Reklama

Siły zbrojne

Wozy dowodzenia Irys do naprawy

Fot. MON

4 Regionalna Baza Logistyczna opublikowała ogłoszenie o zamówieniu konserwacji radiowego sprzętu komunikacyjnego. Prace obejmować będą wykonanie usług naprawy, konserwacji oraz usług przywracających parametry techniczne Wozów Dowodzenia typu Irys 2000.

Usługa wykonana ma zostać między 30 kwietnia 2018 r. a 16 listopada 2020 rokiem. Jej wartość szacuje się na kwotę powyżej 443 tys. euro.

Zamówienie realizowane jest zgodnie z procedura ograniczoną przyspieszoną. Jak podkreśla się w dokumencie, zadanie stanowiące przedmiot wniosku jest zlecone przez IWspSZ do realizacji w ramach umowy wieloletniej. Z uwagi na dużą ilość sprzętu przewidzianą do serwisowania w I etapie umowy, jak najszybsze wyłonienie wykonawcy i podpisanie umowy pozwoli zrealizować przedmiot umowy w pełnym zakresie w bieżącym roku budżetowym.

Kryterium udzielenia zamówienia stanowić będzie oferta najkorzystniejsza ekonomicznie. Termin składania ofert wyznaczono na 22.3.2018, na godz. 09:00. 

Irys 2000 to zautomatyzowany system dowodzenia i łączności, zdolny do zapewnienia bieżącej akwizycji informacji z pola walki oraz sformalizowanej i niesformalizowanej komunikacji w zakresie wymiany danych dokumentalnych pomiędzy elementami ugrupowania bojowego.

Występuje w czterech wersjach: na pojazdach gąsienicowych MTLB, MTLB-U, BWP i pojazdach kołowych na podwoziu Honker. Irys 2000 wyposażone są w interfejsy umożliwiające dowiązanie innych systemów i podsystemów specjalistycznych w zakresie udostępniania infrastruktury telekomunikacyjnej. Poza procesami wspomagania dowodzenia są zdolne do zapewnienia bieżącego dowodzenia i kierowania wojskami, również w warunkach pełnej mobilności. Wymiana informacji dokumentalnej dotyczy zarówno wymiany dokumentacji, jak również bieżącego informowania o sytuacji bojowej, alarmowania i powiadamiania, przy czym proces ten w znacznej mierze zrealizowany jest w oparciu o aplikacje graficzne.

Reklama

Komentarze (6)

  1. Autor

    Chyba ktoś tu nie wie o czym pisze i co ten niby wóz dowodzenia może. Oprócz słabego radia nic

    1. anakonda

      a co ty bys oczekiwał jeszcze od wozu dowodzenia? radio i widoczność wzrokowa w połaczeniu ze zobrazowaniem radarowym przekazanym właśnie droga radiowa to wszystko co jest najpotrzebniejsze

  2. ciekawy

    Czy to były i są WD i czy warto dalej wydawać na to pieniądze?

  3. Strzelający z procy

    Polska łączność... \"jak cię widzę tak cię słyszę...\" Już lepiej niech wymienia te wszystkie radiostacje radmoru na jakieś harrisy bo łączność leży i już nawet nie kwiczy ;)

  4. żołnierz

    Nie warto tego poddawać nawet serwisowi.

  5. Bolo

    Może warto sprawdzić czy ten sprzęt chociaż działa między sobą i czy to warto poddawać go temu procesowi?

    1. Adam

      Mogli by chociaż Honkery wymienić na coś konkretnego :-(

    2. pytający

      Tam jest praktycznie wszystko do wymiany. Zresztą czy to kiedykolwiek prawidłowo działało i było wykorzystywane tak jak powinno ? Trzeba to zbadać i wyrobi się pogląd na temat niektórych wykonawców.

  6. wow

    Aby chociaż jakość tego serwisu była lepsza od wartości i jakości tego sprzętu

    1. lotnik

      Oby nie taka jak niedawnego sprzętu łączności w śmigłowcach Głuszec itp. itd.

Reklama