Atak reżimu Łukaszenki na Polskę i cyniczne wykorzystanie kryzysu afgańskiego [OPINIA]

26 sierpnia 2021, 12:11
afganistan_ewakuacja
Fot. Ministerstwo Spraw Zagranicznych/Twitter
Reklama

Co najmniej kilka tysięcy osób sprowadził już białoruski reżim w ramach swojego ataku demograficznego na Polskę i państwa bałtyckie. Operacji o kryptonimie "Śluza" towarzyszą działania o charakterze psychologiczno-informacyjnym, których celem jest zniszczenie wizerunku zaatakowanych państw oraz polaryzacja opinii publicznej. Białoruski dyktator wykorzystuje przy tym afgański kryzys. Tymczasem kończy się potężna akcja ewakuacyjna z Kabulu, w ramach której wywieziono ponad 70 tys. osób, w tym około 1000 do Polski.

Białoruski reżim przystąpił do planowania tej operacji już w maju, tuż po tym jak Unia Europejska zapowiedziała sankcje w związku z porwaniem samolotu Ryanair z młodym białoruskim opozycjonistą Romanem Protasiewiczem na pokładzie. Niezależni białoruscy dziennikarze przypomnieli przy tym, że już w 2010 r. przeprowadzona została podobna operacja, ale na mniejszą skalę. Według informacji podanych przez białoruskiego dziennikarza Tadeusza Giczana, została ona wówczas opracowana przez obecnego szefa białoruskiego KGB Iwana Tertela oraz jego brata Jurija, ówczesnego dowódcę elitarnej jednostki wojsk ochrony pogranicza OSAM. Jej celem było wówczas wyłudzenie od Unii Europejskiej środków finansowych, rzekomo na ochronę granicy. Akcja prowadzona obecnie została jednak staranniej dopracowana dzięki skorzystaniu przez Białoruś z doświadczeń tureckich, tj. ataków demograficznych przeprowadzonych przez Ankarę w 2015 roku i lutym 2020 roku. Pozwoliło to m.in. na wzbogacenie modelu operacyjnego o działania natury psychologiczno-informacyjnej.

Atak reżimu Łukaszenki na Polskę i cyniczne wykorzystanie kryzysu afgańskiego [OPINIA] - czytaj dalej artykuł Witolda Repetowicza w serwisie Infosecurity24.pl ---> KLIKNIJ TUTAJ <---

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 205
Reklama
Dropik
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 11:18

dziś zarzymano na naszym terytorium 70 uchodzców. drugie tyle zapewne podkruzuje dalej na zachód , korzystajac z pomocy przedsiębiorczych Polaków . Tych 30 to tylko ustawka polityczna obliczona na zyski polityczne. to tak grubymi nicmi szyte , że dziw że jeszcz ktoś tego nie zauwazył

Dropik
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 10:35

w czasie kiedy wszystkie kamery skierowane są na grupę w Usnaszu, inne grupy uchodźców bez dużych kłopotów przechodzą granicę i jadą ... na zachód, bo pobyt w naszym kraju-raju to dla nich ostateczność.

Marek
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 10:05

Dlatego bezwzględnie nie należy dać się zastraszyć i ulec tej próbie wymuszenia. Zabezpieczyć granicę i zwiększyć liczbę wojska/funkcjonariuszy w terenie. Jak tow. Łukaszenka sobie ich sprowadził, to niech się teraz nimi zajmuje. W wywiadzie sprzed kilku lat chwalił się przecież, że u niego jest wyższy standard życia niż w Polsce. No to ma środki, a ludzie chętnie mu się osiedlą w takich wspaniałych standardach. Zawsze też może ich próbować wcisnąć swojemu drogiemu koledze ze wschodu. Tak się przecież z tow. Putinem ostatnio ściskali i całowali.

Alexy
niedziela, 29 sierpnia 2021, 15:52

Wstyd i ubolewanie nad poziomem intelektualnym i moralnym tzw totalnej opozycji. Dla nich nie istnieje interes państwa, kraju, Ojczyzny, liczy się tylko ich interes polityczny pod płaszczykiem humanitaryzmu!!! Okropna jest także manipulacja medialna!!! Maski opadają w sytuacjach kryzysowych!!!

Afgańczyk z Kabulu
sobota, 28 sierpnia 2021, 21:02

Karetki nie było. To była wynajęta furgonetka, gdyby któraś z "ciotek rewolucji" wezwała Pogotowie, zostałaby ukarana przez Policję za bezpodstawne wezwanie. Zmowa. Czy ci biedni ludzie z TVN i Wyborczej nie boją się, że taki straszny człowiek jak ja może zrobić im coś złego? Wstydzicie się, że jesteście Polakami, droga wolna, tylko gdzie was docenią, bo TU was nie kupują.

robg
sobota, 28 sierpnia 2021, 16:20

Typowe polskie biadolenie, jak Polska atakuje i wtraca się w wewnetrzne sprawy Białorusi, oj jaka to radocha, jak Łukaszenka robi odwet, oj jaki to krzyk, że "atakuje" Polske, hahahahah

Dropik
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 10:36

Polska nie atakuje Białorusi.

Krzysiek
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 10:08

Tu nie było, żadnego biadolenia. Po prostu znane fakty i reakcja na nie. Co więcej widać już, że tow. Łukaszenka się przeliczył i będzie miał problem u siebie. A to, że kraje wzajemnie się mieszają do spraw innych to tak było, jest i będzie do końca świata. Chodzi tylko o to, aby robić to lepiej niż konkurencja.

mc.
sobota, 28 sierpnia 2021, 15:17

Ciekawe co myśli o sobie Komisja Europejska ??? Czyli rok 2015 - Polacy zdrajcami Europy, nie chcą przyjmować imigrantów. Rok 2021 - Ostra reakcja KE: Nie możemy pozwolić na nielegalną migrację............................................................................................................................................................................................. Jak my Polacy możemy szanować taką instytucję ?!

Dropik
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 10:38

szczelnośc granicy, a postepowanie zgodnie prawem to 2 różne sprawy.jedno to sprawa polityczna , a drugie prawna. Trzeba szukac rozwiązań politycznych czyli tak nacisnąc na Baćkę aby mu w piety poszło np ograniczyc import paliw.

gosc
środa, 1 września 2021, 11:57

przeciez nie chcemy od rosji ni gazu ni ropy,to nam glabie w piety pojdzie jak nas oleja,obralismy ich przy pomocy sadow z 3 mld gol,teraz mozemy ich cmoknac,kontrakt krotki,i po 600 za gaz ,straty odrabiaja.

Davien
niedziela, 5 września 2021, 18:06

No i płacicie w Rosji jak za diamenty, Polska kupuje z innych zrodeł niz gazprom, a od 2022r nawet i od ruskich nic.

Zzzzz
piątek, 27 sierpnia 2021, 22:24

To jest pierwszą część ćwiczeń ,,zapad 2021". Przekonacie się niebawem.

Don L
niedziela, 29 sierpnia 2021, 10:17

Będzie pretekst żeby zająć Białoruś.... , potem będą naciski aby odblokować przesmyk Suwalski ...

Ekim
piątek, 27 sierpnia 2021, 21:39

Patrzac , to Lukaszenka pomaga uchodzca . Z drugiej strony chce to wepchnac do unii. Zeby sobie nie strzelil w ten durny leb. Polska ich nie wpusci i Lukaszenka zostanie z reka w gu....ie. Tzn z uchodzcami na swoim terenie. Polacy nie przyjmowc mlodych afganow, jesli juz to starszych dzieci do 15 lat , kobiety i mlode dziewczyny . A tych byczkow od 16 lat do 35 won.

Eee tam
sobota, 28 sierpnia 2021, 12:20

Młody może iść do fabryki albo na budowę także masz bardzo osobliwe pomysły delikatnie mówiąc

Nauczyciel
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 10:13

Żeby nadawać się do fabryki lub na budowę, to trzeba mieć poważne kompetencje i przygotowanie. Moje doświadczenie nauczyciela (32 lata pracy) przekonują mnie, że (statystycznie) jak ktoś ma więcej niż 12 lat, to go już nie wdrożysz to funkcjonowanie w kulturze technicznej. Oczywiście mogą być pojedyncze wyjątki, ale w masie - nie.

