Abramsy i Bradleye płyną do Europy

1 października 2019, 14:20
Strategic Plan
Jacksonville Port Authority. Fot. JAXPORT

The Jacksonville Port Authority (JAXPORT) bierze udział w wielkiej operacji logistycznej polegającej na przerzucie kolejnego wydzielonego komponentu pododdziałów wojskowych US Army przez terminal morski Blount Island (będący częścią portu Jacksonville do Europy) w ramach operacji Atlantic Resolve.

Operacja Atlantic Resolve ma na celu wzmocnienie potencjału militarnego NATO na jego wschodniej flance poprzez stałą obecność pododdziałów wojskowych United State Armed Forces i sił zbrojnych innych państw sojuszniczych w państwach członkowskich Europy Środkowo-Wschodniej. W ramach tej operacji US Army przesyła w formie rotacyjnej wybrane brygadowe zespoły bojowe do Europy w formie stałej obecności. Obecny przerzut jest największą operacją logistyczną prowadzoną z wykorzystaniem JAXPORT przez US Army od Operacji Iraqi Freedom w czasie II wojny w Zatoce Perskiej, czyli amerykańskiej interwencji w Iraku w 2003 roku.

W ramach wspomnianej rotacji pododdziałów US Army przesłany zostanie 2 Pancerny Brygadowy Zespół Bojowy "Black Jack" 1 Dywizji Kawalerii "First Team" z Fort Hood w Teksasie. Operację przerzutu zabezpieczają 832 Batalion Transportowy z Blount Island przy wsparciu 598 Brygady Transportowej z Fort Eustis w Wirginii. Do przeprowadzenia lądowej operacji transportowej z Teksasu do Jacksonville wykorzystanych zostanie 150 wojskowych samochodów ciężarowych oraz 640 ciężkich wagonów kolejowych. W ciągu trzech dni we wspominanym terminalu morskim dojdzie do przeładunku na wielkie statki transportowe ogromną liczbę aż 2500 pojazdów oraz całego wyposażenia i uzbrojenia przerzucanej jednostki.

"Przeprowadzenie tak dużej operacji wymaga dużej ilości sprawnie działających elementów, ale wszystko to dzieje się tutaj w Jacksonville. [...] Ćwiczenia takie jak to są niezbędne do osiągnięcia naszej narodowej gotowości, która zapewni nas, że zawsze jesteśmy przygotowani do szybkiego reagowania w czasie kryzysu"

dowódca 832 batalionu transportowego - ppłk Tom Petterson

"Ułatwienie skutecznego rozmieszczenia niezbędnego sprzętu jest kluczową częścią roli JAXPORT jako jednego ze strategicznych portów morskich w kraju. [...] Ciągły postęp projetu pogłębiania portu Jacksonville, wraz z naszymi innymi inicjatywami na rzecz wzrostu, zapewnia, że JAXPORT jest gotów służyć w interesie bezpieczeństwa narodowego dzisiaj i w przyszłości"

dyrektor generalny JAXPORT Eric Green

2 Pancerny Brygadowy Zespół Bojowy "Black Jack" 1 Dywizji Kawalerii "First Team" zastąpi w ramach stałej obecności rotacyjnej US Army w Europie obecnie stacjonujący na wschodniej flance NATO 1 Pancerny Brygadowy Zespół Bojowy "Devil Brigade" 1 Dywizji Piechoty "Big Red One", której pododdziały obecnie znajdują się i prowadzą ćwiczenia między innymi na terenie Polski, z Żagania dowodzone są też kolejne rotacje brygad pancernych.

JAXPORT to jeden z 17 portów morskich przygotowany do przerzutu dużych formacji wojsk USA w wypadku zapotrzebowania. Zgodnie z komunikatem jest to jedyny podobny port na Florydzie. 

