Części dla śmigłowców Airbus z Wrocławia

OPUBLIKOWANO: Piątek, 20 Listopada 2015, 10:20
H175
UTC
  • H175
  • UTC

Actuation & Propeller Systems - jeden z działów UTC Aerospace Systems, zainwestuje we Wrocławiu ponad 10 milionów dolarów. Celem podejmowanych działań będzie m.in. wsparcie programu Airbus Helicopters H175. We wrocławskiej fabryce będą produkowane siłowniki do układów sterowania dla tych śmigłowców. Środki pozwolą też na zwiększenie zatrudnienia o 100 osób. 

Actuation & Propeller Systems - jeden z działów UTC Aerospace Systems, zainwestuje we Wrocławiu ponad 10 milionów dolarów. Celem podejmowanych działań będzie m.in. wsparcie programu Airbus Helicopters H175. We wrocławskiej fabryce będą produkowane siłowniki do układów sterowania dla tych śmigłowców. Środki pozwolą także na zwiększenie zatrudnienia o 100 osób. 

Nowe fundusze umożliwią zwiększenie możliwości wrocławskich zakładów w zakresie obróbki skrawaniem krytycznych komponentów, obróbki powierzchni, montażu i testowania, inżynierii produkcji oraz powiązanych funkcji wsparcia. Produkty będą dostarczane bezpośrednio z Wrocławia do zakładów Airbus Helicopters w Marignane we Francji od 2016 r.

W lipcu 2014 r. zakłady produkcyjne we Wrocławiu zostały rozbudowane o nowoczesne Globalne Centrum Inżynieryjne. Prowadzone są tam m.in. badania nad rozwojem mechanicznych systemów lotniczych.

Śmigłowiec Airbus Helicopters H175, którego komponenty powstaną we Wrocławiu to średniej wielkości wielozadaniowy śmigłowiec cywilny o maksymalnej masie startowej 7800 kg. Helikopter może zabrać na pokład do 18 pasażerów. Jest używany przede wszystkim w przemyśle naftowym i gazowym, a także do przewozu VIP-ów. Produkowany jest także w Chinach w zakładach Harbin Aircraft Industry Group  pod oznaczeniem Z-15 

Dziękujemy! Twój komentarz został pomyślnie dodany i oczekuje na moderację.

