już w zaawansowanej fazie budowy prototypów powinien nastąpić wiosną przyszłego roku.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 101
Reklama
ito
sobota, 10 lipca 2021, 08:10

Z powyższej informacji wynikają dwie rzeczy: po niezwykle udanym B 52 kolejne generacje amerykańskich bombowców się nie udały. I- projekt B 21 jest ciągle w lesie skoro operują "artystycznymi interpretacjami".

Davien
sobota, 10 lipca 2021, 13:50

Ito zwyczajnie kłamiesz jak zwykle. USA maja juz prawie ukończone dwa prototypy B-21 ale rozumiemże to boli:))

niedziela, 11 lipca 2021, 08:47

Już prawie ukończone czyli jednak nie ukończone.

Davien
wtorek, 13 lipca 2021, 11:41

"oblot jednego z dwóch będących już w zaawansowanej fazie budowy prototypów powinien nastąpić wiosną przyszłego roku" Zrozumiałes ichtamnietku czy jednak jsteś za....

ito
sobota, 10 lipca 2021, 17:38

Mają? I ich tajne zdjęcia nie wyciekły na pierwsze strony tabloidów? W USA??? Nie sądzę.

Ot chwila ulotna
sobota, 10 lipca 2021, 21:28

Trzeba przyznać, że to druzgocący dowód na nieistnienie B 21. Idąc tym tokiem rozumowania to Myszka Miki istniej. Dowody na to można obejrzec na YouTube.

Wolodia
piątek, 9 lipca 2021, 20:40

Ci za chwilę wprowadza bombowiec VI generacji a Rosja że złomu spawa samoloty sprzed 50 lat. I tyle w temacie potężnej Rosji.

Miros
piątek, 9 lipca 2021, 18:20

Amerykanie są śmieszni samolot który osiąga 1000 km na godzinę i jest łatwo wykrywalny przez radary nowoczesne. A Rosją odpali hipersoniczną rakietę tańszą i nie do zniszczenia. Upadek Ameryki się zbliża

andys
sobota, 10 lipca 2021, 13:32

Co rozumiesz pod slowem - upadek?

xXx
czwartek, 8 lipca 2021, 12:25

" Wydaje się, że ta ostatnia cecha może umożliwić np. długotrwałe przebywanie w powietrzu na przykład jako trudny do namierzenia element rozpoznania, element wsparcia łączności albo samolot wysłany do misji samobójczej". Czy tylko mi się wydaje pomysł wysyłania samolotu za 639 mln USD na misję w jedna stronę, za idiotyczny? Nie lepiej wysłać pocisk sterowany lub balistyczny za ułamek tej kwoty?

Klakier
czwartek, 8 lipca 2021, 13:46

Pocisk rakietowy jest widoczny na radarach lub podczerwieni i może się nie przebić przez obronę. Niewidoczny bombowiec podejdzie na odległość strzału na której obrona nie zdąży zareagować.

xXx
piątek, 9 lipca 2021, 19:29

Jeśli jesteś w stanie zrobić niewidzialny bombowiec, to o wiele łatwiej jest zrobić niewidzialny pocisk sterowany - zdaje się, że USA nawet takie maja.

el ninio
czwartek, 8 lipca 2021, 20:16

Jezeli jest w stanie przedostac sie w jedną stronę to moze tez i w drugą. W przypadku podwyzszonego ryzyka lepiej wyslac wersje bezzalogowa. Wprowadzi to napewno nowe doświadczenie z duzymi bsp. O zadnym kamikadze amerykanie nie wspominali

Wania
czwartek, 8 lipca 2021, 11:16

Tymczasem Rosja zbiera pordzewiałe skorupy z pomników, żeby sklecić samolot oblatany ponad 50 lat temu. I to jest prawdziwy wyczyn.

