Piloci Su-57 będą uzbrojeni w… kałasznikowy

30 października 2020, 13:41
Zrzut ekranu 2020-10-30 o 14.08.26
AM-17 / Fot. Kalashnikov Media

Minister obrony Federacji Rosyjskiej Siergiej Szojgu zażądał od koncernu Kałasznikowa „sfinalizowania prac” nad karabinkami autonomicznymi AM-17 Małysz. Broń ta ma służyć do samoobrony pilotów myśliwców Su-35 i Su-57. O sprawie poinformowała branżowa rosyjska gazeta Krasnaja Zwiezda.

Chodzi o stworzenie wersji tej broni, dostosowanej do wymagań tego nietypowego dla automatycznej zadania. Zwykle piloci samolotów bojowych otrzymują do samoobrony na wypadek katapultowania się nad wrogim terytorium pistolety, chociaż np. amerykańscy piloci mają na wyposażeniu kompaktowe karabinki rodziny M4, tzw. Gau-5 A ASDW (Aircrew Self Defense Weapon). Broń ta, złożona jest umieszczana w torbie pod fotelami wyrzucanymi załóg odrzutowych samolotów bojowych.

image
Gau-5 A ASDW / Fot. USAF

Aby wypełniać podobną rolę AM-17 będzie musiał zostać zapewne pomniejszony, zredukowana powinna także zostać zapewne także jego masa. Musi powstać także wariant, który po rozłożeniu będzie zajmował mało miejsca.

Obecna długość AM-17, stworzonego jako następca AK-74U to 74 cm (po maksymalnym skróceniu kolby teleskopowej do 49 cm), a masa – 2,5 kg, a kaliber – 5,45 x 39 mm. Opracowano do niego 30-nabojowe magazynki. O żądaniu Siergieja Szojgu poinformowano przy okazji wystawy Armija 2020 w sierpniu, kiedy poinformowaniu o udanym zakończeniu testów podstawowej wersji AM-17 (Automat Małogabaritnyj – 17 ) Małysz.

image
AM-17. Ciekawe jak będzie różniła od niego wersja dla pilotów / Fot. Kalashnikov Media
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 117
Reklama
ito
poniedziałek, 2 listopada 2020, 12:26

Skoro amerykańscy piloci wożą wersję M4 skąd zdziwienie, że rosyjscy mają latać z kałachami? Tym bardziej, że AK17 ze złożoną (a nie wsuniętą) kolbą ma niespełna 50 cm długości, a skuteczność naboju 5,45*39 znacznie mniej zależy od prędkości początkowej (długości lufy) niż skuteczność 5,56*45. Po opracowaniu systemu szybkiego demontażu/montażu lufy pakiet spokojnie da się skrócić do ok. 30 cm bez dalszego skracania lufy. Trudniej będzie jeśli pojawi się wymaganie, żeby broń była gotowa do użycia cały czas bez jakichś dodatkowych manipulacji- ale z tym też pewnie sobie poradzą. W końcu to pdw, a nie karabin snajperski ani nawet podstawowa broń piechoty.

As
poniedziałek, 2 listopada 2020, 11:02

Żeby tak zaciekle krytykować każde wyposażenie Rosyjskich żołnierzy trzeba najpierw nauczyć swoją nację czegoś więcej niż malowanie farbą olejną poradzieckiego muzealnego sprzętu. Tak się nie robi w kraju w którym największą wyprodukowaną wojskową techniką jest pędzel.

Niuniu
niedziela, 1 listopada 2020, 00:13

Dla wesołków ot takie przypomnienie: AK Kałasznikowa to najliczniej na świecie produkowane karabiny maszynowe. I to nimi zabito podczas setek konfliktów zbrojnych najwięcej ludzi na ziemi. Co na pewno nie jest śmieszne. I zapewne nie jest to przypadek. Ale swoją drogą opracowywanie specjalnej wersji karabinu maszynowego na wyposażenie kilkuset pilotów rosyjskich myśliwców musi budzić zdziwienie. Rosjanie nie dysponują na tyle dużą kasą aby bawić się w taką ekstrawagancję. Jeśli faktycznie powstanie taki małogabarytowy karabin to jego zastosowanie będzie dużo wieksze niż tylko broń katapultującego się pilota.

xXx
niedziela, 1 listopada 2020, 21:13

Kilkuset pilotów? Czego? Su-57? Czy widziałeś choć jeden su-57 w powietrzu?

Wesołek
niedziela, 1 listopada 2020, 18:18

Kraje cywil8zowane maosowo przechodzą na różne wariacje i kopie platformy AR-15.

ito
czwartek, 5 listopada 2020, 16:44

Nie, "kraje cywilizowane", w tym USA przechodzą na karabiny z krótkim ruchem tłoka gazowego, a więc INNE niż AR 15. Z AR-a zapożyczają część tzw. "ergonomii" (której elementy również Rosjanie aplikują u siebie). I nieco podobna jest idea wieloryglowego zamka, ale tę również Stoner zapożyczył.

rEAL
niedziela, 1 listopada 2020, 17:13

AK to na pewno jest karabin maszynowy?