Dodaj komentarz

36 komentarzy

JASSM Piątek, 20 Listopada 2015, 18:29
No to taka informacja dla obecnych obrońców Caracala, formujących już tezy typu "W porównaniu do ofensywy medialnej AW ta przynajmniej jest pełna konkretów i nowych miejsc pracy.", "Dodaj Łódź,Radom,Warszawę itd", oraz "Wrocław nie leży w Rumuni" (a to dopiero się geograf znalazł), "A gdzie podobne inwestycje SAC i AW, oni tylko twierdzą, że je stworzą, a AH je tworzy" (ten jest najlepszy) w powyższym artykule nie ma nawet wzmianki o przetargu na śmigłowiec wielozadaniowy, czy o offsecie za niego ponieważ powyższa inwestycja nie ma z tym nic wspólnego, jest to produkcja jednego z komponentów dla śmigłowca produkowanego przez AH. Zwykły przykład produkcji komponentu na zamówienie dla innego zakładu nie związanego kapitałowo czy formę własności. A teraz najlepsze tym zakładem jest wrocławska filia Actuation & Propeller Systems,powstała w 2012 roku, która jak ładnie jest napisane jest działem spółki UTC Aerospace Systems, która to wchodzi w skład UTC czyli United Technologies Corporation, amerykańskiej grupy kapitałowej. UTC posiada w Polsce ok 10 spółek i zatrudnia ok. 10 tyś pracowników. W czasie przetargu na śmigłowiec wielozadaniowy dla WP, w skład grupy UTC wchodził SAC czyli Sikorsky Aircraft Corporation, reprezentowany na wspomniany przetargu przez swoją spółkę PZL Mielec. Więc podziękowania i wasze wzdychania kierujcie pod inny adres niż Airbus Helicopters, a może nauka czytania z zrozumieniem.
zdziwiony Sobota, 21 Listopada 2015, 0:05
Bo taki Airbas 40 % swoich dostaw realizuje w firmach amerykanskich, taka polityka firmy. Ten przetarg jest idealnym momentem by trochę zabrać z tych 64 mld zł.
JASSM Sobota, 21 Listopada 2015, 11:42
Ponieważ produkcja 40% komponentów na własne potrzeby była by nie opłacalna ze względu na skalę lub brak jest konkretnych rozwiązań i własnych wzorów, a że Amerykańskie to dla tego że w tej branży prym wiodą korporacje z USA. Firmy z branży motoryzacyjnej wiedzą o tym od 40 lat, i w ten sposób wygląda produkcja samochodów. A przetarg nie ma z tym nic wspólnego, a kupując komponenty nic nie są w stanie uszczknąć, ponieważ do inwestycji w ramach offsetu zobowiązany jest AH, a UTC nie ma z nimi nic wspólnego w kwestiach kapitałowo - prawnych. Zdziwiony ?
zdziwiony Sobota, 21 Listopada 2015, 15:32
A kto mówi o produkcji na własne potrzeby, raczej przeniesienie produkcji do kooperantów Europejskich i taki jest trend we władzach samego Airbasa i czemu tego nie wykorzystać. Zwykła produkcja wyciągarek dała nam 250 miejsc pracy, a ile da produkcja innych komponentów i na tym przetargu mogliśmy sporo ugrać, ale pan woli pchać się we współprace z firmami, która nic konkretnego nam nie oferują. A zapomniałem oferuje, kody zródłowe za 1 mld euro.
JASSM Sobota, 21 Listopada 2015, 18:39
Ta firma która nam nic nie oferowała, właśnie rozszerzyła produkcję w jednej z swoich fabryk w Polsce.
Reszta pańskiego postu to jakiś bełkot człowieka, który chyba nie wie co mówi, rozumiem, że z pana powyższego stwierdzenia wynika, że wrocławska filia UTC awansowała do grona kooperantów europejskich AH, to radzę wylać sobie wiadro zimnej wody na głowę.
AH kooperuje z firmami amerykańskimi nie dlatego, że "taka jest polityka firmy", tylko dlatego że amerykańskie firmy są głównymi potentatami w produkcji komponentów lotniczych i specjalnie nie ma alternatywy.
Co do przeniesienia produkcji komponentów do kooperanta, które okazują się nieopłacalne w produkcji samodzielnie, to dla pana informacji (może to pan zrozumie) jeśli ten kooperant nie znajdzie na ten komponent szerszego zbytu, to dla niego produkcja także będzie nieopłacalna.
PS Proszę przestać bredzić o jakiś kodach źródłowych, i skupić się na temacie rozmowy, a o pańskim miernym poziomie takie bredzenie świadczy na równi z pleceniem bzdur jakoby na wrocławską inwestycję UTC miał jakikolwiek wpływ AH. Zdziwiony?
zdziwiony Sobota, 21 Listopada 2015, 20:22
To o który zakład panu chodzi. Widać w Aibasie maja inne zdanie od pana, bo powoli odchodzą od współpracy z amerykańskimi kooperantami, więc jednak się da.
Te słynne kody źródłowe dobitnie pokazują podejście jednego z oferentów do naszego przetargu.
Franz Piątek, 20 Listopada 2015, 14:03