Fanklub Daviena i GB
czwartek, 8 lipca 2021, 13:22

Tymczasem USA w zeszłym roku na śmietniku w Arabii Saudyjskiej pozbierała wyrzucone tam z powodu wyeksploatowania i starości 16 szt. F-15, które uznano za lepsze od tego na czym lata USA i skierowano do remontu. Z pozostałych śmietniskowych znalezisk w Arabii Saudyjskiej USAF wzięło 56 szt. skrzydeł do F-15, które uznano też za lepsze od tego, co mają obecne amerykańskie F-15... Tymczasem te rosyjskie skorupy może nie są nowe, ale przynajmniej nieśmigane... :D

GB
czwartek, 8 lipca 2021, 15:11

Nie było takiego wydarzenia. W zeszłym roku Arabia Saudyjska odebrała zaś ostatniego z zamówionych wcześniej F-15.

Gru
czwartek, 8 lipca 2021, 01:12

Nie jest ważne jak będzie wyglądał, ważniejsze jest, że jak wleci to ruscy go nie zobaczą:)))))))))

Fan jego
środa, 7 lipca 2021, 22:18

Davien wie jak wyglada a także zna pełną specyfikację bombowca. W sumie to on go zaprojektował

amerykański stek bzdur
środa, 7 lipca 2021, 21:56

będzie wyglądać jak to co zostało z F-117 w Serbii, tylko po detalach będzie można poznać :)

Davien
piątek, 9 lipca 2021, 09:05

Aha, wiec po zestzreleniu jednego B-21 Rosja straci cała OPL, wszystkie bazy wojskowe i skapituluje a Putin z Ławrowem i Szojgu trafia do Hagi jako przestepcy?

123
piątek, 9 lipca 2021, 15:07

nie zapominaj, ze ten jeden jedyny B21 Raider zostanie zestrzelony tylko i wylacznie dzieki mieszaninie totalnej fuszerki w planowaniu lotow po stronie US i mega farta po stronie Rassyji :))). Generalnie smieszne te prorusskie trollstwo, grzeja sie tym, ze US przerobilo na mielone cala obrone przeciwlotnicza przeciwnika ale stracilo JEDEN samolot stealth i dodatkowo z tego wnioskuja, ze stealth nie dziala :DDD. To tak jakby sie cieszyli, ze dostali soczyste lansko, zebow brak, kosci polamane ale udalo im sie jeden but delikatnie krwia przeciwnikowi zapluc...

ale beka
niedziela, 11 lipca 2021, 08:51

Właśnie totalna fuszerka to standard prowadzenia wojen przez USA i jakie by bombowce nie mieli to dostają baty od hodowców kóz w turbanach, a na wojnę z poważniejszym przeciwnikiem nie mają jaj i jedyne co mogą to sobie pogadać tak jak wy.

Davien
wtorek, 13 lipca 2021, 11:44

No włąsnei widzielismy tych "powaznych" przeciwników chocby w ruskich siłach w Syrii co nalotu eskadry B-1B nei były nawet w stanie wykryć, a Su-25 musiał przez radio naprowadzaś Su-35 na lecacego obokFrogfoota Raptora bo radar Su-35 pokazywał puste niembo i jedynie Su-25:))

Davien
piątek, 9 lipca 2021, 19:06

Ups, zapomiąłem o tym "drobnym' fakcie:))

Wawiak
czwartek, 8 lipca 2021, 11:16

Pies szczeka, karawana jedzie dalej. Jak tam wasze SU-57. Ciekawe w którym wieku uda się wam osiągnąć produkcję tego cudu rosyjskiej myśli technicznej większą, niż jeden egzemplarz na rok? Bo z XXI to 1/5 już wam uciekła.

Davien
piątek, 9 lipca 2021, 09:04

Na razie maja 1 na dwa lata.

Wawiak
piątek, 9 lipca 2021, 22:15

No to ich przeszacowałem...

bender
czwartek, 8 lipca 2021, 10:13

Jeśli nawiązujesz do tego, że po odniesieniu zwycięstwa nad F-117 państwo Serbów opuściło Kosowo i wydało swojego przywódcę międzynarodowemu trybunałowi karnemu, to faktycznie oczekiwania od B-21 mogą być podobne, tylko już nie chodzi o Serbów.

GB
czwartek, 8 lipca 2021, 10:08

Nie ma to jak 50% wyprodukowanych seryjnych spadających samych z siebie Su-57.

