Gen. Andrzejczak w HSW. "Weryfikacja funkcjonalności" wieży Rosomaka

21 marca 2019, 09:45
ZSSW4
Fot. HSW.
Defence24
Defence24

Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego gen. broni Rajmund T. Andrzejczak złożył wizytę w Hucie Stalowa Wola. HSW podkreśla w komunikacie, że była to pierwsza wizyta generała w siedzibie spółki.

Szef Sztabu zapoznał się z ofertą sprzętu artyleryjskiego produkowanego przez HSW S.A. oraz prowadzonych prac badawczo-rozwojowych, tj. Nowy Bojowy Pływający Wóz Piechoty Borsuk oraz Zdalnie Sterowany System Wieżowy ZSSW-30. Generał zaznajomił się także z potencjałem produkcyjnym HSW, ale przede wszystkim miał możliwość bezpośredniej weryfikacji funkcjonalności systemu sterowania, oprogramowania i układu teleinformatycznego wewnątrz ZSSW. 

image
Fot. HSW.

Zarząd HSW S.A. zaprezentował min. nową halę ze zautomatyzowaną linią do spawania materiałów pancernych, komorę do badań RTG oraz lufownię. Spółka podkreśla, że dialog z przedstawicielami Wojska Polskiego przyczynia się do doskonalenia produktów HSW i działalności przemysłowej. Dodaje, że wizyta Szefa SG WP stanowi impuls dla pogłębienia współpracy między Hutą Stalowa Wola a Siłami Zbrojnymi RP.

Wizyta odbyła się dzień po dostarczeniu dla polskiej armii elementów pierwszego seryjnego dywizjonowego modułu ogniowego w ramach realizowanego przez HSW S.A. programu Regina, na rzecz Wojsk Rakietowych i Artylerii. Sprzęt przekazano do 5 Lubuskiego Pułku Artylerii w Sulechowie, podporządkowanego 12 Szczecińskiej Dywizji Zmechanizowanej. Pułk będzie drugą jednostką uzbrojoną w moduł Regina, po 11 Mazurskim Pułku Artylerii podporządkowanym 16 Pomorskiej Dywizji Zmechanizowanej, który wykorzystuje pierwszy, "wdrożeniowy" moduł ogniowy Regina z 24 haubicami Krab.

image
Fot. HSW.
Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 141
j25
sobota, 30 marca 2019, 13:18

To szef Sztabu Generalnego WP nie ma ważniejszych spraw i zajmuje się badaniem wieży do Rosomaka? Bardzo to dziwne, jeżeli nie dziwaczne, ..czyżby w MON zabrakło specjalistów od uzbrojenia??

wiarus
poniedziałek, 25 marca 2019, 21:23

Co tu weryfikować? Robić i ewentualnie usuwać niedomagania i ewentualne usterki !!! Nie ma co czekać, aż konkurencja uwali ten projekt.

andrzej19
niedziela, 24 marca 2019, 20:44

Na fotografii widać modernizację wieży w postaci dodania dwóch lamp oświetlenia pola walki ;)

hainz
niedziela, 24 marca 2019, 12:42

ta wieza to istnieje wirtualnie.

Anty 50 C-cali przed 500+
poniedziałek, 25 marca 2019, 16:02

no Co? szok. szybko wbijam ZSSW-30 i na Warfare Technology z GRUDNIA 2015 JEST!..."More than a year ago, Warfare Technology had an article on the new Polish ZSSW-30 Remote Turret by the Polish Company, Huta Stalowa Wola or HSW. A new prototype of the turret was revealed during MSPO 2015 Exhibition. It seems the testing on the turret has already started...." tyle cytowania, jest Tam jeszcze o ....DRUGIM prototypie-i to wszystko wirtualne?????

A
wtorek, 26 marca 2019, 14:18

A jest w planach trzeci prototyp na 2025? Przecież to wszystko miało śmigać dobrych kilka lat temu.

Hmmm
niedziela, 24 marca 2019, 09:49

Rosja i Izrael od lat wymieniają się informacjami i nie wchodzą sobie w paradę w Syrii. Dla spike'a powinniśmy mieć realną alternatywę, bo w razie konfliktu...

Jasio
sobota, 23 marca 2019, 17:41

Po prawej stronie tej wieży widać skrzyneczkę,nie mówcie że nasze Rośki w końcu będą miały pociski przeciwpancerne ????

Tomasz
sobota, 23 marca 2019, 09:19

Czy ktoś potrafi mi racjonalnie wytłumaczyć dlaczego zewnętrznie wieża ma załamania osłon w dwu kierunkach u dołu ku stożkowi i pd spodu ku środkowi osi. Gdyby użyć jednej płaszczyzny blachy ja większości wież zagranicznych to konstrukcja zyskała by prawdopodobnie na sztywności, i była by przede wszystkim lżejsza i mniej skomplikowana w budowie niż to coś.

Cinek
poniedziałek, 25 marca 2019, 20:34

Bo jest za duża. Gdyby zaprojektowano skosy tak jak piszesz kierowca nie miałby jak wyjść z wozu

Ja
sobota, 23 marca 2019, 14:58

Jest odporniejsza na trafienia. Teoretycznie

Marek
sobota, 23 marca 2019, 13:19

To na wierzchu nie jest blachą, tylko pancerzem kompozytowym na bazie tworzyw ceramicznych

galvanis
poniedziałek, 25 marca 2019, 08:59

nie tworzyw ceramicznych ale plyt ze stopu zeliwa i pazdzierzu produkcji krajowej

Marek
wtorek, 26 marca 2019, 12:56

Tak bez wątpienia by było, gdybyś wieżę robił u siebie w garażu.

