Amerykańska baza w Redzikowie - zamknięto kolejny etap

5 września 2020, 14:44
840_472_matched__pw4ivf_thumbnail5659390
Budynek centrum dowodzenia i kontroli bazy w Redzikowie, tzw. "deckhouse". Fot. U.S. Navy Lt. Amy Forsythe, Public Affairs Officer, Naval Support Facility Redzikowo

Kolejny etap rozbudowy amerykańskiej bazy dla systemu przeciwrakietowego w Redzikowie zakończony. Wojskowi ze Stanów Zjednoczonych zyskają teraz dostęp do niezbędnej infrastruktury, pozwalającej docelowo na pełne operacyjne wykorzystanie bazy już w zakresie dedykowanych jej działań przeciwrakietowych.

Począwszy od 3 września, już oficjalnie została zainaugurowana pełna aktywność amerykańskiej Naval Support Facility (NSF - ośrodek wsparcia morskiego), wchodzących w skład budowanej bazy w polskim Redzikowie. Ma to być jednocześnie najnowsza instalacja lądowa należąca do US Navy. W trakcie ceremonii obecni byli przedstawiciele strony amerykańskiej oraz polskiej. NSF było pierwszym obiektem wojskowym Stanów Zjednoczonych, który powstawał na polskim terytorium począwszy od 2016 r.

Docelowo w Redzikowie ma powstać druga operacyjna baza lądowa systemu amerykańskiej obrony przeciwrakietowej Aegis Ashore AAMDS. Tym samym, ukończenie NSF jest krokiem w kierunku ukończenia całego obiektu, który jest planowany nie wcześniej niż w 2022 r. – jeśli patrzymy z perspektywy amerykańskiego kalendarza fiskalnego. Amerykański dowódca Rear Adm. Christopher “Scotty” Gray, zaznaczył, że w nadchodzących latach to właśnie Redzikowo będzie odgrywało kluczową rolę w systemie obrony całej Europy, jako ważny składnik operacyjny systemu obrony przeciwrakietowej.

Na razie mowa jest przede wszystkim o zakończeniu przygotowania całego zaplecza infrastrukturalnego dla wojskowych dyslokowanych do obsługi bazy, których liczebność jest szacowana na ok. 200. Po pełnym oddaniu do działania, lokalizacja AAMDS w NSF Redzikowo będzie składać się z radaru kierowania ogniem wraz z towarzyszącym zespołem dowodzenia, kontroli i łączności Aegis (deckhouse). Osobno mają pojawić się moduły startowych zawierające pociski SM-3 (Standard Missile-3). Charakterystyka polskiej bazy ma być analogiczna do rozwiązań przyjętych przez Amerykanów w przypadku rumuńskiej NSF w Deveselu.

JR

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 65
Reklama
www
niedziela, 6 września 2020, 12:01

Jak każda taka instalacja spodziewać się należy się spodziewać, że część budowy robią Amerykanie, a część MON. Aby cieszyć się warto byłoby wiedzieć czyj sukces świętujemy., bo jeżeli to Amerykanie zrobili a nasze zadania jeszcze nie to cieszmy się ciszej

prawdziwy fan p.Davien'a(?)
poniedziałek, 7 września 2020, 11:36

Normy, normy,u was w Rosji nie ma to znaczenia bo co zrobią innostrncy i tak z nadwyżka spełnia wasze.Zdrojenie stropu np.wokol otworów pod prefabrykaty schodów.

chateaux
poniedziałek, 7 września 2020, 05:06

Każda amerykańską baze na świecie - przynajmniej te duże, buduje jedna firma. Ktora ostatnio ma problemy, Pentagonem, z powodu nie wywiązywania się w terminie z prac w Redzikowie.

Stefan
niedziela, 6 września 2020, 08:07

Naval Support Facility - czyli barak z piętrowymi łóżkami plus stołówka i siłownia. Pękamy z dumy...

HNk
niedziela, 6 września 2020, 18:21

A co maja stawiać? Kaplice?

fifko
niedziela, 6 września 2020, 01:55

opozienie redzikowa troaktowalbym przez rosje z duzym znakiem zapytania. zwazywszy ze spory czas temu mowilo sie o aegis ashore w polsce jako defensywno- ofensywna. a nie jak w rumunii defensywna. oczywiscie nieformalnie. co moze potwierdzac ze wyrzutnie w polsce sa dostosowane do przenoszenia tomkow z atomem.

chateaux
poniedziałek, 7 września 2020, 05:09

A kto mówił o defensywno-ofensywne? Sputnik? Czy oficer prowadzacy? Jakies konkrety podasz o tej ofensywnosci? Baza w Rumunii wyposazona jest w pociski Block 1A. Baza w Polsce w nowoczesniejsze pociski Block IIB - docelowo baza rumunska ma byc przezbrojona w takie same pociski jak baza w Polsce. Czym wiec rozni sie defensywnosc bazy rumunskiej, od defensywno-ofensywnosci bazy w Polsce?

luki w komunikacji?
poniedziałek, 7 września 2020, 12:01

To prowadzący nie przekazał, że w Redzikowie będą wyrzutnie mk-41 VLS z których można odpalać SM-3 i np. Tomahawki?

Davien
poniedziałek, 7 września 2020, 18:08

A tobie nie przekazali że w komorach VLS Mk-41 z Redzikowa i deveselu mozna odpalać wyłacznie SM-3 bo inne kontenery startowe tam nie pasuja?:))

kierowca bombowca
poniedziałek, 7 września 2020, 14:29

A tobie prowadzący nie przekazał że wyrzutnia MK-41 występuje w kilkunastu różnych wersjach? Czy może byleś za głupi by zrozumieć że nie istnieje sens stawiania wyrzutni Tomahawków w stałej bazie skoro lepiej i taniej je umieścić na ciężarówkach?

Wawiak
niedziela, 6 września 2020, 15:17

No to podaj źródełko tej informacji o charakterze ofensywnym. Pewnie sputnik, więc wiarygodność żadna. :-/

Sarmata
niedziela, 6 września 2020, 20:39

A amerykanie są oczywiscie wiarygodni, oni zawsze piszą i mówią prawdę i tylko prawdę. Jeden wart drugiego.

ryszard56
sobota, 5 września 2020, 21:40

czy nie uwazacie ,ze Amerykanie powinni stworzyc specjalny fundusz na dozbrojenie Naszej Armii tak jaka ma Izrael np zakup najnowszych samolotow F-15,F-18 Growler,F-16, A-10

Miro
niedziela, 6 września 2020, 13:36

Izrael nie ma F 18 ani A 10

Lucjan 3
niedziela, 6 września 2020, 09:51

Niestety brak pilotów i ludzi do obsługi. Takie załogi kompletuje się i utrzymuje latami.

Polak
niedziela, 6 września 2020, 09:26

Tak!!!

sża
niedziela, 6 września 2020, 09:25

Nie bardzo mają z czego nas wspierać, bo na sierpień tego roku ich zadłużenie wyniosło 106,9 procent PKB czyli 26,7 biliona dolarów. A do tego Chińczycy zaczęli wyprzedaż amerykańskich papierów dłużnych, co spowodowało spadek wartości amerykańskiej waluty.

ert
poniedziałek, 7 września 2020, 08:59

Czytam te bzdury o wyprzedaży przez chińczyków amerykańskich obligacji chyba od 15 lat i dalej nic z tego nie wynika

Vege
niedziela, 6 września 2020, 12:19

Tylko są zadłużeni we własnej walucie ergo mogą to spłacić jednym zapisem w przysłowiowym Excelu. Co do różnic czemu US to mogą to zrobić a inne kraje niekoniecznie to może innym razem.