AXM
czwartek, 8 lipca 2021, 08:41

Iwan wy o takim możecie tylko pomarzyć..... a tak na marginesie to sprzedaliście za granicę chociaż jedną sztukę tego swojego złomu su-57 ????

Davien
czwartek, 8 lipca 2021, 12:55

Byłoby cięzko,maja cały jeden a i to nie lata:)

Wawiak
piątek, 9 lipca 2021, 22:18

Można rozważać współwłasność. Jedni latają do południa, drudzy do północy.

Davien
sobota, 10 lipca 2021, 13:52

Na to nie wpadłem, ciekawe:)

Dariusz
środa, 7 lipca 2021, 21:36

I co z tego, że USA wyda mld na taki bombowiec, jak Rosja ma to ,,w cenie rakiety" 100 x taniej, która ,,funkcji" bombowca nie potrzebuje. W USA taki bombowiec ma podwieźć rakietę do strzału a w Rosji albo w Chinach wystrzelą rakietę hipersoniczną samosterującą o zasięgu globalnym i po sprawie. Po co komu bombowiec? To myślenie staromodne i kosztowne. chyba dla zaspokojenia aspiracji amerykańskich generałów.

mig
czwartek, 8 lipca 2021, 11:18

To po co Ruscy projektują bombowiec PAK-DA? Już chyba projektują ten bombowiec od 20 lat i skończyć nie mogą...

Davien
wtorek, 13 lipca 2021, 11:45

W mysl starej sowieckiej zasady: maja to na Zachodzie to i my musimy nawet jak nie wiemy co to jest i do czego słuzy:)

Wawiak
piątek, 9 lipca 2021, 22:23

Może dlatego, że Amerykanie tak robią? To aj bym powiedział, że za Saturnem buduję Gwiazdę Śmierci. Patent na 100% by ich ekonomicznie wykończył, a SU-57 mógłby być tylko produkowany jako model 1:72.

Wania
czwartek, 8 lipca 2021, 10:56

To może zapytaj Rosję, po co z pomników ściąga skorupy pordzewiałych tu-22m i wznowiła ogromnym kosztem składanie z walających się części parę tu-160... Chiny już się chwalą budową bombowca V generacji. Te kraje chyba nie znają twoich rewelacji. Rosja nie ma technologii i pieniędzy na zbudowanie pak-da więc zaczyna zbierać złom. Za chwilę będą grzebać we wrakach spalonych tu-22M.

bardzo, ale to bardzo ciekawy
czwartek, 8 lipca 2021, 10:20

Pokaż mi gdzie stacjonują te rosyjskie hipersoniczne samosterujące rakiety o zasięgu globalnym.

Fanklub Daviena i GB
czwartek, 8 lipca 2021, 13:26

Sam sobie znajdź, leniu! Szukaj avangard russian hypersonic w google... :D

123
piątek, 9 lipca 2021, 15:09

aha faktycznie stacjonuja w google grafika znaczy siem po internetach z hipersoniczna predkoscia beda pomykac :D:D:D.

Davien
piątek, 9 lipca 2021, 19:08

Akurat maja podobno 6 Awangardów w eksperymentalnej słuzbie, tylko ciekawe czy wiedzą juz ile te HGV wazą i jakie mja wymiary bo sam Szojgu nie maza bardzo pojecia:))

Davien
czwartek, 8 lipca 2021, 16:21

Funku ale chyba nie mówisz o tych 6-ciu przyjetych do eksperymentalnej słuzby Awangadrach które musza jako nosnika uzywac antycznych UR-100nUTTCh z dawno wyczerpanym resursem. Aha wiecie juz chociaż jakie mają wymiary i ile waza?:)

bardzo, ale to bardzo ciekawy
czwartek, 8 lipca 2021, 15:34

Następne rosyjska fantastyka niezbyt naukowa o broni "bez analogów" którą produkują na pęczki, mimo, że nie potrafią zrobić samolotu V generacji?

