Rosja: Antybalistyczne strzelanie systemu S-500 [WIDEO]

20 lipca 2021, 10:11
20.07.2021_raketa-550
Fot. mil.ru
Reklama

Rosyjskie ministerstwo obrony poinformowało o udanych testach systemu przeciwlotniczego i przeciwrakietowego S-500 „Promietiej”, za pomocą którego udało się zestrzelić cel lecący z prędkością rakiet balistycznych.

Zgodnie z komunikatem z 20 lipca br. Rosjanie przeprowadzili próby ogniowe systemu S-500 na poligonie Kapustin Jar w Obwodzie Astrachańskim. W testach wykorzystano pojedynczą wyrzutnię, na której zamontowane były dwa cylindryczne kontenery z dwoma rakietami przeciwlotniczymi. Według ministerstwa obrony Rosji cel został zniszczony. Próby zakończyły się więc sukcesem i „potwierdziły określone parametry taktyczno-techniczne oraz wysoką niezawodność rosyjskiego sprzętu obrony przeciwlotniczej”.

Rosjanie nie ujawnili jednak, o jakie parametry systemu S-500 chodzi. Stwierdzili jedynie, że system ten „nie ma odpowiedników na świecie i jest przeznaczony do niszczenia całego spektrum istniejącej i przyszłej broni ofensywnej potencjalnego przeciwnika w całym zakresie wysokości i prędkości”.

Ministerstwo obrony poinformowało również, że po zakończeniu pełnego cyklu testów, plany zakupów przewidują dostawę pierwszego systemu S-500 dla kompleksu obrony przeciwlotniczej zorganizowanego pod Moskwą.

Jeszcze rok wcześniej zakładano, że nastąpi to w 2021 roku. Proces ten najprawdopodobniej zostanie jednak opóźniony pomimo, że pierwsza bateria została już najprawdopodobniej w pełni skompletowana.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 159
Reklama
JAck
poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 17:39

A jakież to my mamy rakiety? 4ch gostków na ciężarówce? i ktokolwiek ma czelność zarzucać im, że wytwarzają coś swojego? Życzyłbym sobie aby Polska mogła produkować taki sprzęt.

Gall
wtorek, 27 lipca 2021, 17:16

To co ma Rosja to I tak nawet nie polowa Arsenalu NATO a na więcej ja nie stać bo jest poprostu za biedna. Niestety ruscy technologicznie są daleko w tyle a propagandę o cudownej broni mogą zachować dla takich tłukow jak lukaszenka może lyknie I uda że uwierzył.

Niko
środa, 28 lipca 2021, 09:31

Jesteś naiwny, gdyby Rosja była słaba technologicznie to USA już dawno by ją wyeliminowało. Rosja jest potęgą militarną i sama przeciwstawia się USA i całemu NATO.

Mirmur
poniedziałek, 26 lipca 2021, 17:22

To nawet dobrze że Rosja wydaje pieniądze na sprzęt wojskowy. Im więcej będzie wydawać tym szybciej zbankrutuje. Tak jak kiedyś związek radziecki padł bo nie mógł dotrzymać kroku zachodowi w wyścigu zbrojeń. Podobnie straszył Kim Dzong Un a teraz wydaje żywność z rezerw wojskowych bo nie mają co jeść. Raczej trzeba ich podpuszczać aby jeszcze więcej wydawali na wojskowy złom aż do kompletnej ruiny gospodarki. Dobije ich spopularyzowanie aut elektrycznych, oraz wycofywanie się Europy z gazu ziemnego na rzecz wodoru i energi atomowej. To jeszcze ostatnie podrugi trupa jakim już Rosja prawie jest

Swoj
poniedziałek, 26 lipca 2021, 15:15

Ale to już będzie 3 wojna światowa a nie jakieś ludziki

Janosik
piątek, 23 lipca 2021, 16:40

Piękne i straszne ....świat zmierza do totalnej kontraktacji po której nie będzie zwycięzców

Janek
piątek, 23 lipca 2021, 14:33

Kolejny straszak Rosji! Tylko czy zachód boi się tej sowieckiej technologii propagandy ?

Mix
sobota, 24 lipca 2021, 10:54

Kolejny straszak? Od kiedy broń defensywa jest "straszakiem"?

czytelnik D24
wtorek, 20 lipca 2021, 21:09

Ale przecież to jest pocisk krótkiego zasięgu. Zobaczcie jak szybko wypalił się booster.

Raf
wtorek, 20 lipca 2021, 20:50

Taka refleksja. Jakby taki złom (jak to piszecie) wyprodukowała Ukraina to byście pisali jacy to oni są świetni no i jak to Rosja się ich boi. No oczywiście były by też uwagi jacy to oni są lepsi od nas Polaków i dlaczego z nimi nie wspolpracujemy w produkcji hmmm no tego.... w tym przypadku już nie złomu tylko superswietnego sprzętu. A że to Rosja produkuje, więc to: złom z tektury i styropianu złom, złom itd.

Hanys
wtorek, 20 lipca 2021, 20:37

Robi wrażenie, bardzo szybki pocisk. Wystarczy porównać z powolnym ze szroto-patriota, który też może zestrzelić rakiety, ale tylko takie wywodzące się od V-2 np. stare scudy, na które musi zużyć 4 pociski, a S-500 to jest dosłownie kosmos. Bedzie strącał amerykańskie głowice i satelity w kosmosie.

Davien
środa, 21 lipca 2021, 13:58

Hanysku jak na razie to jakos wasze S-300/400/500 nie sa w stanie nawet balistycznej zestzrelić a jedynie powolne celeimitujac te balistyczne:) I nei, nie ejst w stanie zestzrelic amerykańskich głowic bozwalcza balistyczne o zasięgu do 3500km. patriot nie ma tych problemów:)

Chateaux
środa, 21 lipca 2021, 01:05

Tak jak A125 stanowiacy trzon moskiwskiego systemu antybalistycznego, ktory jako calosc wg samych Rosjan nie jest w stanie obronic Moskwy przed woecej niz jednym pociskiem z glowicami MIRV.

ciekawy
wtorek, 20 lipca 2021, 20:49

Ciężko S-500 porównywać do Patriot skoro S-500 to system typowo antybalistycznym. Tzn ciężko porównywać kompetentnym ludziom. Ignoranci porównują jak wyżej.

BUBA
środa, 21 lipca 2021, 01:38

Przeciez S-500 to rozwinięcie S-400 oparte o technologię AESA i uzupełnienie o mozliwosci systemu S-300WM...................................................................................................................................................... Ta wyrzutnia wyglada jak lżejsza odmiana/klon gasienicowej wyrzutni z kontenerami startowymi 9Ja238 z pociskiem 9M82 - w 2013 zodernizowany pocisk 9M82M proponowano do S-300WM-4.. ....................................................................................................................................................................... Obecnie jest kierunek tego typu: jeden system z wieloma rodzajami pocisków - Barak-MX, SAMP/T Wieksza automatyzacja procesów identyfikacji zagrozeń pozwala na zmniejszenie liczby rodzajów systemów OPL w linii.................................................................................................................................. ....................................................................................................................................................................... Po co S-400 i S-300 WM-4 na raz jak może być S-500 w odmianie kołowej i gasienicowej................ .......................................................................................................................................................................