sża
niedziela, 6 września 2020, 13:21

Widzisz, to tak nie działa. Aby dolar robił za światowa walutę, to musi mieć w czymś pokrycie. Dawniej było to złoto, a obecnie drukuje się dolara pod papiery dłużne emitowane przez Rząd USA. Te papiery dłużne są skupowane w większości przez banki i towarzystwa ubezpieczeniowe, oraz przez różne państwa na świecie. Najwięcej kupili Japończycy i Chińczycy, no i Saudowie. A przy tym przyjmuje się, że bezpieczne zadłużenie jakiegoś kraju to max. 60% PKB, a USA już przekroczyło 100%. Co oczywiście nie oznacza, że USA grozi w najbliższym czasie bankructwo, ale w dłuższej perspektywie czasu jest to jak najbardziej możliwe.

niedziela, 6 września 2020, 14:16

Japonia 237 proc. zadłużenia do PKB i jakoś nie chce zbankrutować. Bankructwo państw to mit.

Sarmata
niedziela, 6 września 2020, 20:41

Japonia zadlużona jest u własnych obywateli. to dług wewnęttrzny, USA są dłużnikami całego swiata.

Davien
poniedziałek, 7 września 2020, 08:29

I jakos całemu swiatu to nie przeszkadza, ba dalej chce im pozyczać.

wprawdzie są "niesamowici" ale nic poza tym
poniedziałek, 7 września 2020, 09:12

Naprawdę? "Chiny odpalają finansową bombę przeciw Amerykanom. To już uderza w dolara. Chiny mogą stopniowo ograniczać swoje zasoby amerykańskich obligacji skarbowych do około 800 miliardów dolarów z obecnego poziomu ponad 1 biliona dolarów - podał chiński "Global Times". Taki krok może poważnie naruszyć międzynarodowy system finansowy i utrudnić USA dalsze pożyczanie pieniędzy" pisze Business Insider. Więc choćbyście tu zaklinali rzeczywistość 10 razy bardziej na fakty nie wpłyniecie.

Igor
niedziela, 6 września 2020, 07:53

Jak najbardziej .

jkkk
niedziela, 6 września 2020, 03:25

najnowszych A- 10 ???/ do muzeum lotnictwa do Krakowa....

mewa
niedziela, 6 września 2020, 02:00

sa takie plany na przyszlosc

Misio
sobota, 5 września 2020, 22:54

Nie.

Igor
niedziela, 6 września 2020, 07:54

Nie chodzi o moskali , spokojnie ...

Dyktatorek
sobota, 5 września 2020, 21:17

W Rumuni już gotowe a u Nas kolejny etap ...ciekawe dlaczego budowa bazy w Redzikowie jest tak opóźniana ...czyżby zbyt mało miliardów wydaliśmy na zakupy przeciętnego sprzetu z USA ??? Przecież PAD wraz z Błaszczakiem mają fantatstyczne relacje z USA

chateaux
poniedziałek, 7 września 2020, 05:11

Aamerykanska firma ją budująca, nie wywiazuje sie z terminów, w zwiazku z czym Pentagon zablokował jej środki finansowe na budowe, do czasu ukonczenia prac z którymi firma jest juz spóźniona.

SamJo !!
niedziela, 6 września 2020, 07:24

W Rumuni budują za z USA , a u nas z naszych zł , i mało mamy tych money !!! A są jeszcze inne czynniki !!!

jkkk
niedziela, 6 września 2020, 03:24

Ta baza to PRIORYTET tak pod względem militarnym jak politycznym . Zawiera zbyt wiele tajemnic, aby wszystko podać do publicznej wiadomości. Rozbudowa :) równa się więcej czasu do ukończenia prac . Baza rozrasta się:) pada czasem tu temat iskandery....to właśnie jest antidotum na ten temat.

L.K
niedziela, 6 września 2020, 10:05

@jkkk - a ja słyszałem parę lat temu z Waszyngtonu i D24 - forowiczów...że to przeciw Iranowi ? To jak się to ma do Rosji czy Chin !

Davien
niedziela, 6 września 2020, 12:08

Nijak, Redzikowo nie jest w stanie zagrozić rosyjskim ICBM-om lecacym do USA.