Eee tam
czwartek, 2 września 2021, 11:29

12 latkowie chodzili pracować w fabrykach w XIX wieku

Box123
piątek, 27 sierpnia 2021, 23:55

Nikomu nie pomaga tylko wykorzystuje ich jako żywe tarcze żeby uderzyć w litwe i Polskę za to że wpsarly tamtejszą opozycję walczącą o wolność kraju, a przy okazji wyłudza od tych ludzi ostatnie pieniądze łudząc ich tym że sobie wejdą jakby nigdy nic do Europy. I jak sobie wyobrazasz rozdzielanie dziec od rodziców? Dopiero była by afera. Polska nie ma żadnego obowiązku w tej sytuacji. Nie mieliśmy kolonii. Nie my wywołaliśmy ten bajzel w Afganistanie. Zrobili to skrajni lewacy od Bidena (bo patrząc na to jak się prezentuje ten ostatni to mam wrażenie, że robi tam już tylko za kukiełke, która mówi i podpisuje co jej każą), a teraz ich Polscy odpowiednicy chcą żeby to Polska ponosiła za to odpowiedzialność. A jak ktoś wyskakuje z chrześcijaństwem to niech się dokształci. W pierwszej kolejności miłosierdzie obowiązuje wobec bliskich, potem współobywateli, a dopiero potem kolejnych osób. Jeśli pomoc tym kolejnym zagraza najbliższym to obowiązkiem chrześcijanina jest dbać o bezpieczenstwo tych najbliższych. Taka jest nauka kościoła obowiązująca chrześcijan, a tu nagle najwięksi lewacy którzy plują na kościol przy każdej okazji mają najwięcej do powiedzenia o chrzescijanstwie:\ Nie mówiąc o tym, że to co się dzieje na bialorusi to ustawka rosyjskich służb nastawiona właśnie na wywalanie takiej wojenki w Polsce. Jeśli ktoś uważa że należy tych uchodźców wpuścić "bo trzeba pomagać" to niech sprzeda cały swój majątek i pójdzie karmić bezdomnych w Polsce. Bo to mniej więcej taka sama logika. Ciekawe ilu było by chętnych wśród tych co są pierwsi do bezmyślnego przyjmowania wszystkich chętnych

Bb
sobota, 28 sierpnia 2021, 20:25

Nic dodać, nic ująć.

Box123
piątek, 27 sierpnia 2021, 19:43

Jeżeli po tej sytuacji osoby i podmioty, które zaanazgowaly się w atak na Polskę, chcąc wykorzystać wojnę hybrydową Rosji przeciw UE do własnych celów politycznych, nie utracą mandatów posłów i senatorów (i nie staną przed sądami), a media nie utracą koncesji to znaczy, że Polska jest dalej państwem teoretycznym. A długofalowo konieczne jest przyjęcie odpowiednich przepisów, które będą chroniły Polskę przed kolejnymi tego typu sytuacjami: po pierwsze ograniczenie możliwości ingerowania w wewnętrzne sprawy Polski przez zagraniczne media (skopiowanie słowo w słowo rozwiązań z Francji - obcy kapitał max 20%), po drugie wprowadzenie realnych kary za rozpowszechnianie kłamstw w przestrzeni publicznej (bo sytuacja w której miliony ludzi jest manipulowanych setkami kłamstw i fejknewsow z demokracją ma niewiele wspólnego) oraz doprecyzowanie pojęcia zdrady o działania w warunkach wojny hybrydowej wspierające wrogą nam stronę oraz działanie na szkodę Polski na arenie międzynarodowej ( jak np domaganie się nakładania na nas sankcji, pozbawiania środków, nie sprzedawania bronii w sytuacji realnego zagrożenia panstwa czy inne działania zmierzające do osłabienia naszej pozycji politycznej czy finansowej), bo w tej chwili jest to pusty przepis, a kary biorąc pod uwagę ile Polskę kosztowały takie działania w przeszłości są niepoważne. Po doświadczeniach targowicy Polska ma pełne prawo przeciwdziałać takiej sytuacji, tak jak choćby robi to hiszpania gdzie przywódca nie tak bardzo dawnych protestów w Katalonii, które uznano za zagrożenie dla bezpieczeństwa panstwa odsiaduje właśnie 15 letni wyrok więzienia, za to że po prostu organizowal demonstracje i to w sytuacji gdzie hiszpania nie ma za sobą takich doświadczeń historycznych jak Polska i ma znacznie bezpieczniejsze położenie międzynarodowe. Dlatego jeśli sytuacja ta nie zostanie rozwiązana, możemy spodziewać że będzie tylko gorzej, a w sytuacji realnego zagrożenia naszych granic może to przesądzic o naszej porażce. W tym kontekście można też wspomnieć o postawie części instytucji europejskich, bo być może sytuacja polityczna w Polsce i towarzyszące jej emocje nie pozwalaly spojrzeć na to wielu osobom z dystansem w poprzednich latach. Jako ciekawostkę można podać, że wczoraj Europejski trybunał praw człowieka nakazał Polsce zapewnienie pomocy humanitarnej osobom koczujacym przy polskiej granicy czyli osobom znajdującym na terenie bialorusi, co oznacza, że wezwał Polskę do nielegalnego naruszenia granic i złamania prawa miedzynarodwego, pomijajac zupełnie też wszystkie okoliczności tej sytuacji jak to, że osoby znajdujące się przy polskiej granicy są na terenie bialorusi w pełni legalnie, posiadają białoruskie wizy, zostali zwiezieni na bialorus i dostarczeni pod granice, za pieniądze przez białoruskie służby i posiadają zapasy żywności, a bialorus odmówiła wpuszczenia polskiej pomocy i tym samym poparł wpisywanie się naszej totalnej opozycji w wojne hybrydową przeciwko Polsce - co pokazuje jaki poziom reprezentują sobą, przynajmniej niektóre, instytucje europejskie, które od kilku lat ramię w ramię z naszą rodzimą targowicą, atakują Polski rząd pod byle pretekstem. Ciekawostka nr 2: syn Batki osobiście robi turne po bliskim Wschodzie i afryce żeby zachęcać nowych "turystów" do wizyty na bialorusi. Tacy to uchodzcy

Tadeusz
piątek, 27 sierpnia 2021, 21:52

Niestety mamy najgorszą totalną opozycję na świecie, która skarży na Polskę, domaga się kar, nałożenia sankcji i chce na nią głosować 30 % narodu.

Dropik
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 13:06

płyta ci się zacieła. nikt nie postuluje otwarcia granic na klientów białoruskiego biura podróży. Jednak trzymanie tej 30 słuzy tylko celom propagandowym. codziennie 30-100 przekracza granicę i tylko częśc jest lapana i umissczana w osrodkach dla uchodzców. a 30 niczego nie zmienia

Jakub
sobota, 28 sierpnia 2021, 05:54

O tym trzeba pamiętać przy urnach wyborczych i z jakiego pnia się wywodzi Franio z siniaczkiem na pleckach.

Eee tam
sobota, 28 sierpnia 2021, 11:02

Nagadaliście się już? To teraz szykować kolejne stare koszary bo za miesiąc dwa będzie ich tu 100 tysięcy albo więcej

Chyżwar dawniej Marek
niedziela, 29 sierpnia 2021, 14:01

Nic z tego. Zamiast nowych koszar będziemy umożliwiać tym kolegom wyjazd do Strasburga. Niech ku zadowoleniu tamtejszych sędziów czytają wokandy.

Dropik
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 13:08

przecież nie będą chcieli zostać w naszym kraju raju i pojadą do waszego oczekiwanego kalifatu niemieckiego :P

Kamil
sobota, 28 sierpnia 2021, 16:29

Moskalu specjalnie dla ciebie,,Oj ostre! Oj ostre,Ostre kosy nasze,Wystarczą na krótkie mosiewskie pałasze'' stara Polska pieśń

Box123
sobota, 28 sierpnia 2021, 16:15

Więc trzeba ich odsyłać na bialorus tak jak robi to Litwa? Dlaczego my nie możemy tego robić?

zimny kubek
niedziela, 29 sierpnia 2021, 09:50

Kogo chcesz odsyłać. Przez 6 lat nic na granicy nie zrobiono, a tu nagle kilka osób i mamy szopkę propagandową dla ciemnego ludu. Wyłącz telewizor i wróć do rzeczywistości, a zrozumiesz kto jest prawdziwym wrogiem

Orban się nie patyczkował
niedziela, 29 sierpnia 2021, 14:10

Jak to kto? Ten, co ze szkodą dla własnego kraju drze ryja w Strasburgu i w Brukseli. A zimny kubek jest potrzebny. Taki, jaki sugeruje Gen. Skrzypczak. Czyli korytarz dla tych emigrantów przez Polskę do Niemiec.