Davien
środa, 21 lipca 2021, 14:01

BUBA S-500 to krzyzówka S-300WM i S-400 przy czym z S-400 przeniesli jedynie pocisk 40N6 a z S-300WM cała reszte po lekkiej modernizacji S-500 uzywa tych samych radarów co S-300WM ale po modernizacji wiec juz może daruj sobie. To system typowo antybalistyczny choc ma pewne możliwosci OPL,

BUBA
czwartek, 22 lipca 2021, 09:15

O którym radiolokatorze mówisz, bo mam wrażenie że nie wiesz co mówisz. .................................................................................................................................... Pierwsze zdjęcia opublikowali Rosjanie z poligonu Aszaluk w 2018................. .................................................................................................................................... "Radar współpracował z kompleksami przeciwlotniczymi S-300, S-400 i Pancir-S w zwalczaniu celów powietrznych............................................................................. Kompleks S-500 ma wykrywać i jednocześnie zwalczać do 10 celów balistycznych lecących z prędkością do 7 km/s...Dwustopniowa przeciwrakieta 40N6 może zwalczać cele (samoloty, głowice balistyczne, pociski manewrujące) w atmosferze i poza nią. Jej zasięg wynosi 400 km.." ....................................................................... ....................................................................................................................................... Defence 24: "Przeciwrakietowy Prometeusz na testach. Kiedy dostawy?"............... "S-500 ma dysponować możliwością zwalczania celów aerodynamicznych (takich, jak samoloty i pociski manewrujące) na dystansie do 600 km i celów balistycznych" ............................................................................................................................................

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 21:19

BUBA jak nie masz pojecia to nie zabieraj głosu:) Dodano radar 91N6E i 96L6 z zestawu S-400 by umozliwic uzycie pocisków 40N6 Jak zwykle panie BUBA nie ma pan pojecia o temacie.

ciekawy
środa, 21 lipca 2021, 12:35

Aha czyli to kolejne rosyjskie perpetuum mobile.

BUBA
czwartek, 22 lipca 2021, 10:00

Perpeum mobile to cos co się samo napędza przez własny ruch. Tu potrzeba przewoźnej elektrowni...............................................................................................

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 09:11

Nie, po porostu do S-300WM dodali radar i pocisk 40N6 z S-0400 i nazwali to szumnie S-500:)

Chateaux
środa, 21 lipca 2021, 01:05

Patriot to system obrony terminalnej przed pociskami krotkiego zasiegu.

qwert
wtorek, 20 lipca 2021, 22:19

S 500 nie jest systemem typowo antybalistycznym, ignorancie

amerykański stek bzdur
wtorek, 20 lipca 2021, 20:26

złom z lat 70 zwany minuteman III poruszający się po zwykłej trajektorii balistycznej nie będzie już dla Rosji żadnym zagrożeniem. Te odmalowane w USA antyki bardziej są zagrożeniem dla samego USA bo wylatują na próbach gdzie chcą :)

wyjaśnij
środa, 21 lipca 2021, 04:08

Putin krzyczał że każda rakieta zostanie zestrzelona a jak było każdy pamięta :) Jak S300 okazał się martwą naturą na obrazie teraźniejszego pola bitwy to szybko kremlowska propaganda ogłosiła S400 i jeszcze szybciej S500. Dla mnie to nazwa powinna być S300 special edition 2 Ale jak to by tłum na defiladzie zwycięstwa na Placu Czerwonym przyjął :)

Polska technologiczne Imperium
wtorek, 20 lipca 2021, 20:22

Brawo Słowianie!

u ruskich cienko przędą !
wtorek, 20 lipca 2021, 20:19

Prezydent Rosji Władimir Putin złożył w Dumie projekt ustawy, która – jeśli zostanie przyjęta, pozwoli prezydentowi na podwyższenie wieku emerytalnego dla oficerów wojskowych w stopniach marszałka, generała i admirała marynarki – podało Radio Svoboda. Zgodnie z obowiązującą ustawą „O obowiązku wojskowym i służbie wojskowej” granica wieku służby dla wysokich rangą oficerów wynosi 65 lat. Po zmianach, nowy kontrakt będzie można zawrzeć z nimi przed ukończeniem przez nich 70 roku życia, decyzja zawsze będzie należała do Prezydenta Federacji Rosyjskiej.

selfik
środa, 21 lipca 2021, 10:06

a moze wie, ze mlodsi zajmuja sie glownie fejsem i instagramem..selfikami..i sa zbyt delikatni :)

Kapitan B.
środa, 21 lipca 2021, 14:49

Oczywiście, dlatego może liczyc na twardych gierojów przed '70.

Kiks
wtorek, 20 lipca 2021, 17:05

To już jest nudne. Może niech płytę zmienią.

Kruk
wtorek, 20 lipca 2021, 17:01

Te uczucie gdy ktoś śmieje się z Ruskich i jednoczenie w swoim kraju w Polsce może się pochwalić systemem przeciwlotniczym którego trzon stanowi sprzęt z lat 50 i 60 :D

Wiktor Iwanowicz
wtorek, 20 lipca 2021, 20:53

Baterie ogniowe KUB i rakiety 3M9ME i Kórniki tzn.Kabiny Odbioru Współrzędnych

easyrider
wtorek, 20 lipca 2021, 20:38

No ale to Rosja uważa, że jest mocarstwem.

złośliwy
wtorek, 20 lipca 2021, 20:55

No ale trzydzieści lat temu nie sądziłem że będziemy aż tak głęboko w czarnej ...

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 09:12

No, w końcu przyznałeś ze Rosja jest głęboko w czarnej.....:)

ukrainska bieda
wtorek, 20 lipca 2021, 20:46

a polska marzy

najszybszy rosyjski zegarek
wtorek, 20 lipca 2021, 20:59

Polska marzy o czym? O byciu mocarstwem? Przestań. My Polacy nie mamy takich kompleksów jak ty.

Mix
sobota, 24 lipca 2021, 11:01

No naiestety mamy dwa kompleksy. Pierwszy to kompleks niższość względem zachodu zaś drugi to kompleks wyższość względem Rosji. Oba są nie zasadne ale jednak lata propagandy zrobiło swoje.

tak
wtorek, 20 lipca 2021, 16:50

hiper pocisk rosjanie mogą używać do celów naziemnych

ruski stek bzdur...
wtorek, 20 lipca 2021, 19:31

Noo... jak Moskwicza do wyścigów w F1

T-75
wtorek, 20 lipca 2021, 16:42

Rosja nie drukuje bilionów dolarów, ale jest w stanie opracować fantastyczną Broń, dziś prezentacja lekkiego myśliwca 5 generacji

asad
wtorek, 20 lipca 2021, 18:46

Prezentacja czego? Chyba z dykty.

qwert
wtorek, 20 lipca 2021, 19:55

Z dykty i kartonu , to jest Polska. - słowa pewnego ministra - i patrząc co się dzieje trudno się nie zgodzić

asad
wtorek, 20 lipca 2021, 22:15

A co takiego się dzieje?

Fantastycznie
wtorek, 20 lipca 2021, 17:53

Broń fantastyczna bo istnieje w fantazji.

