Airbus Helicopters w 2017 roku: 409 śmigłowców dostarczonych, zamówienia na 350 maszyn

22 stycznia 2018, 12:46

Firma Airbus Helicopters przygotowała podsumowanie 2017 roku. Wynika z niego, że w ubiegłym roku europejski koncern dostarczył 409 śmigłowców i zdobył zamówienia brutto na 350 maszyn. Zestawienie dotyczy zarówno maszyn cywilnych jak i wojskowych 

Airbus Helicopters poinformował, że w 2017 roku dostarczył 409 śmigłowców i zdobył zamówienia brutto na 350 śmigłowców (335 netto), uzyskując przy tym dobre wyniki komercyjne w segmencie śmigłowców ciężkich i super-średnich. Firma zdobyła zamówienia na 54 śmigłowce z rodziny Super Puma i na 19 super-średnich H175, Te typy te sprzedają się najlepiej w swoich segmentach rynku.

Fot. Airbus Helicopters

Zamówienia obejmują także 168 lekkich śmigłowców jednosilnikowych i 105 lekkich śmigłowców dwusilnikowych z rodziny H135/H145. Na koniec 2017 r. portfel zamówień wyniósł 692 śmigłowce. 


„Zakończyliśmy pierwszą fazę transformacji całej firmy, rozpoczętą w 2014 r., co pozwoliło nam stać się silniejszymi i efektywniejszymi kosztowo w środowisku wymagającego rynku. Nasze wyniki za 2017 r. są świadectwem świetnej pracy wykonanej przez nasze zespoły w celu transformacji działań przemysłowych i ulepszenia produktów i usług. Jednocześnie nasi pracownicy realizowali ambitne plany innowacji i opracowywali śmigłowce przyszłości”, - powiedział Guillaume Faury, prezes Airbus Helicopters i podkreślił: „W tym roku rozpoczniemy drugą fazę transformacji firmy, w trakcie której naszym głównym celem będzie przyspieszenie tych wysiłków poprzez zwiększenie stopnia digitalizacji naszych produktów, usług i operacji – z korzyścią dla naszych klientów i bezpieczeństwa naszej floty”. 


Wśród sukcesów Airbus Helicopters wynotowuje także postępy w rozwoju nowych konstrukcji, w tym H160 oraz ukończenie kampanii strzelań systemu uzbrojenia HForce, który zapewni polepszone i modułowe zdolności wojskowe przed końcem 2018 r. W 2017 r., Airbus Helicopters zakończył wdrożenie odświeżonego modelu przemysłowego, rozpoczynając działalność zakładów produkcji łopat na lotnisku Paryż-Le Bourget, który będzie kompletną częścią nowej strategii specjalizacji wytwórni, integrującej zakłady w Marignane, Donauwörth i Albacete.

Fot. A.Hładij/Defence24.pl
Fot. A.Hładij/Defence24.pl

W ramach działalności międzynarodowej firma dostarczyła 400. śmigłowiec UH-72 Lakota dla US Army i położyła kamień węgielny pod pierwszą linię montażu końcowego śmigłowców w Chinach, z której pierwsze dostawy spodziewane są w 2019.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 12
Reklama
Alexxx
wtorek, 23 stycznia 2018, 10:13

Czyli jednak ktoś kupuje francuskie śmigłowce :)))

Dred
wtorek, 23 stycznia 2018, 07:30

Jakie to dziwne, że nikt karaczanów nie kupił....

Łukasz
wtorek, 23 stycznia 2018, 20:01

Dziwne byłoby to gdyby kupił, ponieważ Airbus Helicopters nie ma w swojej stajni modelu \"Karaczan\". Pozdrawiam

De Retour
wtorek, 23 stycznia 2018, 19:54

\"Firma zdobyła zamówienia na 54 śmigłowce z rodziny Super Puma i na 19 super-średnich H175, Te typy te sprzedają się najlepiej w swoich segmentach rynku.\" Przeczytaj jeszcze raz artykuł. Postaraj się go zrozumieć.

Łukasz
wtorek, 23 stycznia 2018, 20:21

Super Puma to nie Caracal. Jeśli producent różnicuje te dwa modele to nie przez przypadek. Pozdrawiam

Davien
wtorek, 23 stycznia 2018, 22:10

Pisza o rodzinie Super Puma czyli Caracal tez w to wchodzi.

De Retour
wtorek, 23 stycznia 2018, 22:06

\'54 śmigłowce z rodziny Super Puma \" Rodzina to nie model.

-CB-
poniedziałek, 22 stycznia 2018, 22:58

A nam pozostaje tylko smutna świadomość, że w ciągu przynajmniej kilku lat (oby nie kilkunastu) żadne nowe śmigłowce nie będą u nas latać... A mogły już być...

zdziwiony
poniedziałek, 22 stycznia 2018, 21:38

A czym się różni śmigłowiec brutto od śmigłowca netto ???

Lejek
poniedziałek, 22 stycznia 2018, 21:04

Airbus produkuje świetne śmigłowce, które są niewystarczająco dobre dla Polaków, he, he.

mario
środa, 24 stycznia 2018, 10:47

nam trzeba czołgów, broni przeciwprancernej i przeciwlotniczej, nie smigłowców TRANSPORTOWYCH!!!

-CB-
środa, 24 stycznia 2018, 17:05

I dlatego większość tamtego zamówienia to były śmigłowce SPECJALISTYCZNE!!!

Tweets Defence24