Viggen
sobota, 28 sierpnia 2021, 20:25

Box 123 co mamy robić skoro są po drugiej stronie. Zgarnęli kasę za wizy po 600usd od głowy i bilety po 1600 niech teraz się martwią.

Sailor
piątek, 27 sierpnia 2021, 17:04

Aspekt humanitarny jest zawsze ważny ale w tej konkretnej sprawie raczej drugorzędny z uwagi na to, że jest to w wykonaniu Łukaszenki atak hybrydowy na UE, a my jesteśmy na pierwszej linii. Tylko w takim aspekcie powinna być rozpatrywana ta sytuacja. Ci uchodźcy nie dostali się na Białoruś sami z siebie. Zostało to zorganizowane przez służby białoruskie Na granicę też przywieźli ich autokarami. Dlatego powinniśmy mówić przede wszystkim o odparciu agresji ze strony reżimu.

Gniewko
sobota, 28 sierpnia 2021, 07:35

Dobra, a co my możemy zrobić Białorusi w tej sytuacji. Chyba tylko skoczyć na warsztat.

artm
piątek, 27 sierpnia 2021, 15:58

w taktyce nie istnieje pojęcie "cynizm"

Eee tam
piątek, 27 sierpnia 2021, 15:48

Moim skrytym marzeniem jest aby przed domem każdego wyborcy obecnej władzy koczowali uchodźcy w ramach nauki humanitaryzmu i nawrócenia za 2015 rok. Może się spełni ?

Chyżwar dawniej Marek
niedziela, 29 sierpnia 2021, 14:15

Nic z tego. Prędzej podwieziemy w miejsce, z którego będą mieli blisko do twoich szefów. Będzie łatwo zważywszy, że oni właśnie do nich chcą trafić.

wert
piątek, 27 sierpnia 2021, 17:42

jeżeli zapłacą tyle ile przemytnikom możemy pogadać. O humanitarnym wydaleniu

facetoface
piątek, 27 sierpnia 2021, 17:32

Moim jest by każdy z opozycji taki chętny przyjął 3 pokoleniową rodzinę do siebie w ramach nauki i doświadczenia za 2015 tych zamachów. Może się spełni!

zeus89
piątek, 27 sierpnia 2021, 17:12

A ja marzę by każdy bezmózgi samarytanin wziął sobie uchodźcę do domu i go sam utrzymywał. Spełni się? Oczywiście, że nie. Bo wy chcecie pomagać ale chcecie by pomoc zaczynała się ale u kogoś innego.

czytelnik D24
piątek, 27 sierpnia 2021, 14:17

Dziś kilkadziesiąt osób wysłali żeby sprawdzić co się stanie. Jak przejdą to jutro będą tysiące. Nie wolno do tego dopuścić.

Dropik
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 13:10

trzeba obłożyć sankcjami import paliw z Białorusi tylko wtedy nie będzie można grzać sondaży na emigrantach

czytelnik D24
wtorek, 31 sierpnia 2021, 00:25

Czyli postępująca izolacja Białorusi? W to ruskim graj.

SS
piątek, 27 sierpnia 2021, 13:52

A morawiecki chce wymordować Żubry w Białowieży.

Thor niebezpieczny
piątek, 27 sierpnia 2021, 12:43

W czysto technokratycznym podejściu, dobrze Pan to ujął. Jest jeszcze aspekt humanitarny, o tym Pan nie pisze. W przypadku "Usnasza" ten aspekt, humanitarny jest o wiele bardziej istotny, właśnie z racji nieprzestrzegania przez nasze służby prawa. Teraz kiedy media to nagłośniły, powinny zostać podjęte kroki by "problem" de eskalować. Jednak obawiam się, że już zapadła decyzja i właśnie realizowany jest plan eskalacji. Można dyskutować o powodach takich decyzji. Jedno mnie osobiście razi, urągająca wszelkim standardom toporność działań SG, PP. Pytanie retoryczne. Czy powodem takiego "stylu" działania jest adresat przekazu, który bardziej złożonych przekazów nie zrozumie?

Gniewko
sobota, 28 sierpnia 2021, 07:38

Pozwolić organizacją na udzielenie pomocy, a później zatrzymać każdego do wyjaśnienia za nielegalne przekroczenie granicy. I wilk syty i owca cała.

Eee tam
piątek, 27 sierpnia 2021, 12:27

Co się przejmujecie jak przegramy tą graniczną bitwę demograficzną to po prostu rząd poprosi Zachód o RELOKACJĘ uchodźców i sprawa załatwiona !

dropik
piątek, 27 sierpnia 2021, 14:38

o nic nie będzie musiał prosić. oni i tak w większości pojada do UK i Niemiec.

Eee tam
piątek, 27 sierpnia 2021, 15:15

Z polskich zamkniętych ośrodków się tam mówisz teleportują sami?

Chyżwar dawniej Marek
niedziela, 29 sierpnia 2021, 14:18

Ale wiesz o tym, że pilnować można różnie? Na przykład tak, żeby łatwo było uciec w wiadomym kierunku?

czyż nie?
sobota, 28 sierpnia 2021, 17:30

U was na Dzikich Polach luzno się zrobiło. Miejsce jest.

Troll i to wredny
piątek, 27 sierpnia 2021, 10:21

Gdyby Polska była poważnym Krajem, to nasz wywiad potraktował by nowiczokiem, lub inną dimetylortęcią klamki w samochodach i spłuczki w toaletach wszystkich ,którzy się na Białej Rusi liczą (od zastępcy sołtysa w górę). Później szybki rajd grupy realizacyjnej i można pana watażkę publicznie powiesić na środku Warszawy. To są metody rosyjskie, czyli Rosja powinna zrozumieć komunikat.

Purrek
piątek, 27 sierpnia 2021, 10:14

Ale pisanie o ataku demograficznymi i kilku tysiącach w kontekście państwa ponad 30 mln jest z lekka niepoważne i świadczy raczej o niezrozumieniu terminu.

stanislaw
piątek, 27 sierpnia 2021, 02:43

dlaczego nie wystawic list gonczy za Lukaszenka takiej tresci zywy lub umarly 100tys.dolarow nagroda upokorzyc tym dziada.

inż.
sobota, 28 sierpnia 2021, 00:24

Może za Balcerkiem?

azaWołk
czwartek, 26 sierpnia 2021, 23:16

kierowca zbliżając się do skrzyżowania... oznakowanych przejść... ogólnie poruszając się po terenie zabudowanem ! musi liczyć się z kolizją na kążdem kroku... Panie Ziobro ! wjazd i/lub parkowanie 4-czterema kołami , pojazdu zasłaniającego widoczność, parkowanie na chodniku mniej niż 10 metrów od skrzyżowania to są przestępstwa zagrożenie bezpieczeństwa na terenie zabudowanem... isis zrobi z władzami porządek - to jest totalna wojna wybicia białego człowieka... afgańczyk... islam kobiety traktuje jak kozy... uciekają imigranci przed śmiercią - w Francy, w gb-UK, w Szwecji w Niemczech są dzielnice do których milicja i wojsko biją się wchodzić... isis i rus zrobi ZWŁASZCZA z mundurowymi porządek BO TO JEST ZASZCZYT HONOR UBIĆ MUNDUROWEGO... MĘCZENNIK IDZIE WPROST DO NIEBA...

styg
czwartek, 26 sierpnia 2021, 22:11

A jaki był kryptonim próby obalenia Lukaszenki, panie "demokrato".

wert
piątek, 27 sierpnia 2021, 19:16

wolność?

piątek, 27 sierpnia 2021, 14:13

Krwiopijców się obala tudzież likwiduje. Masz z tym problem? Bo ja nie.

Gniewko
sobota, 28 sierpnia 2021, 07:40

Ale robi się to samemu a nie z cudzej inspiracji.

sobota, 28 sierpnia 2021, 13:59

To się robi wszelkimi dostępnymi środkami. Tu żadne zasady nie działają.

Eee tam
piątek, 27 sierpnia 2021, 12:21

Sam wiesz najlepiej w końcu sami tą bajeczkę wymyśliliście

wiadomo
czwartek, 26 sierpnia 2021, 19:29

Ruskie metody Pewnie podpowiedzieli mu doradcy czy tam nadzorcy z Rosji.

leg
czwartek, 26 sierpnia 2021, 22:09

A tobie jacy nadzircy podpowiedzieli odnosnie Białorusi.