SOWA
piątek, 22 marca 2019, 21:37

Postawienie na jeden rodzaj pocisku przeciwpancernego to skrajna nieodpowiedzialność. Stosunki na linii Moskwa-TelAwiw są lepsze niż Polski i Izraela. W dodatku każdy pocisk ma swoje ograniczenia dlatego powinniśmy pozyskać sprzęt o innych możliwościach.

vvv
niedziela, 24 marca 2019, 20:34

bzdury sowa bzdury. spike er i er mk2 oraz mmp to najlpesze obecne atgm jakie sa.

Darek S.
wtorek, 26 marca 2019, 04:10

Niestety mogą przestać trafiać, jak francuski sprzęt w rękach Argentyńczyków w czasie wojny o Falklandy. Politycznie Izrael bardziej nam szkodzi niż Rosjanie.

SOWA
poniedziałek, 25 marca 2019, 11:38

Nic nie pisałem o MMP, Spike najlepszy? Na jakiej podstawie to twierdzisz? Danych technicznych? Proszę, pocisk będzie można uznać za dobry jeśli przejdzie chrzest bojowy przeciwko nowoczesnym czołgom. W polskiej armii od wielu lat mówi się, że Spike powinien być uzupełniony innym ppk.

vvv
poniedziałek, 25 marca 2019, 23:00

spike byl juz testowany i sprawdził się rewelacyjny. Spike bije o glowe javelina i inne atgm. Spike LR mk2 ma penetrację pod 850mm za RHA, dłuższy zasięg 3 tryby naprowadzania i wysoki kąt ataku top attack. MMP ma podobne osiągi ale może również atakować cel po wprowadzeniu danych z GPS. spike jest obecnie najlpeszym atgm jaki jest i powininen byc uzupełniony o wersje LR mk2 i to w duzych ilosciach. kornety to przestazale atgm naprowadze w trybie saclos.

Marek
wtorek, 26 marca 2019, 13:03

Bardzo mi przykro, ale ze względu na to, co wyssaliśmy z tych dwóch wolę MMP od MBDA.

Covax
wtorek, 26 marca 2019, 11:45

Spike mk1 i mk2 mają ten sam "sterownik" ( mk2 moze byc odpalony z CLU 1 ) wiec teoretycznie mamy zalatwioną tez integracje z mk2 ;-)

galvanis
poniedziałek, 25 marca 2019, 09:03

jeszcze wieksze bzdury piszesz. powinny byc zamontowane najlepsze na jakie nas stac: to znaczy takie, ktore maja wystarczajace parametry ORAZ ktore mozemy integrowac samodzielnie z wieloma platformami jak: samochody terenowe, transportery, bwp, smiglowce itd.

vvv
poniedziałek, 25 marca 2019, 23:02

a co broni integrowac spike lr lub lr mk2? obecnie spike przy ataku od gory ma gwarnatowane 700mm rha penetracji za era, a wersja mk2 ma 850mm. zaden czolg atakowany od gornej polsfery nie jest w stanie wytrzymac takiego ataku. na smigla sa inne ppk o wiekszym zasiegu jak ER, NLOS, brimstone 2 czy nastepca hellfire Longbow

Marek
wtorek, 26 marca 2019, 13:09

Zapewne wyjątkowo pomocna w integracji jest otwartość i chęć do współpracy ze strony Rafaela. Dlatego myślę, że lepiej by nam poszło, gdyby zamiast niego i lr postawić na MBDA.

Remi
piątek, 22 marca 2019, 19:29

Tak sobie myślę, wieze mamy, sami ppk nie za instalujemy, a skoro Spike nie zostanie zintegrowany to musi nam ktoś dać inny ppk i z nim należy gadać a Rafaelowi i Leonardo powiedziećstanowczo: "maniana, chłopcy, maniana, może innym razem"!

Gras
piątek, 22 marca 2019, 17:16

A mnie zastanawia jaka jest odporność na trafienie tej wieży. Czy nie będzie tak ze cała amunicja zmagazynowana w środku zapali się i będzie dochodziło do całkowitego znaczenia pojazdu. Czy było to badane? Mam nadzieje ze nie będzie to wyglądać tak jak wieża T72.

Pim
sobota, 23 marca 2019, 22:51

W T72 zapłonowi nie ulega amunicja w wieży. Kolejność najczęściej jest taka, że następuje zapłon amunicji II rzutu rozmieszczonej wszędzie w kadłubie. Od tego wybucha karuzelowy magazyn w dnie wieży. Od kiedy w II wojnie czeczeńskiej zrezygnowali z amunicji II rzutu takie "wystrzały" stały się sporadyczne. W tym przypadku skoro wieża jest bezzałogowa, to wybuch powinien być ukierunkowany. Wieża się rozpada, wóz o aleje. Teoretycznie.

sobota, 23 marca 2019, 13:21

To bezzałogowa wieża przecież.

Pavel
piątek, 22 marca 2019, 17:01

@NB dokładnie! 100% racja! @kuake champinion co brak wiedzy w temacie. Koreańczycy bardzo są zainteresowani współpracą. Wszak to pieniądz. Wieża ZSSW30 będzie montowana na nowych Rośkach oraz Borsuku. Być może lecz nie sądzę by zastąpiła hitfista. Rosomak akurat to strzał w 10 MON-u. Oby Borsuk wypalił. Co do wdrożenia Borsuka a raczej jego liczby to za jego ewentualne opóźnienie możesz podziękować podpisaniu "super umów" na Wisłę i Homara. RPG7 tak samo jest dla niego groźny jak dla każdego innego KTO. Akurat w starciu RPG vs Rosomak to nasz KTO wypadł nieźle. Wieża jest taka duża bo wymusza taką wielkość jej bezzałogowość. W sumie to w niczym nie przeszkadza.

kuake
sobota, 23 marca 2019, 14:55

pisalem przeciez, ze aby zechcieli przyjac kogos do wspolpracy musza dostac ALBO kase ALBO technologie. moze niezbyt jasno wyrazilem to, ze kasy polska nie ma. bo jak piszesz wisla... a ze technologii, ktora by ich interesowala polska nie ma to chyba oczywiste. myslac trzezwo oceniam, ze ze wspolpracy przy produkcji czolgu nic nie bedzie. ani z korea ani z niemcami.

