Reklama

Siły zbrojne

Samochody małej ładowności dla wojska

3 Regionalna Baza Logistyczna opublikowała ogłoszenie o zamówieniu dotyczące pojazdów silnikowych do transportu mniej niż 10-ciu osób. 

Informacja, która pojawiła się w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, zakłada dostawę samochodów ogólnego przeznaczenia małej ładowności.

Zamówienie obejmuje 2 zadania:

  • dostawa samochodów ogólnego przeznaczenia małej ładowności do 3 RBLog Skład Gałkówek w liczbie 46 szt.;
  • dostawa samochodów ogólnego przeznaczenia małej ładowności do 3 RBLog Skład Stężyca w liczbie 41 szt.

Zakłada ono również, że wykonawca przeprowadzi nieodpłatnie szkolenie w zakresie podstaw użytkowania, podczas przekazywania pojazdu. Samochody podlegać będą nadzorowaniu jakości, w ramach odbioru wojskowego, które będzie realizowane przez przedstawiciela RPW w oparciu o „wymagania jakościowe”, zgodnie z wymaganiami AQAP 2131 (wymagania NATO). 3. RBLog informuje również że, oferowane samochody powinny zostać oznakowane kodem kreskowym. Zamawiający wymaga także, aby wykonawca posiadał doświadczenie w wykonywaniu dostaw będących przedmiotem zamówienia.

Cena nie będzie jedynym kryterium udzielenia zamówienia, ale stanowić ma 60 proc. oceny. Dalej na liście znajdziemy zużycie energii (15 proc.), emisje dwutlenku węgla (15 proc.) oraz emisję zanieczyszczeń: tlenków azotu, cząstek stałych oraz węglowodorów (10 proc.). Datę realizacji zamówienia wyznaczono na 28 września 2018 roku. 

Każdy wykonawca przystępujący do przetargu w zakresie zad. nr 1 obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wys. 125 000,00 PLN. Natomiast każdy wykonawca przystępujący do przetargu w zakresie zadania nr 2 obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wys. 92 000,00 PLN.

Zamawiający zakłada również możliwość skorzystania z prawa opcji, "w ramach którego zastrzega możliwość zakupienia dodatkowo do 64 szt. samochodów ogólnego przeznaczenia małej ładowności" w zadaniu pierwszym oraz kolejnych 40 szt. samochodów w ramach zadaniach drugiego. 

Termin składania ofert wyznaczono na 26 marca 2018 roku, na godz. 9:00.

Reklama

Komentarze (11)

  1. Anak

    Czy tzw. arafatka to obowiązująca w wojsku część umundurowania? A może łamanie przepisów mundurowych to teraz standard?

    1. Młody

      To jeżeli \"lecimy\" po betonowemu to każdego z tych Panów należy ukarać za oporządzenie ( bo to nie \"Lubawy\") i za buty (część z nich na pewno nie jest przydziałowa), pierwszy z prawej ma nieprzydziałowy plecak, a panowie w kominiarkach również łamią przepisy mundurowe bo na pewno, żadna z używanych przez nich kominiarek nie jest wojskowa. Ponadto Pan w arafatce i Pan z plecakiem mają na hełmach taśmy (cats eye zapewne) których również przepisy mundurowe nie przewidują. Dodatkowo, jeżeli zdjęcie zostało zrobione w roku 2018 to wyżej wymienieni dwaj Panowie noszą mundury których od początku tego roku nosić już nie można - kolejna \"działa\". No a jeżeli już tak daleko zaszliśmy w szukaniu przewinień to dwóch Panów ma cywilne radiotelefony, których KATEGORYCZNIE nie można używać. I to wszystko w 10BKPanc??

  2. szeliga

    Po prostu chore. Kto trzyma takich ludzi w wojsku. Ekologia jako kryterium wyboru (pomocniczego) sprzętu dla wojska!!! Jeżeli już chcieli zapewnić ekologiczność to mogli wpisać poziom emisji w wymaganiach. I tyle.

    1. Piotr

      To chyba kwestia wymogów unijnych, wszystko ma być proekologiczne i spełniające unijne regulacje nawet wojna.

  3. MadMax

    Kto liczy liczbę marek samochodów w Wojsku Polskim? Jak to wyjedzie wszystko naraz, to jak trupa cyrkowa, każdy z innej parafii.

  4. Patcolo

    Emisja dwutlenku węgla co to jest? Na jakiej podstawie takie kryterium wprowadzono

  5. Emitent

    Emisja - 30% kryterium oceny w przetargu. Szok. Kogo obchodzi jakaś emisja ? Myślałem, że od dwóch lat rządzą już normalni ludzie w Polsce :(

    1. Perun

      Myślałeś że co???

  6. Atom

    Typowe dla MON mnożenie bytów marek samochodowych - koszmar logistyczny, ale co tam w mętnej wodzie...... jak nie wiadomo o co chodzi to o .................... itp., itd., a gdzie unifikacja floty samochodowej w WP?

    1. mag

      Zgadzam się z Tobą w 100% ,znam to z autopsji.

  7. Zona

    I będą kupować w dziwacznych przetargach po kilkadziesiąt pojazdów bez możliwości serwisowania w Polsce, bez montażu że o konstrukcji nie wspomnę. Genialne...

  8. dd

    Równo 20 lat temu wstrzymano produkcję Żuka. Może warto rozważyć wznowienie produkcji Żuka dla wojska?

    1. EVO-8

      Dobrze się czujesz?

    2. mario

      A dlaczego wstrzymano? Czyż nie sprzedano fabryki a nowy \"prywatny\" włąsciciel zamkną linię produkcyjną.

    3. -CB-

      A co mieli zrobić, kiedy już nawet najbardziej zdesperowani Polacy nie chcieli kupować tego \"samochodu\"? Zresztą na jego bazie powstał \"Lublin\". Niestety równie siermiężny i zbudowany pierwotnie na dokładnie tych samych podzespołach co \"Żuk\".

  9. alex

    1. Rozbicie dostawy na dwa zamówienia obejmujące mniejsze ilości podniesie koszt pojazdu. 2. Kryterium zużycia energii i emisji co2 promuje pojazdy z marnymi (słabymi) jednostkami napędowymi oraz nowoczesnymi (skomplikowanymi, napakowanymi elektroniką, wysilonymi) co w tym przypadku jest wadą. Silnik powinien być prosty w serwisie i niezawodny, więc tani w obsłudze. Te pojazdy nie będą jeździć w trasach aby liczyła się emisja co2. 3. Jako jedyne kryteria poza ceną (60%) powinien być koszt eksploatacji (20%) i koszty części zamiennych (20%).

    1. evo

      Jak to będzie samochód seryjnie produkowany (np. WV Transporter 4X4) to koszty nie będą duże.

  10. Jacek

    Tak się zastanawiam, po co w wojskowym samochodzie zastosowano kryteria pt. \"emisja dwutlenku węgla - 15%\" i \"emisja tlenków azotu,cząstek stałych i węglowodorów - 10%\" ???? A nieważne jest np.koszt przeglądu z wymiana oleju i filtrów? Dziwne.

  11. WoW

    W kryteriach nie ma długości gwarancji?

Reklama