Reklama

Siły zbrojne

Rozpoczyna się konferencja StratCom w Rydze

Fot. J. Raubo.
Fot. J. Raubo.

Na Łotwie rozpoczyna się dwudniowa konferencja The Riga StratCom Dialogue 2017, poświęcona zagadnieniom wojny informacyjnej oraz komunikacji strategicznej.

W Narodowej Bibliotece Łotwy w dniach 5-6 lipca odbywa się konferencja „The Riga StratCom Dialogue 2017”. Należy przy tym podkreślić, że charakteryzuje ją wewnętrznie bardzo rozbudowana struktura tematyczna. Jest ona uwidoczniona szeregiem paneli plenarnych oraz specjalistycznych, zawierających w sobie rozważania obejmujące kwestie, takie jak działania w zakresie wojny informacyjnej, komunikacji strategicznej, dezinformacji czy też roli oraz znaczenia bardzo popularnego narzędzia, jakim współcześnie stały się tzw. "fake news".

Organizatorom, ze zlokalizowanego w Rydze NATO Strategic Communications Centre of Excellence, udało się w tym roku zgromadzić w jednym miejscu całą gamę ekspertów cywilnych, wojskowych, analityków i naukowców z całego świata. Całość konferencyjnych rozważań osadzona została w dynamicznie zmieniającej się architekturze bezpieczeństwa Europy oraz świata, w którym obok konwencjonalnych zagrożeń coraz częściej należy mierzyć się ze zróżnicowanym, hybrydowym zagrożeniem ze strony zarówno aktorów państwowych jak i niepaństwowych.

Co więcej, współcześnie w państwach demokratycznych to percepcja społeczeństw staje się głównym elementem oceny skuteczności działań państw, także w wymiarze militarnym. W tym celu tak istotne stają się spoglądanie na rolę i znaczenie przekazów informacyjnych, podejmowanie odpowiednich akcji w sferze mediów społecznościowych, sposoby reagowania na dezinformację oraz sztuczne tworzenie przekazów przez przeciwnika w celu destabilizacji sytuacji w państwach lub całych regionach świata. Podczas dwudniowych obrad omawiane są zróżnicowane płaszczyzny aktywności, które nie były wcześniej bezpośrednio kojarzone ze sferą działań sił zbrojnych poszczególnych państw, a także takich struktur obronnych jak NATO. 

Reklama

Komentarze

    Reklama