Australijskie śledztwo: COVID-19 to asymetryczna broń biologiczna? [Defence24 TV]

21 maja 2021, 09:12

Australijskie media analizowały związek pandemii koronawirusa z rozwojem broni biologicznej w związku z publikacją, jaka pojawiła się kilka lat wcześniej w Chinach. Komentarz Maksymilana Dury.

Podejrzenia, że Chińczycy mogli specjalnie wywołać pandemię koronawirusa pojawiło się już w momencie ujawnienia dowodów na ukrywanie przez nich problemu, gdy dotyczył on tylko jednego chińskiego miasta – Wuhan. Dlatego kilkakrotnie już pokazały się analizy wykazujące, że odpowiednie działanie chińskich władz mogły zapobiec rozwojowi choroby i śmierci milionów ludzi. Dodatkowo trudno jest nie zauważyć, że o ile cała gospodarka światowa zaczęła mieć problemy, to przemysł Chin wyraźnie zaczął się rozwijać, szybko przejmując zamówienia firm zamykanych z powodu koronawirusa.

Co więcej, kraje, które zostały zarażone przez Chiny musiały prosić te same Chiny o dostawy środków ochrony i lekarstw a chińskich rządzących traktować jako swoistych zbawców, a nie winnych całej tej tragedii.

Biorąc pod uwagę generalny bilans zysków i strat, koronawirus jest więc tym, co zaszkodziło całemu światu, a pomogło władzom w Pekinie. I jeśli stałoby się to przez przypadek, to nie byłoby większego problemu. Jednak coraz więcej poszlak wskazuje na to, że Chińczycy mogli specjalnie doprowadzić do pandemii i że ten scenariusz osiągania z tego konkretnych zysków był już rozpatrywany przez nich co najmniej kilka lat wcześniej.

Koronawirus stałby się więc swoistą, asymetryczną bronią biologiczną, która bez wywołania wojny pozwoliła komuś osiągnąć założono cele i to całkowicie bezkarnie. Taki zarzut postawiono Chińczykom 9 maja br. w publikacji gazety Weekend Australian. Oparto się w niej  na zdobytym przez dziennikarzy chińskim dokumencie rządowym z 2015 roku o nowych sposobach uwalniania i rozprzestrzeniania się wirusów. W dokumencie tym miały się znaleźć analizy czołowych, chińskich badaczy i urzędników zdrowia publicznego na temat wykorzystania wirusów SARS jako broni.

Co więcej, wśród osiemnastu wymienionych autorów ujawnionego materiały są również naukowcy Chińskiej Armii Ludowo-Wyzwoleńczej i eksperci ds. broni biologicznej. Na bazie tych „rewelacji”, australijscy komentatorzy mieli m.in. ocenić, że w trzeciej wojnie światowej będzie się walczyło właśnie bronią biologiczną. I jeden z scenariuszy takiej wojny miał się znaleźć w dokumencie wydanym w Chinach na pięć lat przed rozpoczęciem pandemii COVID-19.

W dokumencie tym opisuje się wirus SARS jako „broń genetyczną nowej ery”, którą można „sztucznie zmanipulować, by przypominał wirus choroby ludzkiej, a następnie go uwolnić w sposób nigdy wcześniej nie spotykany”. Co więcej, wykazano w nim, że broń biologiczna: może być wyprodukowana za pięć setnych procenta „0,05% kosztu tradycyjnej broni” i dodatkowo działa ona długo po przeprowadzeniu samego ataku - poprzez strach przed kolejną epidemią i wywołane nim problemy psychiczne.

Według australijskich analityków jest to potwierdzenie, że chińscy naukowcy już wcześniej zastanawiali się nad wojskowym zastosowaniu dla różnych szczepów koronawirusa i nad nowymi sposobami jego rozprzestrzeniania, bez wzbudzania jakichkolwiek podejrzeń. Chiński dokument został przez Australijczyków przyrównany wprost do „dymiącej broni” na miejscu zbrodni.

Ale nawet w tak ostrej publikacji nie odważono się na postawienie władzom w Pekinie zarzutu specjalnego wywołania pandemii, oskarżając je jedynie o „przypadkowe uwolnienie patogenu stworzonego do użytku wojskowego”. Dowodem na to ma być m.in. niechęć Chin do rozpoczęcia zewnętrznego dochodzenia, które wyjaśniłoby rzeczywiste pochodzenie COVID-19 na miejscu – w Wuhan.

Ta niechęć była widoczna szczególnie podczas pobytu w Chinach ekspertów ze Światowej Organizacji Zdrowia, którzy na każdym kroku mieli napotykać na przeszkody w dostępie do danych, personelu i kluczowych miejsc. Tymczasem władzom w Pekinie przecież powinno zależeć na jak najszybszym wyjaśnieniu przyczyn epidemii, by w przyszłości zapobiec jej powtórzeniu.