Kiedy ach kiedy?!. roznieca miedzy wbudowaniem kamienia wegielnego pod budowe FABRYKI za kilka miliardow co JEST faktem a obietnica "ponad 10 milionow" i 100 osob jest chyba czytelna i zauwazalna. Szkoda ze nie dowiemy sie kto bedzie odbiorca tych 15 heli rocznie z rum. fabryki..
asdf Piątek, 20 Listopada 2015, 13:23
Wypisz, wymaluj to klon AW 149
dd Piątek, 20 Listopada 2015, 11:42
halo? gdzie komentarze? Wroclaw nie lezy w Rumunii.
qwer Piątek, 20 Listopada 2015, 11:16
W porównaniu do ofensywy medialnej AW ta przynajmniej jest pełna konkretów i nowych miejsc pracy.
Gregor Piątek, 20 Listopada 2015, 17:05
Jakiej ofensywy, widział ktoś jakąś ofensywę?
Franz Piątek, 20 Listopada 2015, 14:06
Jakich konkretow? Nie zauwaza Pan roznicy miedzy obietnica (bez podania dat) a np. faktem rozpoczecia budowy?
Rozumiem ze podpisanie jakiejs umowy dot. kupna kilku automatow i obrabiarek nie wymaga obecnosci oficjeli. I slusznie.
taki sobie ktoś Piątek, 20 Listopada 2015, 17:14
"Jakich konkretow? Nie zauwaza Pan roznicy miedzy obietnica (bez podania dat) a np. faktem rozpoczecia budowy?"
"Produkty będą dostarczane bezpośrednio z Wrocławia do zakładów Airbus Helicopters w Marignane we Francji od 2016 r."
Oto konkret
Franz Piątek, 20 Listopada 2015, 20:56
"Produkty beda". To jest o ile sie nie myle tryb warunkowy. Z jednym sie zgadzamy, obietnica zatrudnienienia 100 pracownikow w produkcji est naprawde pozytywnym news. W porownaniu z biedronka czy aldi jest to postep. Wiazanie tego z kontraktem na caracal jest powaznym naduzyciem.
Boczek Sobota, 21 Listopada 2015, 19:16
"To jest o ile sie nie myle tryb warunkowy." Niestety mylisz się Franz. Jest to stwierdzanie dotyczące czasu przyszłego. Trybem przypuszczającym (warunkowym) byłoby "produkty byłyby dostarczane..."
Od 2016 oznacza w przyszłym roku - czyli jak amen w pacierzu.
Co do reszty się "warunkowo" zgadzam.
Jest wiele przyczyn nagłego zainteresowania Polską - przede wszystkim jednak, stały dynamiczny, ale spokojny rozwój gospodarczy małą przeszkodą jest PLN, ale jet tez stabilny i przewidywalny. No i przede wszystkim dzięki dla Putina. Dzięki niemu n.p. Niemcy o ile ważniejsza gospodarczo dla nich jest Polska od Rosji.
Będzie tego coraz więcej. Zobaczysz.
zdziwiony Sobota, 21 Listopada 2015, 0:03
Czepia się pan słówek, a ja czekam na kilka takich wiadomości. Jeśli dzięki temu przetargowi przejmiemy dodatkowo tylko 0,5 % zamówień Airbasa u kooperantów to będzie co roku 0,8 mld zł pozostawione w kraju i kolejne tys nowych miejsc pracy.
puki co to mamy fabrykę w Radomiu i pod Łodzią, a teraz dochodzi to zamówienie.
JASSM Niedziela, 22 Listopada 2015, 6:54
1. Pisze się Airbus
2. W jaki sposób mamy przejąć te 0,5 % zamówień od kooperantów, którzy są firmami nie związanymi z Airbusem poprzez formę własności, czy kapitałowo, to chyba ich decyzje gdzie będą lokować produkcję, tym bardzie że część z nich zapewne stanowi grupy kapitałowe (tak jak UTC) podobne wielkością do Airbusa lub nawet potężniejsze
3. Jakie fabryki mamy? chyba najwyżej mamy mieć montownie, póki co (używa się w tym wyrazie "ó"), z udziałem zerowym krajowych komponentów, wszystko przyjdzie w paczkach z Francji.
zdziwiony Niedziela, 22 Listopada 2015, 11:15
Na takiej samej zasadzie, jak to zrobił z tym serwisem i montażem silników Makita, skoro się dało w tym przypadku czy tej fabryki pod Łodzią, to widać się da, ale pan woli tylko biadolić.
JASSM Niedziela, 22 Listopada 2015, 15:31
1. Silników Turbomeca Makila panie "da się" Makita to elektronarzędzia.
2. Czy w Łodzi (montownia śmigłowców), czy w Dęblinie (montownia silników), nie będzie żadnych fabryk, jedynie montownie, do miana fabryk znacznie bliżej jest SAC w Mielcu, lub AW w Świdniku.
3. Firma która jest producentem silników (wymieniona w punkcie pierwszym, zapewne nigdy pan o niej nie słyszał), jest częścią grupy Safran, teraz tak dla pana informacji powiązania biznesowe i finansowe, pomiędzy Safran i Airbus Group sa takie, że praktycznie można mówić o holdingu, zresztą chyba już raz miało dojść do fuzji przy okazji tworzenia spółki od ariane.
Więc jak widać dalej woli pan bredzić, reprezentując zerowy poziom merytoryczny Zdziwiony?
Sarkastykbobastyk Piątek, 20 Listopada 2015, 10:56
To się wszystko zamknie bo to nie polska firma bez polskich związków zawodowych jak w Świdniku.
raaaaaaf Piątek, 20 Listopada 2015, 10:54
10mln$=40mlnPLN
A to jest 3% wartości kontraktu.
