Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

PIT-Radwar wesprze wojskowe systemy elektroniczne

Fot. PIT-Radwar
Fot. PIT-Radwar

PIT-Radwar podpisał umowę na naprawy systemu DUNAJ oraz terminali lotniskowych TU-20L, a także drugą dotyczącą realizacji usług utrzymujących w sprawności system IFF.

Polska firma poinformowała, że 16 kwietnia podpisała dwie umowy z 1 Regionalną Bazą Logistyczną w Wałczu. Pierwsza z nich dotyczy realizacji przez firmę PIT-Radwar usług w zakresie napraw awaryjnych urządzeń systemu DUNAJ oraz terminali lotniskowych TU-20L. Umowa realizowana będzie w latach 2018 - 2020. Całkowita wartość umowy wynosi 25,5 mln złotych brutto. Dunaj to system automatyzacji dowodzenia obroną powietrzną szczebla taktycznego, wdrożony przez PIT-RADWAR na przełomie XX i XXI wieku, również terminale TU-20L zostały opracowane przez tą spółkę.

Druga umowa dotyczy realizacji usług w zakresie napraw, konserwacji, serwisowania oraz innych usług utrzymujących w sprawności system IFF (swój-obcy). Umowa realizowana będzie w latach 2018 - 2020, a jej całkowita wartość to 4.5 mln zł brutto.

Kryterium udzielenia zamówienia w przypadku drugiej umowy była najniższa cena. Jak informała jednak w marcu Baza, PIT-Radwar był jedynym oferentem w postępowaniu realizowanym w trybie procedury przyspieszonej. 1 RBLog podkreślała bowiem, że "ze względu na potrzeby zapewnienia ciągłości pracy stacji radiolokacyjnych w systemie obrony powietrznej kraju zachodzi konieczność bezwzględnego wykonania otrzymanego z IWSp SZ (COL) zadania od początku 2018 roku, od czego zależy możliwość pracy stacji na posterunkach oraz zapewnienia ciągłości ich pracy".

"Mając na uwadze potrzebę zabezpieczenia funkcjonowania systemu obrony powietrznej, jako elementu istotnego dla systemu obrony państwa, zachodzi konieczność wykonania napraw od początku 2018 r." - podkreślała Baza w opublikowanym w styczniu ogłoszeniu o zamówieniu.

Reklama

Komentarze (4)

  1. Delan

    armata 35 mm, książkowy przykład zasady: po co Zrobić kiedy płacą za Robienie

  2. Q.I.

    Radwar... Wystarczy porównać przykładowo parametry soły i izraleskiego ieMHR. Dla niewtajemniczonych soła- kilkunastu tonowy pojazd wlokący agregat na przyczepce, pasmo S, wykrycie pocisku moździerzowego 5 km VS ieMHR- \"talerz satelity\" ważący 60kg, pasmo S, wykrycie pocisku moździerzowego 10km...

  3. Artur

    Sam tych systemow nie wspiera.

  4. rowi

    czy to prawda, ze \'\'dzieki\'\' polskim radarom z pit-radwar nasz NDR ma zasieg 40 czy 50 km zamiast 300 km? jezeli tak, to moze niech pitr-adwar nic nie wspiera?

Reklama