Wiktor
czwartek, 26 sierpnia 2021, 18:25

Łukaszenka czerpał z doświadczeń tureckich. A jakimi doświadczeniami kierował się rząd polski? Czy w ogóle w rządzie czymkolwiek się kierowali? Przecież obserwując co się dzieje na granicy litewsko-białoruskiej każdy myślący człowiek wiedział, że następna na celowniku Łukaszenki będzie Polska (każdy tylko nie politycy rządzącej partii). I to w o wiele większym zakresie, bo polityka polskiego rządu było mocno antyłukaszenkowa. I w połowie sierpnia płot na naszej wschodniej granicy powinien być już na ukończeniu. Strona białoruska, mimo że to z jej winy jest problem z uchodźcami na naszej wschodniej granicy, propagandowo skuteczniej wykorzystuje pat z uchodźcami i obwinia Polskę o bezduszność i wrogość wobec biednych imigrantów. Nasi rządzący nawet w propagandzie są do niczego.

Box123
piątek, 27 sierpnia 2021, 10:46

Zasieki były budowane już w lipcu, czyli akurat zaczęto to robić z wyprzedzeniem. Gdybysmy nie mieli za opozycję targowicy, która całą sprawe próbuje rozgrywać politycznie, to było by to wystarczające. Płot jest przedewszystkim po to żeby nie dawać pretekstu naszym rodzimym zdrajcom do wywoływania kolejnych rozrob na granicy. A dwa. Biorąc pod uwagę jaka jest reakcja opozycji na budowę płotu teraz kiedy sprawa prowokacji białoruskich (a co za, tym idzie rosyjskich służb) jest oczywista to można się tylko domyślać jaką aferę by rozkręcili gdyby za zeto budować płot bez uchodźców na granicy

ZM
czwartek, 26 sierpnia 2021, 21:59

Mówisz o ludziach których zaskoczyło 100 lecie odzyskania niepodległości i 100 lecie Bitwy Warszawskiej

Box123
piątek, 27 sierpnia 2021, 10:48

A konkretnie w jaki sposób? Bo nie zrobili i nie zjedli publicznie czekoladowego orła machając różowymi flagami jak poprzednicy?

Milutki
czwartek, 26 sierpnia 2021, 18:58

Łukaszenka nie czerpał z doświadczeń tureckich bo Turcja zajmuje na świecie pierwsze miejsce pod względem ilości przyjmowanych uchodźców - ponad 4mln, Białoruś mało kogo przyjęła . Turcja w sposób naturalny polożona jest na drodze między krajami ogarniętymi wojną a Europą, Turcja nie zabiega o bycie takim krajem . Białoruś natomiast zwabia do siebie uchodźców aby przesyłać ich dalej . Ci którzy nie wspominają o tych faktach a dopatrują się podobieństw są cynicznymi kłamcami

zeus89
piątek, 27 sierpnia 2021, 09:33

Nie zrozumiałeś. Nie chodzi o to skąd ktoś ma uchodźców. Chodzi o używanie uchodźców jako narzędzi nacisków politycznych. Turcja niejednokrotnie groziła, że otworzy drogi uchodźcom do Europy jeśli "Coś". Używała ich też do destabilizacji. To samo robi Łukaszenka.

Milutki
piątek, 27 sierpnia 2021, 16:10

Turcja nie musi otwierać dróg, wystarczy że nie będzie ich zamykać, uchodźcy sami przychodzą i sami odchodzą, Turcja nie zabiega o ich przyjście . Natomiast na Białoruś uchodźcy są zwabiani , a więc nie przychodzą sami, Białoruś w sposób czynny ich pozyskuje

Eee tam
piątek, 27 sierpnia 2021, 15:25

Kogo gdzie to zdestabilizowało mógłbyś przypomnieć bo mi to umkło?

sobota, 28 sierpnia 2021, 07:02

"Umkły" to Ci lekcje jezyka polskiego. Serio nie pamiętasz sytuacji sprzed kilku lat? Tysiące uchoðźców na grekich wyspach i cosię tam działo? Grecy bali się z domów wychodzić.

Eee tam
niedziela, 29 sierpnia 2021, 10:09

Do dziś w tych domach siędza co nie?

Piotr
czwartek, 26 sierpnia 2021, 18:56

Właśnie cała Polska widzi co wyprawia PO i ich telewizja TVN Tusk vision Network na granicy. Jachira, Budka, ten poseł Sprinter z PO. Oni wpisują się w strategie Łukaszenki. Atakują Wojsko Polskie, polscy posłowie? Za to im płacimy z naszych podatków żeby pluli do kamer tvn na polskich żołnierzy?

Chyżwar dawniej Marek
piątek, 27 sierpnia 2021, 11:56

To co wyczyniają wymienione przez ciebie osoby przypomina groteskę. Ludziska to widzą. Film z jednym panem krąży po sieci. Podłożyli tam muzykę z Benny Hilla...

C
czwartek, 26 sierpnia 2021, 21:25

Wczoraj granicę odwiedziła niejaka Magda Lempart ale TVN24 nawet się o tym nie zająknął, to chyba już zbyt dużo nawet dla nich ;D

Grzegorz
czwartek, 26 sierpnia 2021, 21:46

To co robi totalna opozycja robi się groźna dla naszego bezpieczeństwa.

eVa
czwartek, 26 sierpnia 2021, 18:46

A które państwo zbudowało płot na granicy z Białorusią? Każde było w takiej samej sytuacji jak my

Nie inż.
piątek, 27 sierpnia 2021, 12:31

Oj Eva. A to Rosjia miała zbudować? Po co? Stamtąd nawet psy uciekają.

Bb
piątek, 27 sierpnia 2021, 09:46

Litwa.

C
czwartek, 26 sierpnia 2021, 21:27

Litwa gdybyś o tym nie wiedział !

Ola
czwartek, 26 sierpnia 2021, 18:11

W 2015 Niemcy wpuściły 2 mln nielegalnych emigrantów a teraz narzekaja że nie ma kto pracować przy zbiorach sezonowych owoców bo araby nie chcą robić po 12 godzin na polu u niemieckiego rolnika. Teraz już nie chcą nielegalnej fali migracji i nie krytykują krajów jak w 2015 r za to że budują ogrodzie na granicy. Polityka Merkel multikuli się nie sprawdziła.

Chyżwar dawniej Marek
piątek, 27 sierpnia 2021, 12:06

Bo to jak w dowcipie. Irańczyk chce podziękować za azyl jakiemuś Niemcowi. W godzinach porannych zaczepia na ulicy pierwszego przechodnia. Ten odpowiada: "odczep się, jestem Libijczykiem". Zaczepia drugiego. Ten odpowiada: "odczep się, jestem z Afganistanu". Zaczepia kolejnego. Ten mówi: "Niewłaściwy adres. Przyjechałem do Niemiec z Sudanu". W końcu zniecierpliwiony pyta tego Sudańczyka gdzie może spotkać jakiegoś Niemca, żeby mu podziękować za azyl. W odpowiedzi słyszy: "Teraz nigdzie, bo ktoś musi pracować na nasz socjal".

Eee tam
czwartek, 26 sierpnia 2021, 18:23

Po co Arab ma na pole bauera chodzić jak ma stałą robotę w fabryce wytłumacz nam to

Nie inż.
piątek, 27 sierpnia 2021, 12:32

Arabsku i fabryka? Hahaha. Chyba fabryka snów, fabryka marzeń

Marek
czwartek, 26 sierpnia 2021, 18:49

No tak ma stały dochód. 3 żony, 30 dzieci i 2 tys euro socjalu. To jest ich stały dochód.

Eee tam
czwartek, 26 sierpnia 2021, 22:44

Żyć mitami możesz wiecznie ale w niczym ci to nie pomoże

Chyżwar dwniej Marek
piątek, 27 sierpnia 2021, 13:08

Chcesz tych gości? Bierz na swoje utrzymanie. Najpierw jednak zapłać OC. Powinno być 100000 razy wyższe od ubezpieczania komunikacyjnego.

Eee tam
piątek, 27 sierpnia 2021, 14:41

Jak mam ich wziąć na utrzymanie jak ich nie wpuszczacie geniuszu?

Chyżwar dwniej Marek
niedziela, 29 sierpnia 2021, 14:21

Masz na OC? Wątpię. Ze względu na zagrożenie terroryzmem trzeba sporo kasy.

czwartek, 26 sierpnia 2021, 22:06

30 dzieci to 6 tyś € samego dodatku na dzieci.