Chińczycy kontratakują

Australijska publikacja została zauważona na świecie i spotkała się z natychmiastową, ostrą reakcją władz chińskich. Oskarżono Australijczyków o brak dziennikarskiej etyki zawodowej poprzez wyolbrzymianie wszelkich poszlak na poparcie własnej narracji politycznej. Przede wszystkim próbuje się zdyskredytować dokument z 2015 roku, który według chińskich komentatorów ma być po prostu ogólnie dostępną książką. W australijskim artykule miano przekręcić treść tej publikacji tylko po to, by poprzeć własną teorię spiskową.

Kontratak chiński jest mocny, ponieważ wskazuje się w nim, że dokument rządowy, o którym wspomniał Australian Weekend, to w rzeczywistości dostępna w sprzedaży na Amazonie książka zatytułowana „Nienaturalne pochodzenie SARS i nowe gatunki wirusów stworzonych przez człowieka jako genetyczna broń biologiczna”. Miała ona zostać opublikowana w 2015 roku przez lekarza wojskowego Xu Dezhonga, byłego szefa chińskiej grupy ekspertów ds. analizy epidemii SARS. Znalazło się w niej m.in. oskarżenie, że epidemia SARS w latach 2002 i 2004 w Chinach, powstała w wyniku nienaturalnej modyfikacji genetycznej wirusa - pochodzącej z zagranicy.

Chińczycy wprost zarzucają Weekend Australian, że „podręcznik akademicki, który bada bioterroryzm i możliwości wykorzystania wirusów w działaniach wojennych, został zinterpretowany przez Australijczyków jako teoria spiskowa”. Tymczasem według chińskich komentatorów książka ta zawiera dowody, że to zagraniczne laboratoria broni biologicznej z powodzeniem przeniosły wirusa na ssaki oraz pokazała sposoby, w jaki te zwierzęta były później wprowadzane na rynki w południowych Chinach.

Tak więc to nie Chińczycy zaatakowali, ale to oni zostali zaatakowani. Podaje się tu przykład piętnastu zgonów spowodowanych wirusem w Kanadzie, z których trzynaście dotyczyło Chińczyków. Autor książki sugeruje więc, że terroryści za granicą mogli opracować współczesną broń genetyczną do walki z Chinami. Chińczycy wysnuli nawet teorię, że wirus COVID-19 mógł pochodzić z amerykańskiego, wojskowego instytutu badawczego w Fort Detrick - nawołując przy tym do objęcia kontrolą tego rodzaju amerykańskich ośrodków badawczych.

W rzeczywistości, książki doktora Xu Dezhonga nie można znaleźć na Amazonie, podobnie jak i trudno ją zlokalizować w całym Internecie.

Brak dowodów – brak winnych

Ale prawdą jest, że jak na razie nie ma jakichkolwiek dowodów na to, że to chińskie władze stoją za zamierzonym lub niezamierzonym wybuchem pandemii COVID-19. Trudno się zresztą temu dziwić, biorąc pod uwagę brak jawności w Chinach oraz do perfekcji opanowaną przez Chińczyków sztukę dezinformacji.

To właśnie dlatego większość pytań pozostaje bez odpowiedzi, ponieważ by je znaleźć trzeba by działać na miejscu. A na pomoc Chińczyków w tej dziedzinie nie ma co liczyć. Nadal więc oficjalnie uważa się, zresztą zgodnie z opinią Światowej Organizacji Zdrowia WHO (World Health Organisation), że wirus SARS był najprawdopodobniej pochodzenia zwierzęcego i został przeniesiony na ludzi z nietoperzy. Pytania, dlaczego jednak przeniesiono go właśnie w Chinach oraz w momencie, gdy Chiny zwiększyły wysiłki, by stać się największą potęgą gospodarczą na świecie – również pozostają bez odpowiedzi.

„Jeśli chodzi o WHO, wszystkie hipotezy pozostają na stole… Nie znaleźliśmy jeszcze źródła wirusa i musimy nadal prowadzić prace naukowe, aż je znajdziemy”.

Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus - Dyrektor generalny Światowej Organizacji Zdrowia

Wiadomo już jednak, że źródłem choroby nie jest targowisko w Wuhan i tego prawdziwego źródła trzeba będzie dopiero poszukać. Żaden z oficjalnych, zagranicznych ośrodków badawczych nie postawił jednak tezy, że wirus został uwolniony z jakiegoś laboratorium – w tym przede wszystkim z Instytutu Wirusologii w Wuhan.