Andrzejek
wtorek, 20 lipca 2021, 16:30

Czyli S-500 to ulepszone S-400?

wtorek, 20 lipca 2021, 18:57

nie.

Kapitan B.
środa, 21 lipca 2021, 14:51

nie, to ulepszone S300

Davien
wtorek, 20 lipca 2021, 18:15

Dokładniej to krzyzówka S-300WM z S-400 po lekkiej modernizacji. Dodają tez nowy pocisk hit to kill ale na razie chyba jeszcze go nei skończyli.

Peresada
wtorek, 20 lipca 2021, 15:49

Wybory w Rosji tuż tuż.

Dalej patrzący
wtorek, 20 lipca 2021, 15:41

Realnie służba operacyjna od 2023. Dla Polski wprowadzenie S-500 Prometeusz do Obwodu Kaliningradzkiego to rozciągnięcie kontroli SIECIOCENTRYCZNEJ [real-time - i bez cieni radarowych] na CAŁĄ Polskę. Bo S-500 będzie pierwszym systemem sieciocentrycznym w Armii Czerwonej - a sam system rozpoznania i pozycjonowania - będzie służył także ofensywnym rakietom i pociskom uskrzydlonym [Iskandery, Kalibry, od 2024 - także hipersoniczne Cyrkony itp], lotnictwu, dronom, artylerii rakietowej i lufowej dalekiego zasięgu. Moskwa będzie pierwszą lokacją S-500, zaś A2/AD Obwodu Kaliningradzkiego [także z uwagi na kontrolę Bałtyku] - będzie drugim odbiorcą S-500. W tym układzie zakup 250 Abramsów jest całkowicie bez sensu. Natomiast za te 23 mld złotych winno się zamówić 400 Krabów. Plus - osobnym finasowaniem PRAWDZIWEJ nadzwyczajnej potrzeby operacyjnej - zakupić amunicję precyzyjną dalekiego zasięgu - i to kilku rodzajów: półaktywnie kierowana Vulcano-Dardo o zasięgu [dla 155 mm/L52] 80+ km, strumieniową Nammo [130+ km] i hipersoniczną BAE HVP [zasięg ok. 100 km dla 155mm/L52 i 130+km dla 155mm/L58]. I to kupić z licencją na produkcję i rozwój - Dardo jest dojrzałą standardową amunicją precyzyjną na cele powierzchniowe dla morskich armat 127 mm - ale także zwalczania dla celów plot/prak, zaś BAE HVP - został przetestowany z pełnym sukcesem jako plot/prak na poligonie White Sands w...zeszłym roku [na M109A6 z 155mm/L39] , co spowodowało anulowanie 2 dotychczasowych kosztownych projektów US Army i USAAF w zakresie obrony plot/prak. Oczywiście - dla skutecznego zrolowania całego Obwodu Kaliningradzkiego potrzebne jest sieciocentryczne wpięcie w dalekie rozpoznanie i pozycjonowanie celów - kompleks C5ISR [m.in. na dronach] chroniony przez kompleks EW. Zresztą - tak samo w przypadku przyszłego, nieuchronnego anschlussu Białorusi - i zainstalowania tam kolejnej, nakrywającej całkowicie Polskę, rosyjskiej strefy A2/AD - z S-500 jako parasolem prak/plot - ale i jako ofensywna projekcja siły, wymiatającą niebo nad całą Polską. Wtórnym problemem będzie całkowite panowanie lotnictwa Rosji nad cała Polską - oraz całkowicie swobodne i bezkarne działania 1 Armii Pancernej Gwardii - która po anschlussie zajmie pozycje przynajmniej na linii Brześć -Grodno. Generalnie - dla WP - a szerzej dla Flanki - likwidacja/neutralizacja rosyjskich A2/AD to kluczowe zadanie w pełnoskalowym konflikcie z Rosją - i to w domenie powietrznej, lądowej i morskiej. Ale kto by się tam takimi "drobiazgami" przejmował...nasi "wodzowie" polityczni wiedzą przecież lepiej... Stąd pewnie notoryczne odrzucanie przez decydentów rozpisanej całokrajowej saturacyjnej sieciocentrycznej A2/AD Tarczy i Miecza Polski - silniejszej i nowocześniejszej [przy asymetrycznym uszykowaniu i priorytecie na transfer technologii] - od połączonych A2/AD Kaliningradu i przyszłej rosyjskiej A2/AD na Białorusi. Jeżeli się tego nie zrobi - to wszelkie plany strategiczne MON i nawet największe wydatki na PMT [bez koncentracji na A2/AD Tarczy i Mieczu Polski] mają charakter SYMULOWANIA rzeczywistej pełnej skutecznej [i aktywnej w strefach buforowych] obrony Polski. Oczywiście - NATO Nuclear Sharing dla Polski "na wczoraj" - a i to pomostowo - bo winniśmy z Finlandią [która już wdraża pełen suwerenny przemysł wydobycia i przerobu uranu] i z Ukrainą - pozyskać głowice SUWERENNEGO asymetrycznego odstraszania jądrowego. Ale nasi "decydenci" nawet się o tym nie zająkną - a powinni już od Krymu 2014 wołać wielkim głosem o złamaniu rzez Kreml konsensusu państw atomowych do nieatomowych [wg Traktatu Budapesztańskiego 1994] - i konsekwentnie - za koniecznością NATO Nuclear Sharing [najpóźniej około 2017] - a w razie odmowy - bez patrzenia na resztę graczy - za to w sojuszu państw Flanki [NATO i spoza NATO] - budować własny potencjał skutecznego jądrowego odstraszania strategicznego. Szczególnie w strefie zgniotu - to warunek konieczny PRZETRWANIA suwerennej Polski. Gdyby na miejscu Pana Jarka był Piłsudski - już by to wszystko wyżej opisane było w zaawansowanej priorytetowej realizacji. Niestety - od 1991 [a przedtem za PRL-u] nieprzerwanie mamy symulantów zamiast mężów stanu...

Brawo
wtorek, 20 lipca 2021, 17:57

Patrz jak mądrze prawi. Nie wiem tylko czemu nikt go nie docenia. Czemu np. nie jest głównym doradcą w NATO ?

Wania
wtorek, 20 lipca 2021, 17:21

Niestety piszesz o czymś co jest w zapewne w zamyśle Rosji i może jej to wyjdzie za 50 lat. A na razie 10 lat potrzeba, żeby ten system bronił Moskwy. Zasięg radarów patrząc na efekt ziemi się nie zmieni. A awacs Rosja ma jak na lekarstwo. Drony rozpoznawcze tak samo. W tym czasie Polska będzie miala w zasięgu cały Kaliningrad. Więc ustawienie tam takich systemów większego sensu nie będzie miało.

Ernst Stavro Blofeld
wtorek, 20 lipca 2021, 18:38

Nie Moskwy tylko wojsk na szczeblu armii a może i w pewnych sytuacjach na szczeblu dywizji.