Mick
sobota, 31 października 2020, 20:05

Do tego dobry celownik

yaro
sobota, 31 października 2020, 19:33

W Komsomolsku nad Amurem został dziś, 31 października 2020 oblatany drugi seryjny myśliwiec wielozadaniowy Suchoj Su-57. Samolot wystartował i wylądował na lotnisku fabrycznym KnAAZ. Lot uznano za w pełni udany.

Davien
wtorek, 3 listopada 2020, 09:01

Pierwszy seryjny wylatał całe 8 h.

Fanklub Fanklubika
niedziela, 1 listopada 2020, 13:32

A pierwszy seryjny gdzie się zapodział ?

GB
sobota, 31 października 2020, 20:45

Pierwszy seryjny też wykonał kilku udanych lotów zanim się rozbił.

Gg
niedziela, 1 listopada 2020, 05:27

To nieuniknione praktycznie przy każdej konstrukcji

Syplog
niedziela, 1 listopada 2020, 03:03

To ten sam tylko go pokleili i wyklepali. Gniotsa nie lamiotsa

yaro
sobota, 31 października 2020, 23:16

Pierwszy seryjny poległ na pierwszym locie testowym, jak zwykle kłamiesz.

me
wtorek, 3 listopada 2020, 12:58

Tym gorzej

czytelnik 24
niedziela, 1 listopada 2020, 13:49

Wlasnie to samo mialem napisac.

Marek
sobota, 31 października 2020, 09:21

Podczas zestrzelenia ten karabinek guzik da. Ale jak cudo rosyjskiej techniki popsuje się gdzieś nad Syberią a pilot będzie miał talent Wasilija Zajcewa, to wyżywi się tym, co po lesie biega.

Maras
sobota, 31 października 2020, 20:46

Gdyby pilot zestrzelonego przez Erdoganów Su-24 miał cos takiego to kto wie może by doczekał odsieczy. Jak wiadomo drugi został uratowany w wyniku brawurowej akcji irańskiej gwardii.

Patryk
sobota, 31 października 2020, 11:03

Widzę że mamy tutaj specjalistę od sztuk przetrwania, działań militarnych, i lotnictwa. Nie ucz ojca dzieci robić dzieciaku. Żołnierze dobrze wiedzą co robić żeby przetrwać a broń po wylądowaniu na ziemi może być bardzo przydatna.

Marek
niedziela, 1 listopada 2020, 07:00

Najpierw sprawdź jak ten Su-57 lata. Pierwszy i jedyny nowy seryjny samolot rozwalił się zaraz po starcie. Zważywszy, że Rosjanie latają nad Syberią, zestaw przetrwania razem z bronią do odstrzelenia zwierzyny jest tam koniecznością.

comet
sobota, 31 października 2020, 06:20

Do wszystkich kpiarzy. Amerykańscy piloci A-10, B-1, B-2, B-52, F-15C, F-15E, F-16, F-22 i zapewne terz F-35 mają na wyposażeniu Gau-5A ASDW czyli karabinek z 4 magazynkami. Znajduje sie on w zasobniku na szczycie fotela katapultowego. Więc dlaczego rosyjscy piloci mieliby nie mieć specjalnej wersji karabinka Kałasznikowa?

Śmiejmy się dalej
sobota, 31 października 2020, 20:47

Tylko, że ruscy to dostaną najwyżej pasy z dużymi klamrami, i pasem ich...

Robson
sobota, 31 października 2020, 01:53

No to się pośmialiście, ha ha ha. No bo z "Ruska" trzeba się zawsze pośmiać, pomimo, że piloci USAF też dysponują bronią automatyczną. Widać poprawia to Wam humorki.

easyrider
sobota, 31 października 2020, 09:48

Tak.

zyg
sobota, 31 października 2020, 01:22

Jakiś czas temu dowiedzieliśmy się z oficjalnych źródeł rosyjskich że ich piloci w Syrii zabierają na misje "bojowe" bombardowania szpitali granaty ręczne. Z drugiej strony w Wietnamie śmigłowiec UH-1 Air America zaliczył komunistycznego AN-2 właśnie z AK-47 :))

yaro
sobota, 31 października 2020, 09:55

Dzięki takim wypowiedziom dowiadujemy się, że Syria to był kraj szczęśliwości i wysokiej kultury medycznej gdzie na każdym rogu ulicy nawet w wiosce był szpital. Dzięki Ci za takie oświecenie nas.