Wpuszczeni tam naukowcy ze Światowej Organizacji Zdrowia mieli stwierdzić, że jest to imponujący i dobrze prowadzony ośrodek badawczy, w którym należycie dba się o zdrowie personelu. Sprawdzili przy tym audyty bezpieczeństwa biologicznego oraz próbki krwi chińskich naukowców, w których nie stwierdzono obecność przeciwciał przeciwko koronawirusowi. Nie odpowiedziano przy tym jednak na pytanie, jak to się stało, że ten dobrze prowadzony ośrodek badawczy nie zdołał ostrzec świata na czas przed pandemią, chociaż jako pierwszy musiał wiedzieć o zagrożeniu.

A przecież specjaliści WHO powinni sobie zdawać sprawę, że ewentualne miejsce tworzenia broni biologicznej zostałoby na pewno bardzo dobrze ukryte i Chińczycy nikogo z zewnątrz tam by nie wpuścili. Tym bardziej że Chiny są sygnatariuszami międzynarodowych porozumień o zakazie prac nad bronią biologiczną. Dodatkowo bardzo trudno jest obecnie ustalić granicę pomiędzy tym, co jest naukowym badaniem (np. nad nową szczepionką), a działaniem, którego celem jest sztuczne wywołanie epidemii.

Szukanie wyjaśnień jest jednak konieczne, ponieważ wirusy SARS jako broń biologiczna okazały się tańsze i skuteczniejsze w destabilizowaniu sytuacji niż wirusy komputerowe. Przed destrukcją wywołaną zamierzonymi działaniami hakerów w czasie cyberataków można się bowiem w dużym stopniu ochronić stosując odpowiednie środki: techniczne, organizacyjne i programowe.

Przy obecnej globalizacji i wirusach chorobowych o czasie ukrywania się większym nawet od dwóch tygodni (jak w przypadku COVID-19), takich zabezpieczeń wprowadzić się po prostu nie da. Nie ma np. sensu zarządzanie zapobiegawczej kwarantanny w odniesieniu do jakiegoś państwa, ponieważ „bojowy” wirus wcale nie musi być uwolniony w kraju, który go stworzył.

Co gorsza Chiny właśnie pokazały, że wskazanie winnych takiej sztucznej epidemii jest praktycznie niemożliwe. Koronawirus wydaje się więc być wprost idealną bronią asymetryczną. Co więcej, epidemia COVID-19 udowodniła, że tak naprawdę nie jesteśmy gotowi, by się przed nią bronić.

I właśnie przed tym ostrzegają Australijczycy. Dlatego ich publikacja powinna być sygnałem dla wszystkich państw, że trzeba się przygotować na kolejną epidemię – być może bardziej zaraźliwą i śmiertelną.

KomentarzeLiczba komentarzy: 65
xxxxxxxx
sobota, 25 września 2021, 12:10

Nikogo nie obchodzi skąd się wzięła ta broń biologiczna, wszystkich obchodzi inwigilacja szczepienna i sianie paniki. zamiast zabić zbrodniarzy, lepiej zająć się reżimem nad ludźmi

Hzjzjzjz
niedziela, 30 maja 2021, 14:55

Osobiście nie zdziwiłbym się gdyby to amerykanie stali za pandemią covid 1. Mają motyw czyli powstrzymanie wzrostu Chin. 2. Wystarczy wypuścić takiego wirusa w Wuhan i alibi już jest bo jest tam ośrodek badający wirusy. 3. Po co Chińczycy mieliby wypuszczać wirusa u siebie skoro jest to broń biologiczna? Broń chemiczna i biologiczna jest niekontrolowana czego nauczyli się Niemcy podczas 2 wś. Tu mogło być tak samo amerykanie próbowali uderzyć w Chińczyków a strzelili sobie w stopę.

olo
niedziela, 30 maja 2021, 13:37

Autor zapomnial o odpowiednich działaniach władz amerykanskich. Wirus c19 w postaci przenoszącej się na ludzi zostal opracowany w 2015 na uniwersytecie North Carolina. W połowie 2019 w USA pojawily się częste przypadki zgodne objawowo z c19 ktore szybko zakwalifikowano jako konsekwencja "waporyzacji" choć nie miały z nią nic wspólnego. Typowe unikanie problemu. Z badań przeprowadzonych na początku 2020 na Tajwanie i w Japonii wynikło że w Chinach byla tylko jedna mutacja zaś w USA aż 5 co oznacza że źródłem wirusa był teren USA a nie Chin. (ha, temat przypomina tzw. hiszpankę).