Dalej patrzący
wtorek, 20 lipca 2021, 18:16

Niestety - po to właśnie Rosja rozbudowuje rozpoznanie satelitarne, ciężkie drony HALE [Ochotnik będzie miał także wersję rozpoznawczą], nowe samoloty AWACS A-50U/A-100, radary metrowe/pozahoryzontalne, radary pasywne/multistacjonarne, ROFAR i generalnie cała sieć wielokanałową dla kontroli real-time, że nie tylko Polska, ale większość Europy będzie pod kontrola sieciocentryczna w czasie rzeczywistym. Oczywiście w przypadku Polski sytuacja jest skrajnie niekorzystna dla nas, bo S-500 obejmując cała Polskę - faktycznie wymiatają polskie i NATOwskie lotnictwo - a dalej już jest z górki dla Armii Czerwonej - nie tylko pełna swoboda uderzeń rakietowych, ale i absolutnej przewagi lotnictwa. Z czołgami 1 Armii Pancernej Gwardii na Warszawę i dla likwidacji Przesmyku Suwalskiego - jak na defiladzie - bo pod parasolem rakietowo-lotniczym - z uprzednim zlikwidowaniem aktywów bojowych WP pozahoryzontalnymi środkami precyzyjnej projekcji siły. W tym układzie dotarcie do Warszawy to 1 dzień max. Nawet ci tankiści 1 APG nie będą musieli walczyć, bo im drogę wymiotą - po prostu ich rola to odgrywanie teatru pokazu siły na cały świat - i uroczysta defilada w Warszawie. Bez SILNIEJSZEJ A2/AD Tarczy i Miecza Polski - z sieciocentrycznym spięciem wszystkich domen real-time - oraz z saturacyjna przewaga obrony prak/plot, owe 250 Abramsow [i powiedzmy drugie tyle Leo 2 PL - zakładając, że ktoś się weźmie NAPRAWDĘ za ten program] - to będzie tylko pokazówka strzelania do jednej bramki - z powietrza - i z lądowych precyzyjnych środków pozahoryzontalnych. Zaklinanie rzeczywistości i postępu w RMA modernizacji Armii Czerwonej - ładnie świadczy o Twoich intencjach promowania postawy typu "silni, zwarci, gotowi"...niestety real nie znosi myślenia życzeniowego i zaklinania rzeczywistości...

TequilaStorm
środa, 21 lipca 2021, 14:30

Czyli NATO bedzie czekalo jak S500 sie uaktywni i nie bedzie aktywnie zwalczalo pozycji w 1szym dniu konfliktu? Rakiety dalekiego zasiegu ze wzgl na fizyke musza byc duze i zwykle nie manewruja z duzym przeciazeniem wiec nie nadaja sie do zwalczania mysliwcow co najwyzej transportowce lub AWACS wiec pokrycie zasiegiem nie oznacza zakazu lotow - szczegolnie dla platform niskowykrywalnych ktore niedlugo wyladuja pod Poznaniem

czwartek, 22 lipca 2021, 19:19

NATO nie będzie czekało będzie próbowało coś zrobić ale szczelny kompleks OPL dość dobrze zamaskowany posuwający się z wojskami i masa systemów pozoracyjnych plus WRE sprawią duże problemy. A rakiety czy duże czy nie jeśli mogą zwalczać cele szybkie jak pociski balistyczne to manewrują z bardzo dużymi przeciążeniami powyżej 30g, zresztą przy 150kg głowicy dla celu samolot wystarczy dokładność trafienia do 100m.

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 21:21

NATO nie będzie probowalo ale zwyczajnie rozniesie te OPL w pył bez większego problemu, bo S-300/400/500 nie moga zwalczać PGM do tego nie sa to systemy ochrony bezposredniej wojsk

Ernst Stavro Blofeld
piątek, 23 lipca 2021, 00:28

Wiesz to na pewno co może a co nie czy w to wierzysz ? to po pierwsze a po drugie, uważasz że skoro pchają miliardy w jedne systemy a jest oczywiste że szykują się do agresji jak zawsze zresztą to olewają inne systemy ? Po jakiego uspokajasz ? twoja gadka jest tylko w ich interesie zdajesz sobie z tego sprawę?

Ernst Stavro Blofeld
wtorek, 20 lipca 2021, 23:58

Generalnie nie sposób się nie zgodzić.

Fflyer
wtorek, 20 lipca 2021, 15:27

Polskie władze powinny priorytetowo traktować systemy OPL i jak najszybciej podpisywać kontrakty na Narew, program Sona, Noteć, zamówić kolejne partie Pioruna z wyrzutniami również morskimi i rozpocząć opracowywanie rodzimego Pioruna 2 o większym potencjale, do tego kontynuować Wisłę. Także priorytetem powinno być pozyskanie kilku mobilnych dywizjonów z zapasem pocisków balistycznych dalekiego zasięgu przy współpracy z Koreą Południową ( rodziny Hyunmoo) lub Francją (M51) z głowicami przynajmniej termobarycznymi dużej mocy i systemem wskazywania celów co zapewni nam istotny argument bezpieczeństwa. Do tego poważnie rozbudować rozpoznanie i systemy WRE a płatności rozłożyć równomiernie w czasie aby z każdym rokiem realnie wzmacniać obronność i suwerenność Ojczyzny.

AXM
wtorek, 20 lipca 2021, 14:57

Polska obrona przeciwlotnicza w ogóle nie istnieje a kupujemy nowoczesne czołgi nie posiadając OPL.

Extern
wtorek, 20 lipca 2021, 18:05

Bo mamy nadzieję że przynajmniej na razie osłonę lotniczą nad tymi czołgami zapewni nam przewaga w powietrzu NATO. To taki po prostu zakup w kontekście tego że siły zbrojne RP według planów naszych strategów mają uzupełniać swoje zdolności w kooperacji z wojskami USA. Z czasem powinno to się zmienić, mamy jeszcze trochę czasu na pozyskanie własnych zdolności zanim USA wycofa się z Europy. Oby jak najdłużej tu było, ale to już chyba tylko kwestia czasu aż na poważnie będą musieli odejść na Pacyfik. Dziś Chiny zagroziły Japonii atakiem jądrowym, tak że tego, robi się coraz bardziej "ciekawie".

messer
środa, 21 lipca 2021, 09:12

Tyle że w środkowej Europie NATO nie ma przewagi w powietrzu. Czy piloci Luftwaffe będą chcieli umierać za polski Kaliningrad?

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 09:17

Będa umierać za polski Gdańsk by potem nei umierac za swój Berlin, Hamburg czy Monachium . I NATO w Europie ma przewage w powietrzu.

No skąd
wtorek, 27 lipca 2021, 19:09

Dziwne co piszesz, bo sami Niemcy mówią że ich armia jest w strasznym stanie. Chętnych do służby brak.

Zibbi
wtorek, 20 lipca 2021, 15:08

Dokładnie, polskie systemy OPL to muzeum z wyjątkiem manpads Piorun i Grom ale to najniższa warstwa.

Olaf
wtorek, 20 lipca 2021, 14:53

Cóż, Rosja jak zwykle pokazuje moment wystrzału nie uderzenia. Na filmie nawet nie możemy zweryfikować kształtu rakiety. Rosjanie! Jak już się chwalicie to trochę więcej, bo same wystrzały już nie robią na nikim wrażenia. Po filmach z OPL Izraela nie przebijecie się do opinii publicznej z takim czymś.