GB
czwartek, 8 lipca 2021, 10:09

To po co Rosja produkuje przestarzałe bombowce Tu-160, ściąga z pomników bombowce Tu-22M3, oraz projektuje "o dziwo" w układzie latającego skrzydła nowe bombowce?

Jakub
czwartek, 8 lipca 2021, 09:45

Ale wiesz, że start rakiety można łatwo wykryć, a przelot takiego samolotu przez pół globu już nie?

Fanklub Daviena i GB
czwartek, 8 lipca 2021, 13:34

Oczywiście, że przelot takiego samolotu przez pół globu również! Po to w myśl START bombowce strategiczne muszą stacjonować w wytyczonych traktatami bazach, by były łatwo policzalne a ich start obserwowalny. Ponadto są bez trudu wykrywane radarami pozahoryzontalnymi - nie ma możliwości, by stworzyć skrzydła o małym rcs od góry, ponadto nie da się zrobić skutecznego stealth przeciw radarom małej częstotliwości... Abo zostaną wykryte radarami bistatycznymi. Albo pasywną radiolokacją. Albo przyszłymi radarami ROFAR czy kwantowymi. Co innego rakiety hipersoniczne - o ile ich start MOŻE uchwyci system IR na orbicie (nie jest pewny, szczególnie przy zachmurzeniu), to lot pocisku hipersonicznego trudniej wykryć niż bombowca stealth - radary pozahoryzontalne nie radzą sobie z tak szybkimi celami a te namierzające pociski balistyczne nie radzą sobie z nisko (w porównaniu z głowicami balistycznymi) lecącymi pociskami hipersonicznymi... :D

Nikt
czwartek, 8 lipca 2021, 09:44

Ile rakiet konwencjonalnych o zasięgu globalnym Rosja ma? Prompt Global Strike to akurat USA opracowuje

Fanklub Daviena i GB
czwartek, 8 lipca 2021, 13:43

Opracowuje i opracowuje a opracować USA nie może... A Rosjanie mają np. Avangarda. Ponadto jaką to ma dawać USA przewagę nad Rosją? Rosja oświadczyła (przy okazji "malutkich" głowic Tridentów wprowadzonych przez Trumpa), że jak zobaczy pocisk balistyczny czy podobny lecący w jej terytorium, to nie będzie czekać aż uderzy, by sprawdzić co wybuchło, tylko będzie zakładać nuklearny atak i odpali nuklearną odpowiedź... No chyba, że USA liczy, że "tycimi" głowicami nuklearnymi i PGS błyskawicznie zlikwiduje rosyjskie dowództwo, a sygnatury ataku strategicznego (sejsmiczne, radioaktywność itp.) będą tak małe, że nie aktywują rosyjskiego systemu martwej ręki (bardzo ryzykowne założenie, biorąc pod uwagę, że USA nie wiedzą na jakich zasadach działa) i nie będzie miał kto odpalić rosyjskich atomówek... :D

rED
czwartek, 8 lipca 2021, 23:14

A PAK-DA Rosja może? Opracować bo opracowuje, opracowuje a opracować Rosja nie może.

trzcinq
niedziela, 11 lipca 2021, 09:40

Moze dlatego ze to stosunkowo mlody projekt ale popisac sobie mozesz

Davien
wtorek, 13 lipca 2021, 11:48

Program PAK-DA to koniec lat 90-tych wiec cos długo im schodzi.

Ot chwila ulotna
niedziela, 11 lipca 2021, 18:26

To równolatek PAK FA. Czyli właściwie sprawa z wczoraj.

trzcinq
poniedziałek, 12 lipca 2021, 15:22

Czylibjak nie ma tak nie ma. To nie temat dot pak da

Ot chwila ulotna
poniedziałek, 12 lipca 2021, 16:13

Teza brzmiała, że PAK DA to młody projekt. Do obrony jeżeli uznamy, że coś co wystartowało w 2009 mieści się w kategorii młody. Bo jeżeli nie to cóż tu komentować? 12 lat i nic? Nie potrafią ukończyć samolotu o niebo prostszego niż bombowiec strategiczny a tu nagle PAK DA wyciągną jak prestidigitator królika z kapelusz. Ot trzeba być optymistą....