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 28
Reklama
mały Maciek
wtorek, 1 października 2019, 22:29

"Pojawiła się informacja że w 2020 roku do paru krajów bliskiego wschodu rozpoczną się dostawy stacji radiolokacyjnych (trójkoordynacyjnych metrowego zakresu fal) wczesnego ostrzegania Rezonans-NE. Kontrakty prawdopodobnie zostały już podpisane. Realizacja ma potrwać ok 1-2 lat. Prawdopodobnie użytkownikiem takich stacji radiolokacyjnych- Rezonans-NE (Ghadir) jest Iran." ----- żegnaj F35, F22, B2 widzimy Was i to z daleka .... nasze OP zdąży Was zestrzelić ...

Davien
środa, 2 października 2019, 18:01

Taak, no popatrz a w Syrii obsłyga sypernowoczesnego Jy-27 czyli radaru antystealth nawet nie wiedziała ze jest celem ataku F-35 dopóki nie trafiły ich zwykłe bomby kierowane:)

Jarek-laik
środa, 2 października 2019, 12:43

No tak ale widzieć to nie znaczy od razu zestrzelić... Rozumiem że na technikę jest technika, ale bez przesady...

prawieanonim
środa, 2 października 2019, 11:00

Najnowszy chiński radar tego typu JY-27 jakoś nie wytrzymał konfrontacji z izraelskim F-35.

Romek
środa, 2 października 2019, 10:56

Tylko radary metrowe i decymetrowe nie są zdolne do naprowadzania rakiet plot... Służą do wykrywania tylko i wyłącznie.

prawieanonim
środa, 2 października 2019, 14:58

Służą jedynie do określania kierunku bo nie są w stanie podać żadnych precyzyjniejszych danych o pozycji wykrytych obiektów. Na dodatek tego typu radary są najłatwiejsze do zakłócenia więc F-35 z pokładowym systemem zakłócania wystarczy w zupełności by ogłupić taki radar. Konflikt na Bliskim Wschodzie pokazuje że rosyjskie i chińskie systemy mające wykrywać samoloty 5-tej generacji są nic nie warte a propaganda jaka temu towarzyszy udowadnia jedynie skalę bezradności rosyjskich systemów. Ile to razy czytałem tu na forum wpisy ichtamnietów jak to amerykańskie samoloty 5-tej generacji spadają masowo w Syrii. Pod każdym tematem dotyczącym F-35 widać ichtamnietów i ich rosyjską krucjatę przeciwko F-35 prowadzoną z uporem godnym fanatyka religijnego co tylko obrazuje skalę paniki w rosyjskich kręgach.

Davien
środa, 2 października 2019, 18:03

Nawet za bardzonie musi zakłócać, Barracuda podaje mu dokładna pozycje radaru i leci z ponad 100km SDB w radar:) A jak wejdą AARGM-ER to ....

GB
środa, 2 października 2019, 09:54

O... leci coś w kwadracie takim i takim. Ale jak to trafić. Nie da się.

Davien
środa, 2 października 2019, 18:04

Dokładniej to widzimy coś na ekranie, w takim azymucie, widzimy drugi obiekt... BUM SDB doleciał do radaru:)

Levi
środa, 2 października 2019, 01:23

Doprawdy? Widzimy? Tak jak w Syrii S300/S400 'widza'? W razie czegos zobacza odlamki bomby,,,

zniesmaczony
wtorek, 1 października 2019, 20:08

niech płynął i żadnego mostu nie przekroczą bo są za ciężkie, i żadnego brodu nie przekroczą bo są ciężkie i ugrzęznął .... a Bradleye to już kompletna technologiczna porażka która potwierdziły jemeńskie Huti.

Maciek
środa, 2 października 2019, 05:46

Przekroczą każdy most dopuszczony do ruchu ciężarówek o masie 40t, czyli wszystkie na Wiśle, może z wyj. mostu na e371 (ale 20km na płd i płn są inne mosty).