Wania
wtorek, 20 lipca 2021, 14:06

Zapomnieli dodać, że w ramach niszczenia broni przyszłości zestrzeli promień lasera. W końcu niet anałogów. A będzie jak z s-400.

qwert
wtorek, 20 lipca 2021, 19:57

A co z S 400 jest nie w porządku ?

ciekawy
wtorek, 20 lipca 2021, 20:50

Nie w porządku jest brak jakiegokolwiek dowodu jego skuteczności.

messer
środa, 21 lipca 2021, 09:15

To jak z THAAD-em? Cholera też nie zestrzelił jeszcze żadnego koreańskiego pocisku. Ale lipa. A Seul tyle kasy na to wydaje.

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 09:18

THAAD niejeden raz zestzrelił cele latające HERA czyli normalne pociski balistyczne. A rosyjskie S-300/400 nigdy żadnego balistycznego, nawet w testach nie zestzreliły.

Wędrowiec
środa, 21 lipca 2021, 15:00

Nie mial okazji (może włąsnie dlatego ze jest dobry, i tow. Kim nie chce sie przekanać jak dobry). S400 miał okazję w Syrii, ale dla pewności wyłączli radary jak Izraleczyk leciał.

środa, 21 lipca 2021, 14:45

ciekawy
środa, 21 lipca 2021, 14:45

A to ktoś w KRLD strzelał pociskami w Koreę Południową? Jakoś nikt po za tobą tego nie zauważył natomiast trafienia THAAD w pociski średniego zasięgu można znaleźć na youtube.

taka prawda
wtorek, 20 lipca 2021, 13:15

Mówiąc krótko Rosja w dziedzinie systemów OPL uciekła Ameryce na przynajmniej 10 lat

Ernst Stavro Blofeld
wtorek, 20 lipca 2021, 19:02

To było z 50 lat temu. Najśmieszniejsze jest to że Ruskie systemy w tej klasie są cenowo porównywalne do zachodnich a mają 3 razy lepsze parametry. No cóż Rosja wcześniej sojuz buduje armię do agresji a ta musi być efektywnie broniona przed atakiem lotniczym i rakietowym przede wszystkim jądrowym dlatego na tym nie oszczędzają.

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 09:26

Isttnie juz 50 lat temu USA zostawiło Rosję w tyle a potem to się tylko pogłebiało:)

ciekawy
wtorek, 20 lipca 2021, 20:51

Skąd wytrzasnąłeś te 3 razy lepsze parametry? Z Ulotki reklamowej?

Ernst Stavro Blofelde
wtorek, 20 lipca 2021, 23:15

Prędkość to co tu tylko starsze 9M82 z S-300W prędkość 2400 m/s razy masa po wypaleniu paliwa i odrzuceniu boostera będzie z 400 - 500 kg zasięg można policzyć fizyka, Patriot PAC-3 MSE prędkość 1700 m/s masa startowa 320kg po wypaleniu paliwa może 150kg też łatwo policzyć zresztą podają śmieszne 45 km. Promień chroniony przez baterię koniec lat 80 S-300W cele balistyczne do 50km aerodynamiczne do 150km raczej wiecej, Patriot rok 1991 kompromitacja w Izraelu błąd zegara komputera pociski chybiały celów czyli 3 wojna mogła być przegrana jeśli by do niej doszło wcześniej bo bubel . Poprawiono ulepszono i 25 lat później Patriot PAC-3 MSE dopiero może skutecznie obronić obszar przed SRBM i być może IRBM jaki dawno temu mógł system sowiecki. Nie ma co porównywać Amerykańskie bieda trabant z jednym radarem do wszystkiego i rakietami albo z mizerną nie efektywną głowica bojową bo lekkie odłamki w PAC-1 albo nowe bez głowicy trafiające bezpośrednio albo nie trafiające jak pozwoli ten co kule nosi. Sowieckie mercedes z 3 radarami w tym sektorowy wczesnego wykrywania anty rakietowy i to czego PAC nie ma wczesnego wykrywania 360* do tego niezależne radary 0d 1 do kilku dla śledzenia i naprowadzania i do tego każda bateria własny radar podświetlania celu o wielkiej mocy co zapewniało wielokolorowość u naprowadzenie pocisku na cel o bardzo małym RCS ! i to w końcu lat 80 było, Nowe ruskie zapewne choć nie wiadomo mają jeszcze lepsze parametry niż te sowieckie i co widać uproszczono system, brak radarów podświetlania czyli zapewne pocisk naprowadzany aktywnie tak jak PAC-3 przy nadal wybitnych osiągach wynikających z rozmiarów.

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 09:26

To proste porónanie: S-300WM zestzreliwuje balistyczne o zasięgu 3500km, Patriot PAC-3 o zasięgu 3500+km, THAAD nieam ograniczeń PAC-3MSE zasięg zwalczania balistycznych 60km, pułap 36km,rosyjskei S-300WM zasieg zwalczania balistycznych 60km. Patriot rok 1991 skutecznośc w AS 70%, w Izraelu 40%( inna metoda liczenia) cele zwalczane zwykłymi pociskami plot, brak antybalistycznych( S-300 skutecznośc zero) 2003r skuteczność Patriota 100% pierwsze użycie PAC-3 (Skutecznośc S-300/400 zero. ) Obecnie w AS i Jemenie. Skutecznośc Patriotó bardo wysoka, ponad 50 zestzrelonych balistycznych mówi samozasiebie. Skutecznośc S-300/400: Nie są w stanie nawet wykryć pocisków lecących im nad głowami. Istotnie Rosjanie są jakeiś 50 lat za USA w technologiach plot. Aha takie jeszzce wyjasnienei: głowice odłamkowe sa do kitu w zastosowaniach ABM:))

Ernst Stavro Blofeld
piątek, 23 lipca 2021, 00:30

Davien jeśli masz dane bezpośrednio od Bideta i od Putlera to tak na pewno jest.

qwert
wtorek, 20 lipca 2021, 19:58

Systemy OPL to broń ofensywna ? Ciekawa koncepcja

Ernst Stavro Blofeld
wtorek, 20 lipca 2021, 23:17

To nie koncepcja, to element całości a całość jest typowo ofensywna.

kierowca bombowca
środa, 21 lipca 2021, 12:08

Nie ma co wdawać się w dyskusję z kimś kto uważa systemy OPL za broń ofensywną bo równie prawdopodobne są z jego strony stwierdzenia że odkurzacz jest piekarnikiem.