Komentator
sobota, 31 października 2020, 20:56

W syryjskich wioskach jest o wiele więcej szpitali niż w Belgradzie. A Amerykanie i tak ukrytą wśród innych belgradzkich domów porodówkę zbombardowali. Jak to oni, precyzyjnymi bombami z chirurgiczną precyzją. Ciekawe ilu siepaczy Miloszewicza w inkubatorach mogło tam leżeć? Chociaż, jakby się zastanowić, to te noworodki mógł spotkać gorszy los. Przecież mogli przyjść Serbowie i je z tych inkubatorów powyrzucać.

GB
sobota, 31 października 2020, 20:47

Rosyjscy piloci, czytaj bandyci, zmiejszyli ilość szpitali w Syrii, bombardujac je.

Fanklub Daviena
niedziela, 1 listopada 2020, 10:47

Czytają w mediach w Polin ile to razy Rosjanie zabili "ostatniego lekarza w Aleppo" i ile razy zniszczyli "ostatni szpital w Aleppo" w tym Aleppo musiało być więcej szpitali i lekarzy na populację niż w Hawanie, a dotąd Kuba chwaliła się najlepszą służbą zdrowia na populację... I jeszcze tak ciekawie się składa, że odkąd NATO w Syrii "walczyło z państwem islamskim" to to państwo islamskie błyskawicznie rozrastało się jak rak - poczynając od granic państw, gdzie USA ma bazy wojskowe. Natomiast gdy "w przeciwieństwie do NATO", Rosja zaczęła "bombardować szpitale zamiast państwo islamskie", to w 3 miesiące z państwa islamskiego zostały nędzne resztki... chronione przez NATO! :D

Davien
niedziela, 1 listopada 2020, 10:37

Doprawdy? A kim byli amerykanscy piloci ktorzy zzrucili bomby atomowe na Hiroszime i Nagasaki, kim byli amerykanscy piloci zrzucajacy napalm na wietnamskie wioski i lasy, kim byli byli amerykanscy piloci na Irak, kim byli amerykanscy piloci zrzucajacy bomby na Syrie?

Davien
wtorek, 3 listopada 2020, 09:03

Widzisz podszywaczu z Olgino, byli zwykłymi zołnierzami tkujacymi w Japonii w pełni legalne cele a nie jak ruscy terroryści i mordercy z Tu-22M3.

Davien
niedziela, 1 listopada 2020, 10:37

Doprawdy? A kim byli amerykanscy piloci ktorzy zzrucili bomby atomowe na Hiroszime i Nagasaki, kim byli amerykanscy piloci zrzucajacy napalm na wietnamskie wioski i lasy, kim byli byli amerykanscy piloci na Irak, kim byli amerykanscy piloci zrzucajacy bomby na Syrie?

yaro
sobota, 31 października 2020, 23:19

Tak, specjalnie latali nad wioskami nomadów bo oni mieli przewoźne szpitale.

Davien
wtorek, 3 listopada 2020, 09:04

No popatrz , specjalnie atakowali szpitale i szkoły co im ONZ juz udowodniło obrońco morderców i ludobójców.

Maciek
sobota, 31 października 2020, 00:38

Tu się nie ma co śmiać. Sowieci mają ogromny kraj a znalezienie się bez broni w ruskiej głuszy może być śmiertelnie niebezpieczne. Pilot może sobie upolować posiłek albo odstraszyć niedźwiedzia. Do tego ma służyć ta broń.

Strzała jan
piątek, 30 października 2020, 23:16

Brawo Rosja

oPOortunista
sobota, 31 października 2020, 09:31

Jasne,że brawo. Wreszcie coś dopracowanego i działającego (prawdopodobnie) w tym wiecznie niedopracowanym latadle generacji V - minuuuuuuuuuuuuus !

Mark
piątek, 30 października 2020, 22:53

Polskie karabinki są najlepsze na świecie

Pilot
piątek, 30 października 2020, 22:37

Widać jakie Rosjanie mają zaufanie do możliwości SU-57.

sobota, 31 października 2020, 11:08

Co ma zaufanie do tego że pilot może być zestrzelony? Myślisz że w razie wojny oni tylko sobie latają tam wszyscy?

Gilotyna
sobota, 31 października 2020, 08:20

Zaufanie zaufaniem. Czy F czy su wszystko mozna zestrzelic.

Marek
sobota, 31 października 2020, 13:34

Tego nie trzeba zestrzeliwać. Pierwszy seryjny bez żadnego zestrzelenia na dzień dobry spadł.

Diver
niedziela, 1 listopada 2020, 19:07

Ale o czym ty mówisz? Przecież jeszcze nie ma nawet jednego seryjnego F-35.

Davien
wtorek, 3 listopada 2020, 09:06

No popatrz a gdzie się podziało te ponad 500 seryjnych F-35??

