Reklama

Rosja: prezentacja pierwszego zmodernizowanego tankowca Ił-78M-90A

2 grudnia 2017, 17:40
Ił-78M-90A
Ił-78M-90A, fot. UAC/Youtube
Defence24
Defence24

Fabryka Aviastar-RP zaprezentowała 29 listopada 2017 r. pierwszy egzemplarz zmodernizowanego zbiornikowca powietrznego Ił-78M-90A, przeznaczonego dla rosyjskich sił powietrzno-kosmicznych.

Przedstawiona maszyna to zmodernizowana wersja wojskowego samolotu transportowego, opracowanego na podstawie samolotu Ił-76MD-90A, napędzana nowymi czterema silnikami PS-90A-76. Zmieniono w niej wyposażenie nawigacyjne, awionikę i systemy łączności, dostosowując ją do wymagań współczesnego lotnictwa wojskowego. Samolot oprócz pełnienia zadania podstawowego, można także przystosować do przewożenia ładunków lub zwalczania pożarów.

Nowy zbiornikowiec powietrzny przeznaczony jest dla rosyjskiego lotnictwa wojskowego, jednak kilkanaście miesięcy temu źródła "zbliżone do ministerstwa obrony Indii" przekazywały, że wstępne zainteresowanie jego nabyciem wyrażało Nowe Dehli. Tankowiec był ponoć brany pod uwagę w przetargu, w którym miały też wystartować samoloty Airbus A330 MRT i Boeing KC-767.

Czytaj też: Rosyjskie tankowce wspierają działania nad Syrią [WIDEO]

Nowy samolot ma maksymalną masę startową 210 t, osiąga prędkość maksymalną 830 km/h, jego prędkość przelotowa to 750 km/h, zasięg operacyjny wynosi ok. 4000 km, natomiast pułap operacyjny przekracza 11000 m.

To kolejny typ nowego samolotu wojskowego, który został zaprezentowany przez rosyjskie konsorcjum United Aircraft Corporation w ostatnich dniach. Także w listopadzie w zakładach KAPO im. S.P. Gorbunowa w Kazaniu pokazano pierwszy ukończony egzemplarz bombowca strategicznego Tu-160M2, a z lotniska obok zakładów Berijewa w Taganrogu pierwszy lot odbył nowej generacji samolot wczesnego ostrzegania AWACS typu A-100, którego konstrukcja podobnie jak tankowca Ił-78M-90A bazuje na transportowcu Ił-76MD-90A (Ił-476). 

Czytaj też: Prezentacja pierwszego bombowca Tu-160M2. Rosja dwie generacje za USA [KOMENTARZ]

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 11
AAK
wtorek, 5 grudnia 2017, 10:21

Nie kwestionowana moderka - która to już ruskiego sprzętu ! Oj - my tradycja sympozja ,zjazdy a teraz marsze i świeczki ?

Polanski
sobota, 2 grudnia 2017, 22:30

Tym faktem pokazują swoje zapóźnienie. 30 lat po Zachodzie wprowadzają to samo. Dlatego NATO się ich nie boi. Jest już daleko w przyszłości.

Xp
niedziela, 3 grudnia 2017, 23:52

Ciekawe dlaczego ruscy używają angielskich wyrazów w nazwach firm, czyżby ukłon w stronę hegemonii zachodu?

Px
poniedziałek, 4 grudnia 2017, 23:11

"hegemonii zachodu"... Jeżeli już, to bardziej degrengolady Zachodu, która coraz bardziej widoczna jest również w sferze militarnej... ;-)

Dropik
niedziela, 3 grudnia 2017, 09:59

Zastanawiam się czemu robią to w oparciu o ten przestarzały platowiec. Ił96 nie byłby lepszy...

Davien
niedziela, 3 grudnia 2017, 16:07

Iłów-96 zbudowali całe 30 i jest to maszyna pasażerska, musieliby pod niego dostosowywac infastrukturę a Ił-76 jest uzywany w wojsku FR masowo i jako transportowiec zapewne łatwiej go przystosować do roli tankowca.

pater
sobota, 2 grudnia 2017, 18:40

a my mamy nowe samoloty dla ViP-ów i Mastery ktore ten tego no .... wiecie , rozumiecie

alex
niedziela, 3 grudnia 2017, 10:45

A my mamy rozmiar kraju taki, że wiecie ten tego rozumiecie !! :) Tankowce nam są niezbędne żeby przeprowadzać ataki w głąb Syberii ??

Dropik
niedziela, 3 grudnia 2017, 09:57

A można było kupić mrtt ze 2 sztuki i małe VIP. Wystarczyło by

Marek
niedziela, 3 grudnia 2017, 09:46

Podczas gdy każde polskie dziecko wie, że w naszym przypadku Ił-76MD-90A to kategoria "must have been".

Ha
niedziela, 3 grudnia 2017, 00:33

I jak sądzisz, łatwiejszym celem dla MPADSa będzie IŁ- &*, czy nasz Master, który ten tego i owego ?

Reklama
Reklama
Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama