Reklama

Technologie

Dodatkowe radary Sea Giraffe AMB dla US Navy

Fot. M.Dura
Fot. M.Dura

Grupa zbrojeniowa Saab otrzymała od General Dynamics dodatkowe zamówienie na dostawę radarów Sea Giraffe AMB dla okrętów walki przybrzeżnej (Littoral Combat Ship) US Navy LCS 28 i LCS 30. Zamówione radary, znane w US Navy pod oznaczeniem AN/SPS-77, zostaną wyprodukowane w zakładach grupy Saab w Syracuse, USA oraz w Gothenburgu, Szwecja.

“Obecnie radary Sea Giraffe AMB są dostarczane w ramach trzech odrębnych programów dla pięciu typów okrętów US Navy. (...) Radar Sea Giraffe AMB został opracowany i sprawdzony celem spełnienia wymagań US Navy, w tym do śledzenia i rozpoznania obiektów powietrznych, nawodnych oraz dozoru ruchu lotniczego. Saab jest dumny z bycia zaufanym partnerem US Navy oraz faktu, iż jego radary udzielają wsparcia amerykańskim okrętom w realizacji misji w trudnych warunkach na całym świecie” - powiedział Erik Smith, prezes Saab Defence and Security USA.

Radary Sea Giraffe znajdują się na wyposażeniu 6 okrętów walki przybrzeżnej US Navy: LCS 2 (USS Independence), LCS 4 (USS Coronado), LCS 6 (USS Jackson), LCS 8 (USS Montgomery), LCS 10 (USS Gabrielle Giffords) i LCS 12 (USS Omaha). Dodatkowe systemy są na różnych etapach produkcji i testów celem realizacji harmonogramu budowy nowych okrętów. Saab otrzymał od General Dynamics dodatkową umowę, która zawiera opcje na dostawę kolejnych 11 radarów dla jednostek LCS do 2024 roku.

Czytaj więcej: DSEI 2017: Nowy system walki elektronicznej dla myśliwców od Saab

W październiku 2017 r. US Navy ogłosiło planowane zainstalowanie radarów Sea Girafe AMB na najnowszej klasie okrętów straży granicznej OPC (Offshore Patrol Cutter). Ponadto szwedzka grupa opracowuje wersje radaru Sea Giraffe AMB, znaną jako AN/SPN-50, aby sprostać wymaganiom zarządzania ruchem lotniczym stawianym przez Dowództwo Naval Air Systems (NAVAIR) na amerykańskich lotniskowcach oraz okrętach desantowych.

Sea Giraffe AMB jest wielozadaniowym radarem trójwspółrzędnym średniego zasięgu do zastosowań morskich. Jednocześnie wykrywa obiekty powietrzne i nawodne zapewniając dowódcom okrętów kompletne rozpoznanie sytuacyjne podczas każdej misji.

 

Reklama

Komentarze (1)

  1. Polanski

    Wie ktoś dlaczego ten radar wybierają Amerykanie? Czy ten radar jest po prostu taki dobry czy też Amerykanie są tak słabi w radarach morskich? I dlaczego?

    1. oskarm

      @Polanski Nie mają swoich, tak małych rozwiązań Low-endowych. Dla LCSa czy kutrów straży wybrzeża wystarczy.

Reklama