NB
piątek, 22 marca 2019, 15:22

Moze na tej wiezy nie powinien byc spike? Moze warto pozyskac inny ppk? Stawianie tylko na izrealskiego spike to spore ryzyko.

Remi
sobota, 23 marca 2019, 14:46

Zgadzam się w całości, żadna armia nie ogranicza się do jednego typu ppk. Spike jest i niech będzie. To niezły pocisk . Ale jak jest ciężki i nieporęczny i nieskuteczny dopóki go nie złożyć do kupy z celownikiem i stojakiem to wsadzić go na Wirusy, których dokupić trzeba by z 80 szt i mamy lekkie zwinne tanie "mini niszczyciele czołgów" . A Roski - skoro jak widać nie da się ożenić że Spike- należy niezwłocznie poprzez nowy przetarg integrować z jakimś innym nowo-kupionym i dogadanym na integrację ppk.

Covax
piątek, 22 marca 2019, 20:58

A cos ponad 3 tyś spikow wyrzucić do kosza ? "Przetargi" na rakiety dotycza "do 2,5 km" i "powyzej 4 km" ( nie pamietam ) albo jakos tak. Ogolnie bliski i daleki zasieg a spike ma "sredni". Wiec bedzie do samego konca resursow albo SZRP. Niestety " geniusze wynegojowali" glowice, silniki i zbiornik na azot. Nawet bez prawa serwisu, a myslicie ze zakup Javelina da nam kody, albo choc "sterownik za free". " Kody zrodlowe" poza tym co sami robimy mamy jeszcze do Mig 29/su22/ i na 99% Leo 2PL. Prawa do serwisu mamy tylko do "skandynawskich rakiet" i to na zasadzie "czarnych pudelek". Do F16 mamy prawo pomalowac, i wymontować silnik, a do amraama ( C5 na 7 ciagle czekamy) to mamy prawa tylko zadzwonic po serwis. Nawet nasi " przyjaciele" proponujac Narew na Amraamie mowie "kupcie Nasams" a nie kupice "Amraama' i zrobcie sami. Mony kupuja Lekarz cencje wsteczne ktore daja prawa " spawania metalu ale elektroniki nie tykaj bo popsujesz" ( wyjatek K9 i Korsarzo-krywnik) nawet Feniksa skopali.

rafaello
sobota, 23 marca 2019, 15:06

a dlaczego do kosza? piechota moze uzywac. ale na pojazdy trzeba kupic cos innego i licencje tak wynegocjowac, zeby mozna bylo je zintegrowac z czymkolwiek, chocby z rowerem, po rozsadnej cenie. jevelin nie jest jedyna alternatywa dla spika. za innymi ppk mozna rozejrzec sie i w europie i w azji poludniowo-wschodniej.

Ja
sobota, 23 marca 2019, 15:00

Cóż. Za bledy trzeba placic. I najwazniejsze. By integrować wieżę z ppk trzeba te ppk produkować

janek
piątek, 22 marca 2019, 12:10

do czego służą te latarnie przymocowane do systemu obserwacyjnego?

dialog techniczny
piątek, 22 marca 2019, 23:44

To jest właśnie ten prototyp tego naszego narodowego oświetlacza laserowego (zgodnego ze STANAGami NATO, oczywiście). Jak widać "pokrywa" przednią i tylną półsferę.

Feluś
piątek, 22 marca 2019, 14:35

Mi się wydaje że to podwójny miotacz promieni z Wojny Światów (technologia kosmiczna) - najnowsza broń Rosomaków !

Covax
piątek, 22 marca 2019, 10:37

Ciekawostka, Mon wydluzyl testy zmeczeniowe ZSSW 30 z 6 tys do 12 tys kilometow przebiegu na Rośku.

Marek
sobota, 23 marca 2019, 14:02

Jeśli prawda, to ciekawe jest. Zupełnie tak, jakby ktoś chciał opóźnić wejście wież do linii.

Jaro
piątek, 22 marca 2019, 07:16

Wybicie sobie wreszcie z głowy tego Spike. Licencja została zakupiona fatalnie, w niczym nie zabezpiecza naszych praw a w dodatku nie mamy pojęcia czy w razie W te Spiki w ogóle odpalą. No i do tego gigantyczne pieniądze za integrację. Na drzewa z Rafałem i ich pazernoscią.

jurgen
piątek, 22 marca 2019, 00:11

to mówicie, że wieża duża ? to porównajcie ze Strykerem Dragoon

Stefan
czwartek, 21 marca 2019, 22:23

Czytam komentarze na temat na temat integracji Spike-ów z wieżami do Rosomaków, tylko ja mam wrażenie, że znowu robimy to w złej kolejności. Chciałem przypomnieć, że nie jest jeszcze uruchomiony przetarg na nowe rakiety p-panc dla naszego wojska. Jak już w końcu rozstrzygniemy ten przetarg to może się okazać, ze pociskiem docelowym dla obu wież nie są Spike. I znowu kasa wyrzucona w błoto. Wariant A nie robimy przetargu, tylko kupujemy pociski z jedynie słusznego kraju (USA). B robimy przetarg i wygrywa firma europejska, znowu kasa za integracje Spike-ów w błoto. C wygrywa firma z Izraela, można wynegocjować integracje w ramach nowego kontraktu. Trzeba pamiętać, że nowe pociski trzeba będzie zintegrować z wieżami, śmigłowcami, bsl-ami, "niszczycielami czołgów", Pegazami itd. To tak na marginesie nowej wieży.

