Afganistan: atak na bazę talibów w prowincji Kunduz

20 września 2020, 08:41
A-29_Over_Afghanistan
Fot. Staff Sgt. Larry Reid Jr./USAF

30 talibów zostało zabitych w ataku afgańskiego lotnictwa w Khan Abad w prowincji Kunduz na północy kraju — podało w sobotę ministerstwo obrony Afganistanu. Według lokalnych władz zginęło też 12 cywilów.

Według zamieszczonego na Twitterze komunikatu ministerstwa, bombardowanie było reakcją na atak talibów na rządowe pozycje. Zginąć miało ponad 30 bojowników, w tym dwóch dowódców.

"Poza tym, zniszczone zostały cztery wrogie pojazdy, osiem motocykli i duża ilość broni i amunicji" - czytamy w komunikacie. Ministerstwo dodało, że choć pierwsze doniesienia wskazują na brak ofiar cywilnych, to zbada informacje na temat poszkodowanych wśród cywilów.

Jak podaje AFP, Talibowie oskarżyli afgańskie lotnictwo o spowodowanie śmierci 23 cywilów, w tym kobiet i dzieci. Według przedstawicieli lokalnych władz, cytowanych przez agencję Reutera, w rzeczywistości zmarło 12 postronnych osób, a 10 odniosło obrażenia.

Do nalotu doszło niedługo po tym, gdy prezydent Afganistanu Aszraf Ghani ponowił apel o zawieszenie broni, aby umożliwić trwały pokój. Mimo rozpoczętego procesu pokojowego między obiema stronami, walki nie ustały.

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 16
Reklama
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
poniedziałek, 21 września 2020, 07:10

Wojska zagraniczne się wycofują i Rząd Afganistanu ma coraz więcej swobody do tępienia talibskiej sekty.

Jaro
niedziela, 20 września 2020, 18:29

Ten samolot wygląda jak kopia naszego PZL 130 orlik, tylko że nasz się jakoś za granicę nie może przebić. Ciekawe dlaczego.

De
poniedziałek, 21 września 2020, 09:02

Bo udzwig samolotow nie jest tozsamy. Orlik nadaje sie tylko do szkolenia. Przenoszenie przez niego uzbrojenia wiazaloby sie z przebudowa samolotu.

Ziutek
niedziela, 20 września 2020, 21:30

Bo panuje opinia, ze Polacy to dobre chłopaki ale zamiast "na wczoraj" robią wszystko na "po pojutrze"

ziew
niedziela, 20 września 2020, 15:22

Jaki jest sens negocjowania z rządem ustanowionym przez okupanta? Pytanie równie aktualne w Afganistanie co i w Polsce

Davien
poniedziałek, 21 września 2020, 11:29

Ziewku, okupantami w Afganistanie to byli jedynie Rosjanie w latach 1979-89 i pózniej talibscy bandyci po zamachu stanu w 1994r.

ziew
środa, 23 września 2020, 00:04

Tak jak jedynym okupantem w Afganistanie jest CIA, które zamieniło ów kraj w plantację heroiny, tak w twojej głowie okupantem są ruskie widma, które żyją tam bez czynszu.

Davien
sobota, 26 września 2020, 10:05

Ziewku, heroina to handluja talibowie przy pomocy FSB , ci sami talibowie którym Rosja dostarcza bron.

Raku
poniedziałek, 21 września 2020, 05:59

Jedynym okupantem w Afganistanie to byli Talibowie

Bursztyn
niedziela, 20 września 2020, 11:14

20 samolot ów Embraer super tukano lata w Afganistanie 2xkm plus działko 20 mm pod dziobem, niekierowane 70 mm Nie wiadomo czy nie dostają zadyszki powyzej 4. 400 npm?

kibic
niedziela, 20 września 2020, 12:30

Amerykanie używali tych samolotów w Afganistanie. Nadają się przeciw przeciwnikowi, który nie posiada nowoczesnych środków obrony przeciwlotniczej ani lotnictwa wojskowego. Mieli je przekazać Afganistanowi i pewnie to te. Pułap lotu nie jest problemem. Już w czasie II wojny światowej samoloty latały wysoko. Teoretycznie ten może latać i nad Everestem. Tylko po co? To samolot szturmowy. Dobry do walk z partyzantami przy niskich kosztach (jak na lotnictwo). Takie latają w Ameryce Południowej. Chciałbym załapać się na wycieczkę takim ale to sprzęt wojskowy, więc raczej okazji nie będzie.

Bursztyn
niedziela, 20 września 2020, 12:51

No właśnie popatrz na topografię Afganistanu A tukano najpierw musi się wznieść chociażby nad przełęcz górską a to już 2. 6km npm I tutaj powstaje zadyszka silnika P&W a paliwo 100 oktanowe też nie pomaga

Bosman
poniedziałek, 21 września 2020, 16:15

Skąd pan ma takie informacje na temat silników P&W ?Ja tylko mogę powiedzieć że moim marzeniem niestety jest aby tak wspaniałe silniki były w Polsce samodzielnie produkowane.Zpoważaniem.

Davien
wtorek, 22 września 2020, 13:38

Produkujemy elementy do PT-6 w PZL Rzeszów ale istotnie jakby powstawały w Polsce( ech mozna pomarzyc).

Dawo
poniedziałek, 21 września 2020, 06:55

Porażająca ilość wiedzy. Gratuluje.

ale jaja
niedziela, 20 września 2020, 18:56

A po co paliwo 100 oktanowe w silniku turbośmigłowym?? i jaka zadyszka, ten silnik ma duży nadmiar mocy jak na tak lekki samolot.

Tweets Defence24