Eee tam
piątek, 27 sierpnia 2021, 12:22

To prawie jak 500plus nic nadzwyczajnego

Jack
czwartek, 26 sierpnia 2021, 18:06

Widzę że widzom tvn i czytelnikom Gazety Wyborczej Michnika już wyprano mózgi w Polsce. Od przekraczania granicy są przejścia graniczne a nie nielegalna zielona granica. A żeby granice przekroczyć trzeba spełnić wymogi formalne. Co Wy chcecie zrobić z Polski drugie Niemcy i wpuścić 2 mln nielegalnych emigrantów bez dokumentów. Łukaszenka zwozi samolotamu ludzi z Iraku a potem autobusami, którzy płacą za to grube pieniądze a my mamy ich teraz wpuszczać bez dokumentów bo tak chce tvn?

Dropik
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 10:48

chlopie, od wieków sie przechodziło przez zieloną granicę, taka tradycja. spytaj Janosika, jesli jednak chce żeby wnioski o azyl skłać na granicy to jak mieliby o robić Białorusini gdyby Baćka zbaronił im legalnych wyjazdów . Tak było w socjaliśmie. ...Wpuszczać i tak jadą do niemiec wiec szybciej doczekasz się tego oczekiwanego niemieckiego kalifatu i upadku czwartej rzeszy. xD

Olaf
czwartek, 26 sierpnia 2021, 18:00

To co robi totalna opozycja i tvn jest groźne dla państwa polskiego. Plucie na Wojsko Polskie i Straz Graniczna. Urządzanie na granicy cyrku do kamer tvn gdy emigranci są na terytorium Białorusi a nie Polski. Ludzie co wy wyprawiacie? Od przekraczania granicy jest przejście graniczne a nie nielegalna zielona granica. Tvn powinien za takie antypolskie działania stracić koncesje a PO powinno zostać zdelegalizowane

Marek
czwartek, 26 sierpnia 2021, 22:33

Targowica działa przeciw RP od dawna, od 2015 tylko w opozycji. Pełnią funkcję p. o. Polaka

Eee tam?
czwartek, 26 sierpnia 2021, 18:29

Na Białorusi są powiadasz? To dlaczego im płotu przed nosem nie postawicie?

Nie inż.
piątek, 27 sierpnia 2021, 12:34

Bo to wam trzeba postawić

qq
czwartek, 26 sierpnia 2021, 20:05

niedługo będzie ha ha to na pewno napiszesz że jest za mały

Box123
piątek, 27 sierpnia 2021, 10:50

On napisze że to zamach na demokracje

Bogdan
piątek, 27 sierpnia 2021, 00:08

albo, że płot biednym ludziom stawiają ....

Eee tam
czwartek, 26 sierpnia 2021, 22:53

Jak tam przesuniecie granicę w głąb Polski to będzie

Kiks
czwartek, 26 sierpnia 2021, 17:34

Łukaszenka to paproch. To ruscy ciągną za sznurki.

Milutki
czwartek, 26 sierpnia 2021, 17:08

Turcja jest ofiarą kryzysu uchodźczego a nie jego sprawcą. Europa i USA wsparły polnocnosyryjskich komunistów którzy zabronili Syryjczykom powrotu do swojego kraju czyli północnej części Syrii. Obecnie gdy Turcja odbija Syryjczykom ich kraj z rąk komunistów to Europa i USA rzucają Turcji kłody pod nogi. To tak jakby władze Katowic w czasie jakiegoś kryzysu zabroniły osiedlania się w swoim mieście Polakom z Warszawy a Niemcy wprowadzały sankcje na każdy kraj który próbuje zmienić ten stan . Obok Europy i USA sprawcą kryzysu demograficznego są Asad i Rosja które chcą wysiedlić Syryjczyków nie uznających ich władzy- czyli większość narodu syryjskiego. Jest też inna zasadnicza sprawa, Turcja jest krajem na drodze między Afganistanem, Syrią, Irakiem a Europą, więc normalne że uchodźcy będą do Europy przechodzić przez Turcję . Białoruś natomiast nie jest naturalnym krajem tranzytowym, stała się taka za sprawą przemyślanych akcji białoruskiego prezydenta .

Kot nr 398
czwartek, 26 sierpnia 2021, 22:39

To jest chyba pierwszy w naszym kraju miłośnik Turcji od czasów generała Bema (tego co był na banknocie 10 złotych), który nawet przeszedł na islam... Wszyscy winni problemom Erdogana, od USA po Rosję. A Chiny?

Milutki
sobota, 28 sierpnia 2021, 09:40

Winni nie problemom Erdogana a problemom 85 mln narodu tureckiego , bo to nie prezydent Erdogan trzyma ich U siebie w domu ale cały naród w swoim kraju

Milutki
piątek, 27 sierpnia 2021, 16:17

Jestem miłośnikiem prawdy, a że prawda jest po stronie Turcji, tak jakoś wychodzi

Macorr
czwartek, 26 sierpnia 2021, 16:42

ok, jestem za zabetonowaniem granicy, i obsadzeniem jej tak zeby te ataki nie miały miejsca - ale te 32 osoby mozna byłoby zgarnąć, dać do ośrodka dla uchodźców, zapewnić opieke medyczną i jesli to są rzeczywiscie migranci z Iraku - odesłać do domu..... Nie musimy być Łukaszenką.....

wert
sobota, 28 sierpnia 2021, 09:07

uchodźca zgłasza się na przejściu granicznym, gastarbeiter- szukający socjalu młody tchórzliwy byczek przechodzi NIELEGALNIE tam gdzie NIE ma przejścia. Czasem dla osłony tak jak terroryści z ISIS bierze dzieci, "towar" u nich szeroko dostępny

dropik
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 10:57

a tym myśłisz , że oni chcą zostać w naszym kraju raju? podajdą do niemiec tworzyc ten wasz legendarny kalifat wiec chyba powinieneś być za . xD Ten spor na granicy służy tylko łapaniu % poparcia i z pewnoscią ruskie w nim maczaja swoje ręce. Jako katolik rządam okazania miłosierdzia ;)

Davien
piątek, 27 sierpnia 2021, 14:08

Po pierwsze jak sie znajdą w Polsce to z odesłaniem bedzie koszmarny problem (przepisy Uni europejskiej), po drugie nawet ETPC w swoim wyroku twierdzi ze Polska nie musi nikogo wpuszczać ale nałozył inne obowiazki jak opieka medyczna,pomoc itp.

Box123
sobota, 28 sierpnia 2021, 16:21

Tylko ze to absurdalne co pokazuje jaki jest poziom intelektualny tych sędziów. Jak mogą nakazać Polsce udzielanie pomocy na terytorium innego państwa, które nie wyraża na to zgody...

Chyżwar dawniej Marek
piątek, 27 sierpnia 2021, 12:08

Nie mamy żadnego powodu do tego, żeby ich przyjmować. Skoro Batka sobie ich przywiózł, to widocznie ich lubi. Skoro tak niech się nimi sam zajmuje.

Box123
piątek, 27 sierpnia 2021, 11:13

Nie Mozna. Bo to, że jest ich 32 osoby to tylko dlatego, że większość z dziesiątek milionów które chciały by dotrzeć do UE jest bardziej rozgarnięta i zdaje sobie sprawę, że nikt im nie da sobie przejść przez granice jakby nigdy nic i dlatego siedzą w domu. A przyjechali tylko najbardziej naiwni. A jak się wpuści tych "tylko 30" to ruszy cała lawina, bo wszyscy zobaczą że Polskę można złamać presją. A łukaszenka nie będzie ich wstrzymywal bo za każdego ma kilka tysiączków dolarów. I dopiero w tedy się zacznie. Nasza opozycja która wygaduje bzdury żeby ich wpuścic bo to tylko 30 osób to albo idioci albo zywkli cynicy, którzy grają pod swój elektorat, a to że stwarzają zagrożenie dla Polski i Polaków mają daleko w tyle. Po drugie zeszlej doby było ponad 70 prób nielegalnego przekroczenia granicy - i uwaga, poza miejacem koczowania tych 30stu osób. A to znaczy, że zakładając że nawet każda próba liczona jest jako jedna osoba, a nie grupa to tylko jednego dnia chciało przejść 2x tyle osób co tych stojących od kilkunastu dni pod granicą. A jeśli się wpuści tych to dlaczego nie wpuszac pozostałych? Co tamci są gorsi? A to będzie 70 osób dziennie już teraz. A samoloty bialorus - Irak krążą jeden za drugim. Więc takich osób na bialorusi mogą juz teraz być tysiące. Litwa wprowadziła przepisy, że każdego kto przejdzie od razu odstawiają na granice. Nie biorą do żadnych ośrodków. U nas jak ktoś przejdzie to biorą go już na naszą stronę. W ciągu ostatniego miesiąca przedostalo się już tak kilkaset osób. Więc to nie jest tak, że jak tych teraz wpuścimy to będzie tylko 30stu. To bedzie kolejnych 30stu. Dlatego nie tylko należy zbudować jak najszybciej ten prowizoryczny płot ale trzeba go obstawić kamerami i przyjąć przepisy jak na Litwie i każdego kto przejdzie od razu odsyłać