cine
piątek, 22 marca 2019, 07:02

Nie robimy integracji niczego że Spikiem. Spike to pomyłka. Źle wynegocjować umowa i teraz jest wtopa bo Rafael nie chce nam dać dostępu do elektroniki. Widocznie coś tam jest nie tak z tą elektroniką albo z intencjach Rafaela.

vvv
wtorek, 26 marca 2019, 12:04

kto nie chce udostepnić? a może to kosztuje? a może PGZ nie ma zakładu ktory by mógł to robić? spike LR to najlepszy atgm na rynku Wania

wvs
piątek, 22 marca 2019, 01:37

Spike kupowany jest w Izraelu nie w USA.

Stefan
piątek, 22 marca 2019, 18:03

Nie miałem w tym miejscu na myśli Spiek-ów tylko Javelin-ów pisząc o zakupach bez przetargu w USA. Generalnie problem jest taki, że nie wiemy co ma być docelowym pociskiem w ramach obecnego dialogu na nowe pociski a integrujemy Spike.

vvv
wtorek, 26 marca 2019, 12:04

javeliny pod kazdym wzgledem są gorsze niz spike.

adamus
czwartek, 21 marca 2019, 20:23

Zweryfikował pozytywnie czy negatywnie? :-) panie autorze??

Nie jestem autorem ale...
sobota, 23 marca 2019, 17:37

zweryfikować to porównać opis ze stanem faktycznym, skonfrontować z rzeczywistością, wyznaczyć rzeczywiste ograniczenia. weryfikacja nie jest ani pozytywna ani negatywna - jej wynik jest.

Ernst Junger
czwartek, 21 marca 2019, 19:38

Wystarczy, afganski rosomak wytrzymywał wielokrotne trafienia rpg i są tego zdjęcia w necie. Jak zauważysz ten rosomak na zdjęciu wyżej różni się od standardowego Rośka. Czytałem w magazynie branżowym, że dzięki nowemu pancerzowi (IBD?) ma odporność wersji afganskiej przy zachowaniu pływania. Mgr, bo należałoby zapłacić Izraelowi i Włochom. Wskazuje się liczbę 208 wozów z nową wieżą ze spike. Ostatnio pojawiły się głosy o współpracy przy spike lr 2 w Mesko.

vvv
wtorek, 26 marca 2019, 12:06

rosomaki nie wytrzymywaly trafien rpg bo maja papierowy pancerzyk. ich standard to stanag 2 tyl i boki a front stanag 4. afganskie dostaly dopancerznie dookola do poziomu stanag 4, front dostal nakladki ktore mialy wytrzymac uderzenie glowicy rpg (ale tylko strefa zalogowa) oraz siatki przeciw rpg ktore maja ~70% szanse na zniszczenie rpg przed uderzeniem w cel.

A
wtorek, 26 marca 2019, 14:22

Owszem wytrzymywały.

Andrzej
czwartek, 21 marca 2019, 19:10

Można w zasadzie iść o zakład co zostanie szybciej zbudowane i zintegrowane Ślązak z systemami walki czy wieża ZSSW-30 z Spike .Sądzę że jedno i drugie ugrzęźnie w biurokratycznych procedurach MON i zostanie ostatecznie anulowane .Szybko to potrafimy tylko wydać bezsensownie duże pieniądze natomiast sprawne skonstruowanie i wyprodukowanie czegokolwiek jest przedsięwzięciem w Polskich realiach nieosiągalnym czego dowodzi historia od 1939 r.

bender
piątek, 22 marca 2019, 21:51

Ale ZSSW-30 jest zintegrowana ze Spike. Podobnie jak niektórzy przedmówcy akurat w tym temacie jestem dziwnie spokojny.

Marek
sobota, 23 marca 2019, 14:08

Z komentarzy wynika, że niektórzy koledzy najwyraźniej mylą wieżę o włoskiej proweniencji, gdzie faktycznie są jaja ze spajkami z konstrukcją rodzimą, o której tu mowa.

Autor
czwartek, 11 kwietnia 2019, 02:23

Nie ma żadnych jaj. Włosi opracowali i przekazali swojej armii wieżę zintegrowaną z ppk.

mobilny
czwartek, 21 marca 2019, 18:51

Drogi Hym. Obecny zarząd nie przyszedł z zewnątrz. Dla dobra armii miejmy nadzieje aby programy NPBWP oraz ZSSW30 wypaliły.

Harry 2
czwartek, 21 marca 2019, 17:58

Wieża ZSSW-30 jest znacznie bardziej zaawansowana niż TURA 30. Do ROSOMAKA będzie nieco inna niż do Borsuka. Jeżeli chodzi o produkcję dla wojska w HSW to jestem dziwnie spokojny.

ccc
czwartek, 21 marca 2019, 17:53

tylko dlaczego general wystepuje w tym oblesnym mundurze polowym?