Davien
wtorek, 20 lipca 2021, 16:23

Raczej zblizyła sie o 10 lat a brakuje jej do USA jeszcze ze 30:))

ppp
wtorek, 20 lipca 2021, 23:05

Akurat filozofia sowietów i Rosjan opierała się na odmiennych doświadczeniach z czasów wojny niż USA i stąd większy był u nich nacisk na naziemne OPL niż w Stanach Zjednoczonych . Ich systemy rakietowe jednak dominowały i dominują nad tymi z USA . Długie lata doświadczeń jednak robią swoje . Sowieci od 1941 stawiali opór przeciw przewadze w powietrzu Luftwaffe i ponosili ogromne straty od ataków powietrznych do końca 1943 . W latach 1944 - 1945 pomimo zdobywania przewagi a później dominacji w powietrzu nie udało im się nigdy stworzyć szczelnego parasola nad własnymi wojskami i własnym terytorium stąd w okresie powojennym nacisk na naziemne środki obrony przeciwlotniczej i prowadzone badań w tym kierunku . USA i NATO natomiast kładło zawsze nacisk na rozwój obrony w postaci lotnictwa i w tym kierunku y zawsze zwracano tam uwagę . Doświadczenia rosyjskie natomiast wskazywały , że nie zawsze lotnictwo może zapewnić skuteczną obronę i trzeba rozwijać obydwa elementy i systemy obrony - lotnictwo oraz naziemne systemy obrony przeciw lotniczej . Rakietowe systemy amerykańskie jak do tej pory nie wykazały swej skuteczności , zestrzeliwanie starych scudów ( a może raczej nie ) z betonowymi głowicami skierowanymi na niezamieszkałe tereny pustynne nie było żadnym sukcesem tych systemów opl a raczej sukcesem propagandy medialnej . Raczej stawiałbym na systemy izraelskie i rosyjskie a nie na amerykańskie !!!! Tworzenie własnych systemów przez Izrael , bazujących też na doświadczeniu naukowców przybyłych z Rosji a wcześniej ZSRR też może wiele mówić . W USA uważano , że bezkres Oceanów jest ważnym środkiem obronnym a lotnictwo nad tymi akwenami jest najlepszym środkiem obrony . W Rosji natomiast zawsze postrzegano kierunek europejski i arktyczny jako wielkie zagrożenie dlatego już w 1955 wdrożono system S-25 Berkut . Jak na swoje czasy system S-25 był technicznie doskonały i był to pierwszy wielokanałowy system rakiet przeciwlotniczych zdolny do rozwiązywania wielu zadań , do jednoczesnego śledzenia i uderzania w znaczną liczbę celów oraz organizowania interakcji między poszczególnymi bateriami. Po raz pierwszy w ramach kompleksu zastosowano też radary wielokanałowe. Pamiętajmy , że żaden inny system rakiet przeciwlotniczych do późnych lat 60 nie miał takich możliwości !!! Za rosyjskimi systemami stoi raczej 65 lat doświadczeń i ulepszeń w kierowaniu i automatzacji sterowania wielokanałowych systemów obrony powietrznej i w tworzenie nowych ulepszonych algorytmów sterowania , a pod tym względem raczej nie cofali się do tyłu !!! My oceniamy początki systemów rosyjskich wg S-75 a jest to raczej taki odpowiednik MIM-3 Nike Ajax , jednak to S-25 wdrożony do służby w 1955 jest początkiem nowoczesnych systemów obrony przeciw lotniczej w Rosji .

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 09:35

Panie ppp dawno takich kłamstw nie czytałęm Ale dalej: Kiedy w ZSRS wchodził S-25 Berkut to w USA trwały prace nad systemem BOMARC pry którym S-25 to zabawka o zasiegu 30km . MIM-3 NIKE-AJAKS wszedł do słuzby rok przed S-25, miał większy zasieg i bez kłopotów radził sobie z całymi grupami bombowców wiec panie ppp, sam sie zaorałeś:) Aha S-75 nie jest zadnym odpowiednikeim systemó MIM-3 wiec nie kłam.

Seweryn
wtorek, 20 lipca 2021, 19:53

USA nie ma szans z rosją

czytelnik D24
wtorek, 20 lipca 2021, 20:52

USA gniecie Rosję i to w każdym możliwym aspekcie.

Ernst Stavro Blofeld
wtorek, 20 lipca 2021, 19:06

USA nawet nie ma odpowiednika starszych S-300W, jedynie US Navy dostała jako takie systemy przeciwlotniczo przeciwrakietowe i to całkiem nie dawno, wojska lądowe mają na strzała.

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 09:37

Blofeld, zwykły PAC-2 GEM ma mozliwosci zwalczania balistycznych o jakich sie S-300W nie sniło, a to tylko pocisk plot:)

czytelnik D24
wtorek, 20 lipca 2021, 20:54

USA ma SM-2, SM-3, SM-6 oraz THAAD czyli systemy i pociski o możliwościach przy których Rosjanie mogą co najwyżej zmoczyć gacie.

messer
środa, 21 lipca 2021, 09:16

Gdzie je ma? Na oceanie? ;)

czytelnik D24
środa, 21 lipca 2021, 14:50

Ma je na oceanie (SM-2, SM-3, SM-6), na lądzie (SM-3, THAAD) oraz jeszcze GBI czyli kolejny mokry sen Rosjan (ponoć niedoścignionych tylko nie za bardzo wiadomo w czym).

Ernst Stavro Blofeld
piątek, 23 lipca 2021, 00:38

Ostatnie zdanie pasuje do mocarstw brawo w końcu coś mądrego brawo.

a
środa, 21 lipca 2021, 07:49

taa co oni nie maja tylko jakoś parametry nie te

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 09:38

Istotnie parametry rosyjskich S-300/400/500 sa lata swietlne za Amerykańskimi SM-2/3/6 czy Patriotami.

czytelnik D24
środa, 21 lipca 2021, 12:47

Skoro strzelają w obiekty latające w kosmosie z prędkością dochodzącą do kilku kilometrów na sekundę to parametry są jak najbardziej te :)

Ernst Stavro Blofeld
wtorek, 20 lipca 2021, 23:25

SM-2 to staroć sowieci już dawno mieli analoga, SM-3 jest systemem ciekawym może dobrym nie wiadomo w każdym razie jedynym w swojej klasie i USA na niego wiele stawia. SM-6 to coś co do USA kompletnie nie pasuje to znaczy racjonalizacja sensowny rozwój zamiast fajerwerków propagandowych i zumwaltów otwierających oczy niedowiarkom, SM-6 ma potencjał szkoda że tylko w US Navy, a THAAD jest w ilości homeopatycznej i nie ma znaczenia. Rosjanie mają mniej fajerwerków ale nasycenie realnym sprzętem w wojskach lądowych i tym się nie chwalą bo i po co.

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 09:40

Rosjanie nigdy nie mieli analoga do SM-2, dopiero ostatnio wraz z systemem Redut dostali jego namiastkę ale jedynie starszych SM-2, Nie maja nic porównywalnego z SM-3, SM-6 THAAD czy GBI Nawet Patriot wyprzedza o dekady rosyjskei wynalazki jak S-300/400,adopiero S-500 się zbliża.

Ernst Stavro Blofeld
czwartek, 22 lipca 2021, 19:33

Mieli już w latach 80tych system Uragan na okrętach klasy Sowriemiennyj, system całkowicie analogiczny do SM-2. odpowiednika SM-3 jeszcze nie mają albo nie ujawnili, SM-6 ma parametry porównywalne do nowszych pocisków od S-400. A Patriot nic nie wyprzedza bo parametry słabsze od S-300W.