Dropik
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 11:11

idz dalej , napisz , że seki milionów emigrantów oglada z wypiekami na twarzy ten skektakl i czeka na nasze ustępstwo , a zaraz potem pakuje manatki i sru nowozamowionymi samolotami na Białoruś ... Moze wystaczy zaprzestać importowac paliwo z Białrousi na miesiąc, dwa ? Zaraz Baćce zmięknie sam wiesz co :P

b
piątek, 27 sierpnia 2021, 00:12

dzisiaj 32, jutro 64, pojutrze 128 ..... a przy ilu powiesz dość?, bo to że to powiesz jest więcej niż pewne, to tylko kwestia czasu.

Kot nr 398
czwartek, 26 sierpnia 2021, 22:40

Deportacja w praktyce jest fikcją. Ogromne koszty, kraje rodzime nie po to się ich pozbyły żeby teraz przyjmować z powrotem, jeszcze nierzadko na zachodzie "aktywiści" usiłują przerwać te nieliczne deportacje które się odbywają. To ściema.

gugluk
czwartek, 26 sierpnia 2021, 19:30

A co jak się zaczną pojawiać nowe grupy . Na granicy z Ukraina. Chcesz zrobić mur od Bałtyku po Karpaty ?

Krzys
piątek, 27 sierpnia 2021, 08:30

Migrantów (z różnych powodów) nie zatrzyma żaden płot czy mur. Będzie ich przybywało. Jest w tym pewna historyczna prawidłowość: przez wieki biali składali im wizyty bezlitośnie ekskpoatując - przychodzi czas na rewizyty. Brak zgody na to niczego nie zmieni.

sysy
piątek, 27 sierpnia 2021, 14:13

Jacy "biali" mówisz o Turkach i Tatarach którzy +/- 400-500 lat (zależy gdzie Bałkany czy np. Rosja i Ukraina ) napadali okupowali eksploatowali Europę

Krzys
piątek, 27 sierpnia 2021, 19:42

Przecież to oczywiste, że mówię o "kolonizatorach" którzy pozyskiwali dla swoich władców dobra obu ameryk, azji czy afryki. Tatarzy to naturalny ekstensywny rozwój imperium, które istniało tylko jako "piramida". Turcy szukali swojej potęgi w słabości innych. Ale czy Tatarzy czy Turcy, których Pan przywołuje, nie osiągnęli poziomu łupiestwa właściwego "białym". Nie ma się co sprzeczać.

wert
niedziela, 29 sierpnia 2021, 00:52

biali są również Polacy więc daruj sobie te prostackie kolonialne "sugestie"

a
czwartek, 26 sierpnia 2021, 19:27

A po jaką cholerę rozbierano zasieki z czasów ZSRR, przydałyby się teraz.

Sailor
piątek, 27 sierpnia 2021, 16:57

Zasieki były po drugiej stronie

Davien
piątek, 27 sierpnia 2021, 14:08

Wow, to ktos z Polski uciekał do ZSRS?? Czy raczej w druga strone:))

spoko
piątek, 27 sierpnia 2021, 03:34

Za czasow sojuza po polskiej stronie granicy nie bylo zadnych zasiekow wszystko bylo po tamtej stronie

Piotr
czwartek, 26 sierpnia 2021, 19:17

Jak przyjmiemy 32 osoby bez dokumentów to za miesiac będzie 3 tys bo pójdzie sygnał przez media a za pół roku 40 tys. Tego chcesz? Chcesz stworzyć nielegalny szlak dla emigrantów?

Dropik
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 11:15

nitk nie chec wpuszcać 3000 . Ale i tak to się dzieje. dziś zarzymano 70 migrantow . A ilu nie zatrzymano ? Czemu wiec służy trzymanie tych 30 osób ? tylko łapaniu procentów popracia

Chyżwar dawniej Marek
piątek, 27 sierpnia 2021, 12:15

Dokładnie. Zarówno Batka, jak i jego rosyjski pryncypał dobrze wiedzą jakie są słabości Zachodu. Jak dasz im palec, zaraz capną rękę. Poza tym nie byłbym zaskoczony gdyby podległe im służby postarały się o to, żeby pośród szacownego towarzystwa umieścić specjalistów od "rozrywkowych" pasów czy innych budzików.

K.
sobota, 28 sierpnia 2021, 15:39

Takiemu Łukaszence zależy właśnie na takiej histerycznej reakcji jak Twoja . Wszystkie osoby mają dokumenty i białoruskie wizy turystyczne , nie są anonimowi jak twierdzisz . Tu nie chodzi o wpuszczanie tych ludzi , nie powinniśmy tego robić . Powinniśmy im zapewnić jednak lekarstwa i pożywienie bo ci ludzie znajdują się na pasie ziemi niczyjej . Tak wschodni sąsiedzi przedstawiają nas jako bezduszników i pewnie mają trochę racji . Powinniśmy uszczelnić granicę , nie dopuszczać do nielegalnego jej przekraczania ( wtedy musimy na własny koszt ich wydalić ) , nie powinniśmy jednak im odmawiać pożywienia i lekarstw . To taka prymitywna gra jednej i drugiej strony która nie deeskalacje konfliktu . Białoruska władza dostała to co chce , wzbudza wewnętrzne konflikty w sąsiednim kraju .

wert
sobota, 28 sierpnia 2021, 20:01

NIE ma pasa ziemi niczyjej. Coś się tam przeczytało o wojnie i utkwiło w pustym czerepie! Dlaczego nieuki się ośmieszają tego nie potrafię zrozumieć. Granica państwa jest LINIĄ WYTYCZONĄ słupami granicznymi. Granica nie jest pasem!!! Jeżeli "uchodźca" nie przekracza tej linii jest na STRONIE BIAŁORUSKIEJ. Tak ciężko to zrozumieć?

K.
sobota, 28 sierpnia 2021, 22:23

Jest to pokreślenie techniczne pasa przygranicznego . Prawdą jest , że granica ma wytyczoną linię ale nie za pomocą słupów czy innych oznaczeń które znajdują się do pięciu metrów od właściwej granicy Panie prawie ekspercie . Nie można przeganiać ludzi w rządną z jej stron , jeżeli ją przekroczą trzeba ich zatrzymać . Zgodnie z prawem można tym ludziom przekazać jedzenie lub lekarstwa .

wert
niedziela, 29 sierpnia 2021, 17:12

nikt "uchodźców" ich nie przeganiał. Zostali ZABLOKOWANI i granicy NIE przekroczyli. Dalej trudno zrozumieć? Zgodnie z prawem NIE można tym ludziom przekazać jedzenia lub lekarstw to temat dla białoruskich pograniczników. I tak się dzieje. Jeżeli chodzi o techniczną dokładność to granica jest wytyczona słupkami poligonowymi. One wyznaczają linię granicy panie ekspercie. Potoczną nazwą pasa granicznego NIE JEST ziemia niczyja

K.
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 12:44

Żadne słupki poligonowe tylko słupy z oznaczeniami ustawiane na przemian z obu stron granicy . Są oddalone ZGODNIE Z PRAWEM do 5 metrów od fizycznej granicy . Masz tu ten swój magiczny pas ziemi . Gdyby przebiegał tam rów graniczny to granica przebiegała by dokładnie po środku tego rowu . Tablice , słupy mają charakter ostrzegawczy i informacyjny . Są nagrania na których uwieczniono takie przeganianie . Straż Graniczna jest zobowiązana dostarczyć tym ludziom pożywienie i lekarstwa . Zapytam z ciekawości . Czego się tak boisz ? Tu nie chodzi o przyjmowanie uchodźców ale o przyzwoite zachowanie się . Gdyby nie ta obojętność to można jednym gestem wytrącić Łukaszence prymitywne argumenty .

wert
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 18:33

Granica polsko-białoruska rozpoczyna się w rejonie znaku granicznego 1123 (ujście kanału Mościckiego do rzeki Bug) i kończy się przy znaku granicznym 1789, który stoi na brzegu rzeczki o nazwie Marycha, na styku z granicą Litwy. Długość tej granicy to 418 km. Zygzakiem, na przemian? Chyba po dużej flaszce

K.
środa, 1 września 2021, 17:21

Szok , nie ? Przepisy są takie jak napisałem , sprawdź to sobie . Mogą się Tobie nie podobać ale to bez znaczenia .