Wawiak
poniedziałek, 2 listopada 2020, 10:09

Pomyliło ci się z SU-57, bo F-35 ma już za sobą nawet użycie bojowe, użytkowników też przybywa.

ziew
wtorek, 3 listopada 2020, 03:54

Nie zakupiło go żadne państwo, które nie planowało tego od ostatnich 10 lat, w wiekszości amerykańskich satrapii.

Davien
wtorek, 3 listopada 2020, 09:07

Jak na razie to zadna satrapia czyli pańswo w stylu Rosji go nie dostało. Natomiast waszego Su-57 nikt nie chce, nawet wasi wasale:)

prawieanonim
sobota, 31 października 2020, 05:11

Tak samo jak Amerykanie, cytat z artykulu: "amerykańscy piloci mają na wyposażeniu kompaktowe karabinki rodziny M4, tzw. Gau-5 A ASDW (Aircrew Self Defense Weapon)".

lol
sobota, 31 października 2020, 00:18

Podazajac tym tokiem myslenia maja, jak wynika z artykulu, takie same jak jankesi do swoich samolotow. Idz szerzyc bzdetna rusofobie gdzie indziej. Najlepije zglos sie jak kolejna wersja manekina dla nastpnej tesli jakby w kosmos wysylali i nie nie potrzebujesz skafandra kosmicznego...

Lotnik
piątek, 30 października 2020, 23:03

Natomiast Amerykanie mają bezgraniczne zaufanie do możliwości F-35...

Marek
sobota, 31 października 2020, 13:36

F-35 latają już w niemałej ilości. Pierwszy seryjny ruski nielot niby piątej generacji rozwalił się sam na dzień dobry.

Davien
sobota, 31 października 2020, 10:26

Do tego F-35, w ktorym podczas wypadku w maju w trakcie ladowania nawalily az trzy systemy?

Davien
sobota, 31 października 2020, 14:12

NIe , do tego F-35 które bez problemu wykonują misje bojowe i są obecnie najbardziej niezawodnym mysliwcem świata.