Mirek
niedziela, 24 marca 2019, 10:33

Taka teraz moda przejęta od Amerykanów. Problem w tym że na takie wizyty oni ciągle zakładają mundury wyjściowe a u nas robocze. Trochę to nie pasuje do spotkania z ludźmi w garniturach i świadczy o podejściu generała do szefostwa tych zakładów

Radek
piątek, 22 marca 2019, 09:01

Bo defiladowych generałów nie obchodzi technika uzbrojenia a swoich mundurów polowych nawet nie mają

zbyszko z bogdanca 3 cytryny
piątek, 22 marca 2019, 07:58

a w czym mial wystapic? w dresie z ortalionu? taka ma prace i musi chodzic w mundurze

wvs
piątek, 22 marca 2019, 01:40

Pan General jest zolnierzem, a nie urzedasem w mundurze wyjsciowym!

facetoface
czwartek, 21 marca 2019, 16:23

Jestem za tylko nic nie wynika z tego materiału,jak wygląda ta ,,Weryfikacja funkcjonalności'' hmm

facetoface
czwartek, 21 marca 2019, 16:23

Jestem za tylko nic nie wynika z tego materiału,jak wygląda ta ,,Weryfikacja funkcjonalności'' hmm

rozczochrany
czwartek, 21 marca 2019, 14:47

Do tych co mówią, że wieża za duża. W wieży są magazyny amunicyjne. Duża ilość amunicji wymaga dużej objętości magazynów i dużej wieży.

Omni
czwartek, 21 marca 2019, 20:11

Tak. Dlatego Samson 2 albo OWS-30 są duże...

Marek
sobota, 23 marca 2019, 14:12

Jak chcesz zobaczyć dużą wieżę, to się popatrz na niemiecką Lance. Tą, którą zamontowano na Boxerze i na Lnyksie

hym108
czwartek, 21 marca 2019, 14:42

zarzad ktory sie zmienia co pare miesiecy i sam jest nowy oprwadzal po fabryce. Mam nadzieje ze jest tak jakis inzynier czy pracownik ktory pracuje trszke dluzej i wie co sie dzieje.

Tołdi
czwartek, 21 marca 2019, 22:28

Obaj panowie w marynarkach to wieloletni pracownicy HSW mieć możesz być spokojny.

Stefan
czwartek, 21 marca 2019, 22:12

Zanim przykleisz komuś łatkę, warto sprawdzić o kim piszesz i co piszesz. Nie jestem zwolennikiem obecnej władzy ale akurat tu chyba wykonali właściwy ruch. Nowym Prezesem jest facet z HSW, iniżynier, gość który prowadził projekty Kraba i Raka, więc firmę raczej zna dosyć dobrze od środka.

wars
czwartek, 21 marca 2019, 17:57

piszesz o czymś czego nie wiesz, zarząd jest nowy oni są z tej fabryki.

kuake champion
czwartek, 21 marca 2019, 14:40

moze czas juz pojsc sprawdzona droga i wyslac do korei zapytanie, czy nie maja na sprzedaz takiej wiezy? jezeli wszystko co maja to prototyp a nie kilka sztuke tego na testach w woju to nie wroze temu projektow szybkiego wdrozenia. trzeba wreszcze powiedziec sprawdzam i podjac decyzje a nie ciagnac te 'badania' latami.

Marek
sobota, 23 marca 2019, 14:16

Przecież wieżę masz zrobioną. Testują ją teraz tłukąc kilometry na Rośku gdzie jest zamontowana, więc czemu się czepiasz? A może myślisz sobie, że gdybyśmy wzięli od Koreańczyków, to zrobilibyśmy jak Rosjanie w czasach Stalina, czyli posadzilibyśmy na podwoziu i wdrożyli do linii z marszu, zupełnie bez testów?

czwartek, 21 marca 2019, 19:16

Panie kuake champion, ZSSW 30 ma kosztowac 11 mln pln,

przedstaw sie
piątek, 22 marca 2019, 08:48

a nie 30mln albo 50? Nie pisz bzdur

kuake arena
piątek, 22 marca 2019, 08:02

a mozesz podac zrodlo na jakie sie powolujesz? skad wiesz jaka bedzie cena? wieza nie jest ukonczona i nie rozpoczeto produkcji seryjnej. jakim cudem wiec jestes w stanie podac ostateczna cene?

Smk
piątek, 22 marca 2019, 17:04

Całkiem prawdopodobne albo więcej niż 11 mln. Cena starego "hitfista" to 8 mln.

vaclav benis
niedziela, 24 marca 2019, 06:55

poszukaj na googlach ile kosztuje 1 kompletny IFV k21 (wieza i podwozie)... 3.2 mln USD. to podobna kwota do tych 11 mln PLN za sama wieze. nie wydaje mi sie, zeby za taka cene znalazl sie klient zagraniczny. a dla nas - moze taniej bedzie kupic licencje na cos co istnieje, jest przetestowane i zintegrowane z jakims PPK? albo kupic z polki ale z prawem do serwisu w kraju? przy zakupie 200-300 sztuk na potrzeby krajowe i 0 eksporcie cale te badania i budowa wlasnej wiezy sie nie oplaca. kase trzeba zaczac wydawac racjonalnie

Marek
wtorek, 26 marca 2019, 13:14

Se już kupiliśmy od Włochów na licencji i jak widać z modernizacją wieży od lat są jaja do kwadratu.

ProPolski Troll
sobota, 23 marca 2019, 00:45

lecz nowa to bezzałogowa a więc bezpieczniej a po drugie to nasza:-)

Covax
sobota, 23 marca 2019, 13:03

A po trzecie, takie są ceny w "pancerce" P-P z leo 2 to banka w euro, SKO dla MBT bez panoramy dowodcy to 900 tyś euro, z panorama i H+K to połtora moze braknac. ZSSW30 ma K+H plus podwojny automat APFSDS/APDS plus ABM z mozliwoscia na naprzemiennego strzelania. Ogolnie fajna zabawka o lata swietlne przed hitfistem.

Harry 2
czwartek, 21 marca 2019, 18:00

Do Korei powiadasz? Raczej w spawie współpracy w opracowaniu czołgu K3

kuake champinion
piątek, 22 marca 2019, 08:34

a na czym ta wspolpraca z korea ma wygladac? co chcesz im zaproponowac? jak chcesz ich przekonac, ze wspolpraca bedzie dla nich korzystna?

