Reklama

Wojsko, bezpieczeństwo, geopolityka, wojna na Ukrainie

Piątek z Defence24.pl: Marynarka Wojenna RP w ciągu dekady otrzyma niezbędny sprzęt?; Pojazdy opancerzone nadal numerem jeden w siłach zbrojnych; LOT AMS będzie serwisował australijskie samoloty; Francuscy obywatele w służbie Państwa Islamskiego

Fot. st. chor. A.Dwulatek/Combat Camera DORSZ
Fot. st. chor. A.Dwulatek/Combat Camera DORSZ

Piątkowy przegląd prasy pod kątem bezpieczeństwa i obronności.

Zbigniew Lentowicz, rzeczpospolita, "Opóźniony polski program zbrojeń na morzu":  Trzy okręty podwodne oraz niszczyciele min, patrolowce i okręty obrony wybrzeża mają w ciągu najbliższych 10 lat wzmocnić polską flotę. Większość jednostek powstanie w polskich stoczniach. Plany MON są ambitne, jednakże mało prawdopodobne zdaniem ekspertów. Dla przykładu należy podać ORP Ślązak, który nie może zostać ukończony w terminie.


Roman Andrzej Stańczyk, Gazeta Polska Codziennie, "Pancerna ofensywa trwa": Przegląd możliwości współczesnych pojazdów opancerzonych."W każdych siłach zbrojnych oprócz najpopularniejszych pojazdów bojowych – czołgów czy samochodów – dużą rolę odgrywają transportery opancerzone. Występują w dwóch wersjach – kołowej (KTO) i gąsienicowej. Najczęściej tego typu sprzęt jest wykorzystywany przy zadaniach logistycznych, jak transportowanie piechoty czy sprzętu na pole walki. W polskiej armii najpopularniejszym pojazdem tego typu jest KTO Rosomak, ale dziś przedstawiamy najbardziej innowacyjne konstrukcje z innych krajów".


Piotr Falkowski, Nasz Dziennik, "Polski sukces na antypodach": Polski LOT AMS z Okęcia zdobył australijski certyfikat obsługi samolotów, mogąc tym samym serwisować australijskie samoloty. Również wojsko będzie mogło dołączyć do klientów LOT AMS. "Wkrótce kolejnym klientem LOT AMS może stać się Wojsko Polskie. Jeśli uda się zakupić jako średniej wielkości samolot dla VIP-ów trzy Boeingi 737-800, to najbardziej naturalnym miejscem ich obsługi serwisowej będą właśnie warsztaty na Okęciu sąsiadujące z obiektami 1. Bazy Lotnictwa Transportowego. Polska firma, która znajduje się pod całkowitą kontrolą Skarbu Państwa, posiada do tego odpowiednio przeszkolony personel i infrastrukturę".


Dziennik Trybuna, "Dżihadyści francuscy": "Francuskie służby antyterrorystyczne oceniają, że około 700 obywateli tego kraju walczy w szeregach Państwa Islamskiego (PI) w Iraku i Syrii. Zidentyfikowano około 200 terrorystów z Pl, którzy powrócili z Syrii i Iraku do kraju. Dane te podał szef Koordynacyjnej Jednostki Antyterrorystycznej (UCLAT). [...] UCLAT oblicza, że na obszarach Pl jest ok. 290 Francuzek lub kobiet z obywatelstwem francuskim oraz 460 francuskich dzieci, z których jedna trzecia już tam urodziła się".

Reklama

Komentarze

    Reklama