SOWA
niedziela, 30 maja 2021, 12:12

Dużo prawdy ale jest prawda prawdziwsza od oficjalnej, gdyż o chińską pomoc zabiegały rządy które przez wiele lat nie zrobiły nic w kwestii poprawy bezpieczeństwa i funkcjonowania służby zdrowia. Zresztą Amerykanie przez wiele lat współpracowali z Chińczykami w Wuhan a chińscy naukowcy jeździli do Australii po nietoperze które były zarażone nietypowymi koronawirusami. Trudno powiedzieć czy jest to chińska rozgrywka, Anglosasów, czy światowa ustawka?

Ass
czwartek, 27 maja 2021, 10:57

Australia powiedziała to czego bezsilne Europa i Ameryka nawet boją się powiedzieć będąc już całkiem uzależnieni od Chin

art
czwartek, 27 maja 2021, 09:24

jak prześledzimy klasycznym podejściem temat: motyw, narzędzie przestępstwa, i kto jest głównie ofiarą(osłabione gospodarki ue i usa, państwa które się zadłużają na potęgę - kto kupuje te długi), a kto wygranym (gdzie jest największe odbicie gospodarcze od 20 lat, a gdzie już było mocne spowolnienie..) w wymiarze geostrategicznym to sprawa jest bardzo klarowna

olo
niedziela, 30 maja 2021, 13:44

nie, nie jest klarowna, ew. twoja interpretacja dostępnych faktów jest zbyt powierzchowna przez co błędna. Gospodarka Chin nie potrzebuje wspomagacza typu udupienie konkurencyjnych gospodarek. Natomiast gospodarka USA takiego wspomagacza potrzebuje i chętnie z niego korzysta. Nie jest to pierwszy raz, podobne rozwiązanie USA zastosowały w I połowie XX w. aktywnie dzialając w kontekście I i II WS. Dużo materiałow historycznych znajdziesz w necie, także z przesłuchań przed kongresem USA.

Wasko
czwartek, 27 maja 2021, 09:22

Przy takiej tragedi uczciwi ludzie pokazują że nie mają nic do ukrycia. Ci zaś robią wszystko by świat nie poznał prawdy, więc jeśli nie ma jednoznacznych dowodów to pozostaje logika.

olo
niedziela, 30 maja 2021, 13:46

Jak życie pokazuje, wszyscy mają cos do ukrycia. Jedni mniej inni bardziej wstydliwe rzeczy.

>JA<
środa, 26 maja 2021, 22:34

Mieszają nam w głowach tymi newsami. Najczęściej jest winny ten kto najwięcej zyskuje w takich sytuacjach. Czyli ludzie na szczytach piramidy społecznej. Macie tam 2 czy 3 klany takie jak Rockefeler czy Rothschild.

jackslater
poniedziałek, 24 maja 2021, 18:44

"Ale prawdą jest, że jak na razie nie ma jakichkolwiek dowodów na to, że to chińskie władze stoją za zamierzonym lub niezamierzonym wybuchem pandemii COVID-19." ale mimo to można puszczać w świat opinie jakie się tylko wymyśli

niedziela, 30 maja 2021, 15:36

Zdaje się, że na tym polega różnica pomiędzy

olo
niedziela, 30 maja 2021, 13:47

bo nie ponosi się za to prawnej odpowiedzialności.

czepialski
poniedziałek, 24 maja 2021, 16:19

Warto zapoznać się z ciekawym artykułem o pochodzeniu SARS-COV2 który ukazał się przed 3-05-2021 autorstwa Nicholas Wade art. jest po angielsku. "Pochodzenie Covid - podążając za wskazówkami" Czy ludzie lub natura otworzyli puszkę Pandory w Wuhan? Nicholas Wade. fragment tekstu z artykułu __________ "Wbrew temu, co twierdzą autorzy listu, pomysł, że wirus mógł uciekać z laboratorium, wywołał wypadek, a nie spisek. Z pewnością należało to zbadać, a nie odrzucić z ręki. Cechą charakterystyczną dobrych naukowców jest to, że dokładają wszelkich starań, aby odróżnić to, co wiedzą, od tego, czego nie wiedzą. Zgodnie z tym kryterium sygnatariusze listu Lancet zachowywali się jak biedni naukowcy: zapewniali opinię publiczną o faktach, których nie mogli być pewni, że są prawdziwe. Później okazało się, że list Lancet został przygotowany przez Petera Daszaka, prezesa EcoHealth Alliance of New York. Organizacja dr Daszaka sfinansowała badania nad koronawirusem w Wuhan Institute of Virology. Gdyby wirus SARS2 rzeczywiście uciekł z badań, które sfinansował, dr Daszak byłby potencjalnie winny. Ten ostry konflikt interesów nie został zadeklarowany czytelnikom Lancetu. Wręcz przeciwnie, kończył się list: „Nie deklarujemy sprzecznych interesów”."

olo
niedziela, 30 maja 2021, 13:53

Cechą charakterystyczną dobrych naukowcow, zanim zaczną się wypowiadać w danym temacie, jest zapoznanie się i uwzględnienie w swojej wypowiedzi także tych informacji ktore nie pasują do reprezentowanego poglądu czy udowadnianej tezy. Ale pan Wade o tym zapomniał. Poza tym pan Daszak niczego nie finansował ale jedynie przekazał pieniądze rządu USA czego ten nie mogł oficjalnie zrobić. Bez wzgledu na to czy pan Daszak kryje działania labolatorium z Wuchan czy pokątne działania armii / wywiadu USA to i tak działa na rzecz rządu USA.