niedziela, 1 listopada 2020, 10:33

Yes, of course, naturlich...najbardziej niezawodny. Yes, yes... Primo. ALIS to szajs a ODIN bedzie dopiero pod koniec 2021 roku. Lord said. “The department is taking near-term actions to address key degraders of ready-for-issue rate, but the long-term solution to the problem depends on the already underway effort to replace ALIS with a more stable, capable system.” The first tranche of ODIN is expected to be introduced across the joint strike fighter fleet by the end of 2021". Secundo. Nie moze latac z predkosciami nad duzych wysokosciach. „Still, the documents obtained by Defense News stated that F-35C supersonic intercept missions may be impossible. Simulator testing showed that restricting supersonic flight at full afterburner to a maximum of 50 seconds could prevent the C model from reaching the 1.44 Mach endpoint for weapon launches, according to the F-35 integrated test team at Patuxent River. To cut down the risk of damage to the jet, the Pentagon imposed time limits on how long F-35B and F-35C pilots can spend at supersonic speeds in full afterburner. An F-35C can only fly at Mach 1.3 in afterburner for 50 cumulative seconds, meaning that a pilot cannot clock 50 seconds at that speed, slow down for a couple seconds and then speed back up. The F-35B can fly for 80 cumulative seconds at Mach 1.2 or for 40 seconds at Mach 1.3 without risking damage”. I jeszcze to. “The deficiency, first reported by Defense News in 2019, means that at extremely high altitudes, the U.S. Navy’s and Marine Corps’ versions of the F-35 jet can only fly at supersonic speeds for short bursts of time before there is a risk of structural damage and loss of stealth capability. The problem may make it impossible for the Navy’s F-35C to conduct supersonic intercepts. “This issue was closed on December 17, 2019 with no further actions and concurrence from the U.S. services,” the F-35 JPO statement read. “The [deficiency report] was closed under the category of ‘no plan to correct,’ which is used by the F-35 team when the operator value provided by a complete fix does not justify the estimated cost of that fix”. No i to. „ The F-35 Joint Program Office, which manages the entire F-35 enterprise, says it would take too long to develop a new, more durable stealth coating”. Tertio. Pelna gotowosc operacyjna, tak zwane "Full Mission Capability" ponize 50%, wg E. Lord.(Lipiec 2020)."Meanwhile, readiness rates are on the upswing, Undersecretary of Defense for Acquisition and Sustainment Ellen Lord said. The mission capable rate for the F-35 fleet has increased from roughly 60 percent at the beginning of this year to nearly 70 percent in June. The full mission capable rate has risen from below 40 percent to nearly 50 percent during that time frame. Officials hope that moving away from the F-35’s autonomic logistics information system, or ALIS, to an operational data integrated network known as ODIN will also improve the situation. “ALIS is a system of systems that serves as the primary logistics tool to support F-35 operations, mission planning and sustainment. It is the system through which EELs are maintained, transmitted and accessed across the fleet,” Lord said.". Qatro. Wedlog oficjalnego raportau, ostatnie rozbicie F-35 spowodowane byla nadmierna predkoscia przy ladowaniu i jednoczesna awaria trzech systemow. "Eglin F-35 Crash Blamed on Landing Speed, but Software, Helmet, Oxygen Also Faulted". Jest napisane tak: "Excessive landing speed was the primary cause of the May 19 crash of an F-35A at Eglin Air Force Base, Fla., though faulty flight control logic, issues with helmet-mounted display, the jet’s oxygen system, and ineffective simulator training and were all contributing factors, according to an Air Force investigation". Sextus. F-35 najlepszym mysliwcem po F-22. O malo co sie kawa nie udlawilem. Ten nielot jedyne szanse ma tylko na walce BVR, o ile uda mu sie podejsc na odleglosc strzalu niewykrytym. W WVR nie ma szans nawet z MiG-29. Ja wiem, ze wy pisaliscie o "dramatycznych manewrach powietrznych" i podniecacie sie tym, ze potrafi to zobic "Kulbita" czy "Flat Spin", a przy tak miernej predkosci, pulapie czy predkosci wznoszenia to na prawdziwe mysliwce to za malo. Poza tym, oficjalnie podano, ze w pozorowanych walkach taki F-22 dostal "baty" od Eurofightera, Rafale, Growlera (dwa razy), Rafale, F-16 z lat osiemdziesiatych czy nawet Mirage 2000!!!. "The French victory over the F-22 occurred in November 2009. A squad of F-22s from the Air Force’s 1st Fighter Wing in Virginia flew to Al Dhafra, in the UAE, to train with French air force Rafale fighters and Typhoon jets from the British Royal Air Force. The following month, the French Ministry of Defense released video captures from a Rafale’s forward-facing camera showing an F-22 in a disadvantageous dogfighting position, implying the French plane had won at least one round of pretend fighting.". Dalej leci tak: "Amerykańscy piloci poradzili sobie tylko jedną przegraną w grze wojennej - F-22 pokonany przez Mirage 2000 pilotowany przez lotnika z Emiratów". No i potem tak: "Even before the Emirati and French wins in 2009, the Americans knew the F-22 could be beaten, although they rarely mentioned this uncomfortable fact. During the Raptor’s first-ever major air exercise in 2006, an Air Force F-16 most likely dating from the 1980s managed to “kill” an F-22. A Navy Growler jet,designed to jam enemy radars, repeated the feat in 2008 or early 2009". Sextus. Jak tam raport gao, dalej jedenascie wad pierwszej kateorii (zagrazajacych zyciu pilota i utracie samolotu) i okolo dziewieciuset wad drugiej kategorii? Septimus. Jak tam z kosztami za godzine lotu, dalej 40 tysiecy USD zagodzine? Jak tam z odtworzeniem gotowosci bojowe? Dalej 40 godzin? Jak tam z dostepnoscia czesci? Dalej trzeba czekac dwa lata? Octavus. Jak tam, moze ten nielot, jak twierdzisz blednie drugi mysliwiec przenosic konfiguracji mysliwskiej w komorach cos wiecej niz 4 x AIM-120? Potrafi w koncu celnie strzelac z dzialka? Nonus. Potrafi to cos w koncu zatankowac bez rozbijania powietrznego tankowca? Decismus. Czy wiesz ze w przypadku stwierdzenia w powietrzu obecnosci jakiegolwiek prawdziwego mysliwca, a zwlaszcza Su-30/35 F-35 ma wolac na pomoc prawdziwe mysliwce, takie jak F-15 czy Eurofighter a sam jak najszybciej uciekac? Undecimus. Masz cos jeszcze do dodania?

gnago
niedziela, 1 listopada 2020, 19:58

co ty gadasz zdecydowanie najlepszy w porównywaniu parametrów i domniemanych możliwości. LM władował w projektowanie tyle samo forsy co w lobbing i propagandę

yike
poniedziałek, 2 listopada 2020, 06:19

Gdyby Lockheed tak zrobił, to F-35 nie latałby z kilkunastoma krytycznymi defektami, jak instalacja tlenowa dusząca pilotów na średniej wysokosci, zwyczajnie niesprawny system diagnostyczny, bezuzyteczne działko, zabierałby zakładaną ilość rakiet zamiast tylko czterech. Trzeba dodać że oczekiwania względem maszyny były już wielokrotnie obniżane w trakcie jej wielokrotnie przedłużanego projektu, który wciąż się nie zakończył spełnieniem wszystkich obiecanych parametrów. Oczywiście produkcja seryjna mimo tego ruszyła, a wymiana niesprawnych elementów będzie jak to zwykle u amerykańskich klientów na ich koszt

niedziela, 1 listopada 2020, 10:33

Tak najbardziej niezawodny mysliwiec swiata, o czym przekonali sie Norwedzy, u ktorych to gotowosc ich F-35 wynosi zabojcze....15%.