Paweł P.
niedziela, 6 września 2020, 11:11

generalnie... z zasady, nic nie lata nad naszymi głowami.

Leon myśliciel
sobota, 5 września 2020, 20:31

Czy Kreml cylnie za pierwszym razem w Redzikowo salwą Iskanderów a może kalibr ?

chateaux
poniedziałek, 7 września 2020, 05:13

A bez Redzikowa "cylnie" od razu w Warszawę i Kraków.

holop
niedziela, 6 września 2020, 02:02

czy "cylnie" to nie wiem ale odpowiedz usa i atak na kreml bedzie bolesny.

merf
niedziela, 6 września 2020, 01:50

zalezy czy chca odpowiedz za zabicie amerykanskich zolniezy tomahawkami czy ibcm

Sarmata
niedziela, 6 września 2020, 20:44

Tylko że amerykanie pare dni wczesniej zostaną przelokowani do Niemiec jak było w Gruzji. Myslisz że Trump bedzie narażał NY dla Warszawy?

mussli
poniedziałek, 7 września 2020, 10:27

sarmata kremlowski sci-fi nie majace nic z rzeczywistoscia :)

chateaux
poniedziałek, 7 września 2020, 05:15

W Gruzji nie było żadnych amerykańskich jednostek wojskowych, pomijając juz fakt, ze ponoć Gruzja nie jest członkiem NATO, w zwiazku z czym Amerykanie nie mają żadnych miedzynarodowych zobowiazań wobec ruzji. Ale może to tylko bezpodstawna plotka...

ech ta dzika Montana
poniedziałek, 7 września 2020, 09:27

Nie bredź. W Gruzji byli żołnierze amerykańscy, którzy prowadzili manewry z Gruzinami i ich szkolili. Wyjechali na krótko przed wybuchem walk i to tak szybko, ze zostawili nawet kilka Humvee, które w Poti zdobyli Rosjanie.

qwas
niedziela, 6 września 2020, 22:51

No ty zdaje się również nie masz zamiaru narażać się dla swego Kraju, więc o co ci chodzi ? Na wschód do swoich dasz nogę ?

Dick Steel
niedziela, 6 września 2020, 00:01

Ale po co? Wojna to ostateczność dla każdego mocarstwa, a jako że nie należymy do ekstraklasy i pierwszej ligi, to nawet nie dowiemy się o zakulisowych ustaleniach. W sumie Chińczykom najmniej na niej zależy jak na razie, a ruskie czekają na rozwój sytuacji i patrzą co jest " na stole." Patrzmy jakie karty ma USA, wszak, to na nich postawiliśmy. Ps. Białoruś może być kartą przetargową Putina w negocjacjach z USA.

nficd
sobota, 5 września 2020, 22:17

jaki sens uderzenie w Redzikowo bez III WŚ? Atakowanie Amerykanów 100x lepiej rozpocząć od ataku na amerykańskim terytorium bo wtedy mają mniej czasu na przygotowania i odpowiedź. Atak na Redzikowo jest całkowicie bez sensu dla Rosji, chyba że trwałaby już 3 Wojna Światowa - ale wtedy i tak nie ma znaczenia czy zginiesz teraz czy za 10 minut.

fpg
sobota, 5 września 2020, 19:32

Amerykański dowódca Rear Adm. Christopher “Scotty” Gray, zaznaczył, że w nadchodzących latach to właśnie Redzikowo będzie odgrywało kluczową rolę w systemie obrony całej Europy, jako ważny składnik operacyjny systemu obrony przeciwrakietowej, no tak latajace rakiety bedą omijac to redzikowo, łechłechłech....

też idiota
sobota, 5 września 2020, 21:13

Tak będą latać dookoła świata.

Cat 1966
sobota, 5 września 2020, 17:21

A tymczasem w teście dobrostanu dzieci USA trzecie miejsce od końca wśród państw rozwiniętych.Przykre wygrała Holandia.