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 21:27

Blofeld Uragan to inaczej Buk w wersji morskiej i do mozliwości SM-2 nie zblizył sie nawet w najnowszych wersjach. SM-6 przy zasięgu ponad 300km, aktywnym naprowadzaniu i mozliwosci ataku na cele balistyczne , aerodynamiczne i morskie wyprzedza rosyjskie S-300/400/500 o dekady. Patriot miażdży S-300WM bez najmniejszego trudu, cos jeszzce? SM-3 wyprzedza możliwosciami jeszce nie zbudowany rosyjski A-235 koło Moskwy

piątek, 23 lipca 2021, 00:59

Uragan trafnie napisałeś Buk ma bojowo potwierdzone dokładnie takie same możliwości jak bojowo SM-2 czyli zestrzelenie cywilnego malezyjskiego a SM-2 cywilnego irańskiego i tyle o zastosowaniu bojowym bo reszta to fantazje.

Davien
poniedziałek, 26 lipca 2021, 12:21

Powiedz to Irańskiemu Komarowi:)

Ernst Stavro Blofeld
piątek, 23 lipca 2021, 00:42

Davien nie próbuj mnie nauczać bo ja wiem więcej niż twoim fizjologom się wydaje a swoje interpretacje propagandowe to ciemnocie wciskaj nie mi. Zresztą tu sam sobie zaprzeczasz bo pisałeś że SM-6 nie jest anty balistyczny i to było w tym roku.

czytelnik D24
środa, 21 lipca 2021, 12:38

Wiesz, nie chwali się ten co nie ma. ten co ma chwali się i rozwiewa wszelkie wątpliwości u potencjalnego agresora :) Tak to działa.

Ernst Stavro Blofeld
środa, 21 lipca 2021, 20:15

A jeśli ten co się nie chwali sam szykuje się do agresji .

qwert
wtorek, 20 lipca 2021, 22:26

Zgadza się, ale te amerykańskie systemy działają doskonale głownie w wizualizacjach komputerowych. Ich pociski hipersoniczne oglądałem już od lat 90 przeważnie na obrazkach , a w realu - lipa

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 09:41

No popatrz jakoś USA miało i hipersoniczne i od samego poczatku prowadziło w wyscigu OPL/OPRAK a Rosja mozolnie usiłowaładogonic USA zostając coraz bardziej z tyłu.

czytelnik D24
środa, 21 lipca 2021, 12:14

Zmieniasz temat na pociski hipersoniczne (których swoją drogą znowu nikt nie widział po za rosyjskimi animacjami komputerowymi) bo nie masz żadnych racjonalnych argumentów. Amerykańskie systemy doskonale działają co można zobaczyć na youtube. Natomiast nigdzie nie można zobaczyć jak działają rosyjskie systemy. Masz może jakiś namacalny przykład gdzie pokazane jest zestrzelenie przez rosyjski system? Bo jeżeli nie to zamilcz bo ta twoja obrona sprawy która jest nie do obronienia wygląda wręcz śmiesznie.

Fanklub Fankluba, eksperta od 1000 T 14 armat w linii do 2020 roku.
wtorek, 20 lipca 2021, 14:45

To samo tacy jak ty mówili w przypadku lotów kosmicznych i wciągu 4 lat USA wyprzedziło Rosję o dwie długości. Co do tych systemów to ich osiągi są kwestią jedynie wiary.

Polak
wtorek, 20 lipca 2021, 15:23

Tak samo potrzeba wiary żeby przekonać się do tych rzeczy co podają Amerykanie ale jak to mówią wiara czyni cuda

ciekawy
wtorek, 20 lipca 2021, 20:55

Nie nie potrzeba. Wystarczy obejrzeć strzelania do obiektów w kosmosie na youtube.

yar
wtorek, 20 lipca 2021, 13:45

Jak zwykle wszystko "bez analoga". Bo nikt takich szrotów nie buduje. A o skuteczności systemów OPL to mogą z Izraelem podyskutować....

Andrzej
wtorek, 20 lipca 2021, 14:05

Bo też Izrael nie musi się bronić przed niczym nowoczesnym.

Wppr
wtorek, 20 lipca 2021, 14:49

Jak nie umiesz się obronic przed szritem to i przed nowoczesnymi rakietami sie nie obronisz.. niestety nie mozna tego sprawdzić do systemy S jeszcze nic nie zestrzeliły..

trzcinq
wtorek, 20 lipca 2021, 14:52

Następny wtajemniczony. W Syrii systemy rosyjakiej opl nie sa atakowane przez Izrael! Ile wam można tłumaczyć!

środa, 21 lipca 2021, 01:09

Za to w Karabachu S-300 był niszczone przez bezpilotowe TB-2.

Tłumacz mi, tłumacz
wtorek, 20 lipca 2021, 17:01

Syryjczycy mają swoje S-300, "syr jskie". I czemu jeszcze nic nie zestrzeliły?

Bumer
wtorek, 20 lipca 2021, 21:01

Na fajku obsługa była.

ciekawy
wtorek, 20 lipca 2021, 18:24

Nie zdążyły przed bombami z izraelskich F-35.

Davien
wtorek, 20 lipca 2021, 16:25

Rosyjskeij produkcji systemy OPL w Syrii są ciagle atakowane i niszczoone pzrez izrael. A rosyjska OPL zwyczajnie siedzi cicho jak izrael lata i bombarduje wiec po co w nia stzrelac.

Gnom
środa, 21 lipca 2021, 14:19

Pokaz jeden zestaw OPL należący do sił rosyjskich zniszczony w Syrii, najlepiej jeszcze przez Izrael. Wątpię czy ci się uda.

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 09:43

Nie byłbym pewien czy wszystkie Pancyry zniszczone w Syrii i Libii były tylko Syryjskei/ZEA bo i wylatywały w powietrze na podwoziach KamaZ-ów w LIbii. A w Syrii jak cos leci to Rosjanei wyłaczają wszystko i udaja ichtamnietka:)

qwert
wtorek, 20 lipca 2021, 20:05

I tak je niszczą i niszczą i zniszczyć nie mogą, a wlecieć nad Syrię nie mają odwagi

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 09:44

Lataja gdie chcą i kiedy chcą, niszczą co chcą a Rosjanei zarabiaja wyciągając stare radary ze złomowisk dla Syrii. Ale Pancyrów jej nei uzupełnili, ciekawe czemu?:)

ciekawy
wtorek, 20 lipca 2021, 20:57

Nie pleć. Nad Syrią latają samoloty bojowe przynajmniej 4 krajów.

HeHe
środa, 21 lipca 2021, 12:47

Latają rosyjskie, syryjskie, tureckie nad częścią prowincji Idlib kontrolowaną przez wspieranych przez Turcję islamistów i żydowskie nad okupowanymi przez Izrael Wzgórzami Golan. To są właśnie cztery kraje których samoloty latają nad Syrią z tym, że samoloty tureckie i żydowskie tylko nad jej skrawkami.

ciekawy
środa, 21 lipca 2021, 14:54

Dziwnym trafem zapomniałeś o Brytyjczykach, Francuzach i Amerykanach którzy min zestrzelili syryjskiego Su - nad terytorium Syrii a jakże. A ten irański radar co oberwał bombą z F-35 w centrum Damaszku to faktycznie musieli ta bombę zrzucić znad Izraela (derp)

qwert
wtorek, 20 lipca 2021, 22:28

Tak , ale chyba tylko nad mapą rozłożoną na lotnisku

ciekawy
środa, 21 lipca 2021, 12:17

Latają tam Amerykanie (nawet zestrzelili syryjski samolot nad terytorium Syrii), Brytyjczycy, Francuzi, Izrael i jeszcze Kanadyjczycy nie mówiąc o Turkach :) Każdy dosłownie leje tam z góry na te rosyjskie supersystemy.