SOWA
niedziela, 30 maja 2021, 12:21

Daszek obecnie siedzi cicho tak jak chińska bad women. Udzielają tylko kontrolowanych wywiadów. Prawdy się nie dowiemy. Będą niedomówienia jak po zamachu na JFK, czy "katastrofie" smoleńskiej.

Marcin
sobota, 22 maja 2021, 21:48

Myślę że pomija się rozgrywki o władzę w ChRL, koronawirus mógł spokojnie przeszkodzić w obejmowaniu coraz większej władzy przez obecnego Przywódcy Państwa Środka ale z drugie strony umocniła ją...

Gryf
sobota, 22 maja 2021, 10:48

Zwraca uwagę wyspowe pojawienie się wirusa w państwach świata zachodniego. Chińczycy nadzwyczaj szybko stworzyli też szczepionkę.

olo
niedziela, 30 maja 2021, 13:56

tak, zwlaszcza w Portugalii, Hiszpanii i Włoszech w 2018 roku a w USA w połowie 2019 i prawdopodobnie też wcześniej.

najnowsza broń biologiczna
piątek, 21 maja 2021, 21:13

Czyli można bezkarnie zabić 600 000 Amerykanów i armia USA boi się odpowiedzieć? Ile w takim razie, warte są gwarancje bezpieczeństwa USA, jeżeli 600 000 obywateli USA takich gwarancji nie ma? Dlaczego USA nie wypowiedziały wojny Chinom? Takie pytania zadaje sobie czytając ten tekst. Zresztą takie podejrzenia miał już dawno Donald Trump, ale wszystko "zostało zamiecione pod dywan". Śledztwo poszlakowe o celowym użyciu broni biologicznej w zasadzie składa się w logiczną i spójną całość. Tragicznym faktem jest natomiast strach USA przed Chinami i brak zdecydowanej reakcji na ten atak. Czyżby Chiny była za silne dla USA?

olo
niedziela, 30 maja 2021, 14:02

Bardzo podobna sytuacja do konsekwencji za 21 czerwca 1942 roku. Amerykanie sami doprowadzili do śmierci własnych ludzi na c19 dlatego nie ma konsekwencji (zewnętrznych i wewnętrznych). W 42 nikt z wyższych dowódców armii ZSRR nie poniósł konsekwencji na przegraną kampanię obronną. Dlaczego? Bo byli przygotowani do ataku a nie do obrony. Pechozol.

asdf
niedziela, 23 maja 2021, 12:07

juz w latach 50ych XXw w Korei byly za silne MacArthur chcial uzycia broni jadrowej

Kiks
sobota, 22 maja 2021, 10:23

To nie strach. Gdybyś uważnie przeczytał ze zrozumieniem to byś wiedział, że to bardzo trudno udowodnić. Praktycznie niemożliwe. A wiarygodność chińskich komunistów jest zerowa.

kmdr
niedziela, 23 maja 2021, 04:09

Tego się nie da udowodnić kto. Ci którzy coś o tym wiedzieli zostali zamienieni z formy ludzkiej w fazę stałą i gazową. A pisząc wprost pewnie ich spalili żywcem, znając ichniejsze obyczaje. Dowieść można tylko modyfikacji genetycznej pod dwoma warunkami, że znajdzie się szczep początkowy i warunkach laboratoryjnych uda się powtórzyć ten proces. I porównać ,ze to to samo. Ale nie udowodni się kto to zrobił. I zawszę można powiedzieć, że ktoś podrzucił. Innej metody nie widzę. A nikt nie przyjdzie i się nie przyzna.

czepialski
poniedziałek, 24 maja 2021, 16:22

Poszlaki to też dowody a tych jest wystarczająco.