Dojadator
niedziela, 6 września 2020, 00:04

Nie lekceważmy USA i UK, proszę. Oni potrafią sporo.

sobota, 5 września 2020, 22:30

A rosja jest w tym rankingu?

niedziela, 6 września 2020, 09:39

I jeszcze 40 milionom Amerykanów grozi eksmisja z ich domów / mieszkań - news z wczoraj - można to sprawdzić news chyba CNN

chateaux
poniedziałek, 7 września 2020, 05:16

A Ty skąd wiesz, skoro nie wiesz nawet gdzie mozna sprawdzić?

ekod
niedziela, 6 września 2020, 08:07

A co cię Rosja obchodzi, w Polsce 3 miliony dzieci żyje w biedzie, tym się zajmij.

prawdziwy fan p.Davien'a(?)
poniedziałek, 7 września 2020, 11:28

Tak,nocują w węzłach ciepłowniczych ,po dworcach.Ja akurat mieszkam w Polsce, czy możesz mi wskazać te "dzieci ,gdzie Ich szukać, coś tam działam wTPD , natychmiast postaram się o pomoc.

Kuba
niedziela, 6 września 2020, 10:55

Skąd te dane ?

Sarmata
niedziela, 6 września 2020, 20:46

Poszukaj sobie, jesli potrafisz Kubuś.

chateaux
poniedziałek, 7 września 2020, 05:18

Gdzie, w Sputniku? W Polsce 0,09% mieszkańców nie ma ubikacji i ciepłej wody w domu. W Rosji 13% w samej tylko Moskwie i 39% mieszkańców poza Moskwą, do sracza musi chodzic latem i zimą na dwór. Wg Rosstatu.

dim
niedziela, 6 września 2020, 11:16

To według rosyjskich danych oficjalnych, w F.R. 1/4 rodzin nie ma jeszcze ani własnej toalety wewnątrz budynku (mają np. zbiorczą, dla wielu rodzin, albo i budkę na dworze), ani tym bardziej indywidualnej łazienki, z ciepłą wodą, po jednej na każdą rodzinę. Sam to niedawno sprawdzałem, gdyż nie wierzyłem i ja.

Whiro
niedziela, 6 września 2020, 20:09

I tu się pojawia myk. Bo dla Niemca, Norwega czy Rosjanina obowiązuje inne pojęcie biedy. Dla Polaka też inne. W Rosji m9zes, stać do wiadra, raz w tygodnijesc mięso 8 nie jesteś biedny. A w Niemczech biedny jesteś jak nue stać cię wysłać dzieci na wczasy za granicę.

Nowoczesność i Dobrobyt po Rosyjsku
niedziela, 6 września 2020, 13:35

Ostatnio ogladałe film pani Barbary Włodarczyk o Rosji..całkiem świerzy..był tam między innymi wywiad z taksówkarzem z Petersburga.Szok jak tam mieszkają ! Komunałka-wspólna kuchnia (ala jaka..tragedia) i wspólna łażienka.Ot i rosyjski dobrobyt.

Nowoczesność i Dobrobyt po Amerykańsku
wtorek, 8 września 2020, 15:46

Ostatnio oglądałem na NOWA TV HD film francuskiej produkcji o USA..całkiem świeży-rok produkcji 2019. Tytuł "USA - Nowe oblicze biedy". Było tam między innymi szereg wywiadów m. in. z górnikami, robotnikami itd. Poniżej granicy ubóstwa żyją 43 miliony ludzi-dwa razy więcej niż 50 lat temu, półtora miliona dzieci jest bezdomnych. Szok, obraz nędzy i rozpaczy. Ot i amerykański dobrobyt.

Antex
niedziela, 6 września 2020, 02:33

no przecież to ranking państw rozwiniętych ...

Kot
niedziela, 6 września 2020, 20:10

Przecież Rosja nie znajduje się wśród państw rozwiniętych. Polska w ogonie tych krajów się łapie.

Tweets Defence24