niedziela, 1 listopada 2020, 10:33

Tak najbardziej niezawodny mysliwiec swiata, o czym przekonali sie Norwedzy, u ktorych to gotowosc ich F-35 wynosi zabojcze....15%.

niedziela, 1 listopada 2020, 22:26

W Norwegii F-35A ma gotowość 60 - 65 proc więc nie kłam.

poniedziałek, 2 listopada 2020, 06:51

Tyle to nie maja nawet amerykanskie. Mieszkam w Norwegii od 20 lat, ogladam norweska telewizje, czytam norweska prase i rozmawiam z ludzmi, wiec wiem co pisze.

Davien
wtorek, 3 listopada 2020, 09:11

Wow to juz nowa linia Olgino jak widać?:) Amerykańskie F-35 maja ta gotowość bojową pow 70%

Xd
sobota, 31 października 2020, 21:05

Gdzie ostatnio wykonywałeś taką misję

Eet
piątek, 30 października 2020, 21:28

Rosja sie kończy...

Herr Wolf
piątek, 30 października 2020, 23:56

Pod jakim względem?!

Orzech
środa, 4 listopada 2020, 14:10

Pod każdym. Lata związku sowieckiego zrobiły swoje.

easyrider
sobota, 31 października 2020, 09:52

Pod każdym. Nie utrzyma terytorium 17 mln km kwadratowych z budżetem na poziomie Hiszpanii, ujemnym przyrostem naturalnym Rosjan, dynamicznym przyrostem islamskiej ludności i silnym, rozwijającym się i myślącym ekspansjonistycznie strategicznym przeciwnikiem - Chinami.

Sarmata
sobota, 31 października 2020, 13:45

No to ci wyjawie straszną tajemnice, większość europy ww tym i Polska ma ujemny przyrost naturalny. Jedyne kraje ww europie gdzie jest plusowy przyrost naturalny to są kraje gdzie jest dużo imigrantów z Afryki.

easyrider
poniedziałek, 2 listopada 2020, 07:14

To prawda. Różnymi ścieżkami ale biała cywilizacja drepcze do zagłady. To efekt zmian kulturowych. Utopia zamiast bezpieczeństwa.

starszy kapral
niedziela, 1 listopada 2020, 02:57

Usa i Chiny widza upadek Rosji i tak jak umierajacemu koniowi strzelalo sie w glowe zeby sie nie meczyl to tak samo zrobia i podziela Rosje miedzy siebie. Po prostu szkoda ludzi i marnowania zasobow

Erazm
piątek, 30 października 2020, 21:08

Dobry pomysł. W razie utraty maszyny, pilotów zawsze będzie można wykorzystać jako zwykłą piechotę. A skoro myśliwce SU-57 i tak istnieją tylko na papierze, to nie trzeba nawet trącić maszyny!

Davien
sobota, 31 października 2020, 05:12

Dlatego amerykańscy piloci mają na wyposażeniu karabinki rodziny M4, bo szajsu F-35 juz naklepali i jak zacznie spadac, to bedza mieli calkiem niezly oddzial piechoty.

Kał 44
piątek, 30 października 2020, 19:53

Po co tak mały kaliber, to co dobre i sprawdzone nie powinno być poprawiane, kiedyś testowano balistyczne najlepsze kompromisy i wyszło 7.62 mm

jd
sobota, 31 października 2020, 10:44

ale ty wiesz, że 5,45 ma mniejszą masę i trochę wyższą prędkość wylotową?

qwert
niedziela, 1 listopada 2020, 12:46

Za to mniejszą moc obalającą, choć podejrzewam że chodzi o masę i ilość amunicji

fefe
niedziela, 1 listopada 2020, 20:37

Moc obalająca bardziej się przydaje w natychmiastowym wykończeniu denata ewentualnie przebicie osłony

Monkey
piątek, 30 października 2020, 18:33

Biorąc pod uwagę ryzyko twardego przyziemienia podczas wykonywania misji bojowej to nawet nie jest zły pomysł. Zresztą, jak autor napisał, Amerykanie podobne wyposażenie mają już na stanie.

Eee tam
piątek, 30 października 2020, 18:08

Co się śmiejecie latają już bez owiewek będą strzelali do wrogów podczas walki w powietrzu jak podczas początków I wojny

Dr.Ozen
piątek, 30 października 2020, 18:06

Małysz będzie skakał z Rosjanami:-)

Dociekliwy
sobota, 31 października 2020, 12:08

Podobno został zaproszony do przeprowadzenia treningu skoków.