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 21:29

Poza Rosja bo juz się przekonali że ich własnej produkcji OPL doskonale straca rosyjskei samoloty:)

Ernst Stavro Blofeld
wtorek, 20 lipca 2021, 19:06

Bo to są sojusznicy.

kierowca bombowca
wtorek, 20 lipca 2021, 12:41

Albo mi się wydaje albo pocisk jest zadziwiająco podobny do izraelskiego Stunnera.

wtorek, 20 lipca 2021, 19:06

źle ci się wydaje.

ciekawy
wtorek, 20 lipca 2021, 12:35

A gdzie trafienie w cel?

43
wtorek, 20 lipca 2021, 16:47

warunkowym celem w komputerze jest oszczędność kosztów

123
wtorek, 20 lipca 2021, 15:48

Cel był jeszcze tajniejszy i tez nie miał analogów w żadnej innej armii na świecie :D na tym świecie :P

Fanklub Daviena i GB
wtorek, 20 lipca 2021, 15:25

Tam gdzie "trafienie w cel" pokazywało USA przy swoje "tarczy" antyrakietowej! Oglądałeś? :D

ciekawy
środa, 21 lipca 2021, 09:30

Każdy może obejrzeć na yt trafienia amerykańskiej tarczy antyrakietowej tak więc nie trafiłeś.

AA
wtorek, 20 lipca 2021, 12:28

Oczywiście że nie ma odpowiedników na świecie jak wszystko co produkują moskale bo nikt nie buduje takiego złomu którym już nawet trzeci świat traci zainteresowanie Jeszcze trochę i będą bezanalogi rozdawać za darmo aby pokazywać jak ich rupiecie są popularne na świecie:))))))

Kruk
wtorek, 20 lipca 2021, 17:05

AA skoro Rosjanie produkują szrot, tj. m.in rakiety kosmiczne łaziki, satelity, pociągi, samoloty, samochody, czołgi,. To co produkuje nasz Wielki Dumny Kraj za który Każdy Polak oddał by życie? Po za ziemniakami, cebulą i świnkami to co tak właściwie produkujemy?

tg
środa, 21 lipca 2021, 01:12

Efekt pół wieku komunizmu że jesteśmy tak zacofani. Ale i tak, porównaj sobie PKB na głowę Polski i Rosji. I uwzględnij że gospodarka rosyjska to głównie surowce, gdyby nie ich eksport to Rosjanie żyliby na poziomie Korei Północnej.

qwert
środa, 21 lipca 2021, 22:19

Nie przeginaj ! Komuna trwała 45 lat i w tym czasie podnieśli Polskę ze zniszczeń wojennych. III RP trwa już 31 lat ,a z polskiego przemysłu zostało tylko wspomnienia (jak tam kondycja zakładów Cegielskiego czy huty Katowice , że z litości nie zapytam o stocznie Szczecińską i Gdańską ?)

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 21:30

Nie musieliby nic podnosic jakby komunisci do spółki z nazistami nei napadli na Polskę. Nie wiem jak w Rosji ucza ale IIWŚ wywołął ZSRS z Niemcami.

qwert
wtorek, 20 lipca 2021, 20:06

A i tego coraz mniej

Matt
wtorek, 20 lipca 2021, 19:53

Problem w tym,że Rosja oprócz produkcji militarnej,okołomilitarnej i pozyskiwania kopalin ,nie produkuje w zasadzie NIC innego.

Kruk
wtorek, 20 lipca 2021, 21:17

Własne sieciówki spożywcze, przetwórstwo żywności, własne Samochody osobowe, ciężarówki, pociągi, samoloty pasażerskie, satelity, system nawigacji, wg cb wlicza się do produkcji około-militarnej? My doprowadziliśmy do sytuacji, w której mamy zagraniczne sieciówki i np. W lidlu w Niemczech ceny są o 20% niższe niż ceny w lidlu polskim. O jakości to już nie wspomnę bo wiadomo że resztki i syf dostajemy

Bumer
wtorek, 20 lipca 2021, 21:02

Dokładnie.Ile razy kroś widział coś z Rosji?

Kruk
wtorek, 20 lipca 2021, 21:58

Bumer. Pijesz wódkę? Połowa flaszek na Półkach w Polskich sklepach należy do Rosyjskich koncernów, podobnie z browaramk. O rosyjskim tupolewie też głośno było u nas. Rexona, jakieś opony, harwestery, no i Łada Niva! Od 50 lat praktycznie nie zmienna. Bardzo dzielna terenówka. (Zdaje sobie sprawę że są lepsze, ale jak Niva wjeżdża w teren to wyjeżdża w jednym kawałku, a zachodnie konstrukcje gubią sporo plastikowych elementów :D )U babci jest jedna taka lodówka co 60 lat ma i dalej działa. W Rosji jest więcej produktów z Rosyjskich, u nas głównie chińszczyzna i z Niemiec.

Davien
czwartek, 22 lipca 2021, 09:49

łada jest francusko-japońska wiec próbuj dalej:) O kupionym w PRL-u Tupolewie istotnie było głosno jak sie rozbił, Jeszzce głosniej było o dwóch wadliwych i niechlujnie zrobionych Ił-62. A co do narodowosci to już w Rosji nawet radiostacje macie chińskei tyle ze z royjskimi naklejkami:)

x95
wtorek, 20 lipca 2021, 14:56

Na razie USA znów kupują u Rosjan najnowsze silniki rakietowe РД-181М. Za grube pieniądze - właśnie podpisano umowę.

Fanklub Daviena i GB
wtorek, 20 lipca 2021, 14:04

W żadnym wypadku nie powinno ci to przeszkadzać: jeśli S-500 trafia w rakiety balistyczne, to Polin i tak takich rakiet nie ma. A jak nie trafia, to też ci to nie powinno przeszkadzać jak nie jesteś Rosjaninem. Ale najwyraźniej odczuwasz jakiś patologiczny przymus trollowania na Rosjan. :D

Racja
wtorek, 20 lipca 2021, 18:02

Nie ma takiego panstwa jak Polin tak więc racja nie ma też ich rakiet.

Davien
wtorek, 20 lipca 2021, 12:23

Czyżby znowu strzelali w imitator powstały na bazie pocisku pow-pow jak przy S-300 i S-400?

Gnom
środa, 21 lipca 2021, 14:17

Pomóż im, bo wg ciebie nie wiedza jak badać. Jak zwykle pokazano to co chciano abyś zobaczył. Warto to zrozumieć. Norma zarówno w Rosji jak i USA. Z jakiego powodu to, a nie co innego, to już inna sprawa.

qwert
wtorek, 20 lipca 2021, 20:07

A to dobrze czy źle ?

ciekawy
wtorek, 20 lipca 2021, 20:58

Biorąc pod uwagę że to system ABM to nie źle a wręcz kiepsko.

Tweets Defence24