Marek
piątek, 22 marca 2019, 11:02

Chyba o Niemcach i Francuzach piszesz. Nie tak dawno Koreańczycy jasno i wyraźnie określili, że są zainteresowani współpracą.

zenek listonosz
poniedziałek, 25 marca 2019, 14:56

przeciez polska nie ma kasy bo wisla itd. co wiec dasz koreanczykom wzamian za dopuszczenie cie do takiego projektu jak nie kase? technologii na ktorej im zalezy nie mamy. no chyba ze polasza sie na prawo do poszukiwan zlotego pociagu czy mitycznych zloz bursztynu na mierzeji albo bezkresnych zloz gazu lupkowego.

Marek
wtorek, 26 marca 2019, 13:19

Na razie zamiarują produkować tutaj czołgi. A mam nadzieję, że o chęci pozyskania nowych MBT kolega coś słyszał?

mgr
czwartek, 21 marca 2019, 14:35

Nie rozumiem dlaczego nie integrują Spike z wieżą załogową Rosomaka. Nie jest to kosztowne, łatwe do przeprowadzenia (razem z Włochami), wzrost możliwości oddziałów wyposażonych w Rosomaki istotny lub nawet bardzo istotny, transfer technologii do Polski itd. Czy mógłby mi to ktoś wyjaśnić?

Jsm
piątek, 22 marca 2019, 07:06

Nie masz pojęcia o czym piszesz. Izraelczycy nie pozwalają naszym na integrację Spike chyba że za taką kasę że w Monie pościeli z wrażenia. Była źle kupiona "licencja" i teraz nas d....Oczywiście winnego nie ma.

KM
piątek, 22 marca 2019, 01:10

W tym miesiącu był o tym artykuł. PGZ, jako wykonawca zadania, na podstawie analizy uwarunkowań biznesowych projektu, nie złożył oferty. Postępowanie zostało unieważnione 17 grudnia 2018. Prawdopodobnie chodzi wiec o pieniądze. Zapewne ci od wieży, jak i od ppk, chcą swoją dole za integracje. W biznesie nic za darmo.

0001011001
piątek, 22 marca 2019, 00:17

Twój szef Włoch niech Ci wyjaśni dlaczego chce tak dużo za integracje

jurgen
piątek, 22 marca 2019, 00:14

właśnie z Włochami to jest bardzo kosztowne i to jest przyczyna

Czesiek
czwartek, 21 marca 2019, 22:27

Podobno właśnie bardzo kosztowne. Podwójna czy potrójna dola.

Stefan
czwartek, 21 marca 2019, 22:07

Mogę, ponieważ a właśnie projekt integracji został wstrzymany, bez podania wyjaśnienia. Trzeba założyć brak kasy. Dwa ludzie z PGZ-a, blokują temat. Chcą jak najwięcej kasy przytulić dla siebie, przy okazji nowych wież. Zapominają, ze jednostki wyposażone w obecne wieże też wymagają doposażenia a nowa wieża jest dla nowych Rosomaków i nowych BWP. Warto poczytać wywiad z gościem z Leonardo. Nie mogą dodzwonić się do PGZ-a. Nie mogą się umówić na spotkanie, żeby dowiedzieć się co się dzieje w temacie. W końcu musieli uruchomić włoskiego ambasadora w Polsce, żeby uzyskać jakiekolwiek informacje co się dzieje z projektem. Taka polska szkoła prowadzenia biznesu.

Marek
niedziela, 24 marca 2019, 14:58

Biorąc pod uwagę to, że Leonardo jakoś nie ułatwiało tematu integracji spajków z HITFISTem i niedomówienia związane z OWS 30, które spowodowały rezygnację z tej wieży, zapytam się o włoską szkołę prowadzenia biznesu.

123123
czwartek, 21 marca 2019, 21:41

Chcieli nas wczesniej wygrzmocic na grubą kase za ta integracje, a teraz jak ZSSW na finiszu to zaczyna sie mocny lobbing ...

Marek
niedziela, 24 marca 2019, 15:03

Kiedy sądzili, że trzymają nas w garści to licząc na kasę mnożyli trudności i siedzieli cicho. Kiedy widzą ZSSW-30 wychodzi na prostą, to się drą bo wiedzą, że kasa ucieknie. Najwyraźniej to taka specyficzna dla rejonów południowych szkoła prowadzenia biznesu.

Zmech
czwartek, 21 marca 2019, 21:31

Jest diabelnie kosztowne. Cena rzucona przez Rafael w przeliczeniu na jedną wieżę przerasta cenę jednostkową całego pojedynczego systemu wieżowego.

kola
czwartek, 21 marca 2019, 20:20

Spike jest polski czy izraelski?

Stef
piątek, 22 marca 2019, 07:08

Izraelski.

Miks
czwartek, 21 marca 2019, 20:10

Jest to kosztowne bo Włosi integrowali Eurospike, a my mamy Spike z Rafaela. Rafael chce za integrację 5mln USD od konkretnego systemu wieżowego i zastrzega sobie, że będzie dostarczycielem blackboxa łączącego Spike z SKO. MON nie chce za to zapłacić. Chciałby żeby zapłaciła za to HSW albo Mesko.

Sternik
piątek, 22 marca 2019, 07:10

A w blackboxie będzie Bóg jeden wie co zaszyte. Potem się okaże że odbiornik sygnałów blokujący h do których mają dostęp Rosjanie.

lolo
poniedziałek, 25 marca 2019, 09:09

przez tego black boxa putin bedzie mogl przejac kontrole i sterowac wieza za pomoca pada od swojego Xboxa, zlosliwie zmieniac kolejnosc piosenek na playliscie w winampie itd. dlatego powinnismy wystrzegac sie black boxow

luka
czwartek, 21 marca 2019, 20:05

No właśnie jednak jest kosztowne - podobno Rafael chce dodatkowej kasy za integrację do ZSSW i do Hitfistów też by chciał jakbyśmy integrowali.

dropik
czwartek, 21 marca 2019, 19:56

Jak mawiał klasyk : Kasa misiu, Kasa.