olo
niedziela, 30 maja 2021, 14:04

i właśnie poszlaki (i dostępne dowody) wskazują na USA a nie Chiny

SOWA
niedziela, 30 maja 2021, 12:29

Poszlaki to specjalność NKWD. Chciałbyś aby tobie przedstawiono zarzuty na podstawie wystarczającej ilości dowodów poszlakowych? Zresztą poszlaki to doskonała metoda do zatarcia śladów i ochrony prawdziwych winowajców. Jeszcze w latach 50 XX wieku w ZSRR nie było pedofili a seryjni mordercy unikali wykrycia bo według partii w ZSRR nie było morderstw. Byli tylko szpiedzy i wrogowie ludu. Kto wie ile skazano niewinnych ludzi na podstawie "dowodów" poszlakowych.

mamnosjakpinokio
piątek, 21 maja 2021, 20:00

Zwykła analiza matematyczna dostępnych publicznie danych z różnych krajów (czyli biały wywiad) jednoznacznie wskazują iż epidemia jest sterowana. No, tak... zapomniałem... nie lubicie matematyki... no cóż, ja na maturze zanim zaczęli liczyć czas rozwiązałem najprostsze zadanie w głowie, od razu napisałem je na ściągach (w 2 różnych formach zapisu)...dwie osoby już je przepisywały gdy zaczęli liczyć czas...w sumie dla 47 osób stworzyłem tych ściąg 12 (4 zadania, każde w 3 różnych wariantach zapisu - by się nauczyciele nie zorientowali iż cała sala ma to samo, tak korzystałem z wiedzy wywiadowczej - każdy dokument w ciut innej wersji by wiedzieć który wypłynął, oczywiście moje zadania były zapisane odmiennie niż na ściągach by na mnie nie padło podejrzenie...). Analiza danych przez lata była moim hobby, jak wiadomo po czasie nabywa się biegłości i momentalnie wychwytuje anomalie.

olo
niedziela, 30 maja 2021, 14:14

chyba analiza logiczna lub dowodowa. Jeśli zaś chcesz upierac się przy matematycznej to bądź tak uprzejmy i przedstaw nam metodologię zamiany faktow lub informacji na wartości matematyczne oraz zastosowane rownanie umożliwiające, w oparciu o przyjęte wartości matematyczne, uzyskanie wspomnianego przez ciebie wyniku.

virus+
piątek, 21 maja 2021, 17:22

no coś w tym jest że najprawdopodobniej "zrobił ten co skorzystał",,,, tyle że poza Chinami skorzystali producenci tzw. szczepionek,,,,

kmdr
niedziela, 23 maja 2021, 02:57

A popatrz gdzie te firmy miały/mają swoje laboratoria. Jedno nie wyklucza drugiego.

inside job
piątek, 21 maja 2021, 15:20

Biologiczny atak USA na Chiny, który wymknął się spod kontroli bo Chińczyk po początkowym szoku otworzył granice i puścił to na świat

olo
niedziela, 30 maja 2021, 14:16

Chińczycy nie puścili wirusa w świat co dowodzą badania genomu wirusa. Natomiast Amerykanie tak.

kmdr
niedziela, 23 maja 2021, 04:22

Raczej Chińczykom coś się wydostało za wcześnie. I wtedy to rozpuścili po świecie, żeby jak już się wydostało to coś na tym skorzystać.

Bolekolek
piątek, 21 maja 2021, 13:51

Prosiłbym żeby lepiej dobierano lektora do czytania w materiale filmowym do tego artykułu. Podstawą powinna być prawidłowa dykcja, wymowa intonacja i szybkość czytania.

gebeth
piątek, 21 maja 2021, 12:57

Ależ kochani, Witold Gadowski w swoich reportażach.. opisał dokładnie gdzie w USA pracowano nad tym wirusem, opisał skład naukowców pracujących , kto finansował badania i to że po oprotestowaniu prac przez naukowców z instytutu Pasteura , rząd USA wstrzymał finansowanie i wtedy dopiero przeniesiono badania do zaprzyjaźnionego instytutu w Wuchan. Zachęcam do pogrzebania i obejrzenia materiałów Witka Gadowskiego.

poniedziałek, 24 maja 2021, 16:30

Znam to.

Yyy?
sobota, 22 maja 2021, 11:36

Francuzi już jakiś czas temu puścili farbę, że Chińczycy mutowali koronowirusy zwierzęce tak, żeby przeskakiwały na ludzi.

czepialski
poniedziałek, 24 maja 2021, 16:27

Puścili bo sami ich uczyli.

kmdr
niedziela, 23 maja 2021, 04:27

Jakie jest prawdopodobieństwo, że osoba z wadą genetyczną systemu immunologicznego zje niedogotowanego nietoperza zarażonego wirusem, który nie przenosi się droga pokarmową i ginie w temperaturze 70 st C i rozpocznie pandemie? Zerowe.

środa, 26 maja 2021, 14:59

Przy ilości osób na świecie, większe niż zerowe

asf
piątek, 21 maja 2021, 12:50

A Wy dalej kupujecie Chińskie produkty... telefony, komputery, maseczki i wiele innych rzeczy...