Rhotax
piątek, 30 października 2020, 17:54

To ile tych karabinków do Su 57 powstanie ? 2 czy 3 sztuki ? Czy ich konstrukcja umozliwi ich przetrwanie po kraksie ? Czy to będzie jedyne skuteczne uzbrojenie tych maszyn?

GB
sobota, 31 października 2020, 05:14

Na pewno bedzie skuteczniejsze od dzialka z F-35, ktorego to dzialki z F-35 co prawda strzela, ale jak do tej pory to nadal niecelnie.

Marek
sobota, 31 października 2020, 13:45

Hmm. Nawet jeśli tak, to strzela. A F-35 w odróżnieniu od ruskiego szajsu ma dodatkową "wadę". Jest produkowany seryjnie i lata.

gnago
niedziela, 1 listopada 2020, 21:57

jedynie na prawach prototypu tj. licznymi ograniczeniami. Bo seryjna znaczy pozbawiona "chorób wieku dziecięcego". A to LM nie udaje się osiągnąć od dekad zwyczajnie tolerują księgowych przy produkcji i projektowaniu

GB
sobota, 31 października 2020, 15:50

Boeing 737 MAX tez byl seryjnie produkowani i latal...

Davien
wtorek, 3 listopada 2020, 09:13

I bedzie latał dalej:)

GB
sobota, 31 października 2020, 20:49

Właśnie, a pierwszy seryjny Su-57 długo nie polatal.

qwert
niedziela, 1 listopada 2020, 12:48

Ale będą latać, a MAX - y raczej nie

GB
niedziela, 1 listopada 2020, 10:31

Ale i tak polatal wiecej niz seryjny F-35, bo seryjnego F-35 to nie ma ani jednego, a to co jest to wciaz niedokonczine prototypy.

Davien
wtorek, 3 listopada 2020, 09:15

Seryjnych F-35 jest ponad 500 Su-57 zero, macie jedynie 12 niekompletnych prototypów:))

GB
niedziela, 1 listopada 2020, 10:31

Ale i tak polatal wiecej niz seryjny F-35, bo seryjnego F-35 to nie ma ani jednego, a to co jest to wciaz niedokonczine prototypy.

Majek
piątek, 30 października 2020, 17:37

Przewiduje liczne zestrzelenia???

Alladin
piątek, 30 października 2020, 23:50

tez o tym pomyslalem :)

Zbych56
piątek, 30 października 2020, 17:21

Ruski pilot otworzy okno w swoim SU i będzie strzelał do wrogich samolotow

Herr Wolf
sobota, 31 października 2020, 00:05

No i zestrzeli 12-0 EF jak to zrobili hindusi ze eksportowymi su30 a wcześniej te EF-y zrobiły saładkę na śniadanie z Raptorów!!!

niedziela, 1 listopada 2020, 10:31

W pozorowanych walkach taki F-22 dostal "baty" od Eurofightera, Rafale, Growlera (dwa razy), Rafale, F-16 z lat osiemdziesiatych czy nawet Mirage 2000!!!. "The French victory over the F-22 occurred in November 2009. A squad of F-22s from the Air Force’s 1st Fighter Wing in Virginia flew to Al Dhafra, in the UAE, to train with French air force Rafale fighters and Typhoon jets from the British Royal Air Force. The following month, the French Ministry of Defense released video captures from a Rafale’s forward-facing camera showing an F-22 in a disadvantageous dogfighting position, implying the French plane had won at least one round of pretend fighting.". Dalej leci tak: "Amerykańscy piloci poradzili sobie tylko jedną przegraną w grze wojennej - F-22 pokonany przez Mirage 2000 pilotowany przez lotnika z Emiratów". No i potem tak: "Even before the Emirati and French wins in 2009, the Americans knew the F-22 could be beaten, although they rarely mentioned this uncomfortable fact. During the Raptor’s first-ever major air exercise in 2006, an Air Force F-16 most likely dating from the 1980s managed to “kill” an F-22. A Navy Growler jet,designed to jam enemy radars, repeated the feat in 2008 or early 2009".

prawieanonim
niedziela, 1 listopada 2020, 06:42

Wystarczy dobrze poszukac, a sa dowoddy, ze w trakcie symulowanych walko powietrznych niemieckie Eurofightery pokonaly F-22 Raptor co najmniej cztery razy. Wpisac wystarczy haslo: "F-22 Raptor kill markings shown off by German Eurofighter Typhoons", i sa zdjecia Eurofightera o numerze 2029 ktory pokonalk jednego Raptora, oraz zdjecie Eurofightera o numerze 3030, ktory pokonal Raptora trzy razy. Mozna znalesc tez zdjecie A-10 ktory nosi "F-22 Kill Mark", wpisac wystarczy: "USAF A-10 Warthog that scored a simulated aerial victory against F-22 Raptor and F-16 Fighting Falcon" Wiadomo tez, ze w symulowanych pojedynkach powietrznych F-22 zostal pokonany przez Growlera (dwa razy), Rafale, F-16 z lat osiemdziesiatych oraz przez Mirage 2000 nalezacego do ZEA.