Eee tam
piątek, 27 sierpnia 2021, 15:37

Na pewno. Ze strachu już nie wychodź z domu u siebie na wsi .

Macorr
czwartek, 26 sierpnia 2021, 23:33

Przeczytaj jeszcze raz tym razem ze zrozumieniem. Jak mają przyjść ci inni jak granica będzie zabetonowana?

Asdf
piątek, 27 sierpnia 2021, 17:05

A po co ich w ogóle zachęcać do takich wojaży?

Krzys
wtorek, 31 sierpnia 2021, 19:25

Głód i brak możliwości życia na południu (w ciągu kilku, kilkunastu czy kilkudziesięciu lat) przewali na północ setki milionów migrantów. Czy to się komuś podoba czy nie. żadne płotki nic nie pomogą. A gdzie wątek bycia chrześcijaninem?

czwartek, 26 sierpnia 2021, 16:12

Polska czy Białoruś robiła porządki w Iraku i Afganistanie jeżeli ludziom rozwali się ich życie to co się dziwić że tu przyjeżdżają

Wawiak
czwartek, 26 sierpnia 2021, 20:14

Oni chcą do Niemiec. Jak myślisz, czemu usiłują nielegalnie przekroczyć granicę, zamiast złożyć odpowiednie dokumenty w Polsce? Bo chcą być zarejestrowani w DE, a nie w PL!

Qwest
piątek, 27 sierpnia 2021, 09:26

Niemcy ich wyłapią i odeślą do nas, zgodnie z prawem UE

Wawiak
niedziela, 29 sierpnia 2021, 15:40

Dokładnie. Dlatego należy ich zatrzymać na Białorusi.

Davien
piątek, 27 sierpnia 2021, 14:10

Tylko jezli złoza wnioski w Polsce, jak sie dostana nielegalnie do Niemiec to juz niemiecki problem.

Eee tam
piątek, 27 sierpnia 2021, 15:40

Niby tak ale Niemcy w każdej chwili mogą zamknąć granicę z PL z uwagi na czynniki wyższe (zalew uchodzców) a Odra i chyba jakieś płoty na zarazy dość dobrze już chronią ich zieloną granicę. I wtedy zostaniemy sami bo po wyczynach polskiej władzy w 2015 w UE nie mamy teraz co liczyć na relokację uchodzców rząd to wie stąd ta panika

Hipolit
czwartek, 26 sierpnia 2021, 16:01

Można zastosować twardsze sankcje. Np. Każdy samolot lecący z nad Bialorusi nie bedzie wpuszczany na terytorium Polski i Litwy? Teraz Białoruś obchodzi sankce bo lataja Rosyjskimi liniami do UE a swoimi w Rosji. Można wiele wystarczy chcieć.

Davien
piątek, 27 sierpnia 2021, 14:11

Juz Białoruskich samolotów nie wpuszczaja w pzrestzreń powietrzna UE. A rosyjskich lecacych przez Białorus nie możesz tak sobie zawracać.

lekarz
czwartek, 26 sierpnia 2021, 15:57

A o porwanym samolocie i porwanych obywatelach już nikt nie pamięta. I o to chodzi.

Nie inż.
piątek, 27 sierpnia 2021, 12:36

A to nadal przetrzymują ten samolot? Hahaha.

skryba
czwartek, 26 sierpnia 2021, 15:52

Tym się kończy wejście do Unii i bezkrytyczne otwarcie granic.Teraz będziemy mieli chroniczne problemy z tym i zakończy się to powstaniem Polskiego Emiratu.Takie są efekty braku wyobrażni naszych polityków.Może jeszcze nie jest za póżno ,aby skorygować tę błędną politykę??!!

Chyżwar dawniej Marek
piątek, 27 sierpnia 2021, 12:20

Dzięki otwartym granicom prędzej będziesz miał niemiecki albo inny emirat gdzieś na zachód od nas. Koledzy na białoruskiej granicy nie chcą do Polski. Ci ludzie chcą do Niemiec albo do innych krajów, gdzie takim jak oni rozdawali socjale.

asdf
czwartek, 26 sierpnia 2021, 17:16

jaka byla alternatywa dla UE? zostac tak jak Bialorus rosyjskim wasalem?

kola
czwartek, 26 sierpnia 2021, 18:14

... albo Norwegia i Szwajcaria.

sak
piątek, 27 sierpnia 2021, 10:49

chyba nie jesteś poważny :D

gugluk
czwartek, 26 sierpnia 2021, 19:33

Akurat to najbogatsze kraje Europy. Bardzo chybione porównanie. Jak wchodziliśmy to bieda w Polsce aż kwiczała. I to był powód.

won z Europy
czwartek, 26 sierpnia 2021, 19:01

powiedz palanciuchu aby Szwajcarzy zamienili się na miejsca z nami,zobaczymy jacy będą cwaniaki

Nie inż.
piątek, 27 sierpnia 2021, 12:37

A co to ma do rzeczy? Turcja graniczy z Rosją i nie są w Unii

piątek, 27 sierpnia 2021, 18:01

I mają z ruskimi problemy jakich mało.

Grzegorz
czwartek, 26 sierpnia 2021, 15:52

Niestety Łukaszenka odnosi sukces bo działania polskiej totalnej opozycji i stacji tvn24 wpisują się w jego strategie. Patrzcie kogo wybraliście do Sejmu.

Eee tam
czwartek, 26 sierpnia 2021, 16:58

Musisz jeszcze ponarzekać na Europejski Trybunał Praw Człowieka bo wczoraj wieczorem nakazał Polsce dokładnie to samo co polska opozycja próbowała wcześniej zrobić czyli pomóc ludziom blokowanym na granicy

Chyżwar dawniej Marek
piątek, 27 sierpnia 2021, 12:23

Jak trybunał bardzo chce, to będzie miał gości. Pomożemy tym panom przeprawić się przez Odrę, żeby mogli poczytać wokandy w Strasburgu...

Polanski
czwartek, 26 sierpnia 2021, 20:09

Zauważ, że na Białorusi nie toczy się wojna.Nie ma takiego prawa, żeby kraj na którego terytorium nie toczy się wojna i skąd są uchodźcy,nie udzielił pomocy. Gdzie ETPC? gdzie nakaz udzielenia pomocy przez Białoruś? Boją się gęby otworzyć? Ci sędziowie?

Dropik
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 10:43

Na Białorusi nie mogę złożyc wniosku azylowego ponieważ .... na Bialorusi nie ma takiej "instytucji".

Eee tam
czwartek, 26 sierpnia 2021, 22:25

To dlaczego każdemu z Białorusi dajecie azyl polityczny ?

piątek, 27 sierpnia 2021, 14:14

Bo ci z Bialorusi

Dropik
środa, 1 września 2021, 10:05

jak Łuka zabierze im paszporty to tez kazesz im na przjescie graniczne jechac i starać sie o azyl ? :P

Chyba tylko osioł tego nie rozumie.
piątek, 27 sierpnia 2021, 13:21

Białorusini z opozycji są represjonowani przez tamtejszy reżim, wiec dlatego dajemy. Gości, którzy koczują na granicy Batka za ich zgodą sam do siebie przywiózł. Trudno więc w ich przypadku mówić o jakichś represjach. Jak wziął, to niech teraz zatrudnia u siebie w kołchozie. Ma ich dużo przecież.

Eee tam
piątek, 27 sierpnia 2021, 14:43

Skąd wiesz co on im teraz zrobi? Ręczysz za tyrana? Może od niego uciekają? Ale są beżowi to nasza SG nie chce tego wiedzieć

isnc
czwartek, 26 sierpnia 2021, 18:08

ok, ale oni są po białoruskiej stronie co sami Białorusini potwierdzili, zatem jedynym sposobem pomocy jest wysłanie tej ciężarówki z medykamentami, jedzeniem, namiotami, śpiworami itp. To zrobiliśmy, a Białorusini nie chcą jej wpuścić. Co więcej możemy zrobić? Nie możemy przerzucać tego przez granicę w niedozwolonym miejscu bo to naruszenie prawa.