Ms
czwartek, 21 marca 2019, 19:45

Wieża od Włochów jest kiepska i niesprawdziła się w dzila iach bojowych. Nie integrujemy wieży ponieważ Włosi zarządali mld zł. Tyle samo kosztuje integracja z naszą bezzałogową wieżą o wiele lepszych parametrach...

Covax
czwartek, 21 marca 2019, 19:44

Integracja spike z hitfist jest syraszliwie droga, licencja dla Izraela za zgode na integracje. Licencja dla włochów za zgode, kasa dla włochów integracje( chyba. Kamera termo tez do wymiany bo pracuje w innym pasmie niz spike) . Taniej jest kupic i integrować z "droga" nowoczesna szyta pod spike ZSSW 30 a wiesz dlaczego ? Bo sko jest Polskie i mamy "mityczne" kody zrodlowe, i jak mamy swobode zmian. I przy zmianie kalibru na super 40 w ZSSW sam uaktualnisz tabele balistyczna, a w hitfist musisz płacic "przyjaciolom z wloch"

leon
czwartek, 21 marca 2019, 19:43

jak by było mało kosztowne t o już by były na rosomakach

olo
czwartek, 21 marca 2019, 19:36

byłem niegdyś "przeciwpancerniakiem" na ppk malutka i fagot - uważam, że powinno się przeprowadzić wiele testów czy zamontowanie SPIKE byłoby najlepszym rozwiązaniem.... według mnie byłoby to świetne rozwiązanie chociaż to tylko "transporter piechoty" na niekorzyść przemawia tylko zbyt duży gabart - ppk muszą być wręcz niewidoczne

iras
czwartek, 21 marca 2019, 19:31

Temat wałkowany od miesięcy, przy każdym artykule o rośkach i ppk. Proszę poszukać, magister chyba da radę znaleźć odpowiedź ;)

Olo
czwartek, 21 marca 2019, 19:17

Kto ci powiedział że to nie jest kosztowne? Trzeba zapłacić Włochom, Izraelowi plus wymienić celownik termowizyjne. Wprowadzenie zssw sprawia że modernizacja Hitfista nie ma sensu.

mgr
piątek, 22 marca 2019, 11:32

OK, dzięki wszystkim za odpowiedź. Ale Olo - czy to oznacza, że będą wymieniać Hitfist na bezzałogową? ;)))

wuwuzela
piątek, 22 marca 2019, 12:57

A kto mówi, że absolutnie każdy wóz w plutonie/kompanii MUSI zaraz mieć spajki? na dziś, zamiast spajkobusów, wystarczy wprowadzić pojedyncze wozy z ZSSW-30, a potem spokojnie zwiększać ich liczbę. BTW ciekawe że nikt nie wspomniał, że poza całą optroniką i nowym blackboxem z izraela, do starej wieży potrzeba jeszcze komplet nowych napędów, bo masa rośnie... a włosi przyoszczędzili, i już w afganistanie, przy dodatkowym pancerzu i intensywnym uzywaniu (brak panoramy dowódcy) napędy się sypały. A to nie koniec - taka integracja jest dostatecznie cięższa, by zlikwidować pływalność, jej zachowanie wymaga moderki. Tymczasem ZSSW30 daje ten sam efekt, ale całość waży tyle co stare, więc nic nie trzeba wydawać na kadłub, i pływa dalej...

Wystaczy
czwartek, 21 marca 2019, 14:30

Wystaczy jeden pocisk z RPG7 na to barachło

Antyidiotsteam
piątek, 22 marca 2019, 00:24

Barachlo? Jakie? Nie widzę. Nie wiesz to nie pisz. Rosiek to jesn z niewielu rzeczy z ktorej mozemy sie cieszyć

iras
czwartek, 21 marca 2019, 19:44

Na każdy sprzęt coś "wystarczy" Trzeba tylko trafić w czasie jazdy. Bo jak Pan/Pani wie w czasie postoju załoga potrafi okopać ten sprzęt bardzo szybko (małe bum, i po sprawie). A jak się nie trafi, albo się trafi, ale obok zostanie kolega w takim samym. I wyskoczą z niego koledzy z RPG, albo z czymś lepszym. Wojna to w ogóle jedno wielkie barachło :(

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
czwartek, 21 marca 2019, 18:57

tylko najpierw operator tego RPG7 musi się zbliżyć na odpowiednią odległość a w termowizji go widać z daleka do tego chłopaki z desantu mu jaja odstrzelą zanim wyceluje.

Greg
czwartek, 21 marca 2019, 17:01

Rosomaki już dostawały z rp7 i nie zmieniały się w kule ognia

Ok bajdur
czwartek, 21 marca 2019, 14:11

Ciekawe, czy razem z Ppk będzie to system lżejszy od hitfist? Jeśli tak, to dodatkowe kg trzeba wykorzystać na pancerz. Niestety Rosomak to nadal nie jest BWP . Te Borsuki trzeba pogonić. Po za tym trzeba wyjaśnić dlaczego Mon nie chciał odebrać przed tetminem Krabów oraz co z nastepnymi Rakami?

Paweł P.
czwartek, 21 marca 2019, 14:05

Chciałbym zobaczyć to cudo w akcji. Pozazdrościć.

SAS
czwartek, 21 marca 2019, 12:54

Pytanie, nawet jeżeli ta wieża będzie w stu procentach ukończona i sprawna, kiedy i przy jakiej okazji faktycznie wejdzie na uzbrojenie? Borsuk to melodia przyszłości najwcześniej za 5-10 lat. Nie sądzę żeby na posiadanych i już zamówionych Rosomakach HITFISTy były zamieniane na ZSSW. Musiałby się pojawić kolejny nośnik.

