WZL-1 zakończyły remont senegalskich Mi-24

OPUBLIKOWANO: Piątek, 01 Grudnia 2017, 10:56
Mi-24 Senegal
Mi-24 Senegal
Mi-24 Senegal
Mi-24 Senegal
  • Mi-24 Senegal
  • Mi-24 Senegal
  • Mi-24 Senegal
  • Mi-24 Senegal

Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 z Łodzi zakończyły remont dwóch śmigłowców szturmowych Mi-24 należących do Senegalskich Sił Powietrznych. Zostały one przetransportowane do Afryki na pokładzie ciężkiego samolotu transportowego An-124 Rusłan należącego do linii lotniczych Antonov Airlines.

W dniu 30 listopada 2017 roku Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 przekazały Senegalskim Siłom Powietrznym dwa śmigłowce Mi-24 przechodzących naprawy główne w Polsce. Tym samym zakłady zakończyły realizację kontraktu na dokonanie remontu trzech senegalskich śmigłowców. Pierwszy Mi-24 poleciał do Afryki w styczniu br. 

Transfer wiropłatów poprzedzony został szeroko zakrojonym przedsięwzięciem logistycznym, polegającym na rozmieszczeniu frachtu wewnątrz samolotu transportowego An-124 Rusłan ukraińskich linii lotniczych Antonov Airlines, który przyleciał na łódzkie lotnisko. Następnie maszyna przetransportowała śmigłowce do Dakaru.

Zobacz także: Modernizacja śmigłowców i produkcja w WZL nr 1 [Defence24.pl TV]

Mi-24 Senegal

Załadunek śmigłowców na samolocie AN-124 | Fot. WZL-1

An-124 Rusłan to czterosilnikowy, odrzutowy, strategiczny samolot transportowy, zaprojektowany w biurze konstrukcyjnym Antonowa. Ma rozpiętość skrzydeł 73,5 metra i jest wyposażony w cztery silniki odrzutowe. Samolot posiada kabinę ładunkową o długości 36,5 m, szerokości 6,5 m oraz 4 m wysokości. Na pokład może zabrać ładunek o masie 170 ton. To już drugi transport senegalskiego śmigłowca wykonany Rusłanem, albowiem pierwszy z wyremontowanych śmigłowców został dostarczony do Afryki w styczniu br.

WZL nr 1 S.A., należący do Polskiej Grupy Zbrojeniowej, jest głównym zakładem remontowym śmigłowców w Polsce i posiada uprawnienia do remontów i obsługi śmigłowców: Mi-8, Mi-14, Mi-17, Mi-24, W-3 Sokół oraz SH-2G Kaman. Zakłady mają też uzyskać zdolność do obsługi i serwisowania innych śmigłowców jakie w najbliższym czasie mają trafić na uzbrojenie Wojska Polskiego.

Mi-24 Senegal

Fot. WZL-1

 

Dziękujemy! Twój komentarz został pomyślnie dodany i oczekuje na moderację.

Dodaj komentarz

9 komentarzy

KOSA Środa, 06 Grudnia 2017, 18:53
A Nie moglibyśmy wyremontować naszych Mi 24 i sprzedać ? Może jakbyśmy wszystkie sprzedali starczyło by na jednego może dwa Apache ? I kiedy ten zakup nowych maszyn Śmigłowców bojowych ?
Harry Piątek, 01 Grudnia 2017, 17:34
Śmigłowce powinny być malowane matowymi farbami, a te się błyszczą.
tret Piątek, 01 Grudnia 2017, 11:58
cieszymy sie bardzo - czekamy teraz na remonty naszych smiglowcow z prawdziwego zdarzenia! gdzie np szumnie zapowiadana remotoryzacja Mi-8 / Mi-17?
CB Piątek, 01 Grudnia 2017, 13:30
Akurat tej remotoryzacji, to nie zapowiadała ani poprzednia, ani obecna ekipa. AM coś tam kiedyś wspominał, ale jak zwykle mgliście. Obiecywał jedynie budowę nowego śmigłowca wspólnie z Ukrainą, z wykorzystaniem właśnie ich silników.
tret Piątek, 01 Grudnia 2017, 17:04
do CB __________akurat sie mylisz poniewaz temat byl juz do tego stopnia dograny ze zostaly juz wytypowane konkretne egzemplarze smiglowcow od ktorych bedzie zaczety proces modernizacji i wymiany silnikow (miedzy innymi musiala byc dodana dodatkowa wrega ze wzgledu na podwyzszona moc) , przygotowana dokumentacja techniczna itd tylko nagle wszystko ucichlo bo brak jest ostatecznej decyzji z samej gory - wiem cos o tym bo jestem stalym bywalcem w WZL-1 wiec nie wprowadzaj w blad ze nikt nic nie zapowiadal! wiadomo tez ze mialo to kosztowac no ale kase MON wydal i wydaje gdzie indziej a lotnicy niech dalej lataja na tych swoich muzealnych smiglowcach - nie sa nam one przeciez do niczego potrzebne i maja "dziesieciorzedne znaczenie"
CB Piątek, 01 Grudnia 2017, 20:24
Napisałeś: "szumnie zapowiadana". Nawet jeśli ktoś przygotowywał się do takich zabiegów, to żadnych szumnych zapowiedzi nie było i nikt się tym zbytnio nie chwalił i nic wielkiego nie obiecywał. Podaj ewentualnie datę takiej konferencji, gdzie były takie "szumne" zapowiedzi.
Natomiast bez trudu można rzeczywiście znaleźć mrzonki o budowie nowych śmigłowców wspólnie z Ukrainą.
tret Sobota, 02 Grudnia 2017, 3:45
o szumnych zapowiedziach nie musza wiedziec wszyscy kolego a poza tym konferencje tez do tego nie sa potrzebne - wystarczy ze zainteresowani wiedza ale jezeli juz to pierwszy lepszy cyt. "Informacje na temat zainteresowania ukraińskich zakładów Motor Sicz współpracą z polskim przemysłem lotniczym pojawiały się od kilku lat, jednak dotąd nie spowodowały żadnej reakcji ze strony MON, ani też nie doprowadziły do rozpoczęcia współpracy. Dopiero w ostatnich tygodniach pojawiły się pewne sygnały ze strony ministra obrony narodowej Antoniego Macierewicza, który podczas wizyty w WZL-1 wspominał o możliwości remotoryzacji śmigłowców Mi-8 i Mi-24. W ostatnich dniach temat ten został przez szefa resortu rozwinięty do wspólnych planów produkcji śmigłowców" kon. cyt z dnia 18 pazdziernik 2016 r. inny cyt "Pierwsze przymiarki do modernizacji już były. Ofertę tzw. remotoryzacji przedstawił polskiej stronie ukraiński Motor Sicz. Jeszcze w ub.r. minister obrony i prezes firmy nie wykluczali nie tylko współpracy przy modernizacji, ale i budowy nowych maszyn". inny tu podaje link http://www.energetyka24.com/503227,kownacki-trwaja-prace-nad-modernizacja-smiglowcow-z-ukraina kon. link Cos jeszcze? To tylko kilka oficjalnych informacji rzuconych w "eter" na temat remotoryzacji - o nieoficjalnych nie musisz nic wiedziec
arturo Piątek, 01 Grudnia 2017, 11:44
Oczywiście naprawa była na kredyt Polskiego podatnika..
Dociekliwy Piątek, 01 Grudnia 2017, 13:14
Czekam na dowód dla twojej teorii