fx Piątek, 20 Listopada 2015, 15:52
Dodaj Łódź,Radom,Warszawę itd
terefere Piątek, 20 Listopada 2015, 15:08
No popatrz, i tego nie wliczą sobie w offset, tak jak AW rozbudowę własnej fabryki, i "przekazanie kodów źródłowych" do wspomnianego zakładu.
I zanim ktokolwiek skrytykuje, tak czytałem dokumenty które udostępnił pan "miszcz" marketingu, prezes PZL-Świdnik, z zapowiadanych 3 miliardów ledwo ponad miliard jest rozpisany dokładnie. Pozostałe 2 należy zakładać że są dla samego zakładu. Tak długo jak nie będzie pełnej listy, tak długo należy zakładać że AW będzie minimalizowało koszta, próbując wmówić że inwestycja w PZL-Świdnik będzie wypełnieniem offsetu.
Franz Piątek, 20 Listopada 2015, 14:08
Slusznie.
tyui Piątek, 20 Listopada 2015, 12:48
A gdzie podobne inwestycje SAC i AW, oni tylko twierdzą, że je stworzą, a AH je tworzy.
LL Piątek, 20 Listopada 2015, 20:28
Ludzie, czy wy umiecie czytać ze zrozumieniem? Części do Airbusa produkować będzie firma UTC, która do zeszłego tygodnia (i w czasie rozstrzygnięcia postępowania na zakup śmigłowców) była właścicielem firmy Sikorsky. Budowa tej fabryki zostałą zaplanaowana już przesd dwoma laty. firma UTC produkuje podzespoły do prawie wszystkich samolotów na świecie bo to potentat, który zatrudnia 200 tys. osób.TO NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z PRZETARGIRM NA CARACALE!!!!! aIRBUS NICZEGO TU NIE INWESTUJE!!!
OPFOR Piątek, 20 Listopada 2015, 17:08
Przecież UTC nie należy do Airbusa... co ty bredzisz człowieku? I po co ma SAC i AW coś inwestować skoro nie zdobyli kontraktu na to. Weź bardziej przemyślany hejt rób a nie na poziomie 2 latka.
rtyu Piątek, 20 Listopada 2015, 20:48
Tylko dzięki zamówieniu od AH tworzą się nowe miejsca pracy, a konkurenci tylko biadola ile to oni ich dadzą, a tak naprawdę to przez te wszystkie lata ile ich utworzyli. Przecież wojsko i państwo hojnie ich wspomagało.
OPFOR Sobota, 21 Listopada 2015, 11:33
No patrz a w tekście jest że "m.in. wsparcie programu Airbus Helicopters" a nie wyłącznie dla AH... więc gdzie jest to "tylko dzięki"? UTC to globalny producent części a nie jakiś mały podwykonawca AH który robi tylko dla nich. Po co ta zakłamana reklamówka dla AH wszędzie? Zaraz transparenty wywieszą Airbus Polskę Zbaw.
JASSM Sobota, 21 Listopada 2015, 6:40
Bredzisz, miejsca pracy stworzyły się dzięki decyzji SAC o ulokowaniu, produkcji określonego komponentu w swoim zakładzie w Polsce, mało tego ten komponent jest zapewne wykorzystywany w konstrukcjach nie tylko przez AH.
Grupa UTC zatrudnia w Polsce ponad 10 tyś pracowników, AH jak na razie nawet się do tego nie zbliża.
rtyu Sobota, 21 Listopada 2015, 12:07
To ile tych miejsc pracy zostało w taki sposób stworzonych i jakie to komponenty są produkowane.
LL Sobota, 21 Listopada 2015, 20:34
Wygooglaj sobie o firmie UTC, to będziesz wiedział ile w polsce mają zakładów. Notabene UTC produkuje mase części do wielu samolotów i śmigłowców, produkcja do tego helikoptera to tylko niewielka część ich całkowitej produkcji zarówno cywilnej jak i wojskowej. Widzę że rtyu to zwolennik caracala z klapkami na oczach.Można rozmawiać o możłiwościach maszyny, ale jeśli chodzi o inwestycje to AH jak na razie jest daleeeeeko w tyle.
JASSM Sobota, 21 Listopada 2015, 18:43
"To ile tych miejsc pracy zostało w taki sposób stworzonych i jakie to komponenty są produkowane."
Chyba ktoś nie wie już co nawet pisze..
rtyu Sobota, 21 Listopada 2015, 20:24
Pytam się o konkrety, ile dzięki temu SAC zostało w podobny sposób stworzonych nowych miejsc pracy, Proste pytanie i oczekuje konkretnej odp.
JASSM Niedziela, 22 Listopada 2015, 6:28
Błędnie wpisałem SAC zamiast jego nie tak dawnego właściciela UTC, nikt poza takim gigantem intelektualnym jak ty nie miał problemu z tym małym błędem, a miejsca pracy stworzone zostały decyzją UTC o zwiększeniu profilu produkcji swoich zakładów w Wrocławiu. A powiązania biznesowe UTC i AH nie mają nic do rzeczy odnośnie polskich wyborów w przetargu na śmigłowiec.
rtyu Niedziela, 22 Listopada 2015, 11:20
Tylko bez zamówienia od AH mógł sobie kupić i 100 nowych maszyn, a te nagłe informacje jak najbardziej mają związek z przetargiem, skoro pan tego nie widzi, to pana problem. Widać wyraźnie, że AH chce stworzyć wrażenie firmy, która w Polsce inwestuje i tworzy swoimi zamówieniami nowe miejsca pracy.