Davien
wtorek, 13 lipca 2021, 11:50

Prace nad PAK-DA zaczeto oficjalnie w w końcówce lat 90-tych, w 2009 to jedynie Tupolew dostał oficjalne zamówienie od Rosji.

Lasek
czwartek, 8 lipca 2021, 08:43

@Dariusz Musisz szybko zadzwonić do Pentagonu i im to powiedzieć! Widocznie ci głupcy przy projektowaniu bombowca nie wzięli Twoich argumentów pod uwagę. Dzięki tobie zaoszczędzą kupę kasy.

Onek
czwartek, 8 lipca 2021, 08:43

Już taką koncepcję przerabialiście za Chruszczowa. Ale wtedy przynajmniej dysponowaliście technologią. A teraz Rosja jest daaaaleko w tyle za USA i samoloty takie jak B-21 są dla niej nieosiągalne, więc trzeba nadrabiać propagandą. A ja bombowce niepotrzebne to po co wam Tu-95, Tu-160 czy ściągane z pomników Tu-22

ktos
czwartek, 8 lipca 2021, 07:21

z bardzo prostej przyczyny. Jak samolot bedzie blosko granicy wroga i odpali pocisk, to wrog bedzie mial mniej czasu na reakcje. Dlatego lepiej odpalic rakiete z bliska niz z daleka.

Infernoav
czwartek, 8 lipca 2021, 03:02

Pociski hipersoniczne są bardzo drogie. To co mają Chiny i Rosja nie są pociskami hipersonicznymi. Są to pociski balistyczne.

Davien
czwartek, 8 lipca 2021, 12:57

Ni, to są hypersoniczne głowice szybujace czyli ani balistyczne ani pociski hipersoniczne.

Michał
środa, 7 lipca 2021, 21:31

I pomyśleć, że w USA w czasie krótszym powstaje nowatorski bombowiec od opracowania koncepcji do pierwszego prototypu niż w Polsce przeprowadza się ,,dialogi techniczne" albo ,,uzgadnia międzyresortowo" Agencje Uzbrojenia. Niektóre ,,dialogi techniczne" trwały dłużej niż 6 lat. I nie ma na to mocnych.

TrzcinQ
środa, 7 lipca 2021, 20:32

Podobny do chińskiego H-20

Davien
czwartek, 8 lipca 2021, 07:17

To akurat H-20 jest podobny do B-2 i B-21:))

i jak?
czwartek, 8 lipca 2021, 16:49

Czujesz chiński oddech na karku?

123
piątek, 9 lipca 2021, 15:14

jak tam Syberia? Malymi grupkami po milion sie osiedlaja hm?

szach mat
piątek, 9 lipca 2021, 17:07

jak tam Europa? Małymi grupkami po milion sie osiedlają hm?

Davien
piątek, 9 lipca 2021, 09:06

To raczej wy Rosjanie czujęcie nie tylko oddech ale i chiński but na karku:)

trzcinq
niedziela, 11 lipca 2021, 09:42

To dlaczego w Pekinie czują fetor strachu płynący z Waszyngtonu?

Davien
wtorek, 13 lipca 2021, 11:51

Nie z Waszyngtonu ale z Moskwy biedny troliku, z Moskwy tak jedzie strachem Rosjan:)

Murf fanem Polski
czwartek, 8 lipca 2021, 03:15

H-20 jest tylko tanim podróbką, której nie ma nawet w ich skradzionych niebieskich nadrukach.

trzcinq
piątek, 9 lipca 2021, 11:11

Problem w tym że H-20 jest już w fazie testów tak więc murf runął

Davien
piątek, 9 lipca 2021, 13:38

Jak na razie to jest w fazie opracowania, ale rozumiem ze boli jak odstajecie w Rosji coraz bardziej od USA:))

trzcinq
poniedziałek, 12 lipca 2021, 15:23

Z tymże w przyszłym roku H-20 zostanie pokazany

Davien
wtorek, 13 lipca 2021, 11:52

O ile go w ogóle ukończą a pokazac makiete to zawsze moga:)

Alaris
czwartek, 8 lipca 2021, 01:48

Nie. To H-20 jest podobny do B-2. I to Spirit'a jest odpowiednikiem

Alleo
środa, 7 lipca 2021, 20:11

Rosyjską odpowiedzią są Tu-22 ściągane z pomników.