Konsument
środa, 26 maja 2021, 19:41

Już dawno nie.Trzy razy obejrzę i sprawdzam gdzie to to wyprodukowano. Made in Taiwn-okej,Made in Vietnam-okej.Made in China-von.Proste.

SimonTemplar
piątek, 21 maja 2021, 19:18

A co mamy kupować? 70% produkcji smartfonów czy laptopów to Chiny. Nawet Korea Południowa ma swoje fabryki w Chinach....

Lusor
sobota, 22 maja 2021, 14:18

To trzeba troszkę wysiłku włożyć a nie brać to co pod nos podstawią. Jak podstawiaja pod nos to juz jest dla mnie mało atrakcyjne i podejrzane.

kmdr
niedziela, 23 maja 2021, 04:30

Najczęściej występującym napisem w każdym bez mała domu jest MADE IN CHINA / MADE IN PRC.

Kiks
sobota, 22 maja 2021, 10:21

Jemu chodzi o stricte chińskie produkty. A z Chin pomału ucieczka.

olo
niedziela, 30 maja 2021, 14:18

Coraz mniej jest tych "stricte" a coraz więcej tych z elementami składowymi.

Także tego
piątek, 21 maja 2021, 12:31

Dwa Europejskie kraje: Szwecja i Białoruś, a reszta, no cóż...

środa, 26 maja 2021, 15:56

Szwecja aktualnie idzie na rekord, a w grudniu ich król przepraszał że zawiedli. Na tomiast Białorusi nie skomentuję.

Monkey
piątek, 21 maja 2021, 12:27

Nie ma co iść na taniochę, głowne gałęzie przemysłu trzeba mieć u siebie. Nawet jeśli ekonomicznie jest to droższe, to suwerenność tak naprawdę nie ma ceny, której nie byłoby warto za nią zapłacić.

olo
niedziela, 30 maja 2021, 14:20

Oczywiście, w sytuacjach kryzysu (pandemia, wojna) okazuje się że gospodarka odcięta jest od dostaw surowcow czy półproduktów.

Tomasz
piątek, 21 maja 2021, 11:58

Dokładnie, odpowiedź może być tylko jedna. Nie kupujcie chińskich produktów. Nie kupujcie produktów koncernów mających fabryki w Chinach. To jest jedyna forma obrony. Również asymetryczna

SOWA
niedziela, 30 maja 2021, 21:25

Kiedyś Amerykanie zrzucali stonkę na pola PGRów teraz Chińczycy wysyłają koronawirusa w paczkach z AliExpress. Wystarczyło mieć sprawną i kompetentną służbę zdrowia, obronę cywilną, instytuty naukowe gdzie pracują naukowcy opłacani przez państwo a nie korporacje i problem wirusa byłby znacznie mniejszy. Moja koleżanka aby zrobić specjalizację musiała wyjechać do Szwecji a była trzecią studentką na GUM. Niestety pochodziła z ubogiej rodziny bez układów... .

olo
niedziela, 30 maja 2021, 14:23

przed czym? Uważaj, bo słyszysz "wirus z Chin" kiedy mówią "wirus z USA". Tak samo kiedy mówili "grypa z USA" słyszałeś "hiszpanka". To tylko rozbudowany PR.

Marek
sobota, 22 maja 2021, 09:16

Bosch w Chinach ma 50 fabryk te części jeżdżą we wszystkich autach , musisz zrezygnować z auta ..miedzyinnymi

Paranoid
piątek, 21 maja 2021, 11:55

ciekawe jak tam idzie wydatkowanie pieniędzy polskich podatników na szczepionkę covid "made in poland", czy środki do firmy Szumowskiego.

Paweł P.
piątek, 21 maja 2021, 11:42

Jedyna opcja w tym momencie, to zakręcenie kurka – musimy to robić portfelami. Wszyscy obywatele. Wiadome jest to skąd wirus się wziął, między bajki można wsadzić tezę, że Chinom został podrzucony. Kto zyskał, kto stracił, proste pytanie. Prosta odpowiedź.

olo
niedziela, 30 maja 2021, 14:25

Graj w totka skoro jesteś taki wszystkowiedzący.