Grzegorz
czwartek, 26 sierpnia 2021, 17:51

Jak śmiesz tak kłamać. Emigranci są na terytorium Białorusi a nie Polski. Pol8eyslala konwój humanitarny ale Białoruś go nie przyjęła. Kolejny warszawiak widz tvn24

Eee tam
czwartek, 26 sierpnia 2021, 18:31

Serio są na Białorusi? To dlaczego im tam płotu przed nosem nie postawicie?

C
czwartek, 26 sierpnia 2021, 21:32

Czytam twoje wpisy już od kilku dni pod różnymi materiałami dotyczącymi tej sprawy i widzę, że naprawdę jesteś pozytywnym i.... Żadne argumenty do ciebie nie docierają, nawet nie znałeś daty podpisania konwencji o uchodźcach na którą tak ochoczo się powoływałeś. Prosiłem byś przeczytał chociaż jej preambułę, zrobiłeś to :D

Chyżwar dawniej Marek
piątek, 27 sierpnia 2021, 13:13

Podczas pierwszej fali był już taki jeden. Synalek znanego reformatora, który nie poszedł w ślady tatusia i zamiast ekonomii studiował orientalistykę. Ten "miły pan i dobry patriota" wygadywał bzdury, że unia powinna nam rąbnąć sankcje za to, że nie chcemy u siebie przyjmować kolegów.

Eee tam
piątek, 27 sierpnia 2021, 14:45

Bój się każdego uchodzcy jak sam będziesz wiał przed ruskimi wpław przez Odrę, będziesz tylko wrzeszczał heeeelpppp miiii pliiizzz

wert
niedziela, 29 sierpnia 2021, 00:57

każdy sądzi wg siebie. Umiesz pływać czy wynajmiesz ponton?

serio to sam masz długi nos
czwartek, 26 sierpnia 2021, 20:16

Coś się tak uczepił tej UE? A to że Komisja Europejska rekomenduje i popiera działania rządu RP w sprawie nieprzyjmowania imigrantów z białoruską wizą turystyczną to pewnie ci tylko przypadkiem umknęło.

Davien
piątek, 27 sierpnia 2021, 14:17

A co ma wspólnego ETPC z Komisja Europejską?? Poducz sie zanim znowu popełnisz jakeis farmazony.

wert
sobota, 28 sierpnia 2021, 13:10

to ma wspólnego że jest ETPC ekspozyturą KE a ściślej IV Rzeszy. "Wolni" "sendziowie" z "POlytycznej" nominacji hołdujący BEZHOŁOWIU i bezczelnym łamaniu traktatów w imię ojropiejskiego "ducha". Z czym masz problem? Z "prawożondnościom"? Że berlin powie tak a Warszawa już nie POtakuje? Mnie to cieszy. Poducz się: Polska to wolny kraj i to Polacy mają w nim głos DECYDUJĄCY, nie targowica

sobota, 28 sierpnia 2021, 14:01

Sam sobie to wymyśliłeś?

wert
sobota, 28 sierpnia 2021, 16:29

to powiedz "gieniuszu" skąd się biorą "sędziowie" ETPC czy ETS. Kto nominuje, kto wybiera

Wawiak
niedziela, 29 sierpnia 2021, 23:45

Słyszałęm ostatnio dość ciekawą rozmowę, gdzie J.M. Rokita mówił o genezie problemu. W skrócie i uproszczeniu: wierzono (naiwnie), że korporacja sędziowska sama zrobi porządek. Efekt był podobny, jak u Włochów - korporacja broni swojej pozycji i na każdą próbę uzdrowienia sytuacji reaguje wrzaskiem o zamachu na niezawisłe sądy. Dodajmy do tego ustalenia "magdalenkowe" i "dobre relacje" z Brukselą. 3:0 w meczu korporacja sędziowska vs reszta kraju :-/

Eee tam
czwartek, 26 sierpnia 2021, 23:19

Co ma Europejski Trybunał Praw Człowieka wspólnego z UE wiesz chyba tylko ty

właśnie tam
piątek, 27 sierpnia 2021, 13:46

Ha, ha... pewnie siedzibę ma na Antarktydzie. To teraz bierz się do swojej wesołej twórczości i spraw żeby ów Trybunał nakazał najpierw swoje postulaty Komisji Europejskiej. Czas start...

Hanys
czwartek, 26 sierpnia 2021, 15:03

Ale jak amerykańskie okręty i przeładowane kutry rybackie pod eskortą amerykańskiej floty, transportowały setki tysięcy imigrantów z Afryki przez Morze Śródziemne do Europy, to nie było ataku demograficznego :) A tu parę setek z Afganu (gdzie bajzel zrobił zachód i sam jest sobie winny) i wielki kwik i atak :)

Davien
piątek, 27 sierpnia 2021, 14:18

Hanysku w Afganistanei to wy zrobiliscie bajzel w 1979-89 i ciągnie się to az do tej pory wiec skończ fantazjowac. Aha nie wiedziałem że WMF jest częścią floty USA:))

Chateaux
czwartek, 26 sierpnia 2021, 18:03

To najwyraźnie byly ruskie okręty z amerykanska flagą, bo amerykańskie sie tym nie zajmują.

Ernst Stavro Blofeld
czwartek, 26 sierpnia 2021, 17:34

Raczej z Iraku gdzie śpią na ropie ale jednak musieli by pracować a po co skoro na zachodzie nie trzeba.

piątek, 27 sierpnia 2021, 18:04

To w Iraku pracowali? przecież to takie samie nieroby jak w Arabii Saudyjskiej.

qq
czwartek, 26 sierpnia 2021, 14:57

Bronić granicy i tyle. Zachód nas poprze bo się boi napływu imigrantów.

zimny kubek
czwartek, 26 sierpnia 2021, 17:18

Bronić przed czym, przed paroma imigrantami. Przecież to zwykła prowokacja na potrzeby piso..wskiego reżimu. A najemnicy w nieoznakowanych polskich mundurach to już sabotaż i zdrada kraju. Tylko patrzeć jak się pojawią dublerzy w podobnych mundurach.

qq
czwartek, 26 sierpnia 2021, 20:01

zimny kubek wylej sę ten kubek na główkę a może wtedy zrozumiesz co to są działania poniżej progu wojny. Nie jestem zwolennikiem PIS ale tu sie z nimi zgadzam jesteśmy i będziemy atakowani w ten sposób bo chcą jeszcze bardziej spolaryzować nasze społeczeństwo. To dopiero początek i oby nie było tak jak 6 lat temu w Europie tylko że to będzie u naszych granic.

załamka
wtorek, 31 sierpnia 2021, 23:10

qq pomyśl chwilę : kto polaryzuje społeczeństwo za pieniadzę tegoż społeczeństwa poczynając od 2015 roku ?

Eee tam
piątek, 27 sierpnia 2021, 12:24

No to może tym razem przetrzymamy zmasowany atak gości w adidasach bab w chustach i dziecków w wózkach jakoś Zachód nie znikną po ich ataku w 2015

Eee tam
czwartek, 26 sierpnia 2021, 14:37

Te jęki przerażenia z powodu paru tysięcy uchodzców są trochę przesadne

odin
czwartek, 26 sierpnia 2021, 18:09

nie paru tysięcy, tylko paru milionów....a to tylko na początek. Parę tysięcy to już przekroczylo granicę nielegalnie.

Eee tam
czwartek, 26 sierpnia 2021, 18:31

Co to jest parę milionów na 450 mln mieszkańców UE?

C
czwartek, 26 sierpnia 2021, 21:34

Grecja sprzedaje wyspy, kup jedną i zaproś na nią wszystkich tych "nieszczęśników" :D

Eee tam
czwartek, 26 sierpnia 2021, 23:20

Sami Niemcy potrzebują minimum 400 tysi imigrantów rocznie więc się tak nie bój

blfdkwjnm
piątek, 27 sierpnia 2021, 13:22

Jak potrzebują, to niech sobie biorą tych z białoruskiej granicy.

ja to ja
czwartek, 26 sierpnia 2021, 14:30

Będę równie cyniczny,jak Kuba Bogu...

Wawiak
niedziela, 29 sierpnia 2021, 23:47

Tak Bóg Fidelowi?

dario
czwartek, 26 sierpnia 2021, 14:22

ANI KROKU WSTECZ!

złośliwy
czwartek, 26 sierpnia 2021, 16:30

W stecz?Wodzu,prowadź na Kowno!

Tweets Defence24