Davien
środa, 2 października 2019, 01:09

Np padłem ze śmiechu:)) Jak na razie to technoogiczna porazka sa rosyjskei BWPi czołgi nadajace sie na ruchome cele dla Bradleyów co potwierdziły wony w Iraku:)

GB
wtorek, 1 października 2019, 17:52

Teraz w porównaniu z czasami Zimnej Wojny taki transport jest łatwiejszy do eskortowania przez Atlantyk, później M. Północne i Bałtyckie. Rosyjska MW jest bowiem słabiutka. Jedyne poważniejsze zagrożenie istnieje na Bałtyku, więc może lepiej ćwiczyć transport do jakiegoś portu na M. Północnym, a nie Bałtyku.

ursus
środa, 2 października 2019, 15:21

Podczas dużego konfliktu nie będzie czegoś takiego jak bezpieczne porty, czy lotniska. Z tego co pamiętam, to FR w M.Północnym zaplanowała atomową detonację w następstwie której powstanie fala, która sporo zmiecie. Moim zdaniem trenować należy przerzuty drogą powietrzną, bo droga morska (opcja oczywiście dużo tańsza) sprawdzi się jedynie w czasie pokoju.

GB
czwartek, 3 października 2019, 11:34

Ta fala to nic nie zmiecie. A opcja morska była jedyną poważnie rozpatrywaną jeszcze za czasów Zimnej Wojny.

Davien
środa, 2 października 2019, 18:05

Ursus, ale wiesz ze uzycie broni jądrowej oznacza taka odpowiedż że wojna skończy się w 30min bo w Rosji nie bedzie miął kto walczyc?

Error
sobota, 5 października 2019, 08:14

Nikt nie odpowie atomem na detonacje na środku morza, bo w kogo?

Davien
niedziela, 6 października 2019, 01:33

Panie error alez doskonale wiadomo w kogo bo tylko Rosja ma taka broń i jej planuje uzyc czyli posejdona( jak go w końcu skończa). Do tego w trakcie wojny myslisz ze bedie jakies sledztwo jak głowica Jadrowa wybuchnie koło konwoju NATO??

Jarek
wtorek, 1 października 2019, 17:51

No "nasi" przy tego typu przerzucie pogubili by z 10-20% sprzętu - straty własne, Ciekawe ile sprzętu będącego na stanie jednostek dojechało by na statki, a ile z nich wyjechało... o własnych siłach. Mam nadzieję że żartuję...

GB
środa, 2 października 2019, 15:33

Wysyłaliśmy przecież transportem morskim nasz sprzęt na misje. Nic mi nie wiadomo aby nie dało się go uruchomić w porcie docelowym. Ale ty pewnie masz takie dane. Jak masz to się pochwal.

dim
środa, 2 października 2019, 12:38

Obawiam się, że faktycznie żartujesz, zakładając sprawność aż 80-90% naszego sprzętu.

GB
środa, 2 października 2019, 15:37

Tak? A dlaczego tak sądzisz. Polskie wojsko używało transportu morskiego i lotniczego na misjach. Transportowano np. Rosomaki. Nic mi nie wiadomo aby po dostawie nie można ich było uruchomić.

Logistyk z Jastrzębia
środa, 2 października 2019, 10:07

Zgubiono 15 bwp w tranzycie 21 autohabic dana 39 wozów BWP I to tylko nasz kochany DRAGON

GB
środa, 2 października 2019, 15:38

Czym różni cytuję "15 bwp" od "39 wozów BWP? Wiesz o czym piszesz? Mam wrażenie że nie bardzo.

Ok bajdur
środa, 2 października 2019, 07:50

A pamiętacie o uszkodzeniach Rosomaków w drodze do Afganistanu?

GB
środa, 2 października 2019, 15:39

Przypomnij mi.

Soroka
środa, 2 października 2019, 00:11

Szkoda miejsca na takie żarty

Reklama
Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama