82 mln zł na biuletyny statków powietrznych

3 marca 2021, 09:43
Mi-2 Remont J.Sabak
Fot. J.Sabak
Reklama

3. Regionalna Baza Logistyczna, Wydział Techniki Lotniczej zakończyła trwające od 31 grudnia 2020 roku negocjacje z Instytutem Technicznym Wojsk Lotniczych w kwestii Wykonanie biuletynów technicznych statków powietrznych Wojsk Lądowych w latach 2021–2024. Całkowita wartość kontraktu wynosi 82,3 mln złotych.

„W wyniku przeprowadzonej przez Zamawiającego analizy rynku potencjalnych Wykonawców ustalono, że jedynym podmiotem gospodarczym uprawnionym do realizacji przedmiotu zamówienia jest Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych w Warszawie, ul. Księcia Bolesława 6, 01-494 Warszawa, który posiada prawa wyłączne i możliwości techniczne, niezbędną wiedzę i przeszkolony personel do wykonywania prac objętych przedmiotowymi biuletynami, nadane przez Głównego Inżyniera WL oraz nie istnieje alternatywne/zastępcze rozwiązanie umożliwiające realizację biuletynów przez inne podmioty. W związku z powyższym zachodzą przesłanki opisane w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b ustawy.” – Czytamy w uzasadnieniu zastosowanej procedury.

Pierwotnie wartość tej usługi, dotyczącej dokumentów obowiązujących w okresie 2021-2024 oszacowano na 98,9 mln PLN bez VAT. Ostateczna wartość umowy, zgodnie z komunikatem zamieszczonym w Dzienniku Urzędowym UE wyniosła 82, 304 mln PLN bez VAT, co oznacza, iż udało się obniżyć cenę o ponad 16 mln zł. Regularnie aktualizowane biuletyny techniczne stanowią podstawową dokumentację eksploatacyjną w której muszą znajdować się informacje o wszelkich ograniczenie eksploatacyjne, zmianach i modyfikacjach wprowadzonych na danym typie statku powietrznego.

Reklama
Reklama

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 15
Reklama
Ja
czwartek, 4 marca 2021, 09:25

No teraz to w instytucie będą szły nagrody uznaniowe. Nigdy nie widziałem biuletynu statków powietrznych. Za ta kasę można wymienić pojazdy z lat 80 na nowe i uzupełnić braki.

WP
czwartek, 4 marca 2021, 09:21

Nigdy w życiu nie widziałem ani jednego biuletynu statków powietrznych. Instytut będzie miał się podzielić. Szkoda tych pieniędzy. Można by było spora część pojazdów z lat 80 wymienić na nowe. A już przede wszystkim uzupełnić braki w wakatach.

Góral
środa, 3 marca 2021, 16:43

Szok jakie to są kwoty pieniężne

środa, 3 marca 2021, 16:37

Biuletyn wg.wiki to czasopismo wewnątrz np. organizacji. Co to jest biuletyn w WP ,który jest wart np... 8200 hełmów i kamizelek kuloodpornych licząc z prowizją rządowo-socjalistyczną bez niej każdy by dostał jeszcze np. tłumik dźwięku do kalibru 5.56

Gnom
czwartek, 4 marca 2021, 09:43

Spójrz do dokumentów MON z IWSZ to się dowiesz. Dokument jawny, jest w sieci. Sugeruje też zdobyć trochę wiedzy o technice lotniczej i kosztach w lotnictwie zanim znów zacznie się Kolega dziwić. ok. 80 mln PLN (~20 mln USD) za 3 lata realizacji prac w całych SZ RP to w lotnictwie marne pieniądze. Technika lotnicza kosztuje, za byle co na śmigłowcach z USA zapłaci Kolega wielokrotnie więcej i to w tzw. dewizach.

czwartek, 4 marca 2021, 17:24

Te mi 2 jeszcze latają?!

ito
piątek, 5 marca 2021, 22:04

Fajne były, nie? Ciągle latają. I przy takim zarządzaniu jeszcze długie lata przed nimi.

Historyk
środa, 3 marca 2021, 11:02

Ponad 1 Sasin za coś takiego ? Serio to tyle musi kosztować ?

ito
piątek, 5 marca 2021, 22:05

Nie musi, można taniej, własnymi siłami. Jakoś się później wdowom wytłumaczy.

BoBO
środa, 3 marca 2021, 19:14

Tak, to tyle może kosztować. Opracowania wykonują specjaliści z dużym doświadczeniem. Tu na "rzeźbę" nie można sobie pozwolić, od tego może zależeć nie tylko zdrowie, ale i życie wielu ludzi.

czwartek, 4 marca 2021, 03:49

Przecież nie tworzą tej dokumentacji od zero

Monkey
środa, 3 marca 2021, 15:53

@Historyk: Szczególnie, że są wykonywane cyklicznie dla sprzętu będącego nieraz w służbie od dziesięcioleci. Ileż może być zmian co kilka lat w sposobie eksploatacji tego samego sprzętu? Przecież modernizacji nie ma, a zakupów nowego sprzętu jak na lekarstwo.

ito
piątek, 5 marca 2021, 22:08

Ano nie ma zmian. Poza zużyciem, remontami, zdarzeniami skutkującymi różnego stopnia uszkodzeniami konstrukcji i temu podobnymi. Generalnie wsiadając do śmigłowca/samolotu miło jest wiedzieć, czego można się po nim spodziewać.

lol
środa, 3 marca 2021, 21:21

A widzisz! Teraz będą w kolorze! :- )

Gnom
czwartek, 4 marca 2021, 09:53

Poważnie, też myślisz, ze to tylko malowanie akwarelami jak w podstawówce. W wielu przypadkach szydzisz z ludzi, którzy są cenionymi specjalistami w pracach dla NATO. A prace, które realizują są rzadko po prostu powtarzalne i wymagają sporej wiedzy i doświadczenia. Ciekawe, że takich komentarzy nie ma, gdy kilkuosobowa "polska" firma-pośrednik dostaje zlecenie (przy dużo większej kwocie zamówienia) np. na wsparcie F-16, która poza jej marża w całości trafia do firm w USA. Wtedy nikt nie pyta o zdolności realizacyjne tej firmy, a wysokie nakłady są "zrozumiałe". Ot taka polska specyfika, opisana dawno temu zwrotem "cudze chwalicie swego nie znacie sami nie wiecie co posiadacie", stąd i inne dotyczące mądrości Polaka przed i po.

Tweets Defence24