Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Pierwszy lot nowego prezydenckiego śmigłowca VH-92A

Ilustracja: Lockheed Martin
Ilustracja: Lockheed Martin

Koncern Lockheed Martin poinformował o pierwszym locie prototypu nowego śmigłowca VH-92A przeznaczonego dla prezydenta USA.

Koncern Lockheed Martin z tygodniowym opóźnieniem poinformował o pierwszym locie prototypu śmigłowca VH-92A, biorącego udział w programie korpusu piechoty morskiej USA, którego celem jest opracowanie nowego helikoptera przeznaczone do użytku przez rząd Stanów Zjednoczonych.

Lot miał miejsce 28 lipca, był on początkiem serii prób w powietrzu, mających trwać łącznie 250 godzin. Będą one odbywać się na terenie zakładów producenta w Owego w stanie Nowy Jork.

Dziewiczy lot - i kolejny, wykonany tego samego dnia - miały miejsce w zakładach Sikorsky Aircraft w Stratford. Loty trwały łącznie dwie godziny i obejmowały kontrolę zawisu, lot z niewielką prędkością i przelot nad pasem lotniska.

Głównym celem prób w powietrzu jest kompleksowe sprawdzenie sprawności komponentów i podsystemów maszyny. W testach będą brały udział dwa egzemplarze wiropłatu, drugi z prototypów ma wykonać swój pierwszy lot w ciągu kilkunastu tygodni.

Śmigłowiec VH-92A oparty jest konstrukcyjnie na sprawdzonym wiropłacie S-92A. Zmiany obejmują, między innymi, integrację systemów misji określonych przez stronę rządową i przebudowę wnętrza.

Czytaj też: Amerykanie rozpoczęli przetarg na nowy Marine One.

Kontrakt rozwojowy o wartości 1,24 mld USD z opcją na produkcję przyznano firmie Sikorsky w maju 2014 r. W tej chwili przewidywana jest budowa sześciu helikopterów tego typu - wspomnianych dwóch prototypów i czterech egzemplarzy seryjnych. W roku podatkowym 2019 ma zostać podjęta decyzja dotycząca ewentualnej produkcji kolejnych 17 maszyn tego typu.

Przewidywana data rozpoczęcia służby VH-92A to 2020 r.

Reklama

Komentarze (1)

  1. Roman21

    chetnie bym widzial 16 takich maszyn w Gdyni, i 16 w Bielsku Bialej

    1. Artur

      I 4 na Okęciu.

    2. Fan Caracala

      Nie nadaje się ma za dużo waży dla M+C, a najważniejsze ma tą bezsensowną rampę :)

    3. Qba

      Faktycznie priorytetem powinny być 32 śmigłowce do przewozu VIP. W końcu nasza władza nie może latać Sokołami.

Reklama