KM
piątek, 22 marca 2019, 00:53

Wieża ZSSW zostanie posadowiona na posiadanych rosomakach bazowych. Wozy z wieza ZSSW są przeznaczone dla 15, 21 oraz najprawdopodobniej nowej brygady, formowanej 18 Dywizji. Do końca 2013, wyprodukowano 570 KTO, w tym 359 z wieża Hitfist i 211 bazowych. W latach 2014-19 przewidziano dostawę kolejnych 307 bazowych. Daje to 518 KTO w wersji bazowej. Bazowki oprócz ZSSW, są podstawa pod zabudowę wersji specjalistycznych. Póki co dla: 64 raków, 32 wozów dowodzenia rakami, 7 wozów dowodzenia dla dowództwa Wielonarodowej dywizji z Elbląga, 34 WRT oraz nieznanej mi liczby pojazdów ewakuacji medycznej, przewozu PPK Spike (identyczne jak bazowe), czy do nauki jazdy. PS rozumiem frustracje, czy HSW złapie króliczka w tym dziesięcioleciu.

Olo
czwartek, 21 marca 2019, 19:15

Ponad 200 gołych Rosomaków czeka na te wieże...

Pim
czwartek, 21 marca 2019, 12:02

Takie pytanie - złośliwe: czy Zdalnie Sterowany System Wieżowy ZSSW-30 zintegrowany ze Spike, zostanie opracowany szybciej niż po 17 latach prac? Jest inżyniersko produktem prostszym niż Patrolowiec Ślązak, a ten uważam za probierz naszych możliwości jeśli chodzi o procesy projekt/uzgodnienia/finansowanie/realizacja.

szeliga
czwartek, 21 marca 2019, 13:55

Ila razy można pisać że problem integracji Spike to nie problem techniczny. My nie mamy do tego prawa, bo tak kupiliśmy "licencję". Nie jesteśmy właścicielem praw do tej konstrukcji. My kupiliśmy gotowy produkt z ograniczonym prawem składania u nas z dostarczonych elementów.

Danisz
czwartek, 21 marca 2019, 15:58

Jeśli tak, to po kiego wuja integrujemy akurat jego od blisko dwóch dekad?

~jacek
czwartek, 21 marca 2019, 20:20

Proste lobbling za Spikiem. Teraz zaśpiewali sobie tyle za to niby cudo, że lepiej zmienić firmę niż brnąć w to dalej.

Ms
czwartek, 21 marca 2019, 19:54

Mowa była o integracji z Włoska wieżą a nie Polską. Poza tym włoska się nie sprawdziła i nie jest bezzałogowa ( nie ma przyszłości). Okazało się że integracja ppk z włoską wieżą kosztuje tyle sam co z Polską. Nieoficjalnie mówi się o kwocie mld zł. Wolą te pieniądze wydać na Polską wieżę która jest bardziej perspektywiczna.

czwartek, 21 marca 2019, 19:19

Już niczego nie integrujemy bo uznano t

ozjasz
czwartek, 21 marca 2019, 17:57

dokladnie, co to za wytlumaczenie. to trwa kilka lat i trzeba bylo problem eskalowac do gory i ponaglac do podjecia konkretnej decyzji. skoro nie da sie zintegrowac z powodu ograniczen licencji to trzeba policzyc czy bardziej oplaca sie plcic za integracje tego spike czy probowac z innym PPK. niewazne czy to problemy techniczne czy niemoc jakiegos innego typu efekt jest taki, ze nie moga tego skonczyc.

Pjoter
czwartek, 21 marca 2019, 13:41

Bardzo dobre pytanie sam mialem je zadac brawo pozdro

zxxc
czwartek, 21 marca 2019, 11:55

dziwnie to wygląda. jak na bezzałogową wieża jest duża. teoretycznie powinna być mniejsza od załogowej. Zmienia się środek ciężkości pojazdu.

dropik
czwartek, 21 marca 2019, 19:59

Bezzałogową i bez koszowa. W kadłubie masz dużo więcej miejsca

dropik
czwartek, 21 marca 2019, 19:59

Bezzałogową i bez koszowa. W kadłubie masz dużo więcej miejsca

Olo
czwartek, 21 marca 2019, 19:21

Wszystkie mechanizmy zssw znajdują się w jej wnętrzu, a nie tak jak w wypadku wież zalogowych w kadłubie.

...
czwartek, 21 marca 2019, 14:23

Cała amunicja ma być w wieży. Więc ileś miejsca to zajmuje. Ale faktycznie wygląda na sporą.

xyz
czwartek, 21 marca 2019, 11:54

Niedawno uwalili przetarg na wieże Hitfirst-30. Dlatego Pan generał przyjechał obejrzeć styropianowego Borsuka i wieżę ZSSW-30 której końca budowy nie widać.

mobilny
czwartek, 21 marca 2019, 22:46

Bo uwalili i tyle.... Co chcesz usłyszeć? Od 30 lat bwp1 następcy swego nie ma i żyje więc przestań pitolic mi o styropianowym Borsuku. ZSSW jest prawie lub calkiem ukończona co mam nadzieje w tym roku zaowocuje kontraktu podpisaniem. Wszystko zależy od MON panie nie śmieszny

Rzyt
czwartek, 21 marca 2019, 11:51

Ta wieża ma wbudowane fabrycznie 2 wyrzutnie ppk. Bez to nie jest potrzebna kompletnie

wieża na B6
czwartek, 21 marca 2019, 10:56

A tośmy się dowiedzieliii !

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama
Reklama