Fanklub Daviena i GB
środa, 7 lipca 2021, 21:15

Przecież nikt nie broni USA ściągać F-111 z pomników!

Gruszwik
czwartek, 8 lipca 2021, 10:57

USA w przeciwieństwie do Rosji nie musi grzebać na złomowiskach, żeby sobie skręcić bombowiec.

ruski krawiec
czwartek, 8 lipca 2021, 10:17

Oni w odróżnieniu od was nie mają takiej potrzeby.

bender
czwartek, 8 lipca 2021, 10:14

Nikt nie broni też Rosji budować nowych bombowców. A jednak ściągają stare z pomników.

GB
czwartek, 8 lipca 2021, 10:10

Ale po co? Po co komu przestarzały bombowiec.

Wender
czwartek, 8 lipca 2021, 08:40

A po co mają to robić? To nie Rosja.

czwartek, 8 lipca 2021, 07:04

Tylko Rosja nie ma wyjścia. A w USA nie ma bombowców na pomnikach.

Murf fanem Polski
czwartek, 8 lipca 2021, 03:16

Brak potrzeby w USA. w przeciwieństwie do desperacji Rosji.

Ok
środa, 7 lipca 2021, 19:41

979 milionów po kursie 2021

zbrozło
środa, 7 lipca 2021, 19:25

Ktoś myśli że jeszcze go nie ma??? raczej od paru lat go testują

mniam mniam
środa, 7 lipca 2021, 17:27

Bardzo ładnie, futurystycznie.Choć podobny do poprzednika.

Xxx
środa, 7 lipca 2021, 16:26

Te wycofywane B-1 i B-2 to oczywiście powinniśmy stopniowo zakupić w miejsce su 22. Tak ze 2 eskadry. To będą takie Łosie na miarę XXI wieku;)

Vvv
czwartek, 8 lipca 2021, 13:35

My nawet nie mamy czym obronić tych jednostek co mamy. Wszystko pójdzie na odstrzał w pierwszych godzinach ataku. Brak Narwii i Wisły. Dziękuję.

Graver
środa, 7 lipca 2021, 17:36

To miał być sarkazm ? Raczej nie trafiony.

mig
środa, 7 lipca 2021, 19:45

Te "Łosie na miarę XXI wieku" to B1 który jest co najmniej tak dobry jak wszystko co ma Rosja w postaci bombowców, a B2 to coś o czym marzy Rosja, Chiny, Indie... A takie kraje jak Francja Wielka Brytania niegdyś mocarstwa nie posiadają w ogóle lotnictwa bombowego.

Xxx
czwartek, 8 lipca 2021, 08:42

Ależ Łoś to był naprawdę dobry samolot. Problem jedynie w tym, że strasznie drogi i zachamowal rozwój potrzebniejszego lotnictwa myśliwskiego i pola walki...tak więc, zgadza się, to sarkazm

Wawiak
piątek, 9 lipca 2021, 22:33

Nie sposób się nie zgodzić. Przy większych mocach produkcyjnych (i bez wybuchu wojny), jego eksport może by mógł sfinansować pracę nad myśliwcem, ale mimo, że mam do niego olbrzymi sentyment (wsparty modelami klejonymi w dzieciństwie), to lepiej by było, gdyby zamiast niego były myśliwce. BTW trafiłem kiedyś w sieci na "skastomizowany" (purystów językowych niniejszym serdecznie przepraszam...) model pt. "super-łoś", gdzie zrobiono go jako ciężką maszynę myśliwsko-szturmową, dopisując do tego zgrabne opowiadanko. Naprawdę fajna robota.

środa, 7 lipca 2021, 19:33

Trafiony.

Matt
środa, 7 lipca 2021, 22:10

No nie trafiony.

Tweets Defence24