Fanklub Daviena
piątek, 30 października 2020, 16:55

Lot z otwartą kabiną został przetestowany, teraz wystarczy dać pilotowi do ręki kałacha i będzie nim kosił wszelkiej maści F16 a tym bardziej F35. Przypominam że F35 nie może latać z otwartą kabiną więc w walce kołowej będzie wobec SU 57 bezbronny.

Davien
sobota, 31 października 2020, 09:03

W Walce kołowej to Su-57 nawet się nie dowie co go trafiło:)

Th
sobota, 31 października 2020, 10:28

Tak, dlatego ze F-35 wykonuje dramatyczne manewry powietrzne.

Davien
sobota, 31 października 2020, 05:16

Dodac nalezy, ze podobny pomysl bedzie zastosowany w F-35 w wersji 6R, po tym jak kabina zostanie przeprojektowana do tego, aby umozliwic jej otwieranie w locie.

AJwajbaj
piątek, 30 października 2020, 16:52

Z racji tego że su 57 mają przypadłość do twardych lądowań, co zresztą pokazał Pierwsza Seryjna maszyna, takie wyposażenie wydaje się jak najbardziej konieczne.

T7g
piątek, 30 października 2020, 21:25

Mysle ze to mało, powinni tez mieć łyżko widelec i menaszkę, krzesiwo, kompas, papier toaletowy i szwajcarski paszport. Moze namiot?

Marek
sobota, 31 października 2020, 13:53

O Stolicznej zapomniałeś. O drewnianym stakańczyku, z którego można wódę pić na mrozie też. Bez nich w syberyjskiej głuszy ani rusz.

doc. Zenobiusz Furman
piątek, 30 października 2020, 16:44

No ale żeby Adam Małysz firmował swoim nazwiskiem ruskie karabiny to się jednak po nim nie spodziewałem.

bulba
piątek, 30 października 2020, 16:16

Teraz tylko dokonstruować zgrabny lufcik w kabinie i szturmowiec pełną gębą.

ok
piątek, 30 października 2020, 16:16

no wreszcie będą mieli te dziwne maszyny uzbrojone

Buczacza
piątek, 30 października 2020, 16:15

I to chyba będzie jedyne co będzie działało w su-57! Chyba?

taki
piątek, 30 października 2020, 16:10

nie dziwie sie. na dzisiejszym polu walki jak bym latal w su. tez bym chcial miec karabin podczas zestrzelenia

Pan
piątek, 30 października 2020, 16:10

bezzałogowy su57 AM-17 nie będzie potrzebny

Józef
piątek, 30 października 2020, 15:46

Noo, to teraz będzie naprawdę groźny. A rekiety i buomby też dostanie?

komandor ppor
sobota, 31 października 2020, 08:56

a po co ??? ma kałacha to broń wszelkiego rażenia :)))) bedzie strzelał z niego na ziemi na morzu i w powietrzu :)

Pilot
piątek, 30 października 2020, 22:42

Tylko granaty zrzucane ręcznie.

Marek
sobota, 31 października 2020, 13:56

Po co? Efektywny dzwon prosto w cel jest lepszy. Fakt, że samolot wtedy jest niejako jednorazowy, ale efekt większy.

Marek z Kaszub
niedziela, 1 listopada 2020, 05:36

Jest to taktyka tarana, wykorzystywana takze przez F-35, ktory z tarana niszczy powietrzne tankowce.

asa
piątek, 30 października 2020, 15:43

A Adam będzie pobierał opłatę za prawo do używania jego nazwiska ;)

Bursztyn
piątek, 30 października 2020, 15:06

Z ciekawostek fotele su są składane teleskopowo czyli po wystrzeleniu składają się z tym pilotem

rED
piątek, 30 października 2020, 14:58

Rozsądna decyzja. Skoro 100% seryjnych maszyn się rozbija to wręcz niezbędne wyposażenie.

.
piątek, 30 października 2020, 21:27

Obawiam sie ze pilot moze uzyc tego kalasznikowa juz przed wejsciem do su57...

grzegorz
piątek, 30 października 2020, 14:56

Bardzo słusznie kabriolet z kałasznikowem w dzisiejszych czasach , doskonalą propozycja .

Wawiak
poniedziałek, 2 listopada 2020, 10:17

Koniecznie na alufelgach i ze skórzana tapicerką . Wersja Gangsta-57

endras1
piątek, 30 października 2020, 14:45

Po otwarciu kabiny można ostrzelać F-22.

Tweets Defence24