Arek102
poniedziałek, 24 maja 2021, 00:12

Nie tylko to bo o Sarscov 2 opinie publiczną poinformowali chińscy lekarze z Why Han w mediach społecznościowych i to w brew władzom, które je blokowały. Dokładnie też w tym samym czasie od początku grudnia 2019 roku toczyły się zamieszki studenckie w Hong Kongu przeciwko wprowadzeniu przez tamtejszą gubernator ustawy mającej służyć deportacji nieposłusznych obywateli z Hong-Kong do Chin kontynentalnych. Wydarzenia te przyciągały uwagę światowej opinii publicznej i to przez okres kilku tygodni. Ściągnięto nawet wojsko, którego jednak nie użyto tylko je rozstawiono w tej enklawie oraz większe siły na pd. Chin centralnych. Dokładnie w tym samym czasie trwała walka Lekarzy z Whu-Han z tajemniczą chorobą wirusową wywołującą zapalenie płuc, które prowadziło do duszenia się pacjenta (-ów). W Azji pd. i pd-wsch. występuje szereg takich chorób, identyczne objawy ma np. wirus Hanta ale on atakuje głównie ludzi w tzw. sile wieku doprowadzając do śmierci w ciągu max. 48 godz. Zresztą dziwne jest także to iż w latach 2003 i 2004 także była epidemia Sars-cov i właśnie instytut z Why Han miał doświadczenia z tą chorobą i nic z tym nie zrobił. Instytut podlega armii chińskiej czyli władzom w Pekinie. Jak dla mnie jest to wystarczający dowód iż Chińczycy nieprzypadkowo nic nie zrobili z epidemią w Whu Han w listopadzie i grudniu 2019 roku, choć o niej wiedzieli (ruchy chińskich wojsk na pd. chin oraz informacje w mediach od lekarzy z Why Han i to już pod koniec listopada 2019, pierwsze przypadki w połowie listopada (17), tylko robili wszystko by jak najdłużej świat w tym i WHO przez nich kontrolowane, nic nie zrobiło. Przypomnę także, że i D.Trump przegrał wybory w USA właśnie przez Covid-19, bo gdyby ich nie było to nie było by głosowań korespondencyjnych w większości stanów USA. Jest jeszcze jeden fakt o którym nikt nie pamięta to iż chińska gospodarka wg. ówczesnych władz rozwijała się w tempie około 3-4 % w 2019 roku. A wg niezależnych analityków zachodnich także i polskich ich rozwój w 2018 roku wyniósł zaledwie 2%. A w 2019 roku miał spaść poniżej zera do około -2%, -3% w wyniku działań własnie D.Trampa i wprowadzeniu embarga na wiele produktów pochodzących właśnie z Chin. Te same parametry można zobaczyć także w bilansie handlowym z Niemcami, które po USA są największymi odbiorcami produktów z Chin. Czyli jak dla mnie wszystko jest jasne. Chińczycy użyli mikroba by ten uzdrowił ich gospodarkę. Usunął D.Trampa w zbliżających się wyborach co miało także zminimalizować straty w wojnie handlowej. Tutaj amerykańscy demokraci jak na razie nie zmienili polityki poprzednika. Zobaczymy jak długo wytrwają w swoich zamiarach??? Jak na razie Chinom ten zabieg z sars-cov2 się opłacał. Zobaczymy jak długo utrzyma się w tajemnicy i nie wypłyną na światło dzienne "żelazne dowody" wiążące najwyższe władze komunistycznych Chiny z wywołaniem tej pandemii na świecie. Także, bardzo ciekawe są doświadczenia Tajwanu z 2003 i 2004 roku z pierwszą falą pandemii Sars, bardzo dobrze, a przede wszystkim szybko poradziły sobie z nową falą pandemii wirusa z 2019 roku (covid 19). Ostrzegali oni świat własnie przed tego typu chińskimi działaniami. Jak widać się nie pomylili.

Ghjkll
niedziela, 30 maja 2021, 15:01

Tak wypuścili broń biologiczna u siebie puknij sumie w głowę.

olo
niedziela, 30 maja 2021, 14:26

Tajwańczycy wiedzą że c19 nie pochodzi z Chin, a ty nie?

kmdr
niedziela, 23 maja 2021, 04:38

Tłumacze od dawna że największa siłą każdego człowieka jest portfel. I na arenie międzynarodowej jak i wewnętrznej. Co by było jak by 50% ludzi nie opłaciło rachunku za prąd przez trzy miesiące? Odłączą połowie gospodarstw domowych? Jak? Kim? Komornika przyślą? Po jakim czasie? Po roku? Portfel, a w nim gotówka nie karty.

rob ercik
piątek, 21 maja 2021, 21:08

Paweł, ukraina, Syria, Libja, przeróżne "wiosny", Irak etc etc lista jest długa i wiąże się prawie zawsze z ... USA ... i planujemy (jako państwo) wydać tam miliardy

olo
niedziela, 30 maja 2021, 14:27

W USA wiedzą o nadchodzącym kryzysie dlatego dbają aby reszta świata była w gorszej kondycji gospodarczej niż oni.

Tweets Defence24